Jump to content
TMP

Show hier je laatste retroaankoop #4

Recommended Posts

7 minuten geleden, Spiny Norman zei:

Of -moderator.

Dat soort toestellen had meestal geen composite-ingang. Oh wacht, je bedoelt een videorecorder over de coax natuurlijk! Of een andere bron die nog een antennekabeluitgang heeft (digitenne of sommige DVDspelers).

Of een RF-modulator, met composite in ;) 

18 minutes ago, djkoelkast said:

Of een RF-modulator, met composite in ;) 

Ja, maar die moet je weer speciaal aanschaffen en je doet er verder nooit iets mee. Ik kreeg er ooit een, maar die heb ik weer weggedaan en nooit gemist.

Er lijken trouwens twee 3,5mm ingangen op te zitten... Als de één voor koptelefoon is, dan is de andere misschien nog nuttig (maar op de foto's online is de tekst die erbij staat net niet te lezen).

3 minuten geleden, Spiny Norman zei:

Ja, maar die moet je weer speciaal aanschaffen en je doet er verder nooit iets mee. Ik kreeg er ooit een, maar die heb ik weer weggedaan en nooit gemist.

Er lijken trouwens twee 3,5mm ingangen op te zitten... Als de één voor koptelefoon is, dan is de andere misschien nog nuttig (maar op de foto's online is de tekst die erbij staat net niet te lezen).

Kan ook gewoon een extra antenne-ingang zijn.

En als je geen RF-modulator wil kun je een videorecorder pakken ;) 

5 minutes ago, djkoelkast said:

Kan ook gewoon een extra antenne-ingang zijn.

En als je geen RF-modulator wil kun je een videorecorder pakken ;) 

Of sommige andere apparaten die ook nog coax in en uit hebben. Het heeft nog echt lang op veel toestellen erop gezeten. The circle is now complete!

De antenne lijkt al los te zitten (via kabeltje).

Heb onlangs een sony walkman wm-ex53 gekocht. Helaas defect, connector van bandkabel naar toetsen frontpaneel is afgebroken. Eens kijken of ik dat gemaakt krijg, en de autoreverse schakelaar is afgebroken.

Ook nog een aiwa hs-p108 gekocht, maar hier moet ik een andere snaar in zetten. Hij loopt nu te snel, heb de speedpot al helemaal terug gedraaid.

Dus nog steeds opzoek naar een goed werkende walkman.

Zélf hoef ik 'm niet, maar als iemand z'n Video2000 nog compleet met AB wil hebben... Deze ligt hier in de buurt ergens in een kringloper:

Remote-Control-Philips-VCR-AV5600-For-Vi

Ik dacht ik vermeld het even voor als er hier nog geïnteresseerden zijn.

Deze vond ik wel speciaal genoeg om te delen, vanavond opgehaald in Almere (in een filmstudio waar men o.a. Flodder heeft gefilmd 😮 )
47996634131_afe6ac4c3f_c.jpg

Een Commodore Media Tower. Het ding is 2 meter 32 hoog, heeft 2 TFT schermen erin zitten (vermoedelijk met touch), een cardreader en speakers zitten in het bovenste deel. In het onderste deel kan een computer staan, maar die zat er niet bij. 

Dit schijnt uit 2006 te komen, toen Commodore allang ter ziele was en het merk voor diverse zaken werd misgebruikt. Deze stonden blijkbaar op beurzen en werden ook al product verkocht, maar er zijn er totaal (wederom, naar het schijnt) maar 10 te zijn gemaakt. 

Des te meer reden dat ik deze ga opknappen en ga gebruiken in het museum. Ben er dus wel blij mee :D

Geen idee of het het FFF-gebouw was, dit was op een industrieterrein in Almere. Ze vertelde dat er niks meer was, ze hadden nog een apparaat waar misschien wat op stond van Flodder, maar dat was een grote netwerkswitch dus dan lijkt mij niet :P

Het was wel op de Bolderweg trouwens, alleen niet op nr 22 maar op nr 2 (dat is het MAC3Park) en daarbinnen was het een loods met een grote ruimte wat 1 grote greenscreen was. Ze draaien in ieder geval nog steeds productie en ze hebben nu een adresje waar ze retro computers kunnen huren ;)