Ga naar inhoud

Welke game heb je het laatst gekocht/gespeeld? #4


Aanbevolen berichten

Ben nu 'Contact' voor de DS aan het spelen, een beetje aparte RPG waarbij de speler zichzelf speelt (af en toe direct aangesproken door een professor die ook missies geeft) en het hoofdpersonage in een aantal rollen kan functioneren tijdens het verhaal. Kok, waarbij je recepten moet leren bereiden, visser waarbij je beter moet worden in vissen, etc. Lokaties zijn een aantal eilanden, elk met een eigen thema, en tegenstanders varieren van aliens tot mummies tot koelkasten. Verder kun je stickers verdienen waarmee je de boel ook weer kunt beinvloeden. Het is zeker een interessante game, maar een beetje veel gedoe met recepten en reizen tussen de eilanden. Volgende RPG ga ik weer voor een klassiek fantasy thema!

ContactGameplay.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Gisteren DKC2 op 102% uitgespeeld. Animal Antics was ff doorbijten maar toen ik eenmaal doorhad dat rustig aan doen en niet tegen de wind vechten de sleutel was had ik em in een paar keer. De tweede eindbaas was uiteindelijk vrij makkelijk en het einde meer bevredigend dan het officiële eind. Nu verder met DKC3. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik heb gelijk Shenmue 1 + 2 Remastered gekocht op Steam toen deze uitkwam :D Wat mij betreft wel de definitieve versie. Door de hoge resolutie en bloom effect (die laatste zat ook al in de Xbox versie van Shenmue 2) ziet alles er prachtig en levendig uit. Ook zijn er welkome toevoegingen zoals overal kunnen saven, wat het toch wat makkelijker maakt als je even de deur uit moet oid. Zowel de Japanse als de Engelse stemmen zijn beschikbaar, dit is ook een pluspunt! Het enige mindere is dat de cutscenes altijd in 4:3 zijn, ook als je in widescreen speelt.

 

ik heb Shenmue 1 alweer bijna uitgespeeld (morgen mijn laatste dag heftruck rijden :P ) en dan ga ik natuurlijk verder met Shenmue 2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden, Deemster zei:

Ik heb gelijk Shenmue 1 + 2 Remastered gekocht op Steam toen deze uitkwam :D Wat mij betreft wel de definitieve versie. Door de hoge resolutie en bloom effect (die laatste zat ook al in de Xbox versie van Shenmue 2) ziet alles er prachtig en levendig uit. Ook zijn er welkome toevoegingen zoals overal kunnen saven, wat het toch wat makkelijker maakt als je even de deur uit moet oid. Zowel de Japanse als de Engelse stemmen zijn beschikbaar, dit is ook een pluspunt! Het enige mindere is dat de cutscenes altijd in 4:3 zijn, ook als je in widescreen speelt.

 

ik heb Shenmue 1 alweer bijna uitgespeeld (morgen mijn laatste dag heftruck rijden :P ) en dan ga ik natuurlijk verder met Shenmue 2.

Oeh, moet ze ook nodig aanschaffen dan :D Engelse audio ook voor de Steam-Shenmue 2?

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, PeterNC zei:

Duke Nukem 3D en WarCraft op oude PCs.

 

Age of Empires II HD op moderne PC.

Alle 3 ware klassiekers! _O_ 

 

Zelf had ik laatste weer een korte Pinball opleving: Pinball Illusions, Pinball Dreams, Epic Pinball, Pinball Fantasies en Pinball 4000. En dan na een paar dagen alles gespeeld te hebben ben je er weer klaar mee, zo werkt dat. :P 

 

Grand Prix 2 ga ik binnenkort ook weer onder het stof vandaan halen. Waanzinnig ver z'n tijd vooruit destijds! :D 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 26-8-2018 at 03:08, PeterNC zei:

Die flipperkast spellen moet ik ook nog installeren.

 

Vandaag Doom 2, Duke Nukem 3D, SimCity 1989 op de DOS PCs gespeeld.

 

Plus Age of Empires II HD op de moderne PCs.

AoE II speel jij wel heel vaak haha :D  De andere titels zijn natuurlijk ook pure klassiekers, die word je nooit zat. ;) 

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Alhoewel ik meerdere spellen via Steam heb hou ik het toch vaak liever beperkt tot Minecraft. Ik ben daar lekker verslaafd aan geraakt, speel het al sinds 2014. Geen idee of dit als Retro geldt maar het is al wel aardig op leeftijd ☺️

 

Wat mij het meeste trekt is de enorme diepgang in het spel. Het oogt allemaal zo simpel, zeker als je het nog niet kent. Gewoon wat huisjes met een veelvoud aan blokjes bouwen. Maar als je dan gaat kijken naar onderdelen zoals redstone ontdek je al snel dat dit alles veel dieper gaat. Er zijn zelfs mensen die hele computers binnen Minecraft hebben gebouwd. Ongehoord. 

 

Dat is een erg extreem voorbeeld, maar toont wel aan hoe diep dit kan zijn. 

 

Maar mijn favoriete bezigheid is nog leuk zijn hiervoor. altijd lekker samen met mijn vriendin donkere grotten onderzoeken en proberen om veel grondstoffen te verzamelen. Verlaten mijnschachten kunnen geweldig leuk zijn hiervoor. 

 

En dan is er nog het 'scripten'; met een diversiteit aan commando's proberen om het spel helemaal naar je hand te zetten. 

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...