Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Troost Finale


Troost Finale  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Mario World
    • Super Castlevania IV


Aanbevolen berichten

Troost.thumb.png.e32c40f24e89f3ef7c08076d3add93c7.png

 

Super Mario World

Super Mario World is een platformspel. In het spel speel je Mario. Het spel deelt veel spelelementen met de voorgaande titels, maar heeft ook diverse nieuwe elementen. De speler kan nu door speciale items ook zweven en ook is er een nieuwe draaisprong. Het spel heeft 96 levels. Er is een wereldmap, waarbij diverse kastelen verbonden zijn door paden. Op de paden zijn diverse forten, spookhuizen en andere map iconen te zien. De speler kan verschillende routes nemen om tot het doel te komen. Elke wereld heeft een eindbaas. Je kunt ook met twee spelers spelen. De spelers kunnen dan om de beurt een level kiezen op de wereldmap en deze spelen. Er zijn ook nieuwe power-ups, zoals Cape Feather, een cape waarmee Mario verder mee kan vliegen. Ook kan een power-up bewaard worden om op een later moment te gebruiken.

 

Super Castlevania IV

Super Castlevania IV is het eerste deel uit de serie dat uit is gekomen voor de SNES. Je speelt Simon Belmont, een vampierjager. Je hebt drie levens en je kunt je levensmeter opnieuw vullen door voorwerpen te pakken die de vijanden en kandelaars laten vallen. Het kan ook met de Magic Crystal die je ontvangt na het verslaan van elke eindbaas aan het einde van het level. Simon heeft een zweep, waarmee hij vijanden vanuit acht richtingen kan aanvallen door gebruik te maken van het D-pad. Als je de vuurknop vast houdt dan wordt de zweep slap en kun je projectielen blokkeren. Met je zweep kun je ook over grote gaten slingeren. Er zijn secundaire wapens, zoals een bijl of een horloge waarmee je de tijd stil kunt zetten. Er zijn ook wapens die één van je levensharten verbruiken.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn keuze zal niet geheel verrassend zijn...

Voor mij mag Castlevania IV 3e worden.

 

De Castlevania reeks is sowieso 1 van mijn favoriete spelreeksen en dit deel is zoals al gezegd niet het beste deel, maar wel zeer vermakelijk.

Het spel heeft ook een goede soundtrack en geeft wel het typische Castlevania gevoel.

 

Super Mario World is zoals ik al meerdere malen heb aangegeven in mijn ogen een zwaar overschatte game met mindere graphics dan Super Mario Bros. 3 op de NES.

Daarnaast gaat dit spel mij al zeer gauw vervelen nadat ik een paar levels heb gespeeld en zijn de wel bekende loops in de bossen gewoonweg te irritant als je de uitgang niet kunt vinden.

Je kunt dan simpelweg gewoon niet verder en doolt uren rond.

Dus mijn keuze hier is voor mij vrij duidelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Castlevania ziet er grafisch veel mooier uit, maar ook wat onoverzichtelijker. Muziek is bij beiden prima. Mario speelt alleen veel vlotter en je voelt je minder beperkt door de traagheid van Castlevania. Dus Mario mag van mij de troostfinale winnen. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net als DKC2 vele uren mee vermaakt maar SMW heeft uiteindelijk het onderspit moeten delven. Toch voor mij de beste van de rest deze Mario. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...