Ga naar inhoud

FINALE  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest
    • The Legend Of Zelda: A Link To The Past


Aanbevolen berichten

Finale.thumb.png.f6dd67bb35b6d6f2732a984816384ac7.png

 

Donkey Kong Country 2 - Diddy's Kong Quest

Donkey Kong Country 2 is het tweede deel in de Donkey Kong Country serie van platformspellen. In dit deel kun je spelen met Diddy Kong of Dixie Kong. Je speelt door 53 levels in 8 verschillende werelden. Er zijn diverse vijanden op het land, zoals reptielen, ratten, bijen en aasgieren. Vijanden onder water zijn onder anderen kogelvissen, palingen en haaien. Elke wereld eindigt met een eindbaas die verslagen moet worden om verder te kunnen. Vijanden kunnen verslagen worden door er op te springen of door een ton op ze te gooien. Je kunt één van de twee karakters besturen. Als er eentje geraakt wordt dan zal hij uit het beeld verdwijnen tot er een ton gepakt wordt met daarop de initialen "DK". Beide karakters hebben hun eigen speciale kenmerken. Er zijn levens te winnen door ballonnen of door 100 bananen te verzamelen.

 

The Legend Of Zelda - A Link To The Past

A Link To The Past is het derde deel in de serie van actie-avontuurspellen. Je ziet de spelwereld van bovenaf. Je speelt met het karakter genaamd Link en begint met de opdracht om Zelda te bevrijden uit Hyrule Castle. Dit is echter pas het begin van het verhaal. Je moet allerlei kerkers in en vijanden verslaan. Aan het eind van de kerker vind je een eindbaas met een object die je weer kunt gebruiken om verder te komen. Gedurende het spel vind je wapens, leer je nieuwe speciale aanvallen en kun je meer aanvallen overleven.

 

Stem op jouw favoriete spel, zorg ervoor dat jouw spel de titel pakt en laat een reactie achter! 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 toppers tegenover elkaar en dit is toch wel de finale waarop ik al heb gehoopt (droom finale).

Over beide spellen is al een hoop geschreven en beide spellen speel ik met zeer veel plezier.

 

The Legend Of Zelda is zeer sterk in de muziek en zit qua gameplay en levels goed in elkaar.

Met dit spel heb ik mij uren vermaakt en dit spel (en eigenlijk in alle Zelda spellen) maakt het leuk dat je eerst speciale wapens moet verzamelen voordat je verder kunt.

Hoe verder je komt, hoe leuker en mooier het spel wordt.

Het spel zou een terechte winnaar zijn.

 

Donkey Kong Country 2 blinkt voor mij echter wel in alles uit en is voor mij zelfs tegen Zelda een stapje meer;

Het spel heeft een briljante soundtrack, mooie graphics, snelle en soepele gameplay, leuke boss battles en je kunt zoeken naar collectables.

Dit spel heb ik echt letterlijk grijs gedraaid en kan ik keer op keer op keer weer uitspelen.

Voor mij is Donkey Kong Country 2 dé titel van de SNES, mijn absolute favoriet en daarom voor mij de absolute winnaar van deze verkiezing!

 

Donkey Kong Country 2 krijgt dus met volle overtuiging mijn stem.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moest er wel even over nadenken (want je wil toch zo'n objectief mogelijk beeld schetsen voor jezelf hoewel dat onmogelijk is). Grafisch gezien is Donkey Kong Country 2 een stuk verder dan Zelda, maar het gaat daarbij ook om smaak. Houd je meer van de Mario-achtige stijl qua sprites of ga je voor de realistischere weergave van graphics (naast DKC ook bij Mortal Kombat / Killer Instinct / etc). Ik neig toch voor de sprites te gaan, omdat dat qua gameplay meer overzicht geeft en ik hou zelf wel van die simplistische weergave met net wat meer grafische inkleuring dan op de NES. Muziek: beiden erg goed, lastig een winnaar aan te wijzen. Misschien DKC2 omdat er meer variatie in zit. Gameplay is echt niet te vergelijken met elkaar, beiden voor hun genre het beste wat je kunt vinden (hoewel ik Super Mario World wel meer prefereer, omdat je grafisch vaak beter ziet waar een blokje begint en eindigt om op te springen).

 

Wat ik toch wel belangrijk vind om te vermelden is dat DKC2 al tegen het einde van de lifespan van de SNES aan zat (eind 1995), terwijl Zelda veel meer bij de vroege titels hoort (eind 1991). Heel knap dat ze op het einde veel meer uit de SNES konden halen, maar tegelijkertijd kwam slechts een half jaar na DKC2 de N64 al uit. Tegen dat licht bezien vind ik dat je beide games niet heel makkelijk kunt vergelijken, want ten tijde van Zelda konden ze veel minder uit de SNES halen dan ten tijde van DKC2. Begin jaren '90 werd er extreem veel progressie geboekt op grafisch gebied (ook dankzij de snelle toename van geheugengrootte).

 

Anyway, mijn voorkeur gaat uiteindelijk toch uit naar Zelda, omdat ik dat de beste RPG vind die er is ondanks het feit dat ik niet echt van het genre houdt. DKC2 heb ik toch te weinig mee om het van Zelda te laten winnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hele makkelijke finale voor mij :P DKC2 is een topper (zoals ik al heb beargumenteerd in de laatste ronde) en Link to the Past is een klassiekertje maar gaat uiteindelijk wel vervelen. De DKC games vervelen me nooit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vele uren vermaakt met de DKC serie, waarvan deel 2 het beste is. Onovertroffen graphics, gameplay een muziek. Het zijn de details die dit spel de overhand heeft over het ook al goede deel 1 en 3 en bijvoorbeeld super Mario World. 

 

Qua finale: blij dat er twee geheel verschillende spellen in staan. 

aangepast door Harm1985
Link naar bericht
Delen op andere sites

Meer dan waardige finale! Mijn stem gaat naar Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest, vanaf dag 1 al mijn grote favoriet voor de eindoverwinning. Heb in al die jaren nooit meer een spel gespeeld met zo'n soepele besturing, grafisch alles eruit geperst wat er uit te persen viel en de muziek van David Wise is tot op de dag van vandaag werkelijk legendarisch. _O_

 

Moet deze hier toch nog even plaatsen:

 

 

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...