Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan #10


Aanbevolen berichten

  • Reacties 267
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Vandaag staat deel 5 erop.

Ik vind het wel leuk dat "Lachen is het beste medicijn" erop staat in de oude versie, het is de eerste keer dat ik dat liedje hoor zonder dat het in de tv serie bewerkt zit.

Jammer dat "Sint Maarten" en "We zullen ze krijgen" ontbreken.

 

Edit: Ik zie dat ze een afspeellijst hebben gemaakt met alle (169) liedjes, hier staat "Sint Maarten" wel tussen.

aangepast door karelgroen
Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, karelgroen zei:

Vandaag staat deel 5 erop.

Ik vind het wel leuk dat "Lachen is het beste medicijn" erop staat in de oude versie, het is de eerste keer dat ik dat liedje hoor zonder dat het in de tv serie bewerkt zit.

Jammer dat "Sint Maarten" en "We zullen ze krijgen" ontbreken.

 

Edit: Ik zie dat ze een afspeellijst hebben gemaakt met alle (169) liedjes, hier staat "Sint Maarten" wel tussen.

Dat is erg leuk inderdaad, het hoorspel van de verzonken stad komt er ook op, die is verder niet meer te koop!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 14-6-2019 at 12:17, karelgroen zei:

Vandaag staat deel 5 erop.

Ik vind het wel leuk dat "Lachen is het beste medicijn" erop staat in de oude versie, het is de eerste keer dat ik dat liedje hoor zonder dat het in de tv serie bewerkt zit.

Jammer dat "Sint Maarten" en "We zullen ze krijgen" ontbreken.

 

Edit: Ik zie dat ze een afspeellijst hebben gemaakt met alle (169) liedjes, hier staat "Sint Maarten" wel tussen.

'We zullen ze krijgen' ontbreekt niet; die is gewoon niet in de serie gebruikt en zou ook nooit online komen. 'Lachen is het beste medicijn' moest ook wel in de oude versie online komen: er is (zover ik weet?) geen smoor-versie daarvan gemaakt (ik word graag verbeterd als het wel zo blijkt te zijn). 'Sint Maarten' mist, maar er is wel meer wat vreemd is aan de albums. De eerste 3 delen hebben ook elke week een stille heruitgave gekregen, waarin meer nummers werden toegevoegd, de tracklist werd bijgeschaafd of de versie werd aangepast (en dat wordt zéker gewaardeerd!).

 

Des te jammerder(der... :P ) vind ik het dat 'Gefeliciteerd' op deel 4 niet de originele versie uit de shorties/Radiostation 1 is (die staat nu gewoon nergens online) maar de Smorenburg-versie. Ook een vreemde beslissing is om op deel 5 random 'Zo vrij als een vogel' nog eens te plaatsen, maar nu in de versie met een vernieuwd arrangement van Aad Klaris. Die opname is NOOIT in de series (ook niet in de België-aflevering van Europa) te horen geweest. Daar werd gewoon nog een keer de originele versie van Ruud Bos gebruikt. Vreemd genoeg kwam dat nieuwe arrangement wél op de 'Op Reis Door Europa'-CD. De Klaris-versie is een minuut langer met een extra coupletje, maar doet dus niks ter zake op het album.

 

Nou goed, ik heb mijn zegje eerder gedaan, blijven zeiken daarover is ook niet tof. Ik vind het wel gewoon serieus mooi dat ze er nog steeds enigszins moeite in steken (getuige de mensen die ze aannemen voor die ontwerpen). En wie écht de originele Klaris-versies wil horen op deel 5, kan nog uit de voeten met 'Liedjes van TV Deel 5 - Redux'. Ahem. ;)

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, samba-boy zei:

' 'Lachen is het beste medicijn' moest ook wel in de oude versie online komen: er is (zover ik weet?) geen smoor-versie daarvan gemaakt (ik word graag verbeterd als het wel zo blijkt te zijn)

 

Van Lachen is het beste medicijn is ook een Smorenburg versie gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, karelgroen zei:

 

Van Lachen is het beste medicijn is ook een Smorenburg versie gemaakt.

In dat geval, zonder overdrijven, dikke complimenten aan het team onder leiding van Martijn dat hij, god knows where, die originele band geplukt heeft. Het is geen audioripje, dus moet gewoon van een meersporenbandje getrokken zijn me dunkt...?

 

Nu alleen nog 'Gefelicit~ *neergeslagen* _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden, samba-boy zei:

Nee hoor, die downloaden tegenwoordig alles.

 

Bron: ben een verzamelaar.

Dan ben ik denk ik een beetje ouderwets, ik heb zelfs nog de vhs banden, zelf de videomedia van de plaageest, voor maar 2 euro, daar wordt tegenwoordig echt teveel voor geboden! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 hours ago, samba-boy said:

Nee hoor, die downloaden tegenwoordig alles.

 

Bron: ben een verzamelaar.

Ik koop liever fysiek dan dat ik download (maar dat heb ik geloof ik al 999x verkondigd :p).

En ik ben ook een verzamelaar :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, wouterplat zei:

Iedereen zijn smaak 

Lekkere dooddoener, uiteraard heeft ieder een eigen smaak. Maar het is wel zo dat DVD's uit de gratie raken en dat er naast mij heel veel zijn die er niets om geven.

Dus dan kan het wel jouw smaak zijn, worden ze nog steeds niet gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
38 minuten geleden, djkoelkast zei:

Lekkere dooddoener, uiteraard heeft ieder een eigen smaak. Maar het is wel zo dat DVD's uit de gratie raken en dat er naast mij heel veel zijn die er niets om geven.

Dus dan kan het wel jouw smaak zijn, worden ze nog steeds niet gemaakt.

DVD,s worden toch nog gemaakt? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, wouterplat zei:

DVD,s worden toch nog gemaakt? 

Ik denk dat je DVD's bedoelt, of eigenlijk mag het ook zonder hoofdletters, dvd's.

Ik zei dat ze uit de gratie raken en dat er weinig nieuws op uitkomt. En van mij hoeft dat ook niet, de kwaliteit is gewoon achterhaald.

Laat ze maar lekker blu-rays uitbrengen (en SD content kan ook gewoon op blu-ray).

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden, djkoelkast zei:

Ik denk dat je DVD's bedoelt, of eigenlijk mag het ook zonder hoofdletters, dvd's.

Ik zei dat ze uit de gratie raken en dat er weinig nieuws op uitkomt. En van mij hoeft dat ook niet, de kwaliteit is gewoon achterhaald.

Laat ze maar lekker blu-rays uitbrengen (en SD content kan ook gewoon op blu-ray).

Blu-ray is natuurlijk ook leuk en de kwaliteit is natuurlijk ook veel beter, tenslotte heeft iedereen Tegenwoordig Blu-ray 🙂

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, wouterplat zei:

Blu-ray is natuurlijk ook leuk en de kwaliteit is natuurlijk ook veel beter, tenslotte heeft iedereen Tegenwoordig Blu-ray 🙂

Een speler kost zowat niets meer en zit ook in diverse spelcomputers (ook oudere die je voor weinig kunt vinden, een PS3 bijvoorbeeld).

Link naar bericht
Delen op andere sites
35 minuten geleden, djkoelkast zei:

Een speler kost zowat niets meer en zit ook in diverse spelcomputers (ook oudere die je voor weinig kunt vinden, een PS3 bijvoorbeeld).

Zeker, je kunt het Tegenwoordig al voor 20 euro vinden 

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 hours ago, djkoelkast said:

Ik zei dat ze uit de gratie raken en dat er weinig nieuws op uitkomt. En van mij hoeft dat ook niet, de kwaliteit is gewoon achterhaald.

Laat ze maar lekker blu-rays uitbrengen (en SD content kan ook gewoon op blu-ray).

Mocht de DVD er volledig uit gaan en de Blu-Ray wel blijven dan kan ik daar vrede mee hebben en over gaan, geen probleem.

Maar het probleem hier is (voor de 1000e keer 😏) dat iedereen hier in dit land móet downloaden en móet streamen, want makkelijk en het neemt geen ruimte in.

Dáárom raken DVD's en Blu-Rays uit de gratie en dáárom moeten de prijzen worden opgeschroefd, waardoor er geen markt meer voor is.

 

Een echte verzamelaar maalt juist wél om fysieke exemplaren en hecht er wél waarde aan als hij/zij zijn/haar verzameling in de kast kan zetten en kan kijken/luisteren wanneer daar behoefte aan is, zonder afhankelijk te zijn van wat die streamingsdiensten en het internet aanbieden.

En juist dáár heeft de verzamelaar geen keuze in en juist dát wordt hem/haar ontnomen.

Wil je iets hebben? Internet.

 

En deze trend zie je in het buitenland (nog) niet. Daar blijven wel DVD's, CD's, platen en stripboeken uitgebracht worden.

Zelfs van series die al 25 jaar oud zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, RM zei:

Een echte verzamelaar maalt juist wél om fysieke exemplaren en hecht er wél waarde aan als hij/zij zijn/haar verzameling in de kast kan zetten en kan kijken/luisteren wanneer daar behoefte aan is, zonder afhankelijk te zijn van wat die streamingsdiensten en het internet aanbieden.

"Een echte verzamelaar", ik ben het grotendeels met je eens maar hier generaliseer je een beetje. Ik ben na jaren van matige kut-uitgaves op dvd een beetje klaar met het aankopen van fysieke uitgaves op dvd die hun geld niet waard zijn, je huis laten uitpuilen maar waar je eigenlijk online een beter alternatief voor kan vinden. Daarmee wil ik niet goedpraten dat alles maar illegaal gedownload moet worden, maar als je ziet in wat voor erbarmelijke staat (om ontopic te blijven) Bassie en Adriaan op dvd MOEST verschijnen in een afgeraffelde, snelle dvd-ready montage, een dvd-versie die in de laatste editie gewoon 1 op 1 werd gekopieerd voor de nieuwe uitgaves van eOne... Ja, dan vraag ik me af waar een fan het nog voor doet. Dan zou ik zeggen, fix voor jezelf een goed geklaarde HD of optimale SD-transfer in h.265, en stuur de makers een tientje. Omdat je een 'fysieke' digitale file opslaat, heb je dan ook niet als bij Netflix de angst dat die zooi poef weg is als het daar offline wordt gehaald.

 

Heel kort door de bocht misschien, maar dan ontkom je wel aan de onnodige meuk van logge verpakkingen, brakke menu's, gebrek aan extra's, slechte PAL-conversies bij Amerikaanse films en series én het veel teveel aan "Je download geen auto"-onzin waar al jaren alleen de betalende klant mee ge-etterd wordt.

 

Ja, ik ben het een beetje beu. Is het te merken? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb niets tegen online aanbieden, maar het is nu allemaal streaming. Als de streamingdienst beslist dat ze het niet langer aanbieden, rechten verlopen, failliet gaat dan heb je dus helemaal niets meer, maar wel gewoon betaald.

Stream + download zodat je het zelf kunt betalen vind ik beter (zoals bij Bandcamp en daar koop ik ook regelmatig muziek).

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, samba-boy said:

Dan zou ik zeggen, fix voor jezelf een goed geklaarde HD of optimale SD-transfer in h.265, en stuur de makers een tientje. Omdat je een 'fysieke' digitale file opslaat, heb je dan ook niet als bij Netflix de angst dat die zooi poef weg is als het daar offline wordt gehaald.

 

Heel kort door de bocht misschien, maar dan ontkom je wel aan de onnodige meuk van logge verpakkingen, brakke menu's, gebrek aan extra's, slechte PAL-conversies bij Amerikaanse films ...

Bovenstaande is precíes waar het mij om gaat en je hebt hier ook zeker een punt.

 

9 hours ago, samba-boy said:

Ja, ik ben het een beetje beu. Is het te merken? :P

Ja dat is te merken en ik snap jou ook.

Maar net zo goed ben ik het beu dat het downloaden hier ontzettend normaal wordt gevonden en dat we veel te veel afhankelijk worden van dat internet 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minutes ago, djkoelkast said:

Ik heb niets tegen online aanbieden, maar het is nu allemaal streaming. Als de streamingdienst beslist dat ze het niet langer aanbieden, rechten verlopen, failliet gaat dan heb je dus helemaal niets meer, maar wel gewoon betaald.

Stream + download zodat je het zelf kunt betalen vind ik beter (zoals bij Bandcamp en daar koop ik ook regelmatig muziek).

Ja en nee.

Nogmaals. Geef mensen een keus om te downloaden of fysiek te kopen.

Nu verdwijnen stenen winkels en fysieke dragers omdat streamen en downloaden de macht heeft.

Streamen geeft veel haperingen en downloaden kost veel opslagruimte en je verzameling is niet zichtbaar.

 

Ik snap jou en samba-boy wel, maar waar het mij om gaat is dat ik graag de zekerheid heb om iets te kijken wanneer ik dat wil zonder daarbij van internet afhankelijk te zijn en het hoeft voor mij niet perse van de allerhoogste kwaliteit te zijn.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, RM zei:

Ja en nee.

Nogmaals. Geef mensen een keus om te downloaden of fysiek te kopen.

Nu verdwijnen stenen winkels en fysieke dragers omdat streamen en downloaden de macht heeft.

Streamen geeft veel haperingen en downloaden kost veel opslagruimte en je verzameling is niet zichtbaar.

 

Ik snap jou en samba-boy wel, maar waar het mij om gaat is dat ik graag de zekerheid heb om iets te kijken wanneer ik dat wil en het hoeft voor mij niet perse van de allerhoogste kwaliteit te zijn.

Maar fysiek produceren is veel duurder en wat ik al eerder heb gezegd: een risico. Onverkochte voorraad is niets waard, aan de andere kant, als de voorraad op is moet je nieuwe laten maken.

Met streamen en met downloaden heb je dat niet. En de markt in NL was al niet heel groot en die is alleen maar kleiner geworden omdat mensen het niet meer boeit. Een leeg huis, een tv zonder zichtbare kabels, dat is nu de trend.

Dus nog even een jaar of 20 wachten en we gaan ons huis weer volproppen en gaan ze weer fysieke dingen uitbrengen ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minutes ago, djkoelkast said:

Maar fysiek produceren is veel duurder en wat ik al eerder heb gezegd: een risico

Ja en dat komt voornamelijk omdat mensen vergroeid zijn aan internet en het hier tegenwoordig heel normaal vinden ;).

De concurrentie is te groot en daardoor is produceren duur.

Maar zoals MarsM ook al eerder zei: De grondstofkosten zijn laag dus het kan wel uit.

 

6 minutes ago, djkoelkast said:

Dus nog even een jaar of 20 wachten en we gaan ons huis weer volproppen en gaan ze weer fysieke dingen uitbrengen ;) 

Ik kan niet wachten ;).

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, RM zei:

Maar zoals MarsM ook al eerder zei: De grondstofkosten zijn laag dus het kan wel uit.

Hier ben ik het niet mee eens, grondstofkosten laag ok, maar het kan niet uit hoor.

Als ik nou 1000 dvd's wil laten produceren dan worden ze erg duur. Bij 10,000 is het risico dat je er mee blijft zitten te groot.

Het kan dus alleen uit voor producten waarvan je weet dat ze goed lopen, GTST bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, djkoelkast said:

Hier ben ik het niet mee eens, grondstofkosten laag ok, maar het kan niet uit hoor.

Als ik nou 1000 dvd's wil laten produceren dan worden ze erg duur. Bij 10,000 is het risico dat je er mee blijft zitten te groot.

Het kan dus alleen uit voor producten waarvan je weet dat ze goed lopen, GTST bijvoorbeeld.

Ja en dat komt dus door streaming en downloading.

Inderdaad, hoe meer je produceert, hoe goedkoper de kosten.

Maar dat staat los van het risico om er mee te blijven zitten.

Dat risico is er DOOR die streaming en downloading; Die drukken de fysieke dragers de markt uit.

Als dat er niet was loopt de verkoop van DVD's (en Blu-Rays) beter.

 

En samba-boy's punt is waar: DVD uitgaven in Nederland zijn kut, omdat het zo goedkoop mogelijk moet.

Buitenlandse DVD uitgaven zijn veel beter. Bron voor mij zijn de Cobra 11 DVD's en jaaaren na de serie wordt ook Commissaris Rex uitgebracht in Duitsland met super strakke designs.

 

We moeten dus in dit land allemaal mee met de standaard: Streaming.

En juist dat wordt hier door de strot geduwd ;).

De markt bepaalt de cultuur en de cultuur bepaalt niet de markt.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, RM zei:

Ja en dat komt dus door streaming en downloading.

Inderdaad, hoe meer je produceert, hoe goedkoper de kosten.

Maar dat staat los van het risico om er mee te blijven zitten.

Dat risico is er DOOR die streaming en downloading; Die drukken de fysieke dragers de markt uit.

Als dat er niet was loopt de verkoop van DVD's (en Blu-Rays) beter.

Ook in het pre-streamingtijdperk (de gouden dvd-jaren) zijn er alsnog tig series en films nooit (fatsoenlijk) op fysieke drager verschenen, waarschijnlijk om de reden die @djkoelkast beschrijft. Dus het komt echt niet alleen maar door streaming en downloading. De fysieke drager had altijd al zijn beperkingen in bereik en volume, ook omdat rechten van series en films heel erg versplinterd verdeeld waren. Amazon Prime is nu in de VS bezig om enorm veel oude 70s/80s/90s series (zoals de Baywatch discussie hier laatst) naar hun platform te brengen in indrukwekkende kwaliteit. Zo'n grote partij als Amazon heeft de capaciteit om hier grootschalig werk van te maken en het op hun dienst te knallen.  In de versplinterde wereld van dvd-uitgevertjes was zoiets echt niet snel gebeurd. Videoland zou ook die rol op zich moeten pakken, zoveel mogelijk series die ooit op goede kwaliteit film zijn geschoten omzetten naar HD of nog beter en daarmee het verschil maken. Dan is het de markttransitie m.i. wel waard. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
38 minutes ago, Hinse said:

Ook in het pre-streamingtijdperk (de gouden dvd-jaren) zijn er alsnog tig series en films nooit (fatsoenlijk) op fysieke drager verschenen, waarschijnlijk om de reden die @djkoelkast beschrijft. Dus het komt echt niet alleen maar door streaming en downloading.

Ja er zijn altijd wel voorbeelden te noemen van iets dat niet is verschenen op DVD of niet via streaming te verkrijgen is, maar dat is niet de discussie ;).

 

40 minutes ago, Hinse said:

Amazon Prime is nu in de VS bezig om enorm veel oude 70s/80s/90s series (zoals de Baywatch discussie hier laatst) naar hun platform te brengen in indrukwekkende kwaliteit. Zo'n grote partij als Amazon heeft de capaciteit om hier grootschalig werk van te maken en het op hun dienst te knallen.  In de versplinterde wereld van dvd-uitgevertjes was zoiets echt niet snel gebeurd. Videoland zou ook die rol op zich moeten pakken, zoveel mogelijk series die ooit op goede kwaliteit film zijn geschoten omzetten naar HD of nog beter en daarmee het verschil maken. Dan is het de markttransitie m.i. wel waard. ;) 

Ja en Amazon is een webshop en Videoland een streamingsdienst. En die zijn groot genoeg om het te kunnen doen en dat is dus wat ik zei; Dergelijke streamingsdiensten en webshops drukken de fysieke drager de markt uit en dat wordt hier steeds meer normaal gevonden, dus de markt bepaalt daarmee de cultuur ;).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik doelde op Amazon Prime, dat is een videostreamingdienst. ;) Maar je kunt idd ook voor 2 euro per stuk een aflevering kopen, alleen geen hond doet dat met zoveel afleveringen.

 

De markt heeft volgens mij altijd de cultuur bepaald. Zo ook de uitvinding van de fysieke drager. LP's, cassettebandjes, VHS, cd's, dvd's, allemaal heeft het elkaar opgevolgd. Steeds betere kwaliteit en steeds meer gemak. En streaming is een nieuwe fase daar in. En ja, dat vind ik gezien de geschiedenis van de laatste 100 jaar een normale gang van zaken. Niemand verbiedt iemand de dvd's of blu-rays te gebruiken. Tussen 2007 en pak-hem-beet 2012 heeft de lobby van fysieke dragers gewoon zitten slapen.

 

Vergeet trouwens ook niet dat het ooit met radio (= streaming) begon voordat de fysieke dragers verschenen voor de consument. Ik bedoel maar te zeggen: dingen komen en gaan. Je kan met het ene niet zo blij zijn dat het gaat, maar andere nieuwe innovaties kun je juist weer omarmen. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het medium alleen is ook niet voldoende, ze moeten het beeld echt goed oppoetsen wil je er wat aan hebben dat het op blu-ray verschijnt. De Professor serie is destijds niet op film opgenomen maar op video, dat krijg je wellicht niet echt beter dan dat het nu al is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
51 minuten geleden, Hinse zei:

Het medium alleen is ook niet voldoende, ze moeten het beeld echt goed oppoetsen wil je er wat aan hebben dat het op blu-ray verschijnt. De Professor serie is destijds niet op film opgenomen maar op video, dat krijg je wellicht niet echt beter dan dat het nu al is. 

Daar heb je gelijk in, maar bij de Europa en amerika serie moet het kunnen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, djkoelkast zei:

En ik hoop dat Chriet Titulaer weer tot leven komt en mijn buurman wordt.

_O-

Daar overheen "Wie is Chriet Titulaer" was pas écht hilarisch geweest :').

 

Voor mij hoeft Bassie en Adriaan niet op blu-ray hoor. Eens dat dvd het op kwaliteit zelden wint, maar in zekere zin vind ik jaren 80 series en films háárscherp juist minder dan kijken naar de authentieke beelden met iets blikkeriger geluid. Brengt ook veel meer de sfeer van die tijd over. Baywatch is ook mooi nabewerkt, maar het is toch leuker als het wat krakeriger is. Ieder zijn ding ;)

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, MarsM zei:

_O-

Daar overheen "Wie is Chriet Titulaer" was pas écht hilarisch geweest :').

 

Voor mij hoeft Bassie en Adriaan niet op blu-ray hoor. Eens dat dvd het op kwaliteit zelden wint, maar in zekere zin vind ik jaren 80 series en films háárscherp juist minder dan kijken naar de authentieke beelden met iets blikkeriger geluid. Brengt ook veel meer de sfeer van die tijd over. Ieder zijn ding ;)

 

Daar heb je wel een punt, de kwaliteit op de DVD en Videoband geeft wel een fijn ouderwets gevoel

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, MarsM zei:

Voor mij hoeft Bassie en Adriaan niet op blu-ray hoor.

Zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic kan blu-ray ook SD-content bevatten. Met een betere codec dan DVD. Dus alle series op één blu-ray in topkwaliteit SD dat kan gewoon.

Blu-ray betekent niet dat er HD rescans moeten komen ofzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minutes ago, djkoelkast said:

Zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic kan blu-ray ook SD-content bevatten. Met een betere codec dan DVD. Dus alle series op één blu-ray in topkwaliteit SD dat kan gewoon.

Blu-ray betekent niet dat er HD rescans moeten komen ofzo.

Blu-Ray is toch in wezen enkel en alleen meer opslagcapaciteit t.o.v. een DVD doordat er een blauwe laser in plaats van een rode laser wordt gebruikt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, RM zei:

Blu-Ray is toch in wezen enkel en alleen meer opslagcapaciteit t.o.v. een DVD doordat er een blauwe laser in plaats van een rode laser wordt gebruikt?

En de hardware bevat andere decodering, dus in plaats van alleen maar MPEG2 (of misschien zelfs MPEG1 ofwel VideoCD) gebruikt een blu-ray AVC of VP9 met ook nog eens een hogere bitrate.

De analoge banden (of dat nou BCN is of Betacam of iets anders in broadcaststandaard) bevatten veel meer informatie en detail dan we nu op dvd hebben. Met blu-ray zit je nog niet op de max, maar het ziet er dan wel veel beter uit, maar het mooie is: je hoeft geen nieuwe filmscans te maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij Amazon kun je veel oude series op dvd kopen on demand, ze produceren de dvd pas als deze besteld wordt.

Zo blijven de kosten laag en blijven ze niet met een voorraad zitten.

Ik ben zelf meer een voorstander van downloaden, het neemt fysiek minder plaats in en je kunt alles bij elkaar in een map zetten.

Streamen ben ik absoluut geen voorstander van omdat je dan afhankelijk bent van je internetconnectie en als de aanbieder besluit het offline te halen ben je het kwijt, daarnaast moet je vaak per maand een vast bedrag betalen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, karelgroen zei:

Bij Amazon kun je veel oude series op dvd kopen on demand, ze produceren de dvd pas als deze besteld wordt.

Zo blijven de kosten laag en blijven ze niet met een voorraad zitten.

Ik ben zelf meer een voorstander van downloaden, het neemt fysiek minder plaats in en je kunt alles bij elkaar in een map zetten.

Streamen ben ik absoluut geen voorstander van omdat je dan afhankelijk bent van je internetconnectie en als de aanbieder besluit het offline te halen ben je het kwijt, daarnaast moet je vaak per maand een vast bedrag betalen. 

Bedankt voor de tip🙂

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, karelgroen said:

Ik ben zelf meer een voorstander van downloaden, het neemt fysiek minder plaats in en je kunt alles bij elkaar in een map zetten.

Ja, maar zoals ik al zei kost je dat meer opslagcapaciteit op je computer.

Het fysiek neerzetten vind ik juist veel mooier en dan is het ook meer tastbaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden, RM zei:

Ja, maar zoals ik al zei kost je dat meer opslagcapaciteit op je computer.

Het fysiek neerzetten vind ik juist veel mooier en dan is het ook meer tastbaar.

De prijs voor die capaciteit is zo gedaald de afgelopen jaren dat dat eerste niet echt een argument is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, djkoelkast said:

De prijs voor die capaciteit is zo gedaald de afgelopen jaren dat dat eerste niet echt een argument is.

Ik heb het niet over de prijs, ik heb het over MB's/gB's ;)

Vol = Vol.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het fysiek 'bezitten' van series of films beaam ik wel, dat kan wel extra waardevol zijn. Alleen niet van alle series hoef ik een fysiek exemplaar, alleen daar waar ik specifiek veel waarde aan hecht.

1 uur geleden, RM zei:

Ik heb het niet over de prijs, ik heb het over MB's/gB's ;)

Vol = Vol.

 

Ja en dan koop je dus een extra schijf die tegenwoordig goedkoper is dan ooit, probleem opgelost toch? ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, Hinse said:

Het fysiek 'bezitten' van series of films beaam ik wel, dat kan wel extra waardevol zijn. Alleen niet van alle series hoef ik een fysiek exemplaar, alleen daar waar ik specifiek veel waarde aan hecht.

Ja en dan koop je dus een extra schijf die tegenwoordig goedkoper is dan ooit, probleem opgelost toch? ;) 

Hoeveel poorten heb je dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minutes ago, djkoelkast said:

Of een externe schijf, die kun je ook mooi in de kast zetten.

Dan is je verzameling toch niet zichtbaar... Snappen jullie dan niet wat ik bedoel?! :P

Ik dacht dat wij hier een RETRO forum waren, maar dat streamen en downloaden is niet echt Retro te noemen... :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, RM zei:

Dan is je verzameling toch niet zichtbaar... Snappen jullie dan niet wat ik bedoel?! :P

Ik dacht dat wij hier een RETRO forum waren, maar dat streamen en downloaden is niet echt Retro te noemen... :)

Daar maak jij een hele grote vergissing. Streamen van games gebeurde al in 1983, met GameLine op de Atari 2600: https://en.wikipedia.org/wiki/GameLine

Je betaalde een x bedrag per maand, kon dan een spel "streamen" via de telefoon en dat kon je dan spelen tot je de computer uitzette. Dan kon je weer opnieuw verbinding maken en een ander spel "streamen". 

Het had alleen een iets andere naam toen, maar functioneel hetzelfde.

Streamen is juist heel retro ;) 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • TMP locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...