Ga naar inhoud

Wie Is De Mol? 2019 Pool


Aanbevolen berichten

  • Reacties 236
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, TMP said:

 

@RM, blijven er niet te weinig mensen over aan het eind van het spel als er nu al iemand afvalt?

Net als in het echte spel is alles uitgedacht en is niets wat het lijkt.

Goed blijven opletten dus en het spel strategisch spelen :).

 

Voor de duidelijkheid:

Ook als organisator heb ik geen grotere of kleinere kans om vroegtijdig uit de pool te vallen.

Ik heb namelijk zelf ook niet het antwoord op de wekelijkse vragen en weet ook niet wanneer de antwoorden bekend worden.

Antwoorden manipuleren is ook niet mogelijk, want mijn inzendingen deel ik versleuteld via pb naar TMP.

Zoals jullie gewend zijn deel ik na afloop weer alle statistieken om het verloop van de pool terug te kunnen bekijken. 

 

Verder zoals gezegd staat het een ieder vrij om hier vooral lekker te reageren over het verloop van de serie en over je verdenkingen, zolang het maar niet over de inhoud van de pool gaat.

En het staat jullie ook vrij om te helpen met het verzinnen van vragen, want zoals je zult begrijpen gaat in het organiseren van dit alles best veel werk en tijd zitten.

 

Alle hulp en positiviteit is daarom zeker welkom!

Link naar bericht
Delen op andere sites
46 minutes ago, samba-boy said:

Er mist maar één ding, hier:

 

 

Allen,

We hebben besloten om de pool te stoppen.

Erg jammer, maar op deze manier gaan we niet verder.

Iedereen bedankt voor zijn bijdrage.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minutes ago, djkoelkast said:

:?

 

Als er een afvaller is hoor je toch altijd die muziek? Waarom vat je dat meteen negatief op?

En dat Hinse teleurgesteld is met zijn afvallen kan ik me ook goed voorstellen, daar hadden jullie toch rekening mee gehouden bij het bedenken van dit format?

Omdat we het gevoel hebben dat we te kakken worden gezet, daarom.

 

We stoppen er allebei weken werk in en proberen er nog wat van te maken hier en het enige wat we terug krijgen zijn cynische berichten als hierboven, commentaar, negativiteit of geen enkele reactie.

Als het dan zo moet dan is de lol er wel af.

 

Spijtig maar helaas.

 

En verder ga ik er niet over uitwijden om verdere escalatie te voorkomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, RM zei:

Omdat we het gevoel hebben dat we te kakken worden gezet, daarom.

 

We stoppen er allebei weken werk in en proberen er nog wat van te maken hier en het enige wat we terug krijgen zijn cynische berichten als hierboven, commentaar, negativiteit of geen enkele reactie.

Als het dan zo moet dan is de lol er wel af.

 

Spijtig maar helaas.

 

En verder ga ik er niet over uitwijden om verdere escalatie te voorkomen.

Ik weet zeker dat het niet zo is bedoeld. 

Nogmaals: ik snap dat Hinse teleurgesteld is, daar is niets cynisch aan.

Samba-boy doet gewoon alsof we in WIDM zitten, ook niets cynisch aan.

 

Vat toch eens niet alles persoonlijk op, van negativiteit is geen sprake, geen reactie omdat WIDM op dit moment gewoon nog niet zo heel erg spannend is, er is nog niet veel gebeurd, maar we hebben ook pas 2 afleveringen gehad en maar 1 afvaller, dus zo gek vind ik dat ook niet. Gewoon doorgaan, want ook wij hebben als deelnemers er werk ingestopt, gewoon de stekker er uittrekken omdat de reacties je niet bevallen vind ik niet tof. Teleurstelling kun je verwachten als je mensen snel laat afvallen. Dat daar vragen over komen vind ik ook niet gek, maar jullie zullen er goed over hebben nagedacht, dus dan komt het vast goed.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, djkoelkast zei:

Ik weet zeker dat het niet zo is bedoeld. 

Nogmaals: ik snap dat Hinse teleurgesteld is, daar is niets cynisch aan.

Samba-boy doet gewoon alsof we in WIDM zitten, ook niets cynisch aan.

 

Vat toch eens niet alles persoonlijk op, van negativiteit is geen sprake, geen reactie omdat WIDM op dit moment gewoon nog niet zo heel erg spannend is, er is nog niet veel gebeurd, maar we hebben ook pas 2 afleveringen gehad en maar 1 afvaller, dus zo gek vind ik dat ook niet. Gewoon doorgaan, want ook wij hebben als deelnemers er werk ingestopt, gewoon de stekker er uittrekken omdat de reacties je niet bevallen vind ik niet tof. Teleurstelling kun je verwachten als je mensen snel laat afvallen. Dat daar vragen over komen vind ik ook niet gek, maar jullie zullen er goed over hebben nagedacht, dus dan komt het vast goed.

 

 

Mee eens. Kom op @RM, gewoon doorgaan dus ;)!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels met Hinse en djkoelkast prive contact gehad, dus daar gaat het niet om.

Waar gaat het dan wel om?

 

Naar aanleiding van de terechte feedback van Hinse vorig jaar (over de nutteloze tussenstanden) hebben wij in alle creativiteit iets proberen te bedenken wat op het echte spel lijkt en wat afweek van afgelopen edities. 

Dat het net als in het echte spel keihard werkt is een consequentie daarvan. Iemand is de pechvogel en het had iedereen kunnen zijn.

Er was bij de organisatie echter een uitgedacht plan die inhoudelijk uiteraard niet kan worden verraden, maar een eerste hint naar aanleiding van de executie van gisteren is allang gepubliceerd (inclusief de nieuwe vragen).

 

Blijkbaar is de opzet qua ingewikkeldheid en met afvallers niet ideaal, is het te uitgebreid en wil ik het allemaal wel te mooi doen. Maar ik wíl het ook graag mooi doen.

Mijn verwachtingspatroon is duidelijk te hoog, dat besef ik.

Wat andere mensen helaas lang niet altijd beseffen is dat in het organiseren van dit soort pools giga veel tijd zit;

  • spelverloop uitdenken (1 complete dag)
  • vragen bedenken (2 avonden per week)
  • scores berekenen/grote administratie (1 avond)
  • schema's maken en photoshop voorbereidingen (1 avond)
  • enz.

Als ik dan in plaats van wat meer enthousiasme constant berichten lees in de strekking van "Nou het duurt wel allemaal erg lang", "Ik mis alleen het muziekje nog", "Er zitten spoilers in de vragen",..., dan motiveert dat qua organisatie ook niet. Ik krijg dan ook niet het gevoel dat mensen de moeite doen om het te "willen" begrijpen (er wordt gewoon niet goed gelezen), maar er is wel tijd om de lolbroek uit te hangen.

 

Ik verwacht niet elke week een reactie als gaaf!, mooi!, wow!, maar ik verwacht ook geen reacties die nu 2x door @samba-boy worden geplaatst, want die zijn verre van constructief en druipen van cynisme.

En als ik vervolgens aankondig te stoppen dan blijft het stil.

Als het anders is dan hoor ik dat graag, want ik vraag mij oprecht af voor wie ik het aan het doen ben (het kost mij namelijk tot nu toe gemiddeld 15+ uur per week).

Ik ben niet uit op het voeren van dergelijke discussies, maar word daartoe wel constant uit mijn tent gelokt.

 

En nu besteed ik weer de halve middag en mijn vrije avond hier aan.

 

 

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Reageren doe ik over het algemeen al niet snel hier. Dat heeft er in mijn geval vaak mee te maken dat ik over dergelijke onderwerpen hier op het forum, geen kaas heb gegeten, zo ook over WIDM. Ik had het progamma voor dit seizoen nog nooit écht gezien. Echter ben ik, mede door deze pool, het wel steeds meer gaan volgen :)   

In mijn geval is het dan wel de aflevering terugkijken op zondag of maandag (ligt aan de kater op zondag ;)). Hierdoor heb ik bewust het topic niet geopend, overigens niet wetende dat de eliminatie gisteren zou zijn. Misschien 'n idee om de persoon te taggen als hij/zij aan de beurt is?    

 

Hoe jullie de pool hebben opgezet, vind ik oprecht tof gedaan. Afvallers horen bij het spel en dat was van tevoren ook duidelijk. Ik vind het wel degelijk wat toevoegen, doordat je nu niet zeker bent dat je de week erop nog mee kan doen wat een zekere spanning met zich mee brengt, die bij het spel op televisie ook aanwezig is. Teleurstelling hoort hierbij en de reactie van @Hinse vind ik begrijpelijk. Ook de reactie van @samba-boy vind ik alles behalve cynisch. Een over-acting "dramascene", zoals de BNers dat bij veel programma's doen, lijkt mij eerder een sneer richting hun dan richting jou en/of jullie ;) 

 

Ik moet er nog even inkomen, maar dat heeft er voornamelijk te maken dat het seizoen nog kort is.

Het zou zonde zijn om nu te kappen. Jullie hebben mij (maar zo te lezen, geldt dit ook voor de overige deelnemers) in ieder geval enthousiast gemaakt met deze pool en hebben mij überhaupt zover gekregen om het programma te volgen. Geloof me, dat zegt wat :P

 

Gewoon doorgaan zou ik zeggen, and keep up the good work @RM en @MarsM^O^

 

 

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

 

sb.png.0294dcd9da6fd90d119e6c9776043d7e.png

 

sb2.png.305ff669fa7d5026c35f77ec106a4bb8.png

 

Dat was gisteren.

En dan vandaag als kers op de taart het filmpje met zogezegd leuke bijgevoegde tekst.

 

Ik kan dat niet anders opvatten dan pure cynisme en hier wordt wordt duidelijk de draak mee gestoken.

Graag zie ik de reactie van @samba-boy hier op.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
44 minutes ago, Logitech said:

Ik moet er nog even inkomen, maar dat heeft er voornamelijk te maken dat het seizoen nog kort is.

Het zou zonde zijn om nu te kappen. Jullie hebben mij (maar zo te lezen, geldt dit ook voor de overige deelnemers) in ieder geval enthousiast gemaakt met deze pool en hebben mij überhaupt zover gekregen om het programma te volgen. Geloof me, dat zegt wat :P

 

Gewoon doorgaan zou ik zeggen, and keep up the good work @RM en @MarsM^O^

Dit soort berichten kan ik wel erg waarderen ;) 

 

Zoals aangegeven staat de vragenlijst voor aflevering 3 allang in het topic (en de OP).

Ik verneem graag wie er op een leuke manier nog met de pool wil meedoen en in dat geval kunnen de inzendingen worden gedaan.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik, zeker gezien het verloop van het spel op tv (het is tot nu toe nog geen spectaculair seizoen, dat moeten jullie toch met me eens zijn, om niet te zeggen, bijna saai) het misschien beter is om de eliminaties iets uit te stellen en daarmee bijvoorbeeld pas vanaf afl. 4 te beginnen, dan heb je ook nog voldoende deelnemers voor de finale straks. 

 

Jullie zijn pioniers in het bedenken van zoiets nieuws, maar dan moet je ook de flexibiliteit hebben om iets van je plan af te wijken, omdat het nu eenmaal anders loopt. Als we 15 deelnemers hadden en de uitzendingen zouden wat vlotter gaan dan snap ik snelle eliminaties wel.

Neem het laserspel, normaal altijd een heel spannend onderdeel, nu best wel saai en je zag ook weer overduidelijk mensen mollen. De montage heeft daar ook een handje van natuurlijk, helemaal sinds een paar jaar. 

Je kunt molacties verbergen, uiteraard, maar ook nepmolacties expres in beeld brengen en daar de nadruk op leggen, dat vind ik niks. Ook zag je al binnen 3 minuten in de 1e aflevering al "dagboekkamer"-stukjes. Die storen ook. 

De groep is nog niet heel dynamisch, het spelverloop is nog een beetje "mwah", de 1e executie was te lang en 4 vrijstellingen in afl. 1 slaan nergens op wat mij betreft, maar zo is het wel gegaan.

 

Ik weet niet of het kan en of mijn meedenken wordt gewaardeerd, maar ik zou zeggen: we kopen een vrijstelling voor Hinse en we gaan vanaf afl. 4 echt executies doen. Die zou ik dan ook gewoon in 1 post doen, bijvoorbeeld in een aantal spoilers onder elkaar, zodat de deelnemers zelf het tempo kunnen bepalen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
43 minutes ago, djkoelkast said:

Ik weet niet of het kan en of mijn meedenken wordt gewaardeerd, maar ik zou zeggen: we kopen een vrijstelling voor Hinse en we gaan vanaf afl. 4 echt executies doen. Die zou ik dan ook gewoon in 1 post doen, bijvoorbeeld in een aantal spoilers onder elkaar, zodat de deelnemers zelf het tempo kunnen bepalen.

We hebben al een aantal keer aangegeven dat er een plan is uitgedacht en dat er al een hint daartoe is gegeven.

Het meedenken wordt zeker gewaardeerd, maar je zou ook wellicht iets meer vertrouwen kunnen hebben in ons plan ;).

 

Dus...

Laat iedereen gewoon de inzendingen insturen en ons aan het originele uitgedachte plan houden, dan wordt de rest vanzelf duidelijk :).

 

Zoals al gezegd, niets is wat het lijkt.

En ja, het programma is ook saai op dot moment, maar dat staat los van de pool en de constructieve opmerkingen die gemaakt moeten worden om de lolbroek uit te hangen.

Ik zou daar graag nog een onderbouwong voor zien en daarnaast ook graag willen verzoeken om daar mee te stoppen om de sfeer te bewaren ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 hours ago, djkoelkast said:

Maar probeer dan ook zelf wel niet om alles als kritiek op te vatten, ook mogen we niet over de inhoud van de pool praten, dus dan denken mensen ook: dan zeg ik er maar helemaal niets over, snap je ;)

Het is mij nog niet duidelijk waar de pool heen gaat, maar ik blijf er graag aan meedoen.

Nogmaals: Het heeft alles te maken met goed lezen. Doe je inzending voor vrijdag 18:00 en het wordt vanzelf duidelijk ;).

 

Met de inhoud van de pool bedoel ik puur dat je niet moet gaan aangeven hoeveel punten je hebt en welke antwoorden je hebt ingezonden op welke vragen; Puur om het zo spannend mogelijk te houden :).

 

En ja, we staan open voor feedback (vandaar de nieuwe opzet), en we kunnen prima tegen kritiek.

Maar:

- heb ook vertrouwen in ons als organisatie en oordeel niet te snel

- het zou ook leuk zijn (niet verplicht) om ook af en toe wat meer interactie te hebben en wat leuke berichten te zien in plaats van alleen maar "negatieve" berichten; Dat motiveert zoals gezegd ook meer

- de reacties die samba-boy plaatst in dit topic hebben niets met kritiek te maken, maar alles met olie op vuur gooien, uit de tent lokken en cynisme en zijn niet nodig; Het voelt voor mij/ons als trappen en het zou ook hem ook sieren als hij daar op terug zou kunnen komen, maar tot nu toe zegt hij helemaal niets. Niet iedereen is van deze "grappen" gediend.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat betekent dus dat de pool doorgaat, gelukkig ^O^

 

We zijn het met elkaar eens dat de uitzendingen nog niet zo tof zijn, maar misschien is het even door de zure appel heenbijten. Nieuwe presentator, ze proberen De Mol van vorig jaar qua sfeer te benaderen, maar het lukt nog niet.

Tot die tijd gewoon genieten van Sarah :9 

 

PS: Iedereen wel even voor vanavond 18u inzenden, het is de moeite. Dus niet morgen, voor vanavond 18:00 uur!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

De opmerking van de afscheidsmuziek was in geen geval gericht aan de organisatie, maar precies wat djkoelkast hierboven al opperde; een parodie op zowel het Nederlandse slot van de afleveringen als de manier waarop de Vlaamse uitzendingen de kandidaat soms na 1 uitzending al herinnerden.

 

En bij een volgende exit zou ik die post zo weer plaatsen, omdat ik daar absoluut geen kwaad mee in de zin had. ;) De kleine sneer over dat het lang duurde, dat was inderdaad niet netjes van me, want er wordt gewoon veel werk gestoken in deze pool. Oftewel, excusez moi.

 

Ik heb expres even gewacht, juist om de gemoederen wat tot bedaren te brengen. Een toelichtende post heeft weinig nut als we allemaal nog heetgebakerd zijn.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, samba-boy said:

De kleine sneer over dat het lang duurde, dat was inderdaad niet netjes van me, want er wordt gewoon veel werk gestoken in deze pool. Oftewel, excusez moi.

 

Ik heb expres even gewacht, juist om de gemoederen wat tot bedaren te brengen. Een toelichtende post heeft weinig nut als we allemaal nog heetgebakerd zijn.

 

Dank voor je bericht en uitleg. 

Dat waardeer ik oprecht.

 

En tja, de reden waarom het zo lang duurde en volgende keer ook zal duren is puur om het spannend te maken voor iedereen.

Natuurlijk kunnen we het rode scherm er binnen 10 minuten opzetten, maar op deze manier benader je zo veel als mogelijk het spel.

 

Aan iedereen die meedoet in de pool; De executies zijn altijd op zondag, dus het zou leuk zijn als jullie dan geregeld langs kunnen komen als jullie tijd hebben ;).

De opmerking van Logitech over het taggen zal ik ook meenemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
31 minuten geleden, RM zei:

Wat een KUT seizoen is dit... }:|

  Toon verborgen inhoud

Waarom kunnen ze niet gewoon bekend maken wie het is...?!

 

Gelukkig is onze pool beter. 

 

Spoiler

Vond de executie zelf wel tof gedaan. Maar ze hadden de afvaller wel bekend mogen maken...

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik krijg beetje het gevoel dat ze Belgie van vorig jaar na proberen te doen, maar tot op heden zit gewoon de spanning en de geheimzinnigheid er nog niet in, geen geheimzinnige molboekjes en een veels te open presentator....Maar inderdaad, qua visueel zit het bij Merel en Sarah wel goed 8))

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sorry Hinse, het was niets persoonlijk. Gelukkig was de rest een stuk sympathieker dan ik :P

Ik heb de aflevering nog niet gezien, maar aan jullie reacties te zien was er weinig spannends aan. Wel de moeite waard om te kijken? O}

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 hours ago, Logitech said:

Ik heb de aflevering nog niet gezien, maar aan jullie reacties te zien was er weinig spannends aan. Wel de moeite waard om te kijken? O}

Het is vermakelijk, maar verwacht geen vuurwerk ;)

 

2 hours ago, djkoelkast said:

Ik vind het geniaal, ik had niet verwacht dat iemand het risico zou nemen.

Ik ook :).

En ik vind het ook briljant om de reacties te lezen en te zien dat de mindfuck van het spel ook op het forum werkt ;).

Je kunt in ieder geval niet zeggen dat de pool niet spannend is denk ik :).

Link naar bericht
Delen op andere sites

@djkoelkast, @Logitech, @Hinse, @Ross, @samba-boy, @TMP,

 

Gisteravond is aflevering 3 uitgezonden.

Mocht je de aflevering nog niet hebben gezien, open dan niet de spoiler als je nog niet wilt weten wie er uit is.

Echter voordat je je inzending doet voor aflevering 4 is het wel belangrijk voor de pool om de spoiler te openen.

 

Spoiler

 

Gisteravond heeft of Nikkie of Robért een rood scherm gekregen, maar de kijker weet nog niet wie dit is geweest.

Voor de pool geldt dat

  • Aflevering 3 daarom gerekend is als geen afvaller (omdat niet bekend is gemaakt wie de afvaller is; Dit is ook in de OP te lezen onder het kopje "Spelregels Pool").
  • Voor aflevering 4 de vraag "Wie valt er af" enkel geldt voor voor de eventuele executie aan het einde van aflevering 4, (dus NIET voor Robért of Nikkie aan het begin van de aflevering)

Bovenstaande betekent natuurlijk niet dat je voor afvaller aflevering 4 geen Nikkie of Robért in mag vullen :), maar het punt wordt alleen verzilverd als jouw Nikkie of Robért aan het einde van de aflevering af valt ;).

 

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden, RM zei:

k ook :).

En ik vind het ook briljant om de reacties te lezen en te zien dat de mindfuck van het spel ook op het forum werkt ;).

Je kunt in ieder geval niet zeggen dat de pool niet spannend is denk ik :).

Het is superspannend zelfs, complimenten voor de organisatie! :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 uur geleden, RM zei:

Je kunt in ieder geval niet zeggen dat de pool niet spannend is denk ik :).

Pool zit momenteel oprecht beter in elkaar dan de uitzending. Voortkabbelend zootje daar, met zelfs een filler-opdracht (Jenga voor jokers vind ik geen Molwaardige opdracht!), maar omdat dat einde (met een goedkoop spanningsboog-trucje) er in gezet is vindt men het fantastisch.

 

Ik vind het cheap.

Link naar bericht
Delen op andere sites
51 minuten geleden, djkoelkast zei:

Pool is erg tof, alleen ik vind het wel lastig dat we geen tussenstanden weten, want nu is het wel lastig om strategisch met je jokers te zijn.

Je houdt het wel spannender op deze manier. 

 

 

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, Logitech zei:

Je houdt het wel spannender op deze manier. 

 

 

Dat is maar hoe je het ziet, je kunt nu eigenlijk niet strategisch inzetten, wat het toch ook meer een gok maakt.

Dus wellicht stof om over na te denken voor een volgende pool, is het mogelijk om met beide dingen iets te kunnen? Dus en spannend en strategisch? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn best een aantal strategische plannen uit te denken voor jezelf. Je kunt hiermee dan ook compleet door de mand vallen, net zoals in het echte spel. Dat lijkt mij persoonlijk leuker dan iedere week de tussenstand van de overige deelnemers te kunnen zien.

 

22 minuten geleden, djkoelkast zei:

is het mogelijk om met beide dingen iets te kunnen? Dus en spannend en strategisch? 

Al lijkt het mij dat iedere uitbreiding welke het spel nóg spannender en/of strategischer kunnen maken welkom. ;) 

 

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...