Ga naar inhoud

De Mol 2019 (BE) Pool


Aanbevolen berichten

Intro.png.a667bbf49d14e4929b86188150781e54.png

 

Afleveringen: Zondag, 20:00 (VIER)

 

De Kandidaten:

DeMol.jpg.f8b571e3d630da9100272a7a79b18ce8.jpg

 

Afgevallen Kandidaten:

Spoiler

Kandidaten.thumb.png.b6ec23d0114ddf50c7e281e72861cb00.png

 

Hoe werkt het spel (programma)?

Hieronder staat overzichtelijk uitgelegd hoe het spel werkt.

Mocht je het televisieprogramma nog niet eerder hebben gezien dan wordt zeker aangeraden om onderstaande door te lezen, zodat je de spelregels begrijpt

Spoiler

uitleg.thumb.png.6d6bdd6757d3fa7c8557a9c380af8fa2.png

 

De Pool

Spoiler

Zoals gezegd gaan we het voor deze Pool heel simpel houden;

  • Omdat de eerste aflevering al is uitgezonden beginnen we zoals gezegd met aflevering 2
  • Om een eventueel gelijk spel aan het einde van de Pool te voorkomen moet eenmalig (alleen aankomende week) de volgende schiftingsvraag beantwoord worden;

 

Schiftingsvraag: Hoe hoog wordt het uiteindelijke bedrag van de pot?

 

Verder bestaat deze Pool uit 2 onderdelen;

 

Onderdeel 1: Mol, Winnaar, Verliezer en Afvaller voorspellen:

Iedere deelnemer stuurt wekelijks (uiterlijk zondag avond 18:00 uur) zijn voorspelling;

  • Wie is de Mol?
  • Wie wordt de Winnaar?
  • Wie wordt de Verliezer?
  • Wie wordt de Afvaller?

 

In de Vlaamse versie valt er bijna altijd in elke aflevering een kandidaat af, maar het kan ook voorkomen dat er afleveringen tussen zitten, waarin er niemand afvalt (doordat bijvoorbeeld de kandidaten nog een kans krijgen om terug te keren in het spel).

Als je denkt dat er in een aflevering niemand af gaat vallen kun je als Afvaller simpelweg "Niemand" opgeven.

 

Onderdeel 2: Pasvragen (Jokers)

Iedere deelnemer beschikt wekelijks over 10 pasvragen (jokers), die naar eigen wens kunnen worden ingezet en verspreid over de deelnemers, waarvan gedacht wordt dat die de volgende aflevering halen.

Voor de laatste aflevering geldt (als er geen afvallers meer zijn) dat de pasvragen (jokers) die ingezet worden op de Mol punten opleveren.

 

LET OP:

  • Het kan voorkomen dat een afvaller pas in een volgende aflevering bekend wordt gemaakt, in plaats van in de laatste minuten van een reguliere aflevering.
    - Als dit gebeurt dan geldt de aflevering waarin de exit bekend wordt gemaakt als de aflevering waarin de deelnemer is afgevallen.
  • Het kan ook gebeuren dat bekend wordt gemaakt dat een kandidaat nog terug kan keren in het spel.
    - Als dit gebeurt in dezelfde aflevering als waarin de kandidaat af zou vallen dan geldt voor die specifieke aflevering "geen afvaller".
    - Als dit bekend wordt gemaakt in de volgende aflevering dan geldt voor de aflevering daarvoor dat de kandidaat afgevallen is en kunnen er in die reguliere aflevering waarin het bekend gemaakt wordt potentieel 2 afvallers zijn (die dan ook beiden goed gerekend worden indien voorspeld).

 

De Puntentelling

Spoiler

Voor onderdeel 1 gelden de onderstaande punten per aflevering.

Het lijkt erop dat er dit jaar 10 afleveringen zijn, maar waarschijnlijk wordt de Mol in aflevering 9 bekend gemaakt (in dat geval zal de puntentelling voor aflevering 10 automatisch vervallen).

Punten.png.37d93e8eddf4d1286d6f6b31c0f4622d.png

 

Voor onderdeel 2 levert iedere pasvraag (joker) die op een kandidaat wordt ingezet die de volgende aflevering haalt 1 punt op.
 

Voor de schiftingsvraag geldt dat er alleen een (bonus)punt kan worden verdiend als blijkt dat er een gelijke eindstand is; De deelnemer die dan het dichtst in de buurt van het antwoord zit wint dan de Pool.

 

Spelregels Pool:

Spoiler
  • Iedere deelnemer stuurt zijn inzending uiterlijk voor zondag 18:00 uur via PB naar mij (zodat ik alle voorspellingen in een algemeen overzicht in de OP kan verwerken en het overzichtelijk blijft)
  • Er is geen invulbestand; De voorspellingen kunnen gewoon rechtstreeks worden doorgegeven
  • Het voorspellen mag op geheel eigen invulling en veranderen mag zoveel als je wilt, echter veranderen van voorspellingen van voorgaande weken is niet meer mogelijk
  • Als een week niet wordt ingevuld heeft dat geen gevolgen voor de deelname, maar uiteraard wel gevolgen voor de puntentelling (de niet ingezette punten worden dan ook niet verdiend)
  • De winnaar van de Pool is de deelnemer met de meest verdiende punten
  • Er worden geen reminders gestuurd; Iedereen is zelf verantwoordelijk dat hij zijn voorspelling op tijd instuurt!
  • De winnaar en runner-up (afhankelijk van het aantal deelnemers) krijgen een award


Spelverloop

Hieronder staat het schema met de volgorde waarin de kandidaten afvallen (en waarin dus ook te zien is wie er nog in zitten).

Onderin het schema wordt ook het bedrag in de pot per aflevering bijgehouden.

Spoiler

Spelverloop.thumb.png.e9d60e4c3e329c4a102250a556078a05.png

 

Inzendingen & Tussenstand

Hieronder worden de inzendingen van iedere deelnemer per onderdeel (en per aflevering) getoond.

Daarnaast is ook de (tussen)stand zichtbaar.

 

Toelichting:

Dit jaar worden in het schema niet de behaalde punten weergegeven, maar de punten die potentieel nog behaald kunnen worden.

Voor onderdeel 1 is het maximaal aantal te behalen punten 208 (40+36+32+28+24+20+16+12).

Voor onderdeel 2 is het maximaal aantal te behalen punten 80 (8x10 pasvragen (jokers)).

Als een kandidaat uit het spel ligt dan worden voor zowel onderdeel 1 als onderdeel 2 de misgelopen punten direct afgetrokken van het potentiële eindtotaal.

Je krijgt dus ook puntenaftrek als de afvaller van de week niet goed is voorspeld.

Op deze manier heeft iedereen een iets inzichtelijker weergave van hoeveel punten iedereen nog kan halen.

 

Standen.png.3c2ebe239d7d5b5206b0735a1cd1bcb1.png

 

1.thumb.png.5882a549638008fd9b5d1c5d7183524a.png

 

1B.png.5bfed6ad9ca60035b900e9fcd7a36c56.png

 

2.thumb.png.537f27205ffeb708359bea3ce378bd30.png

 

Awards

Hieronder staat vermeld wie de winnaar en de runner-up award hebben gewonnen.

RM MolBE-Pool-2019-winnaar.png.d201525d762439bc0afbe69c0283e5ec.png

MarsM MolBE-Pool-2019-verliezer.png.5c7eb459a72139d178be6cbd76cc914e.png

 

 

Doe mee; Voorspel wekelijks je Mol, winnaar, verliezer en afvaller en zet pasvragen (jokers) in om kans te maken op een award!

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 116
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

gepost (aangepast)

@djkoelkast, @MarsM, @Ross, @samba-boy, @Joost:

Van jullie heb ik vernomen dat jullie mee gaan doen, Top! 

Dat betekent dat jullie deze week jullie voorspellingen door kunnen geven (uiterlijk zondag 18:00 uur) 

 

@Hinse, @Logitech:

Jullie reactie of je wel of niet meedoet heb ik nog niet vernomen; Als je mee wilt doen zou dat natuurlijk leuk zijn (en dan geldt bovenstaande ook voor jullie)!

 

@"de rest":

Mochten er nog andere users mee willen doen aan deze Pool dan mogen die uiteraard ook hun inzending per pb aan mij doorgeven!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 hours ago, Hinse said:

Ik laat deze aan me voorbij gaan. Vanwege verwachte drukte zal ik niet wekelijks de afleveringen gaan bekijken en ze op sparen waardoor wekelijks iets zinnigs inzenden ook geen zin heeft (en spoilers bevat).

Geen probleem ;).

 

Maar je weet niet wat je mist :P.

Zojuist aflevering 1 gezien en deze is al veeele maten beter dan het gehele Nederlandse seizoen 19!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
50 minutes ago, djkoelkast said:

Dat heb ik vaker gehoord. Alleen de 1e opdracht is al top.

Ja sowieso de opzet daarvan en die vele lagen die er in zitten!

Zo zouden ze het in Nederland ook moeten doen, maar dat niveau wordt al lang niet meer gehaald...

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
6 hours ago, djkoelkast said:

Zo is het ooit in België ontstaan (het is een Belgisch format) en daar zijn ze na 3 seizoenen gestopt. Bij ons zijn de eerste seizoenen ook zo geweest, maar langzaam veranderde het in het misleiden van de kijker door de verkeerde verdacht te maken in de montage.

I know ;)

 

Eigenlijk begon dat al met seizoen 5, toen het vanaf dat moment enkel nog voor bekende Nederlanders was

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, Ross said:

We gaan hier vanavond de eerste aflevering kijken. Mijn moeder doet ook mee, maar heeft geen account .... (beetje voor spek en bonen idee). Dus onze antwoorden volgen vanavond, dan wel morgenmiddag.

Hmm.. ok.. Dan moet ik even mijn bestand iets aanpassen, maar dat komt goed ;).

Leuk!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de schema's in de OP geplaatst en mijn inzending zichtbaar gemaakt.

 

@djkoelkast, @Logitech, @MarsM, @Joost, @Ross, @samba-boy

Verder heb ik nog slechts 2 (en een half ;)) inzending binnen, dus aan de rest (eenmalig) de reminder om in te zenden voor vanavond 18:00, want anders hoeven we niet eens aan de pool te beginnen :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
39 minutes ago, Ross said:

Heb ook voor mijn moeder even snel een account aangemaakt...om het eea wat makkelijker te maken ;)

 

https://www.retroforum.nl/profile/1578-marianne/

 

P.S. We hebben beiden al ingezonden (onder mijn naam)

Top ^O^

 

Maar dat betekent nu dus ook dat jouw moeder een keiharde concurrent is voor ons allemaal, gezien zij nu ook een award kan winnen >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De eerste afvaller is bekend en de OP is al bijgewerkt.

 

Dit jaar worden in het schema niet de behaalde punten weergegeven, maar de punten die potentieel nog behaald kunnen worden.

Voor onderdeel 1 is het maximaal aantal te behalen punten 208 (40+36+32+28+24+20+16+12).

Voor onderdeel 2 is het maximaal aantal te behalen punten 80 (8x10 pasvragen (jokers)).

Als een kandidaat uit het spel ligt dan worden voor zowel onderdeel 1 als onderdeel 2 de misgelopen punten direct afgetrokken van het potentiële eindtotaal.

Je krijgt dus ook puntenaftrek als de afvaller van de week niet goed is voorspeld.

 

Op deze manier heeft iedereen een iets inzichtelijker weergave van hoeveel punten iedereen nog kan halen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
31 minutes ago, Joost said:

Ik kan helaas mijn inzending nergens terug vinden in de OP, terwijl ik alles vrijdagavond al heb doorgestuurd....    

Hi Joost, het spijt me het te zeggen, maar ik heb echt niets van jou ontvangen...

Ik kan mij ook herinneren dat dat vorig jaar ook al een keer zo was...?

 

Kun je een printscreentje maken van je PB die je naar mij zou hebben verstuurd?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begrijp er weer niets van. Ik heb toch gewoon een bericht opgesteld en naar je doorgestuurd, maar ik kan 'm ook nergens meer in verzonden items terugvinden dus het zal helaas mislukt zijn. Net even een testmail naar je gestuurd, hopelijk komt die wel aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja die heb ik wel ontvangen ;).

Wellicht zit er iets niet goed in jouw account?

 

m.b.t. de pool; Wat ik al zei:

Lever alsnog je inzending in zoals je die door wilde geven.

Ik ga er van uit dat je dat in alle eerlijkheid doet, ook als je in zou hebben gezet op de inmiddels bekende eerste afvaller.

Zodra de inzending binnen is zal ik deze alsnog verwerken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee vorig seizoen was het mijn fout, ik had toen gereageerd in een reactie op een PM, in plaats van een nieuwe te sturen. Toen kon je 'm niet vinden tussen alle mails. Nu had ik 'm echt nieuw opgesteld. Misschien ben ik toch vergeten om op verzenden te drukken, want de PM daarna kwam wel aan.

 

Enfin, mijn voorspelling is weer onderweg en die na aflevering twee komt er eind van de week aan als ik de aflevering gezien heb :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

djkoelkast gaat lekker deze pool! :D (al zegt dat nog niet heel veel, als er straks ineens klappen gaan vallen in kolommen waar hij afgelopen weken wél heeft ingezet kan het ineens omslaan... eigenlijk net als bij Logitech deze week 😈).

En debutant Marianne staat op een voorlopige tweede plek met als enige deelnemer nog alle 80 joker-punten, ook een knappe prestatie!

 

Lekker spannend, net als de serie! Ik blijf bij Elisabet de Mol, al maak ik me nu wel wat zorgen gezien @samba-boy‘s inzending... _O- (sorry pal, ik vind het gewoon leuk om een beetje te jennen ;))

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Omdat ze alles "goed" deed bedoel je?

Ik denk dat het een giga dekmantel is. Als ik kijk naar die escape room opdracht met die boot dan heeft ze als gevangene de meeste kans om te mollen en bij die strand opdracht heeft ze wel degelijk geprobeerd te vertragen (en dat geld wat ze daar pakt is peanuts in vergelijking met het totaalbedrag ;)).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond iemand anders

 



Namelijk Kaat

 

veel verdachter.

Al heb ik bij de opdracht met de muziek op het strand toch wel echt hints gehoord denk ik, namelijk:

 



Elisabet is noodarts:

 

My heart will go on

Staying Alive

Laat de zon in je hart

Leef

 

Alleen het laatste nummer (Arcade Mammoth) valt uit de toon.

En die 'drop' deed ze ook wel heel goed. Kaat deed die minder goed.

 

maar zou het zo obvious zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja zo kan ik er ook nog wel wat toevoegen, om je weer tot wankelen te brengen ;)

 



We zien bijvoorbeeld overal konijnen in de afleveringen en er is ook al gesproken over het jaar van het konijn. En hoe wordt dat woord konijn uitgesproken daar? Juist, Ka't, ofwel KAAT :)

 

Maar feitelijk maakt het niet veel uit, want ik heb dezelfde gedachten als die MarsM al heeft genoemd in dit topic:

 



Na het vertrek van Eva is de Mol óf Elisabet óf Kaat is de Mol.

En ook ik blijf inzetten op Elisabet totdat zij een rood scherm krijgt ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eind vorig jaar was er ook de voor dit seizoen gemaakte site 'Niet naar Luxemburg' waar Gilles op hintte. Op deze site was te herleiden dat het in Vietnam ging afspelen. In de serie zelf zie je nu voortdurend het rood-wit-blauw van de Luxemburgse vlag terug (o.a. steeds die kleuren als die teksten in beeld komen bijv. eind aflevering 1). Daar moet toch ook haast wel iets mee zijn...

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uur geleden, djkoelkast zei:

Ik begin toch een beetje te wankelen qua mol sinds vorige week.



Aflevering 5;

- Elisabet verdient, hoe laag het bedrag ook, geen 100 euro met boogschieten.

- Elisabet verdient geen 600 euro met een simpele speech van 2 minuten (ik had wel een kwartier over m'n reis kunnen ouwehoeren)

- Elisabet biedt Joeri totaal geen hulp/ bijstand als hij over de regenpijp begint, maar vraagt hardop waar hij het over heeft.

- Elisabet snapt zogenaamd niet de 'je moet naar het toilet gaan'-hint

- Elisabet verliest de landkaart vlak nadat Axel 'm aan haar doorgeeft.

- Elisabet schreeuwt Bas' naam heel hard met de sluipschutter om de hoek.

- Elisabet vertraagt bij het bevrijden van Bas eerst in het algemeen door een discussie bij de cel en daarna begint ze specifiek over de vrijstelling om met die discussie nog verder te vertragen in het spoeden naar de jeep.

 

Ik zie echt alleen maar enorm Mol-gedrag bij haar en ze draagt nul bij voor de groepspot. Kaat staat verder als enige nog op m'n reservelijst, maar toch verdient zij nog wel 'ns wat, of doet nog iets goeds zoals bij die vader Jacob of snel bijspringen nadat Bruno zich opoffert.

 

Die mannen? Echt allemaal kandidaten, ik zie niks opzettelijks bij hen. Bruno is sowieso niet / minst verdacht van de hele groep en haalt persoonlijke grote bedragen binnen (zakmes kon ie makkelijk laten zitten) of redt de zaak. Joeri is de natuurlijke leider in de groepsopdrachten en haalt altijd wel geld binnen. Bas komt wat sullig over maar heeft ook al veel bijgedragen en die vrijstelling pakken en vervolgens toch naar de jeep sprinten voor de poen kwam oprecht over. Axel is vooral vaag en nonchalant, maar hij corrigeert wel vaak fouten van anderen ten goede en hij ging toch even voor 700 euro onder die tafel liggen (nadat de eerste poging mislukte, dat was best hilarisch _O-).

 

Als Elisabet er maar in blijft zitten... blijf ik nog steeds op dezelfde conclusie uitkomen...

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minuten geleden, djkoelkast zei:

Ik vind dingen soms té opvallend en ga daardoor naar andere dingen zoeken.

Ik zou bovenstaand wel in spoilers gezet hebben (ivm mensen die wat later kijken)

Ah ja, sorry, nu verborgen.

 

Ik snap wat je bedoelt maar dat komt volgens mij echt door de NL versie van de Mol waar je steeds moet 'omdenken' vanwege de manipulerende montage. Vorig jaar had ik in afl 1 ingezet op Pieter en toen kwamen er allerlei kruizen en psalmen in beeld, en was hij verdacht in de spellen. Toen dacht ik ook 'ligt er te dik bovenop' en ben geswitcht... 8 weken later hadden we de uitslag. De Mol België is wel veel eerlijker qua what you see is what it is.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, MarsM zei:

Ah ja, sorry, nu verborgen.

 

Ik snap wat je bedoelt maar dat komt volgens mij echt door de NL versie van de Mol waar je steeds moet 'omdenken' vanwege de manipulerende montage. Vorig jaar had ik in afl 1 ingezet op Pieter en toen kwamen er allerlei kruizen en psalnen in beeld, en was hij verdacht in de spellen. Toen dacht ik ook 'ligt er te dik bovenop' en ben geswitcht... 8 weken later hadden we de uitslag. De Mol België is wel veel eerlijker qua what you see is what it is.

Ja dat kan het heel goed zijn, daardoor raakte ik hem ook totaal kwijt als mol vorig jaar, volgens mij in de pool zelf nooit verdacht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden, djkoelkast zei:

Ja dat kan het heel goed zijn, daardoor raakte ik hem ook totaal kwijt als mol vorig jaar, volgens mij in de pool zelf nooit verdacht.

Ik houd er ook nog steeds rekening mee dat het straks gewoon totaal anders kan zitten, maar ik ga bij de Mol België wel gewoon veel meer uit van dat ik uit kan gaan (🤡) van wat ik te zien krijg. En ik houd er dan echt maar 2 over met een 80/20 verdenking.

 

Bij de NL versie is het juist zo irritant dat je iets ziet en dat je vervolgens door moet denken of ze dat misschien expres erin hebben gemonteerd en/of in moet schatten of iedere jandoedel het zou zien en als dat allemaal ‘ja’ is dan moet je iemand juist wegstrepen. Helemaal als in alle vervelende dagboek-fragment-koppen die persoon door alle mede-kandidaten wordt verdacht richting de kijker vanwege hetzelfde wat jij zag. Hoeft bij de Mol België allemaal niet.

 

Overigens nog terugkomend op de aflevering van deze week; Bij die etiquette opdracht vond ik de wijn omstoten eigenlijk veruit de ergste en die was het minst waard. Dat was de enige die ik ook niet zou hebben gedaan :p

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik twijfel niet meer sinds de laatste aflevering. Al zijn er wel meer hints die naar een ander lijken te wijzen.

 

De Mol zegt aan het einde van afl. 5:

 

Het moeilijkste is dat ik al weet dat het bezoek niet gaat komen.

Maar ik hoor de anderen er vaak over bezig.

En ik weet dat zij daar een heel zware klap van gaan krijgen.

 



Zij kregen inderdaad de klap, want De Mol kreeg immers haar bezoek wèl.

Ze wist dat het te veel tijd ging kosten om alles goed te hebben dus hebben gewoon die 4 minuten straftijd voor lief genomen (die ene die ze zelf goed had kan een mazzeltje geweest zijn, of een decoy, immers nam ze later het geld toch niet mee). En doordat Kaat voor het geld wilde gaan kon Elisabet, De Mol, gewoon haar gang gaan en wel bezoek krijgen.

 

Hint? Ze zei tegen haat man: Heb je mij gemist? (slogan De Mol 2018)

 

Hint naar een andere Mol (Joeri):

 

Tijdens het aan tafel gaan in de vorige aflevering hoorde je: Better Oblivion Community Center - Forest Lawn.

De tekst van dat nummer:

 

Since you went underground
I've wanted to track you down
Since you went underground
I've wanted to dig you out

 

You used to sing with a straight face "My Heart Will Go On"
And bring those tattoo'd freaks back to our place in a mason jar
You had something to prove

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uur geleden, djkoelkast zei:

Ik twijfel niet meer sinds de laatste aflevering. Al zijn er wel meer hints die naar een ander lijken te wijzen.

 

De Mol zegt aan het einde van afl. 5:

 

Het moeilijkste is dat ik al weet dat het bezoek niet gaat komen.

Maar ik hoor de anderen er vaak over bezig.

En ik weet dat zij daar een heel zware klap van gaan krijgen.

 

 

  Toon verborgen inhoud

 

 


Zij kregen inderdaad de klap, want De Mol kreeg immers haar bezoek wèl.

Ze wist dat het te veel tijd ging kosten om alles goed te hebben dus hebben gewoon die 4 minuten straftijd voor lief genomen (die ene die ze zelf goed had kan een mazzeltje geweest zijn, of een decoy, immers nam ze later het geld toch niet mee). En doordat Kaat voor het geld wilde gaan kon Elisabet, De Mol, gewoon haar gang gaan en wel bezoek krijgen.

 

Hint? Ze zei tegen haat man: Heb je mij gemist? (slogan De Mol 2018)

 

Hint naar een andere Mol (Joeri):

 

Tijdens het aan tafel gaan in de vorige aflevering hoorde je: Better Oblivion Community Center - Forest Lawn.

De tekst van dat nummer:

 

Since you went underground
I've wanted to track you down
Since you went underground
I've wanted to dig you out

 

You used to sing with a straight face "My Heart Will Go On"
And bring those tattoo'd freaks back to our place in a mason jar
You had something to prove
 

 

 

 

 

Ik ga morgen aflevering 6 kijken (samen met RM), maar;

 

 

 


Toen de kandidatenfoto verscheen wees ik ‘blind’ Elisabet en Eva aan als Mol. Ik had voor de pool al voor Elisabet gekozen.

Toen aflevering 1 was geweest wees ik dus sowieso Elisabet aan als Mol met nog steeds Eva en nu ook Kaat als mogelijke Mol.

Nu ben ik nog steeds volledig overtuigd van Elisabet met Kaat als laatste alternatief.

 

Joeri, Bas en Axel heb ik direct na afl1 vanaf het eerste begin hier al aangeduid als ‘sowieso niet de Mol’ en zo zie ik het nog steeds. Met de huidige stand van zaken blijven dan ook gewoon alleen maar Elisabet en Kaat over.

 

Als het Elisabet blijkt te zijn; tof dat ik dit jaar zowel bij de NL als de BE serie de Mol direct heb aangeduid (zelfs vanaf de kandidatenfoto), maar ik kan niet stellen dat ik er bij de BE-serie ook maar 1 seconde 100% zeker van ben geweest. Nog steeds niet (was bij Merel wel anders), dus ik kan er ook dik naast zitten. Al ‘lijkt’ het elke week steeds meer te worden bevestigd.
 

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 14-4-2019 at 11:49, samba-boy zei:

Ik vind juist dit seizoen die 'what you see is what it is'-vibe veel minder dan vorig seizoen. Maar de opdrachten blijven gruwelijk goede dilemma's.

Het is inderdaad wel iets meer een ‘show’tje / toneelstukje’ soms, als je dat bedoelt.

Al dat ‘er is nog geen Mol gekozen’ wordt wel een beetje aangedikt, o.a. met die briefingsscene op het strand wat ik eerder al aangaf. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit hoe de Mol wordt gebrieft, ‘als’ ze dit willen doen.

Daarnaast zijn er wel kandidaten geweest die iets verdachter in beeld worden gebracht, zoals Eva.

 

Wel dingetjes waar ze op moeten passen, het moet basic blijven en niet geforceerd spectaculair. De uitwerking en het uitdenken van de opdrachten is voor het grootste deel gewoon prima.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb aflevering 6 net gezien en vond de spellen wel weer erg goed in elkaar zitten. Natuurlijk merk je ook dat de balans soms niet helemaal juist is, zoals 'maar' 60 seconden straf als je de verkeerde vlag bij de verkeerde koffer had, waardoor het niet binnenbrengen van geld wel heel makkelijk plaats vond.

 

Wat ik bij (WI)DM sowieso irritant blijf vinden is dat er vanaf het begin bijvoorbeeld 60.000 euro verdiend kan worden, maar van het bedrag dat daarvan niet wordt verdiend is dat 80-90% door onkunde / onrealistisch / moeilijkheidsgraad maar uiteindelijk altijd gebracht alsof de mol daar zoveel invloed op had.

 

Ik ben het er wel mee eens dat de montage dit jaar inderdaad wat geniepiger is dan vorig jaar, maar misschien heeft dat ook te maken met wanneer (het merendeel van) de kandidaten doorhebben wie de mol is. Zodra dat voor de meesten duidelijk is, moet je meer je best gaan doen om dat als montage te verbloemen, anders hoeft de kijker ook niet meer verder te kijken. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden, Hinse zei:

Ik heb aflevering 6 net gezien en vond de spellen wel weer erg goed in elkaar zitten. Natuurlijk merk je ook dat de balans soms niet helemaal juist is, zoals 'maar' 60 seconden straf als je de verkeerde vlag bij de verkeerde koffer had, waardoor het niet binnenbrengen van geld wel heel makkelijk plaats vond.

 

Wat ik bij (WI)DM sowieso irritant blijf vinden is dat er vanaf het begin bijvoorbeeld 60.000 euro verdiend kan worden, maar van het bedrag dat daarvan niet wordt verdiend is dat 80-90% door onkunde / onrealistisch / moeilijkheidsgraad maar uiteindelijk altijd gebracht alsof de mol daar zoveel invloed op had.

 

Ik ben het er wel mee eens dat de montage dit jaar inderdaad wat geniepiger is dan vorig jaar, maar misschien heeft dat ook te maken met wanneer (het merendeel van) de kandidaten doorhebben wie de mol is. Zodra dat voor de meesten duidelijk is, moet je meer je best gaan doen om dat als montage te verbloemen, anders hoeft de kijker ook niet meer verder te kijken. 

Eens..... :)

 

En ik werd ook niet veel wijzer van deze aflevering, want:

 

 

 


Elisabet of Kaat is nog steeds sowieso de Mol. Bij het game spel waren ze uitgerekend óf uiteraard weer samen ingedeeld. Het 4x dumpen van de foute koffers kwam op beider conto en de resterende €1000 binnenhalen was sowieso mislukt door Elisabet die door walste, maar Kaat wilde wel even suggereren dat zij dat nog wél wilde oppikken ook al had ze sowieso haar dierbare kunnen laten overvliegen. Beiden volledig verdacht.

 

In het tweede spel was vooral Kaat verdacht aangezien ze precies vaas twee ‘X0’ en het schip ‘:2’ miste. Dat waren juist de schadelijke keuzes of keuzes die twijfel opriepen. Ze was ook wel weer vrij fanatiek met Bas controleren en goed aan het verbeteren, maar toen ze het schip-scootertje niet zag kwam er een enorme gemonteerde slow-motion scène waarbij werd benadrukt dat ze de scooter miste. Elisabet zat eigenlijk vooral weer veel te klagen en deed een cruciaal ‘Olcay’tje’ (=pee pee break).

 

Ik weet het gewoon nog steeds niet zeker. Maar als ik in het spel zat ging ik all-in op Elisabet. En als ik een rood scherm kreeg zou ik denken; lekker bezig Kaat! ;)
 

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Kom op jongens, share your thoughts in black-or-white some more! Sowieso leuk voor de nabespreking.

Als je bijv. pas vanaf aflevering 6 op Kaat als Mol inzet en je roept nadien ‘dat dacht ik al vanaf het begin’ dan geloof ik je gewoon niet hoor. ;)

Ik ben benieuwd of mensen inzetten op Pool-winst-berekening-strategie of dat ze écht denken dat iemand de winnaar-verliezer-Mol wordt.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 hours ago, djkoelkast said:

Ik speel 100% op wat ik denk en ik zit in een tunnel.

Al neigen er hints naar Joeri.

Nee, Joeri kan ik 100% wegstrepen.

Dan zou hij, zeker als hij ziet dat Bruno het er zwaar mee heeft, al lang en breed die bal van de pion hebben laten vallen in dat verdedigingsspel (al helemaal al de andere kandidaten de pot blijven verdubbelen).

Joeri doet ook teveel zijn best om het spel te spelen en corrigeert veel (kijk alleen al naar de opdracht met het eten bereiden (de torens opbouwen) en de opdracht op het strand (gefocust om te proberen lip te lezen)).

 

Bas is in mijn ogen ook geen mol en heeft met het spel waarin hij de vrijstelling pakte al een achterstand opgelopen ten opzichte van de rest (dus met die reden denk ik echt dat hij er vanavond uit vliegt.

 

Axel zelfde verhaal een pak; Veel te veel bezig met herstellen van fouten en doet veel te veel zijn best (de fakkel die nat werd proberen te redden, een minuut lang onder de tafel zitten, veel geld pakken in die game opdracht, de juiste vis vangen en in die bak kieperen...); Ik vermoed dat Axel of Joeri de laatste afvaller is.

 

En dan de beide vrouwen... Die kunnen het allebei goed zijn en ik krijg daar geen duidelijke hoogte van. Zoals al gezegd doen ze beiden rare dingen of juist beiden niets in opdrachten. En net als MarsM dacht ik voor aanvang van het spel al (bij het zien van de groepsfoto) dat het óf Eva, óf Elisabet is; Eva ligt er nu uit, dus dan ga ik vol voor Elisabet. Maar ik houd er wel ernstig rekening mee dat het Kaat kan zijn (en naar haar zijn ook al hints opgedoken).

 

Voor de pool zou het het leukste zijn als Bas niet af valt, want dan krijg je een enorme verschuiving in het klassement qua punten gezien er een hoop punten op die overige kandidaten zijn ingezet.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • MarsM locked this topic
  • MarsM unlocked en locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...