Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Knip jij wel eens iets (artikel, strip, weetjes) uit de krant?

 

Nadat mijn man las over het verschijnen van een nieuw Suske en Wiske album´, dat eerst in stripvorm zou verschijnen in de krant, knipt hij dagelijks de strip uit en legt hem keurig in een map.

 

Wordt er nog wel eens geknipt uit bladen of kranten? Wat knip jij uit?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heey Keetie is terug :)!

Ik heb het vroeger ook gedaan met Suske en Wiske (toen verscheen er ook een halve pagina per dag in de krant - zo rond het tijdperk van "Het Witte Wief".

Tegenwoordig knip ik alleen iets uit de krant als er iets in staat over iemand die ik ken (of gekend heb als je begrijpt wat ik bedoel).

En als er iets leuks in een tijdschrift staat dan vind ik het zonde om er in te knippen en bewaar ik inderdaad ook het gehele tijdschrift :).

Link naar bericht
Delen op andere sites

In een vluchtige samenleving als waar in wij leven met een hoop wegwerpgehalte verwacht ik dat het knippen uit bladen niet is toegenomen de laatste jaren. Sowieso is het aantal kranten en tijdschriften afgenomen.

 

Zelf knip ik eigenlijk niet in tijdschriften, vroeger ook niet heel veel gedaan. Wel toen ik lid was op Donald Duck, dat ik wel eens een  vervolgverhaal en eruit knipte en dan vanuit de diverse delen het hele verhaal achter elkaar zette in een mapje. Mijn ouders knippen nog wel vaak iets uit de krant als ze mij (of iemand) anders ergens op willen attenderen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Vroeger uiteraard ook gedaan, nu nooit meer (kranten zijn zó Retro) :)

Leuk is wel dat Suske en Wiske hier specifiek als voorbeeld wordt genoemd (waar ik zoals iedereen vast wel weet liefhebber van was tot Marc Verhaegen werd ingewisseld voor ‘Het Teleurstellende Tekenteam’), aangezien de Standaard dit al 75 jaar publiceert. Die publicaties worden ook altijd in albumvorm uitgebracht in de verkoop, dus uiteindelijk is het de moeite van knippen niet zo waard.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
17 uur geleden, Keetie zei:

Natuurlijk niet! We leven in 2019 en de kranten dateren ook van 2019. Niets retro. Hoe lees jij de krant dan, of lees je geen kranten soms? :)

 

‘Papieren’ kranten lees ik eigenlijk nooit meer, om meerdere redenen:

 

- Het is nooit zo actueel als wanneer je nieuwssites op internet leest. Gedrukt is gedrukt en maar 1x per dag.

- Als je bronnen wilt vergelijken (aan te raden tegenwoordig) kan dat via nieuwssites heel eenvoudig en gratis, bij papieren versies moet je bij 10 bronnen 10x 2,50 per dag lappen.

- Nieuws op internet is veel meer op maat en overzichtelijk te presenteren / te screenen. Een krant moet je altijd volledig doorbladeren en > de helft is daarbij niet interessant.

- Digitaal kan het nieuws beter worden aangevuld met beeld, zoals fotoreportages en video’s.

- Praktische zaken zoals bij kranten onhandige formaten en zwarte klauwen na afloop (ok, meer een cynische reden maar ik noem ‘m toch)

 

Ik vergeet vast nog allerlei punten, maar voor mij is het duidelijk dat papieren kranten de strijd van digitaal sowieso verliest voornamelijk door de concurrentie in actualiteit. Bij boeken (Roman’s, thrillers, naslagwerken, comics) zweer ik daarentegen absoluut wel bij papier :)

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Ik weet dat ik op een oudere topic reageer maar...  hmm :)

 

Toen ik net op mijzelf ben gaan wonen wilde ik ook een eigen krant, en die nam ik. 2 maanden later lagen er elk weekend zeker 4 - 8 ongelezen kranten op de bank (inclusief de Zaterdag krant) ondanks het feit dat ik de bewuste krant ECHT leuk vond en graag las. Maar de tijd...  Ik heb niet veel later mijn abonnement stop gezet en dat was het dan.

 

Tot enige weken terug. Toen ontdekte ik dat 'mijn' krant ook een digitaal abonnement had. En dat heb ik genomen. Iedere dag automagisch de krant op mijn smartphone gedownload maar met een hele duidelijke (instelbare) threshold: na 7 dagen wordt alles verwijderd.

 

Ofwel: je ziet de krant zoals hij uitkomt en je kan vervolgens op artikelen klikken en die worden dan uitvergroot en je kan ze lezen.

 

Voor mij ideaal, ik ga dus digitaal (hee, dat rijmt ook nog eens!) :)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...