Ga naar inhoud

Retro gamedag Schagen 2019 - 17 november 2019


Aanbevolen berichten

1 hour ago, djkoelkast said:

Jij neemt toch Japans spul mee? Heb jij heel toevallig 2 Dreamcast-controllers die we kunnen gebruiken die dag? Ik heb er 2, maar met Bomberman is het wel tof om met 4 te spelen. 

De Dreamcast gaan we op de beamer aansluiten dit jaar :D

 

Cool!

Maar niet teveel spellen met vakjes hoor, anders lijkt het zo op Excel 🤪

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 176
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@djkoelkast

 

Ik heb alleen de 8-bit en 16-bit consoles (zonder CD drives). Geen Dreamcast helaas. Gaaf dat ie op de beamer komt. Ben wel fan van Bomberman. Misschien trek ik mijn Bomberman trui wel aan. Ben ik gelijk makkelijk te herkennen :-)

 

Ik heb Doraemon, oh dat is ook met vakjes...

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, Bananensap zei:

@djkoelkast

 

Ik heb alleen de 8-bit en 16-bit consoles (zonder CD drives). Geen Dreamcast helaas. Gaaf dat ie op de beamer komt. Ben wel fan van Bomberman. Misschien trek ik mijn Bomberman trui wel aan. Ben ik gelijk makkelijk te herkennen 🙂

 

Ik heb Doraemon, oh dat is ook met vakjes...

 

Dan houden we het gewoon op 2 spelers, als ik geen controllers kan vinden.

 

Ik heb zelf nog een Epoch Cassette Vision Jr., alleen geen games. Oude foto van mij: 

 

large.fe670c7b8fd84d70f9beafbc50844457.j

 

large.847a2219fc15370c4b4821824b343270.j

 

large.a09a6fc62fc9c8ef578dedbe7f2c8f91.j

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cool! Zie dat deze ook 8-bit is. Spellen zien er beetje Atari 2600 achtig uit. 

 

Ik hou het vooral bij Famicom, Super Famicom, Mega Drive en de PC engine. Op de Mega Drive kan je ook Master System spellen spelen.  En ik heb de Super Game Boy 2. Ouder of nieuwer kan ik me maar kort mee vermaken. Of het is te simpel. Of je komt in de categorie van (voor mijn gevoel) slechte 3d graphics. Ben wel benieuwd naar de graphics van de Dreamcast. Heb het wel eens gezien maar kan het me niet meer herinneren.

 

Als iemand nog 2 controllers heeft voor PC-Engine / TurboGrafx-16 dan zouden we daar Bomberman '94 op kunnen spelen. Ik heb de TurboTap.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag nog eens een retrogame monitor (ik heb er een paar) aangesloten om te kijken of hij nog werkt en warempel. Het beeld ziet er op de foto misschien wat vreemd uit maar in het echt is het super en omdat deze toevallig ook een ontvanger ingebouwd heeft kan die rechtstreeks aan de kabel. 

 

Nu nog een oude PS1 of zoiets aansluiten, dan zijn we er wel.  

 

IMG_8089.thumb.jpeg.f2f0ac4d251c94925ac24d82d319b23e.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, Minuteman zei:

Vandaag nog eens een retrogame monitor (ik heb er een paar) aangesloten om te kijken of hij nog werkt en warempel. Het beeld ziet er op de foto misschien wat vreemd uit maar in het echt is het super en omdat deze toevallig ook een ontvanger ingebouwd heeft kan die rechtstreeks aan de kabel. 

 

Nu nog een oude PS1 of zoiets aansluiten, dan zijn we er wel.  

 

IMG_8089.thumb.jpeg.f2f0ac4d251c94925ac24d82d319b23e.jpeg

Kom je ook die kant op volgende week?

 

Ik vind beeldbuis tv-achtige monitoren niks, die piepen mij te hard, vreselijk geluid.

Daarom neem ik zelf altijd alleen LCD mee, geen beeldbuis.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar voor de ultieme retro ervaring is een CRT-monitor/beeldbuis natuurlijk veel authentieker, zeker ook omdat de kleuren vaak anders overkomen dan vanaf een moderne of oude LCD. Alleen zoals je aan geeft piepen die oudjes nog wel eens, refreshrate is ook niet altijd even prettig. En als je tig systemen mee bij je hebt nemen beeldbuizen natuurlijk erg veel ruimte in. Maar om de jonge generatie een identieke ervaring zoals vroeger te geven is het wel tof.

Link naar bericht
Delen op andere sites
28 minuten geleden, Hinse zei:

Maar voor de ultieme retro ervaring is een CRT-monitor/beeldbuis natuurlijk veel authentieker, zeker ook omdat de kleuren vaak anders overkomen dan vanaf een moderne of oude LCD. Alleen zoals je aan geeft piepen die oudjes nog wel eens, refreshrate is ook niet altijd even prettig. En als je tig systemen mee bij je hebt nemen beeldbuizen natuurlijk erg veel ruimte in. Maar om de jonge generatie een identieke ervaring zoals vroeger te geven is het wel tof.

Voor mij is het piepen ondraaglijk, ik word er echt helemaal gek van. Daarom die keuze.

PC monitoren hadden hier overigens geen last van. En het is ook opslagruimte, die heb ik niet echt. Daarom alles LCD.

Ik snap dat de ervaring iets anders is, maar dat is een compromis die ik graag maak.

Link naar bericht
Delen op andere sites
33 minuten geleden, djkoelkast zei:

Voor mij is het piepen ondraaglijk, ik word er echt helemaal gek van. Daarom die keuze.

PC monitoren hadden hier overigens geen last van. En het is ook opslagruimte, die heb ik niet echt. Daarom alles LCD.

Ik snap dat de ervaring iets anders is, maar dat is een compromis die ik graag maak.

Nou er staan ieder anders nog genoeg van die oude beeldbuizen op de retrodag hoor, dus zo ondraaglijk is het blijkbaar niet :P Door het geroezemoes van het publiek is het ook minder storend vind ik, ik heb zelf namelijk ook wel last van zo'n piep maar white noise er omheen haalt de scherpe randjes er vanaf. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, Hinse zei:

Nou er staan ieder anders nog genoeg van die oude beeldbuizen op de retrodag hoor, dus zo ondraaglijk is het blijkbaar niet :P Door het geroezemoes van het publiek is het ook minder storend vind ik, ik heb zelf namelijk ook wel last van zo'n piep maar white noise er omheen haalt de scherpe randjes er vanaf. ;) 

Het is wel degelijk ondraaglijk, maar het komt maar zo ver en op den duur wen je er wel aan, maar het is elke keer opnieuw hoor, als ik die dingen hoor.

Ik blijf daarom altijd zo veel mogelijk bij ons eigen hoekje, dan heb ik er het minste last van.

 

Er zijn heel veel mensen die het niet (meer) horen, maar ik hoor het heel hard ook echt. Voor mij zeer onprettig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn ervaring met LCD schermen is dat ze zelden correct het 240p/288p beeld weergeven. Misschien heb ik pech maar bij mij geven ze altijd maar de helft de frames weer. Als je mannetje dan geraakt wordt en gaat knipperen zie je bij de ene niks en bij de andere ontstaat een soort gestreept effect. En alles is dus ook de helft zo vloeiend.

 

Of dit gebeurt kan je goed testen met de 240p testing suite.

 

Hier uitgelegd bij "The other problem":

https://www.hdretrovision.com/240p

aangepast door Bananensap
Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden, Bananensap zei:

Mijn ervaring met LCD schermen is dat ze zelden correct het 240p/288p beeld weergeven. Misschien heb ik pech maar bij mij geven ze altijd maar de helft de frames weer. Als je mannetje dan geraakt wordt en gaat knipperen zie je bij de ene niks en bij de andere ontstaat een soort gestreept effect. En alles is dus ook de helft zo vloeiend.

 

Of dit gebeurt kan je goed testen met de 240p testing suite.

 

Hier uitgelegd bij "The other problem":

https://www.hdretrovision.com/240p

Ik gebruik ofwel VGA monitoren (met een composite/S-Video naar VGA converter) ofwel kleine, 4:3 LCD televisies.

Geen HD spul dus.

Het zou goed kunnen hoor, dat je dingen mist, maar het is een genot voor mijn oren dat ik het gepiep mis.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog maar 2 dagen te gaan!

 

We hebben bedacht dat het leuk is om met een Retroforumclubje over te blijven en met dat clubje even verderop een pizza te gaan eten, gezellig!

Maar wel handig dat ik dan even reserveer, stuur mij even een berichtje via het forum, mail of als je mij persoonlijk via een andere weg contact dan mag het ook op die manier, dan kan ik een reservering maken.

De Retro Gamedag is om 17u af en meestal zijn we rond 17:15 wel klaar met inpakken. Dan inladen en dan is het +/- 15 minuten naar de pizzeria.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zowel Schagen TV als NH Nieuws zijn langsgeweest met camera's, dus zal mij benieuwen ;) 

 

Het item van NH staat al online:

 

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/256833/nog-lang-geen-game-over-voor-pacman-en-super-mario-in-schagen

 

Let ook op 1:00 op de achtergrond, samba-boy als stuiterbal _O- 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wie trouwens schitterde van afwezigheid was @WHiZZi. Zonder afbericht gewoon niet komen opdagen, jammer en een hele slechte beurt voor het homecomputermuseum. Had dan gewoon even afbericht, dan hadden we ook andere keuzes kunnen maken bij het inrichten.

 

Wel weer top geregeld door de mensen van de wijkvereniging Hoep Zuid, bedankt en tot volgend jaar weer! Ik ga straks even wat foto's van de diskettes halen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier het bewijs van de highscore van MarsM:

 

P1040281.thumb.JPG.dd290110eed2c605a94680c0dbd9a799.JPG

 

En mijn runner-up score:

 

P1040291.thumb.JPG.f2849177274d8dc9d336ee3912af9135.JPG

 

 

MarsM won de PS1 keyring, ik de PS2 keyring, gesponsord door Hinse O+ 

 

MarsM wint de Road Fighter Winnaar-award:

 

roadfighter-winnaar.png.3f3e900c7a58a21ecafd50cb788841b8.png

 

En ik de runner-up award:

 

roadfighter-runnerup.png.b70b6ce68a9f5f04c3d914e9e5dd3a68.png

 

(voor de niet-kenners: de rode auto ben je zelf en de blauwe auto's haal je makkelijk in)

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk! Media aandacht is ook altijd gaaf!

 

Wij staan altijd in het verenigingsnieuws de twee keer per jaar dat we nog iets organiseren (wanneer ik in het land ben). Komen altijd leuke reacties op: maar in 20 jaar tijd nooit deelnemers. Maar goed: het blijft het platteland waar de voetbalclub, harmonie en andere activiteiten de voorkeur hebben bij 99,9% van de bevolking.

aangepast door PeterNC
Link naar bericht
Delen op andere sites
42 minuten geleden, Hinse zei:

De locatie van de Retro Dag was ook praktisch platteland.

Ja, midden tussen de boeren weiden en het is ook geen grote stad verder. Een beetje een uithoek eigenlijk, maar wel de perfecte locatie voor zoiets.

En toch zie je dat de hele dag doorloop is, dat is elk jaar zo. Het zit niet overvol, mensen komen, mensen gaan en dan komen er weer nieuwe. Er is altijd wel wat plek om te spelen, maar er zijn nooit hele tafels compleet leeg (behalve toen ik de foto's maakte van in het begin, toen was het net 11u) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden, djkoelkast zei:

Zowel Schagen TV als NH Nieuws zijn langsgeweest met camera's, dus zal mij benieuwen ;) 

 

Het item van NH staat al online:

 

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/256833/nog-lang-geen-game-over-voor-pacman-en-super-mario-in-schagen

 

Let ook op 1:00 op de achtergrond, samba-boy als stuiterbal _O- 

Whahaha het is gewoon vereeuwigd _O_ _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was een hele gezellige dag! Leuke setting met niet zo'n ruimte van formaat voetbalstadion vol met drukte en onoverzichtelijkheid, maar juist een meer bescheiden opzet met afwisseling en nog best een verrassende balans tussen het aantal kinderen/volwassenen/nerds :Y). En de Worms party was gewoon weer ouderwets genieten!

 

Maar het was vooral geweldig dat het een mini-meet is geworden met best goede opkomst. Het was de lange reis dik waard. Veel mensen na jaaaaaaaren (ca 15!) lief en leed vanachter een toetsenbord eindelijk eens ontmoet; djkoelkast, Hinse, Ross, samba-boy: ge zijt allen toffe gasten ^O^! Laten we er niet nog eens 15 jaar mee wachten ;).

 

En oh ja, ik ben ook blij met de award; heerlijk om met op de achtergrond geluiden van tot ieders stijgende verbazing een monsterscore neer te zetten. "Ik had het truukje door" _O-.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, djkoelkast zei:

Wel waardeloos dat je niet op je avatar lijkt, ik herkende je dan ook totaal niet @MarsM _O- 

 

Haha mooi he, kwam iets na RM binnen en liet jullie eerst even netjes jullie "Ha goed je weer te zien / leuk dat je er weer bent" momentje afmaken. Ik hoorde je wel een beetje denken 'wat komt die gozer er nou bijstaan' _O-.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, MarsM zei:

Haha mooi he, kwam iets na RM binnen en liet jullie eerst even netjes jullie "Ha goed je weer te zien / leuk dat je er weer bent" momentje afmaken. Ik hoorde je wel een beetje denken 'wat komt die gozer er nou bijstaan' _O-.

Ik dacht dat jij Bananensap wel eens zou kunnen zijn, ik had niet verwacht dat je zou komen.

En als je zou komen, ik had alleen die foto van 2004 ofzo in mijn gedachten, daar lijk je niet meer op. En je lijkt ook niet echt op RM.

Al had RM natuurlijk 2 jaar geleden de mooiste binnenkomer _O- 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, djkoelkast zei:

Ik dacht dat jij Bananensap wel eens zou kunnen zijn, ik had niet verwacht dat je zou komen.

En als je zou komen, ik had alleen die foto van 2004 ofzo in mijn gedachten, daar lijk je niet meer op. En je lijkt ook niet echt op RM.

Al had RM natuurlijk 2 jaar geleden de mooiste binnenkomer _O- 

Ik ben inderdaad een hoop kapsels, metamorfoses en enkele rimpeltjes verder sindsdien :+. Was ook tot de laatste week niet helemaal zeker of het ging lukken, maar het was ook wel gewoon een soort now or never... dus voor de lol maar even een verrassing gehouden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, djkoelkast said:

Ik dacht dat jij Bananensap wel eens zou kunnen zijn, ik had niet verwacht dat je zou komen.

En als je zou komen, ik had alleen die foto van 2004 ofzo in mijn gedachten, daar lijk je niet meer op. En je lijkt ook niet echt op RM.

Al had RM natuurlijk 2 jaar geleden de mooiste binnenkomer _O- 

Hahaha. 

Tja dat krijg je vanzelf als je me folders probeert aan te smeren 😋.

Ik vond het mooist nog dat iedereen handjes aan het schudden was en jij de opmerking maakte dat er nog iemand sneaky op de achtergrond stond mee te luisteren.

 

Alhoewel ik het ook mooi vond dat samba-boy niet wist dat hij tegenover Hinse stond 😁.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...