Ga naar inhoud

Photoplay 2001 BE - HDD image gezocht


Aanbevolen berichten

Een kennis van me heeft een photoplay 2001 BE versie die werkte. Met zo een blauwe dongle.

Uit voorzorg wou ik een cloon nemen hiervan en sindsdien wil deze niet meer opstarten. 

 

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan fixen? Kan ik ergens een image vinden van de software?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dag djkoelkast

 

Ik heb dit idd via windows gedaan. Het probleem is nu dat de originele hdd niet meer boot terwijl hij voor de cloon wel perfect werkte. 

 

Als secundaire vraag hoe kan ik dan een correct cloon maken. 

 

Merci voor het snelle antwoord. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, swanwarrior zei:

Dag djkoelkast

 

Ik heb dit idd via windows gedaan. Het probleem is nu dat de originele hdd niet meer boot terwijl hij voor de cloon wel perfect werkte. 

 

Als secundaire vraag hoe kan ik dan een correct cloon maken. 

 

Merci voor het snelle antwoord. 

Dan heb je de bootsector verpest, die zul je weer van een andere, nog werkende schijf moeten halen.

Een goede kloon (echt met een k) maak je met dd onder Linux (maar pas op wat je doet) of G4U als je een alles-in-1-oplossing wil. Maar ook hier: pas op wat je doet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus naast niet in staat zijn om een correcte kloon te nemen. Ben ik ook niet in staat om correct Nederlands te typen 😉

 

Waar zou ik ergens zo een disk of een image hiervan kunnen vinden? Hoe ga ik dan best te werk? Merci voor al uw tijd en moeite. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
38 minuten geleden, swanwarrior zei:

Dus naast niet in staat zijn om een correcte kloon te nemen. Ben ik ook niet in staat om correct Nederlands te typen 😉

 

Waar zou ik ergens zo een disk of een image hiervan kunnen vinden? Hoe ga ik dan best te werk? Merci voor al uw tijd en moeite. 

Het was maar een tip ;)

Soms worden drives op Marktplaats aangeboden, verder zou ik het ook niet weten, je kunt ze niet op een normale manier kopen bij Fun World ofzo.

Nooit op een Windowsmachine aansluiten in elk geval.

Het zou kunnen dat je met bepaalde tools de bootsector nog terug kunt krijgen, maar makkelijk is het niet. Ik denk dat je moet beginnen met PTS-DOS, maar die is al lastig te krijgen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 2 months later...
Op 14-7-2019 at 18:54, swanwarrior zei:

Hey T42. 

 

Heb je een image liggen of zijn het de effectieve schijven dat u liggen heeft?

images en schijven en SSD ik hobby met photoplays nog (was ooit mijn werk)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 years later...

Ik zoek ook hulp met exact deze versie. 

Alleen heeft bij mij de HDD de geest gegeven, vervanging heb ik wel.

Slechts de versie die ik wel online kon vinden, downloaden en installeren, is verkeerde voor de dongle.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...