Ga naar inhoud

Heb je wel eens een film meer dan 1 keer gezien?


Aanbevolen berichten

Vroeger wel vaker, toen ik 12-14 was keek ik regelmatig Stallone/Schwarzenegger/Willis actiefilms en ook vaker dan eens. Ook de meeste James Bonds heb ik door de jaren heen minimaal 2 keer gezien. Een aantal klassieke films ook, maar dat zijn hoofdzakelijk films die het vooral van de scenery/long shots/sfeer moeten hebben dan dialogen. Denk aan Lawrence Of Arabia, Dr. Zhivago, Once Upon A Time In The West, Dollar Trilogie, Butch Cassidy & The Sundance Kid, etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 13-8-2019 at 12:42, djkoelkast zei:

Het verbaast mij sowieso dat er mensen zijn die The Matrix hebben uitgezien, ik vond dat een van de meest waardeloze films ooit.

Over smaak valt niet te twisten. ;) The Matrix was vooral een hele unieke film met vernieuwende filmtechnieken. Verhaal zit tussen kunst en kitsch in, maar wordt in de vervolgen steeds slechter.

 

Ik vind het op mijn beurt dan weer knap dat je vaker dan eens naar de Flodder films gaat zitten staren, vooral de sequels zijn me een partij slecht. :') 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden, Hinse zei:

Over smaak valt niet te twisten. ;) The Matrix was vooral een hele unieke film met vernieuwende filmtechnieken. Verhaal zit tussen kunst en kitsch in, maar wordt in de vervolgen steeds slechter.

 

Ik vind het op mijn beurt dan weer knap dat je vaker dan eens naar de Flodder films gaat zitten staren, vooral de sequels zijn me een partij slecht. :') 

Wat maakt Flodder slecht dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden, djkoelkast zei:

Wat maakt Flodder slecht dan?

Hele infantiele humor, leuk als je 12 bent maar daar groei je vervolgens over heen. Tevens een heel pover verhaal, puur naakt om het naakt (o.a. kleedkamerscène Flodder 3), slecht acteerwerk van oa Tatjana en de rest is ook allemaal te zichtbaar aan het overacten. Alleen Nelly Frijda houdt zich een beetje staande.

 

Ik wil trouwens wel onderscheid maken tussen goede films en vermakelijke films. Ik heb zat slechte films meer dan eens gezien, maar ik besef me dan wel terdege dat het niet al te best is. Guilty pleasure dus. Ik snap best als Flodder een guilty pleasure is qua sfeer en 'onderhoudend gehalte' enzo, maar je kunt m.i. niet met droge ogen beweren dat Flodder 2 of 3 een goede film is. Daarvoor rammelt er teveel aan het script/acteerwerk en het voegt niets toe, meer van hetzelfde wat je al had gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Hinse zei:

Hele infantiele humor, leuk als je 12 bent maar daar groei je vervolgens over heen. Tevens een heel pover verhaal, puur naakt om het naakt (o.a. kleedkamerscène Flodder 3), slecht acteerwerk van oa Tatjana en de rest is ook allemaal te zichtbaar aan het overacten. Alleen Nelly Frijda houdt zich een beetje staande.

 

Ik wil trouwens wel onderscheid maken tussen goede films en vermakelijke films. Ik heb zat slechte films meer dan eens gezien, maar ik besef me dan wel terdege dat het niet al te best is. Guilty pleasure dus. Ik snap best als Flodder een guilty pleasure is qua sfeer en 'onderhoudend gehalte' enzo, maar je kunt m.i. niet met droge ogen beweren dat Flodder 2 of 3 een goede film is. Daarvoor rammelt er teveel aan het script/acteerwerk en het voegt niets toe, meer van hetzelfde wat je al had gezien.

Je brengt je mening nogal als feiten. Ik vind Flodder in Amerika wel degelijk een goede film, zit goed in elkaar, het is vermakelijk, kijkt makkelijk weg, het geeft ook echt een goed beeld van de vroege 90's.

Verhaal vind ik in veel gevallen ondergeschikt, een film als The Neon Demon stelt qua verhaal ook niet veel voor, maar het is toch echt een enorm goede film naar mijn mening, die film moet het vooral van het visuele hebben.

 

Flodder 3 is meer een vervolg op de serie, heeft meer weg van een aflevering van 1,5 uur met wat meer actie en locaties. Eigenlijk een losstaand iets, want het zijn ook de acteurs (4 stuks dan) uit de serie en niet uit de films. Maar als losstaand iets vind ik die wel aardig. Maar ik heb nooit beweerd dat ik de hele Floddertrilogie geweldig vind, ze hebben allemaal hun eigen plekje in de lijst van films die ik kan waarderen, maar ze staan ook zeker niet op nummer 1.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb in mijn jeugd de police acadamy en naked gun films meerdere keren gezien. Als volwassene films als the Godfather Trilogy, films van Stanley Kubrick, Star Wars Original Trilogy, Back to the Future Trilogy, Indiana Jones films, Alien films, Robocop, One Flew over the Cuckoo's Nest, Blade Runner. Die laatste is mijn favoriete film, waarvan ik de theatrical, directors cut, final cut en workprint versie heb. Flodder ook meerdere keren gezien, maar dat valt inderdaad in dr categorie jeugdsentiment/guilty pleasure, net als Home Alone.

aangepast door Harm1985
Link naar bericht
Delen op andere sites

Een film meerdere keren bekijken is 1 ding, doe ik ook. Maar wat te denken van een film meerdere keren in de bioscoop bekijken? Laatste keer dat ik naar de bios ben gegaan was om Phantom Menace te kijken en die heb ik 2 of 3 keer achter elkaar bekeken (ofwel: iedere week een bioscoop bezoek).

 

(retro) Films die ik met gemak meerdere keren kan zien: Princess Mononoke, Tokyo Raiders, Aliens, Ghost in the Shell.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kijke vele films vaker dan 1 keer... Wat moet ik anders met m'n collectie :P

In de Bios nog nooit een film 2 keer gezien.   Sowieso kom ik de laatste jaren niet meer in de bios... Als er geen film meer draait (lees 35mm) en het uit een beamer komt, kan ik het net zo goed thuis zien :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben bezig met het opzetten van een project waarbij we in het lokale filmhuis weer maandelijks een 35mm-film gaan draaien, ik hoop dat het van de grond komt. Het valt of staat met of je materiaal kunt lenen.

Gisteren ben ik naar Queen of hearts/Dronningen geweest, niet alleen een sterke film, maar ook nog eens op 35mm geschoten. Wel digitaal geprojecteerd overigens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, Integra zei:

Daarom ga ik ook nooit meer de bios :P  Het is echte film of niets.   

Als mijn project doorgaat kun je hier over een tijdje 1x in de maand een film op 35mm kijken.

Ik wil daar in het begin ook een actie aan koppelen: dat we 2 VIP-kaartjes weggeven elke voorstelling, die mensen krijgen dan entree, koffie/thee en een uniek kijkje bij de projector als we de film gaan opspoelen, inrijgen en starten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat hebben we hier in het dorp ook.  Bij Filmproducties Stoelwinder (nee, geen familie van.)

Toen ik nog op school zat en een spreekbeurt moest houden, ging ik naar dat bedrijf toe voor info... Dit resulteerde uiteindelijk in een cursus en een vakantiebaantje... Editen op de Steenbeck! (1993).

 

Filmen en editen doet Anton Stoelwinder niet meer op 35mm... Enkel nog digitaal. Maar hij heeft daar nog wél de filmruimte waar eens in de maand een film vertoond word vanaf 35mm :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Integra zei:

Filmen en editen doet Anton Stoelwinder niet meer op 35mm... Enkel nog digitaal. Maar hij heeft daar nog wél de filmruimte waar eens in de maand een film vertoond word vanaf 35mm :)

Kun je eens vragen waar hij zijn films vandaan haalt en hoe hij de rechten regelt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
2 uur geleden, Spiny Norman zei:

Kan EYE je niet helpen? Volgens mij had het lokale filmhuis daar ook z'n 35mm klassiekers vandaan.

Ben ik mee bezig. Vandaag heb ik de Dolby Digital-apparatuur aan de praat gekregen (digitale audio, optisch van film gelezen)

Deze videootjes stuurde ik even snel via Telegram naar samba-boy, het geeft een indruk.

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm, een wat vierkant lampenhuis... hoort dat bij het loopwerk? Ik zie 1 spoel boven en twéé onder?

 

Ah, dolby signaal op 5. Dat scheen wel snel te slijten overigens. Maar dat soort geluidsunits moet nu toch in overvloed te krijgen zijn door het afdanken van alle apparatuur overal? :) CP-65 zou ook al lang heel acceptabel geluid geven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
57 minuten geleden, Spiny Norman zei:

Hmm, een wat vierkant lampenhuis... hoort dat bij het loopwerk? Ik zie 1 spoel boven en twéé onder?

 

Ah, dolby signaal op 5. Dat scheen wel snel te slijten overigens. Maar dat soort geluidsunits moet nu toch in overvloed te krijgen zijn door het afdanken van alle apparatuur overal? :) CP-65 zou ook al lang heel acceptabel geluid geven.

1 spoel boven, 1 onder in dit geval, dat rechter is alleen een geleider. Ik weet niet of hij ooit verbouwd is geweest, er stonden er 2.

Machine is uit de jaren '60, een Italiaanse. Hij hoort verder wel zo. Je moet ook eerst de film opspoelen naar boven, dan inrijgen en draaien.

Morgen wil ik eens aan de slag met wat DD-trailers die er nog liggen :D

 

Deze akte was zo goed als nieuw, scope film, heb ik gekregen van Eye om mee te experimenteren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar ik werkte zagen we die slijtage soms wel toenemen tijdens de looptijd van een film.

DTS (als in: geluid van speciale CD's dat gesynchroniseerd werd met de film) was toch het stabielste. Maar ja, dan moet je maar nét ook de geluidsdisks kunnen krijgen bij een film die je huurt.

 

 

Over aparte geluidstracks gesproken, heb je ooit nog ontdekt waar die "sepmag" van was?

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, djkoelkast said:

Nee geen idee, ligt er wel nog steeds.

Er zit ook een dts-kop op de projector, maar de dts cd's kwamen vaker niet dan wel mee.

Ik ga denk ik vandaag even experimenteren met wat tralilers.

Klopt, het was meer ter zijde. :)

SDDS, dat had je ook nog. Logo stond in elke aftiteling. Toch niet echt massaal aangeslagen bij mijn weten. (Waar ik ooit werkte hadden ze dat niet. Wel 1 x DTS, 1 x Dolby zoals jij, en verder gewoon ouwe stereo met CP-65.)

 

Trouwens, als je echt meer klassiekers van voor 1995 wilt vertonen (misschien zijn die wel makkelijker te huren), dan is al dit soort dingen nauwelijks van belang... dan zal het wel mono of hooguit stereo zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, Spiny Norman zei:

Klopt, het was meer ter zijde. :)

SDDS, dat had je ook nog. Logo stond in elke aftiteling. Toch niet echt massaal aangeslagen bij mijn weten. (Waar ik ooit werkte hadden ze dat niet. Wel 1 x DTS, 1 x Dolby zoals jij, en verder gewoon ouwe stereo met CP-65.)

 

Trouwens, als je echt meer klassiekers van voor 1995 wilt vertonen (misschien zijn die wel makkelijker te huren), dan is al dit soort dingen nauwelijks van belang... dan zal het wel mono of hooguit stereo zijn.

Vandaag heb ik wat trailers gevonden en achter elkaar geplakt. De bedoeling is dat ik morgen even ga kijken of het werkt.

Zal wel flat en scope door elkaar zijn, daar heb ik niet op gelet.

 

 

photo_2019-08-29_13-50-42.jpg

photo_2019-08-29_13-50-45.jpg

photo_2019-08-29_13-50-47.jpg

photo_2019-08-29_13-50-50.jpg

photo_2019-08-29_13-50-52.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had ooit nog het snode plan om stiekem logo's af te knippen, soms van het einde van de film zodat het nog minder op zou vallen. Van die animaties van de distributeur/producent. Dan had ik uiteindelijk een spoel gehad met alleen maar die logo's achter elkaar. Kijken hoelang het duurt voordat mensen afhaken... Sowieso beginnen veel films tegenwoordig met anderhalve minuut logo's...

Helaas nooit uitgevoerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...