Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

We weten allemaal dat de Baron alleen een achternaam heeft, maar nou ben ik benieuwd wat nou een passende voornaam (of meerdere, aangezien hij van adel is) zou zijn... Ik ben er zelf nog niet echt uit, maar hebben jullie ideeen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
We weten allemaal dat de Baron alleen een achternaam heeft, maar nou ben ik benieuwd wat nou een passende voornaam (of meerdere, aangezien hij van adel is) zou zijn... Ik ben er zelf nog niet echt uit, maar hebben jullie ideeen?

Volgens mij zou hij echt zo'n hele deftige voornaam moeten hebben die totaal niet bij zijn slechte imago van schurk

past. Zoiets als Jan Willem van Neemweggen :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • [*:y3qakjfa]Charles van Neemwegge

Een deftige, doch klunzige naam ;)

Kan het niet zijn dat zijn naam met een B begint, omdat in de Reis vol Verassingen stonden de tickets toch op de naam van B. van Neemweggen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteravond klonk Christiaan nog goed, maar nu niet meer. Ik heb een beetje op betekenis lopen zoeken, maar op alle varianten van geniaal die ik kon bedenken, kwam niks tevoorschijn, tenzij Euclides.

Ik ben nu voor Balthazar, maar dat zal wel weer veranderen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Na lang beraad hebben Wonderer en ik besloten tot: Balthazar Andreas Roderick Olivier Nathaniel van Neemwegge. Check de initialen voor onze beweegreden.

Dat vind ik wel een beetje onrealistisch hoor.

Heb je ooit een baron gezien die Baron B.A.R.O.N. heet?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat vind ik wel een beetje onrealistisch hoor.

Heb je ooit een baron gezien die Baron B.A.R.O.N. heet?

Heb je uberhaupt wel eens een Baron gezien die achter een clown en acrobaat aanzit en zijn boeven nummert? Ik bedoel, als je het niet vindt passen, okay, maar "onrealistisch" klinkt een beetje raar in de context van B&A :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
*baron* Brutus vind ik wel bij hem passen!!! *baron*

Welkom gabber :D

Ik vind toch wel Balthazar de beste tot nu toe!

(ook een beetje in trend met Alchibar, de huidende professor)

Dat was Archibald... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij is zijn voornaam gewoon Baron!

Baron van Neemwegge!

3 tickets op naam van B. van Neemwegge!

Het kan haast niet anders

We moeten er wel vanuit gaan dat hij echt een baron is en van adel; hij zegt namelijk ook: ik, de Baron...

En als het enkel zijn naam zou zijn was het: ik Baron...

Link naar bericht
Delen op andere sites
We moeten er wel vanuit gaan dat hij echt een baron is en van adel; hij zegt namelijk ook: ik, de Baron...

En als het enkel zijn naam zou zijn was het: ik Baron...

Of in ieder geval dat ie dat denkt. Maar inderdaad, "Baron" is geen voornaam. Hooguit zijn bijnaam. Zijn voornaam weten we dus niet, en ik durf het ook niet aan Adriaan te vragen, want straks zzegt ie Kees of zo, en dan zit je :)

Ik ga nog steeds voor Balthazar. Dat was immers een "wijze".

Link naar bericht
Delen op andere sites
*baron* Brutus vind ik wel bij hem passen!!! *baron*

Welkom gabber :D

Ik vind toch wel Balthazar de beste tot nu toe!

(ook een beetje in trend met Alchibar, de huidende professor)

Doet me een beetje denken aan de personage uit de Kiekeboe stripreeks van Merho. Zit ook in boef-personage bij: Balthazar, klunzig maar gemeen... Goeie dus ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
*baron* Brutus vind ik wel bij hem passen!!! *baron*

Welkom gabber :D

Ik vind toch wel Balthazar de beste tot nu toe!

(ook een beetje in trend met Alchibar, de huidende professor)

Doet me een beetje denken aan de personage uit de Kiekeboe stripreeks van Merho. Zit ook in boef-personage bij: Balthazar, klunzig maar gemeen... Goeie dus ^O^

De Baron is niet klunzig. Hij heeft gewoon de verkeerde boeven in dienst genomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij is zijn voornaam gewoon Baron!

Baron van Neemwegge!

3 tickets op naam van B. van Neemwegge!

Het kan haast niet anders

We moeten er wel vanuit gaan dat hij echt een baron is en van adel; hij zegt namelijk ook: ik, de Baron...

En als het enkel zijn naam zou zijn was het: ik Baron...

Daar ben ik het helemaal mee eens, hij is een baron die ook Baron heet! Zoals ik al diverse malen op Fok heb vermeld!

Ik kan me voorstellen dar jullie dat niet grappig vinden, maar ik des te meer :):)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daar ben ik het helemaal mee eens, hij is een baron die ook Baron heet! Zoals ik al diverse malen op Fok heb vermeld!

Ik kan me voorstellen dar jullie dat niet grappig vinden, maar ik des te meer :):)

DJkoelkast spreekt je tegen hoor, hij zegt juist dat het NIET zijn naam is, anders zou hij niet zeggen, "Ik, DE Baron" ;)

Nou ja, je weet verder hoe ik daarover denk, dat ga ik niet herhalen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daar ben ik het helemaal mee eens, hij is een baron die ook Baron heet! Zoals ik al diverse malen op Fok heb vermeld!

Ik kan me voorstellen dar jullie dat niet grappig vinden, maar ik des te meer :):)

DJkoelkast spreekt je tegen hoor, hij zegt juist dat het NIET zijn naam is, anders zou hij niet zeggen, "Ik, DE Baron" ;)

Nou ja, je weet verder hoe ik daarover denk, dat ga ik niet herhalen.

Nou dan ben ik het toch met hem eens, ik zeg ook dat het een baron is.

Hij sluit het feit dat hij desondanks dat ook baron heet meteen uit en dat doe ik niet, daarop zijn we het oneens inderdaad.

Maar ik ben het er helemaal mee eens dat het een baron is *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou dan ben ik het toch met hem eens, ik zeg ook dat het een baron is.

Hij sluit het feit dat hij desondanks dat ook baron heet meteen uit en dat doe ik niet, daarop zijn we het oneens inderdaad.

Maar ik ben het er helemaal mee eens dat het een baron is *)

Ow, ok. Dan vraag ik me af wie zijn kind "Baron" noemt. Hoewel het ERG moeilijk is om de Baron als kind voor te stellen :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou dan ben ik het toch met hem eens, ik zeg ook dat het een baron is.

Hij sluit het feit dat hij desondanks dat ook baron heet meteen uit en dat doe ik niet, daarop zijn we het oneens inderdaad.

Maar ik ben het er helemaal mee eens dat het een baron is *)

Ow, ok. Dan vraag ik me af wie zijn kind "Baron" noemt. Hoewel het ERG moeilijk is om de Baron als kind voor te stellen :D

Waarschijnlijk een vervelend kind die op school andere kinderen chanteert om hun brood en zakgeld aan hem te geven :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarschijnlijk een vervelend kind die op school andere kinderen chanteert om hun brood en zakgeld aan hem te geven :)

Hij heeft natuurlijk op een kostschool gezeten, waar hij zijn diploma op zijn sloffen haalde, want hij is geniaal.

Net zo lastig voorstellen als Hannibal Lecter als kind (mijn andere obsessie ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hij heeft natuurlijk op een kostschool gezeten, waar hij zijn diploma op zijn sloffen haalde, want hij is geniaal.

Net zo lastig voorstellen als Hannibal Lecter als kind (mijn andere obsessie ;))

Mij lijkt het zo'n onhandelbaar kind, dat op een internaat is geplaatst. Zie je het al voor? De Baron (beter bekend als Mattie, haha) samen met z'n gansgtervriendjes (Japie, beter bekend als Jaap de Sjab) die samen kinderen in elkaar slaan. :D

Of het is juist zo stil kind, dat altijd alleen in een hoekje zit en soms gepest wordt, dat later uitgroeit tot de baas van diegenen die hem eerst pesten! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
En als hij niet goed was is een vak (handarbeid ofzo) dan zal ie de leerkracht wel hebben omgekocht of bedreigt denk ik.

The Genius laat tenslotte niet met zich spotten :P

Hij had natuurlijk steeds geniale plannen om onder de les uit te komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mij lijkt het zo'n onhandelbaar kind, dat op een internaat is geplaatst. Zie je het al voor? De Baron (beter bekend als Mattie, haha) samen met z'n gansgtervriendjes (Japie, beter bekend als Jaap de Sjab) die samen kinderen in elkaar slaan. :D

Of het is juist zo stil kind, dat altijd alleen in een hoekje zit en soms gepest wordt, dat later uitgroeit tot de baas van diegenen die hem eerst pesten! ;)

Ik ga voor de tweede optie. Hij bemoeit zich niet met het plebs en gaat zijn eigen gang, slaat af en toe een klas over, en bedenkt geniale plannen om meer aanzien te krijgen. Waarschijnlijk verkocht hij de tentamens die hij eerst uit het kantoor van de docent had laten halen.

Hoe kom je trouwens aan "Mattie"?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hij had natuurlijk steeds geniale plannen om onder de les uit te komen.

Haha, spijbelen met Japie en B2. Staan ze daar samen buiten een jointje te roken.

*japie* Gossie, ik ben gaar!

*b2* Ik rook geen sigaar.

*japie* Nee man! Ik zeg, ik ben gaar!

*b2* Ja, ik ben ook klaar.

*baron* Ach, hou toch 's jullie bek dicht en geef mij een teug. We moeten een plan zien te bedenken om Bas en Aad in elkaar te slaan. Ik bel (ok, een mobiele hadden ze in die tijd nog niet, maar boeie) ff wat matties van het internaat.

*harry* Yow, met Harry.

*baron* Zeg, Harry, vandaag is het tijd. We gaan die Bas en Aad opwachten.

*harry* Ow, ik neem wel wat ventjes mee.

*baron* Geniaal!

*adriaan* Bas, kijk uit, het zijn die gangsters!

*B100* Nu hebben jullie pech!

*japie* Zo figuur, nu ga je ... eraan!

*bas* Gemene pikkegangsters! Kom maar 's hier he, dan zal ik jullie 's ff'tjes.

*adriaan* Bas, geen ruzie gaan lopen zoeken.

Hahaha, nou ja, jullie begrijpen het wel. Ik begin weer door te draaien, maar het lijkt me wel melig, zo'n kindertijd. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha, spijbelen met Japie en B2. Staan ze daar samen buiten een jointje te roken.

Hahaha, nou ja, jullie begrijpen het wel. Ik begin weer door te draaien, maar het lijkt me wel melig, zo'n kindertijd. :D

Beetje out of character als je het mij vraagt, maar wel grappig. Ik vraag me alleen af of ze allemaal in dezelfde leeftijd zitten. Volgens mij niet namelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Beetje out of character als je het mij vraagt, maar wel grappig. Ik vraag me alleen af of ze allemaal in dezelfde leeftijd zitten. Volgens mij niet namelijk.

Ja, je hebt gelijk. De Baron met een jointje?! Maar Japie zie ik er wel voor aan. Het verhaal is natuurlijk fictief, maar het had me wel grappig geleken. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het ook OOC

vooral dat ''bek'' is niet Baron

en "mattie" is sneue taal

bReEzAhgelul :r walg

maar wel leuk bedacht hoor ;)

Erg aardig. :)

Bovendien probeerde ik me in te leven in de gangsterstijl (het is ook niet mijn gebruikstaal hoor ;))

Ja, over dat 'bek' heb ik even getwijfeld, maar kom op! Het is de jeugd, een beetje grover dan de oudere generatie.

Nu is de Baron natuurlijk een beetje anders geworden. Hij is nu doordachter, minder grof en een heel stuk genialer. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Erg aardig. :)

Bovendien probeerde ik me in te leven in de gangsterstijl (het is ook niet mijn gebruikstaal hoor ;))

Ja, over dat 'bek' heb ik even getwijfeld, maar kom op! Het is de jeugd, een beetje grover dan de oudere generatie.

Nu is de Baron natuurlijk een beetje anders geworden. Hij is nu doordachter, minder grof en een heel stuk genialer. :D

Het is de jeugd, ja, maar de Baron was jeugdig in de jaren vijftig, niet nu. Kan me niet voorstellen dat hij toen grof was. Hij is van adel, dus opgeleid in etiquette en whatnot.

Japie en B2 natuurlijk niet, die zijn op straat opgegroeid ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is de jeugd, ja, maar de Baron was jeugdig in de jaren vijftig, niet nu. Kan me niet voorstellen dat hij toen grof was. Hij is van adel, dus opgeleid in etiquette en whatnot.

Japie en B2 natuurlijk niet, die zijn op straat opgegroeid ;)

Ja, daar zeg je wel wat. Toen was het grofste woord waarschijnlijk 'poep'. ;)

En idd in mijn opinie is de Baron ook in adel opgegroeid, maar ja, waarom dan zo die behoefte om te stelen. Dat wekt bij mij toch wat vraagtekens op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, daar zeg je wel wat. Toen was het grofste woord waarschijnlijk 'poep'. ;)

En idd in mijn opinie is de Baron ook in adel opgegroeid, maar ja, waarom dan zo die behoefte om te stelen. Dat wekt bij mij toch wat vraagtekens op.

Och, als je gaat kijken naar de misdaden die de verschillende koningshuizen hebben begaan... daar heeft afkomst niks mee te maken. Als ik inspiratie heb, zal ik misschien eens een verhaal schrijven over de motieven van de Baron ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Och, als je gaat kijken naar de misdaden die de verschillende koningshuizen hebben begaan... daar heeft afkomst niks mee te maken. Als ik inspiratie heb, zal ik misschien eens een verhaal schrijven over de motieven van de Baron ;)

Daar kijk ik naar uit... :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Och, als je gaat kijken naar de misdaden die de verschillende koningshuizen hebben begaan... daar heeft afkomst niks mee te maken. Als ik inspiratie heb, zal ik misschien eens een verhaal schrijven over de motieven van de Baron ;)

Dat is 't 'm nou net met ons koningshuis... Als je er eenmaal inzit kun je alles maken (Voor nadere uitleg zie prins Bernard), maar als je erin wilt en jij (of een familielid) bent 'niet geheel binnen de perken' geweest.... Dan heb je een probleem. (Voor nadere uitleg, zie die M&Ms (Maxima, Mabel en Magarita))

Link naar bericht
Delen op andere sites

De baron houdt zijn voornaam gewoon geheim, net als b1, b2 en b100. Ik zie de baron daar best voor aan.

In de reis door europa zeggen ze namelijk:

*baron* : hoe is jouw naam?

*B100* : dat zeg ik liever niet

*baron* : heel goed. dat moet ik een passende naam voor jou verzinnen.

weet je wat, je bent de 100ste boef die ik aanneem, dus ik noem jou b100.

*B100* : b één nul nul, in orde baas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik vind trouwens wel dat hij meer dan 1 voornaam moet hebben, hier een fictief geboortekaartje van de baron:

Hierbij geven wij kennis van onze oudste zoon en erfgenaam:

Baron Antonius Frederickus van Neemwegge

Baron Robertus Hugo van Neemwegge

Barones Clementina Gerdina van Neemwegge-Loevestijn

Als roepnaam zullen we zijn eerste voornaam Baron gebruiken!

-----

Voor de duidelijkheid, ik ben er voorstander van dat hij een baron is die ook baron heet, vanwegen het feit dat er 3 tickets op naam van B van Neemwegge werden besteld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid, ik ben er voorstander van dat hij een baron is die ook baron heet, vanwegen het feit dat er 3 tickets op naam van B van Neemwegge werden besteld.

Tja, tis wel apart. Alleen dacht ik dat 'Baron' (edelman, vrijheer) een titel is die iemand krijgt en niet een voornaam

Maar het is wel het meest logische

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tja, tis wel apart. Alleen dacht ik dat 'Baron' (edelman, vrijheer) een titel is die iemand krijgt en niet een voornaam

Maar het is wel het meest logische

Dat is ook zo. Baron, Graaf en Hertog. De reden dat hij die tickets laat wegzetten op B van Neemwegge is natuurlijk omdat ze gezocht worden, dus "Baron" valt dan een beetje op ;)

Ik ga nog steeds voor Balthazar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is ook zo. Baron, Graaf en Hertog. De reden dat hij die tickets laat wegzetten op B van Neemwegge is natuurlijk omdat ze gezocht worden, dus "Baron" valt dan een beetje op ;)

Ik ga nog steeds voor Balthazar.

Maar volgens mij werden ze op dat moment nog helemaal niet gezocht. De inbraak in de villa was nog niet gepleegd, en sinds de Baron aan het begin van Europa uit de gevangenis werd ontslagen, had hij ook geen andere misdaden gepleegd (behalve dan het stelen van de boot, maar niemand kon weten dat hij dat geweest is).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar volgens mij werden ze op dat moment nog helemaal niet gezocht. De inbraak in de villa was nog niet gepleegd, en sinds de Baron aan het begin van Europa uit de gevangenis werd ontslagen, had hij ook geen andere misdaden gepleegd (behalve dan het stelen van de boot, maar niemand kon weten dat hij dat geweest is).

Daar zeg je wel wat...

Het kan echter niet zijn titel zijn, want adellijke titels worden niet afgekort. Hij zou eigenlijk op zijn ticket moeten zetten

Jonkheer (of Jhr.) [naam] of [initialen] Baron van Neemwegge.

Dus, in mijn geval, Jhr. Balthazar Baron van Neemwegge. Nogal logisch dat ie het afkort ;)

Bron: http://wwwpa.win.tue.nl/misc/ralston/tituelat.txt

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...