Ga naar inhoud

Hoe lezen jullie tegenwoordig je favoriete lectuur als boeken, kranten en/of tijdschriften?


Aanbevolen berichten

Sinds het Kruidvat enige weken geleden met de verkoop van boeken is gestart en ik een paar gekocht heb, lees ik die van papier, maar nu ik van mijn zoon een mobiel heb gekregen, kan ik ook met mijn mobiel boeken lezen. Papier heeft wel mijn voorkeur, maar digitaal is ook makkelijk. Wat zijn er veel verscillende formaten.

Ook op mijn PC heb ik een boekenleesprogramma staan en die heb ik ook meteen aangevuld met een paar boeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Boeken en magazines lees ik uitsluitend op papier. Alleen handleidingen willen nog wel eens digitaal gaan, maar dan vooral om wat uit te zoeken wat ik op dat moment nodig heb.

Ik heb net een paar boeken uit en moet even kijken wat de volgende wordt, want ik heb er nog een aantal liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom kunnen we eigenlijk geen posts liken op dit forum?  Misschien een vreemde opmerking zo tussendoor maar.. ik vind dit wel wat hebben :)  en dan mis ik mijn like! 🐹

 

Boeken....  vroeger, toen ik nog bij mijn ouders woonde heel heel lang geleden, was ik vrij vol van fantasy. Ik zat op een school in Ede en had daar vrienden die net als ik hier erg gepassioneerd van waren. Ofwel: ik heb Tolkien gelezen toen het nog niet hip was (en mede daarom ga ik ook NOOIT die films kijken). En ben in aanraking gekomen met "commerciële lectuur" zoals ik dat graag mag noemen. Boeken die een goed verhaal vertellen, like wow; heel strak, maar waar je uit kan opmaken dat ze deel uitmaken van een groter geheel. En is het idee dan ook... koop meer boeken.

 

Ik heb in mijn jeugd vele uren doorgebracht, gebogen over een dik boekwerk binnen de "Dragonlance" serie. Dragonlance is een fantasy serie wat gaat over de avonturen van een groep avonturiers (uiteraard) op de planeet Krynn. Waar sterrenbeelden echte personages kunnen uitbeelden, waar goden proberen op de eigenlijke planeet hun macht uit te breiden en waarin een sterfelijke magiër probeert het onmogelijke te bereiken: zelf een god te worden en voor eeuwig te leven.

 

Dragonlance Chronicles en Dragonlance Legends... klassiekers.  "Dragons of Autumn Twilight", "Dragons of Winter Night" en "Dragons of Spring Dawning" (ik hoop dat je doorhebt wat men met de titels deed). De goden hebben de mensheid verlaten en de gemene godin "Takhisis" heeft haar intrede gedaan via haar volgelingen die stad na stad onderwerpen aan hun wrede cultuur. In een herberg komen een groep vrienden samen.. een afspraak die al 5 jaar stond en dus vervuld werd. Ook zij merken op dat de wereld zoals ze hen kenden aardig is veranderd.

 

En dat is min of meer het begin van een mijns inziens heel erg strak verhaal.

 

 

Ik zal eerlijk zijn: ik lees tegenwoordig vrij weinig meer. Ik vind het leuker om zelf e.e.a. te schrijven en mijn audio apparatuur houd mij ook enorm bezig. Wel heb ik het lezen op de computer altijd fijner en makkelijker gevonden dan via boeken. Al moet ik echt erkennen.. die uren dat ik lag te lezen terwijl mijn ouders lagen te slapen (deur dicht en ik had een voordeel: de vloer in hun slaapkamer kraakte wat, dus kon ik horen als ze eraan kwamen. Snel de lamp uit en je omdraaien en hopen dat het goed ging ;)).

 

Voor de goeie orde: ik heb altijd een fijne band met mijn ouders gehad en ook toen ik uit huis ging altijd contact gehouden. Ik ben er ergens ook wel een beetje van overtuigd dat ze sommige dingen wel in de gaten hadden maar het ook wel goed vonden :)

 

Lang verhaal dus langer: ik heb het meeste gelezen toen ik nog bij mijn ouders woonde. Maar toen ik uit huis ging is daar niet meer zoveel van gekomen, hooguit via de PC, maar het is niet zo dat ik ineens boeken digitaal ben gaan kopen oid.

 

aangepast door ShelLuser
De nodige tikvouten opruimen :)
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...