Ga naar inhoud

Heropbouw Studio Integra


Aanbevolen berichten

Zoals velen weten is beeld en geluid al jaren mijn hobby en passie!

Ooit had ik een kamer van de woning volgebouwd staan met apparatuur. Dit is helaas voor een volledige renovatie van de (huur)woning allemaal weg.

Wel is er veel betere, mooiere en andere apparatuur bij gekomen.

Door ziekte kan ik steeds minder en heb zodoende ook afscheid genomen van veel van mijn spullen.

Desondanks ga ik wél verder en heb natuurlijk nog heel veel staan.

 

Eerst dan maar wat foto's van de oude ruimte... (dit was in 2007)

 

Studio1small.jpg.e1d9df9e035de1b38db3481a75645a0c.jpg

 

Studio1a.jpg.74a7fc0a54ffd7fa96c854aad19a2a34.jpg

 

Studio1b.jpg.265dd8c01f8b7c790a19d8ace906fa12.jpg

 

Studio1c.jpg.67c61db17f99e60d3c808424ef19f1ae.jpg

 

Studio1d.jpg.656da05ea881d29a64ccece7dce07af3.jpg

 

Studio1e.jpg.e320e4d032d106e71893eb3cf9fd7ec5.jpg

 

Studio1f.jpg.643de2280b3999dd958657286ac23a65.jpg

 

 

 

Nu druk bezig met het ontruimen van de zolder verdieping, welke mijn nieuwe studioruimte zal gaan worden.

Hiervoor heb ik tekeningen van hoe het zal gaan worden.

 

1873412846_OverzichtZolder.thumb.PNG.089fe07fa981238bda2c688ce34a4724.PNG

 

 

Links boven de Video hoek.

 

329804313_AanzichtVideoStudio.thumb.PNG.eb273348e7e2b906995fe6cfe893b34e.PNG

 

 

Van hieruit kunnen de pro machines die links onder staan op afstand bediend worden:

 

176353923_AanzichtVideoExtern98.PNG.1aa957afdadcfb6813a5325c9c66da12.PNG

 

 

En er is nog een filmscanner die ter plaatse gereden kan worden voor gebruik (in dat rekje tevens een multinorm VHS, een V2000 en een eenvoudige DVCAM, deze worden zelden gebruikt)

 

tcine2.PNG.161a10c84308274614f8d7ec68dce884.PNG

 

 

Dan is er rechts boven mijn opname hoek (waar ik me lekker kan uitleven met instrumenten en digitale + analoge multitrack)

 

170588026_AanzichtOpnameStudio.thumb.PNG.63190f63dec552695d607a76e2bb606a.PNG

 

 

En last but not least, rechts onder de audio hoek (voor het digitaliseren en restaureren van diverse audio systemen)

 

679155563_AanzichtAudioStudio.thumb.PNG.88bbe45911744b1fb1779b24aa91b393.PNG

 

 

Natuurlijk kunnen er nog kleinigheden veranderen, maar de opzet zal gelijk blijven...   Ik hoop binnen een maand de eerste meubelen te kunnen plaatsen :)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gaaf Integra !! Veel succes met inbouwen (en de stroomvoorziening voor dit alles).

 

ps. ik zie nog geen BCN staan, die mag natuurlijk niet ontbreken. 

aangepast door Minuteman
typo
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie foto's en een mooie opzet qua tekeningen en schemas!  Bedankt voor het delen, heel erg mooi om te zien allemaal! 😎

 

Ikzelf ben meer gepassioneerd van (digitale) geluidsbewerking (zoals ergens anders te lezen is) maar ik vind het hoe dan ook heel leuk om te zien dan sommige van jouw tekeningen mij in eerste instantie af deden vragen of jij ook een bepaald software programma gebruikt, domweg omdat die tekeningen daar heel erg veel op lijken. Hele leuke ervaring!

 

En pancakes!  Dat mis je toch vaak in veel studios, dan stelt men wel analoog bezig te zijn maar zie je al snel weer een digitale mediadrager tevoorschijn komen. Gelukkig heb ik ook (niet op professioneel niveau) mee mogen maken wat het enorme verschil is tussen een tape op normale snelheid of hoge snelheid (ben het even kwijt... 78 of 76, waarschijnlijk haal ik hier 2 dingen door elkaar). EN dan vind ik het dus erg overtuigend om ook pancakes te zien.

 

(edit: weet het weer... 78 toeren platen, daar ben ik mee in de war. Dus die tape was 76)

aangepast door ShelLuser
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Integra zei:

De tekeningen, geloof het of niet, zijn gemaakt in Paint!

Geloof ik meteen, leuk!

 

Ikzelf ben een fervent Gimp gebruiker maar ik weet als geen ander dat als een programma er 'simpel' uitziet dit echt niks zegt over wat je ermee kan doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Eindelijk begonnen!

De tekeningen zijn iets gedateerd, er zijn wat veranderingen.

De eerste wand is nu klaar...   Hier komen de keyboards voor te staan...  Volgende stap is deze ruimte verder ontruimen en dan natuurlijk weer opbouwen.

 

Eerste foto dan maar

 

Wall.thumb.jpg.b86049770d7d2cec2ea20d451bfb1da2.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gaat aardig vooruit zo. 🙂

't Is natuurlijk leuk voor de heb, maar heeft het ook een praktisch doel dat je zoveel bandrecorders hebt staan? Tweespoor en vierspoor kan ik me voorstellen, maar misschien zijn er nog wel meer elementen die een groter aantal toestellen rechtvaardigen?

Ik ga er even vanuit (niet gehinderd door al te veel kennis) dat ze wel allemaal 19/38 zullen kunnen schakelen. Zie je eigenlijk nog wel eens 76 op dit soort apparaten, of is dat echt alleen voor muziekstudio's, met hun nog grotere toestellen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

In dit geval:  Deze studio gebruik ik om zelf muziek te maken, maar ook voor digitaliseerwerk van multitrack audio.

ADAT machines kun je koppelen, er komen 3 in deze ruimte die samen 24 sporen aan kunnen.   De tapedecks zijn inderdaad een 2 track (19, 38, 76cm/s), maar de anderen zijn een 8 spoor 38/76cm/s, een 8 spoor 38cm/s met DBX en een 16 spoor met Dolby S.  Elk hun eigen kwaliteiten.  De studio er naast heeft ook verschillende decks, 4 spoors 2 kanaals, 4 spoors 4 kanaals, 2 spoors 2 kanaals NAB breedte en een 2 spoors 2 kanaals DIN breedte.    Hoewel die laatste verder identiek zijn hebben ze dus andere koppen en staat er feitelijk niets echt dubbel.  Wel veel cassettedecks, maar ook daarvoor: verschillende eigenschappen.

 

De andere studio's zijn puur voor digitaliseren (audio en/of video).

De ruimte waar ik nu mee bezig ben (de foto's)  heeft dus 2 functies.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aha. Het is op de foto lastig te zien, maar 8 sporen past waarschijnlijk niet op een kwart inch? Google lijkt aan te geven dat dat gebeurt op een halve of zelfs hele inch. Ach, ik heb er de ruimte niet voor en zo, maar open spoelen blijft wel iets hebben om te zien, vind ik. 🙂

Link naar bericht
Delen op andere sites

Acht sporen op een cassettebandje, mijn hemel. Dat komt niet goed als de koppen een beetje verkeerd staan. 🙂 Hopelijk wel eenrichtingsverkeer dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat zou weinig uit maken (koppen moeten natuurlijk wel recht staan)... Standaard is 4 spoor, en dan weer keuze in 2 kanalen of 4, waarbij die laatste in één richting.  Maar de 8 spoor is inderdaad één richting, met 2 kopjes die achter elkaar staan, elk 4 spoortjes doen (dit was om de overspraak te beperken). Zo'n ding loopt op dubbele snelheid en kan enkel type 2 (chrome) bandjes gebruiken.  Kwaliteit is verbazend goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geinig, nooit geweten dat zoiets bestond. Als eenvoudige gebruiker stond ik ook wel te kijken van de kwaliteit die je uit een cassette kan halen hoor, rond de millenniumwissel waren geluidsbanden heel goedkoop in de kringloop te vinden en ik heb er toen een paar jaar mee gespeeld. Misschien niet de allerbeste banden en al helemaal niet de recentste, en ook niet op de allerbeste recorders... en cassette kwam bepaald niet slecht uit de vergelijking. 9.5 op oude geluidsband haalde het qua kwaliteit niet bij gewone cassette. 19 wel beter, maar helaas vaak drop-outs... zal wel door die ouwe banden gekomen zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...