Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan #11


Aanbevolen berichten

  • Reacties 396
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
4 uren geleden, samba-boy zei:

 

Oké, dit is wel schattig. De eerste officiële cover die ik ooit van een Bassie en Adriaan-liedje heb gezien en gehoord. Kom het per stom toeval tegen :)

Bedankt voor het delen. :) Ik vraag me af of B&A hiervan op de hoogte zijn. Kan me niet voorstellen dat ze er op zitten te wachten om ongevraagd gecoverd te worden in een kinderprogramma. De aanpassingen in de tekst vind ik geen verbetering. "De oven gromt van temperatuur." ?? Verder vind ik het een veel toe zoetsappige versie, zoals heel veel kinderprogramma's tegenwoordig zoetsappig zijn. Programma's als "Bassie & Adriaan" vind ik steeds meer een gemis.

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 uren geleden, Jelger_de_goochelaar zei:

Bedankt voor het delen. :) Ik vraag me af of B&A hiervan op de hoogte zijn. Kan me niet voorstellen dat ze er op zitten te wachten om ongevraagd gecoverd te worden in een kinderprogramma. 

Je kunt er niet veel aan doen, coveren is legaal. ;) Welkom terug trouwens! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanmorgen was Paul van Gorcum op Radio 2 te horen in het programma Jan-Willem Start Op, omdat hij vandaag jarig is;

Paul van Gorcum Jarig (86).mp3

 

En 10 minuten later hebben de dj's (Jan-Willem Start Op en Bart Arens) nog een gesprek met elkaar over Paul... Can you believe it?!

Paul van Gorcum - Gargamel.mp3

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9-3-2020 om 00:07, BeRei zei:

Bedankt NL journalist 11.384.322, dat je weer eens specifiek inlogt voor het “shaarraaawwwn” van een Bassie en Adriaan gerelateerd persbericht, dat je overal kunt lezen

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Fijn dat ik nu begrijp dat het delen van Bassie & Adriaan gerelateerd nieuws niet gewaardeerd wordt. 
 

Overigens ben ik helemaal geen journalist van Boulevard, NU.nl of wat voor entertainment site dan ook.

 

👋

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh dat zeker wel hoor, alleen er zijn jammer genoeg zoveel lurkers die alleen maar snel inloggen in de hoop het primeur-linkje naar een RTL boulevard achtige site te kunnen droppen over iedere scheet die Bassie of Adriaan laat, om daarna zo snel mogelijk weer uit te loggen. En dat zonder verder enige toevoeging of toelichting. Die ‘nieuwssites’ kunnen we allemaal zelf ook lezen als we dat willen, het krijgt hier eigenlijk pas toegevoegde waarde als er een gesprek of gedachtenwisseling over de inhoud is. Maar goed, als ik de enige ben die er zo in staat dan so be it.

 

Excuses dat ik mij weer wat sterk / cynisch uitdrukte in mijn vorige bericht, ik kan daarin soms nogal lomp zijn en dat ligt wel geheel aan mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Op 2-3-2020 om 16:09, Jelger_de_goochelaar zei:

Bedankt voor het delen. :) Ik vraag me af of B&A hiervan op de hoogte zijn. Kan me niet voorstellen dat ze er op zitten te wachten om ongevraagd gecoverd te worden in een kinderprogramma. De aanpassingen in de tekst vind ik geen verbetering. "De oven gromt van temperatuur." ?? Verder vind ik het een veel toe zoetsappige versie, zoals heel veel kinderprogramma's tegenwoordig zoetsappig zijn. Programma's als "Bassie & Adriaan" vind ik steeds meer een gemis.

daar heb je wel gelijk in, kinderprogamma`s zijn tegenwoordig slecht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
2 uren geleden, Hinse zei:

 

 

Een paar jaar geleden was hiervan een rechtzaak. Ik heb destijds het rechtbankverslag gelezen.

Als ik het mij goed herinner was dit de uitkomst:

 

De rechter heeft de acteurs in het gelijk gesteld wat betreft een vergoeding voor de door Joop van den Ende geproduceerde series. In het contract tussen Joop en de acteurs stond vermeld dat ze recht hadden op vergoeding voor een bepaalde periode. Begin jaren '90 toen Bas en Aad de rechten overnamen(waar volgens mij niks verder van op papier stond) vond de rechter dat ze deze afspraken met acteurs ook over hadden genomen.

 

De series geproduceerd door Bas en Aad zelf, daarvan heeft de rechter Bas en Aad in het gelijk gesteld. Daarover hoeft geen vergoeding betaald te worden.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
37 minuten geleden, samba-boy zei:

Een paar spelfouten is wordt in plaats van word. Gewent en julli is wel echt heel erg.

 

Maar leuk dat je voor de rest bevestigt wat ik al dacht, namelijk dat je een kritiekloze fanboy bent. En daar kan ik mee leven.

Ik heb inderdaad geen kritiek op wat spelfouten, gelukkig kan je daar mee leven!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 24-6-2020 om 20:00, WouterBoeve zei:

Ik heb inderdaad geen kritiek op wat spelfouten, gelukkig kan je daar mee leven!

En je wil ook graag het laatste woord hebben. Volgens mij... Ik maak deze zin even niet af, zoek het uit.

 

Overigens is het verhaaltje van Aad over 'zomerstop' natuurlijk gewoon onzin, en al helemaal waarom ze Europa afl 1 er ook weer van af sleurden: waarschijnlijk hebben ze na fel overleg (of bellen met de thuisbasis) in allerijl besloten al die series snel offline te knallen, om er enigszins "exclusiviteit" aan te hangen. Dvd's werden al niet meer gekocht, maar nu werd het wellicht ook niet meer op Videoland bekeken?

 

Het is een beetje het Disney Vault-systeem van vroeger; videobanden en dvd's slechts tijdelijk verkrijgbaar maken, zodat de vraag aanhoudend bleef. Alleen, dat werkte vroeger. Kids van nu zijn verwend. Beschikbaarheid is wat telt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden, samba-boy zei:

En je wil ook graag het laatste woord hebben. Volgens mij... Ik maak deze zin even niet af, zoek het uit.

 

Overigens is het verhaaltje van Aad over 'zomerstop' natuurlijk gewoon onzin, en al helemaal waarom ze Europa afl 1 er ook weer van af sleurden: waarschijnlijk hebben ze na fel overleg (of bellen met de thuisbasis) in allerijl besloten al die series snel offline te knallen, om er enigszins "exclusiviteit" aan te hangen. Dvd's werden al niet meer gekocht, maar nu werd het wellicht ook niet meer op Videoland bekeken?

 

Het is een beetje het Disney Vault-systeem van vroeger; videobanden en dvd's slechts tijdelijk verkrijgbaar maken, zodat de vraag aanhoudend bleef. Alleen, dat werkte vroeger. Kids van nu zijn verwend. Beschikbaarheid is wat telt.

Ik denk niet dat het onzin is, een jaar geleden was er ook een zomerstop, en ja het zou kunnen dat de DVDS niet meer goed liepen door dat het op YouTube komt, maar dan heb je na de zomer toch weer het zelfde probleem?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is klinkklare onzin.

Die series komen al jaren allemaal (met uitzondering van de Sleutel) 's avonds en 's nachts langs op Telekids dus daar kun je ze ook elke week allemaal bekijken.

 

En waarschijnlijk heeft Aad geen ruimte meer op zijn server om alle content aan te blijven bieden; Het zal vast ook wel iets met geld te maken hebben.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
40 minuten geleden, RM zei:

Het is klinkklare onzin.

Die series komen al jaren allemaal (met uitzondering van de Sleutel) 's avonds en 's nachts langs op Telekids dus daar kun je ze ook elke week allemaal bekijken.

 

En waarschijnlijk heeft Aad geen ruimte meer op zijn server om alle content aan te blijven bieden; Het zal vast ook wel iets met geld te maken hebben.

 

 

Ze bieden het aan via Youtube, dus dat is geen argument

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...