Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hi gang!

 

"o/~ Primadeluxe geeft een burger moed. Met primadeluxe zit je altijd goed! Wat kan het ons nog schelen? Geen zee gaat ons te hoog. Al regent het pijpestelen wij zingt, de regen, boog o/~"

 

Harry Touw als Fred Haché, Ijf Blokker als Barend Servet in een persiflage van de shows, quizzes en muziek programma's van destijds op een geheel eigenzinnige en on-navolgbare manier. En vergeet de blote dans niet! 😲  Dit is een serie die je echt binnen context moet plaatsen anders snap je mogelijk de lol er niet van omdat dit feitelijk van deze tijd is. Alleen speelt dit dus in '72 toen ik nog 2 jaar jong was. Een tijd waarop (sommige?) ministers nog met een steek liepen, waarop het koningshuis min of meer heilig was en waarop je niet naar een willekeurige commerciële zender kon gaan om vervolgens doodgegooid te worden met b00bies en andere ... erhm.. "adult expertises" :D

 

Maar dus vooral een tijd waarin sterren sterren waren. En dan krijg je Fred.. Terwijl een vrij grote naam haar liedje zingt komt hij ineens met "wat een herrie allemaal, bah!" om een raam dicht te doen en dat was dan het 30 seconden optreden van een vrij grote naam in die tijd.

 

Weet je wat?

 

 

Waarschuwing: D'r zit functioneel bloot in deze uitzending (@Koelkast: jij moet maar bepalen of dit kan maar '72 is aardig retro!).

 

Leuke momenten:

15:20 (laat even lopen): "Mevrouw van der Volk heeft een loodgieter, zoekt u ook maar wat uit!".

18:00: Het PrimaDeLuxe lied, een retro-must-have-heard want dit is Hollands klassiek!

22:30: "Even de tijd bellen" (dat kon vroeger!!)

25:05: Over ziektes aanspreken gesproken! GGD :P  En negeer dan vooral het "contract tekenen" niet!

26:30: (als je de ellende niet wilt doorstaan): "Ik heb geloof ik een beetje last van...."   "WIJ KOMEN ERAAN!".  Dat is hoe je zorg "verkoopt" 🤑

29:00: Paleis Soestdijk!  Klassieker.

33:45: "Gefeliciteerd met uw nieuwe platen contract 12 delige encyclopedie!"

34:35: "We bouwen een weg door uw huis!". Zie ook Willem Rutte (Jawel: Ome Willem!) rond 35:10 (zie ook 120 bord, vele jaren later kregen we 120 op de snelweg).

44:10: Gelukkig hebben ze een expert op het gebied van verkeer & veiligheid uitgenodigd om tekst en uitleg te geven :D

48:45: Dienstkloppers hadden we toen ook!

 

Als DIT geen retro is... dan weet ik het niet meer :)

 

Pollens, ik wordt een beetje peux-nerveux :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...