Ga naar inhoud

Posts een 'like' geven


Aanbevolen berichten

Ik heb hetr topic vanaf hier opgesplitst:

 

 

Op 7-9-2019 at 20:57, ShelLuser zei:

Waarom kunnen we eigenlijk geen posts liken op dit forum?  Misschien een vreemde opmerking zo tussendoor maar.. ik vind dit wel wat hebben :)  en dan mis ik mijn like! 🐹

 

Omdat de software hier niet in voorziet ;)

Wellicht bij een update, maar daar moet ik eerst even voor sparen (want je moet voor een update gewoon betalen helaas), dan kan ik kijken of die optie er is en hoe bruikbaar die is op een forum, het is ten slotte geen facebook ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, djkoelkast said:

Dat is jouw mening, neem ik ook mee. Misschien vinden anderen het wel leuk, echter ben ik bang dat vooral mensen op like gaan klikken en niet meer de moeite nemen te reageren, dat zou ik jammer vinden.

De likes moeten niet ten koste van de reacties gaan.

Wat is het nut van liken? Dat heb ik nooit begrepen...

Wat zegt het nou als je 20 likes hebt?

 

Niet doen dus.

Voegt niets toe en brengt nóg minder activiteit op het forum (Een forum is juist bedoeld om een reactie te plaatsen).

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 11-9-2019 at 12:17, RM zei:

Wat is het nut van liken? Dat heb ik nooit begrepen...

Wat zegt het nou als je 20 likes hebt?

Uiteraard hangt e.e.a af van hoe je het toepast en inderdaad: sommige software laat je een verzameling opbouwen en anderen doen dat niet.

 

Maar het nut is simpel: mensen plaatsten stukjes en delen informatie in de hoop een reactie te krijgen. En niet iedereen is altijd gemotiveerd om een reactie te plaatsen, ook omdat de meeste fora (erg) korte reacties als "Leuk zeg!" vaak als een lichte vorm van spam zien. Het resultaat is dan soms ook een gedreven schrijver die totaal geen reacties krijgt en dan ook een stuk minder gemotiveerd zal zijn. Mogelijk dat ze uiteindelijk zelfs maar stoppen met schrijven of dingen insturen omdat er geen reacties komen.

 

Ik heb dit zien gebeuren op een heleboel fora, van Minecraft tot Synth omgevingen.

 

En dan kan een like een uitkomst bieden. Men hoeft geen hele reactie te sturen maar een simpele druk op de knop is al genoeg om je steun te betuigen voor een bepaald bericht. Met als resultaat dat de schrijver (mogelijk) wat meer gemotiveerd kan worden en iemand die niet graag schrijft toch ook een optie heeft zijn steun of support te delen.

 

Sommige fora maken er inderdaad een verzameling van en daar zie ik inderdaad ook niet altijd het nut van in. Dat zeg ik als iemand die zelf meestal vrij veel likes krijgt, op mijn favoriete Minecraft forum heb ik ongeveer 9,000 posts achter mijn naam staan en bijna 21,000 likes :P

 

Persoonlijk vind ik het pas echt op zijn plek als je zowel likes and dislikes kan gebruiken, maar dat is niet voor alle omgevingen geschikt. Op een nieuwssite had ik een hele fijne 1/3 marge. Ofwel mijn dislikes waren altijd rond 1/3 van het aantal likes, en die ratio kan je ook e.e.a. zeggen over de persoon en hoe hij zich binnen een omgeving manifesteert.

 

Wel, dat lijkt mij ook niet echt zinvol voor Retro, maar een like systeem kan mijns inziens iemand net dat kleine beetje extra motivatie geven. Feit blijft dat de drempel voor het geven van een like lager ligt dan het schrijven van een reactie, en daar kan je als forum je voordeel mee doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, ShelLuser said:

Wel, dat lijkt mij ook niet echt zinvol voor Retro, maar een like systeem kan mijns inziens iemand net dat kleine beetje extra motivatie geven. Feit blijft dat de drempel voor het geven van een like lager ligt dan het schrijven van een reactie, en daar kan je als forum je voordeel mee doen.

Prachtig bericht, maar het beantwoordt niet de vraag die ik stelde over wat het aantal likes nou zegt.

 

En daarnaast; Ik heb de afgelopen jaren al heel wat dingen georganiseerd op dit forum en daarom kan ik aangeven dat er meer waarde zit in het plaatsen van een reactie. 

En dan heb ik het niet over reacties als "gaaf", "leuk gedaan" en "super" (hoewel dat wel meer motiveert), maar wel over wat iemand er inhoudelijk van vindt. Dat biedt dan ook ruimte voor een organisator om voor een volgende keer verbeteringen aan te brengen.

Aan het klikken op "duimpie omhoog" heb je persoonlijk niets.

 

En zoals eerder gezegd; Op een forum kun je juist een goede discussie houden en daarmee het gesprek op gang houden of bij een pool inhoudelijk het over het programma of de wedstrijden hebben. "Duimpjes omhoog" zijn dooddoeners, omdat dan het gesprek ophoudt.

 

Neem gewoon iets meer de tijd en typ een bericht in plaats van dat je op knoppen moet klikken, anders voorspel ik dat dit forum ook meer op een naslagwerk gaat lijken.

Als ik wil liken neem ik wel een facebook account.

 

En terugkomend op het onderwerp van dit topic: Ik lees boeken en stripboeken enkel op papier (maar dat zal niemand verbazen).

Kranten lees ik niet en nieuws krijg ik door via de radio of via pushberichten op mijn telefoon.

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uur geleden, RM zei:

Prachtig bericht, maar het beantwoordt niet de vraag die ik stelde over wat het aantal likes nou zegt.

Volgens mij staat het wel heel duidelijk in zijn bericht: het geeft de schrijver motivatie, omdat het bericht wel reactie krijgt in de vorm van likes, alleen niet in de vorm van berichten. Berichten die anders mogelijk ook niet gegeven zouden worden. Bijvoorbeeld met de berichten met die oude foto's. Ik vind die echt tof, ik zou die een like geven, maar ik weet nooit zo goed wat ik er op moet reageren, dus reageer ik niet. 

Er zit wat in, maar wellicht is er een andere vorm beschikbaar. Ik heb me daar echter verder niet in verdiept. 

 

Dus een blijk van waardering voor je bericht, zonder een inhoudelijke reactie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan blijft nog wel het gevaar erin zitten dat met het invoeren van die knoppen op alles een like of dislike wordt gegeven en dat er zoals ik al eerder zei op het forum nog minder reacties worden geplaatst dan dat nu wordt gedaan.

De laatste tijd zitten er al regelmatig enkele dagen tussen dat er geen enkel bericht geplaatst wordt.

 

En ik word persoonlijk gemotiveerder van reacties met inhoud en eventueel een mening ter onderbouwing dan van een x aantal likes, want daar kan ik niets mee.

 

Maar goed, dit is hetzelfde als met de vorige discussie; 1 persoon oppert en er zijn nu al 3 of 4 mensen die het niets vinden.

Laat het vooral niet van mij afhangen, maar neem in de overweging wel mijn voorspelling mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, RM zei:

Dan blijft nog wel het gevaar erin zitten dat met het invoeren van die knoppen op alles een like of dislike wordt gegeven en dat er zoals ik al eerder zei op het forum nog minder reacties worden geplaatst dan dat nu wordt gedaan.

De laatste tijd zitten er al regelmatig enkele dagen tussen dat er geen enkel bericht geplaatst wordt.

 

En ik word persoonlijk gemotiveerder van reacties met inhoud en eventueel een mening ter onderbouwing dan van een x aantal likes, want daar kan ik niets mee.

 

Maar goed, dit is hetzelfde als met de vorige discussie; 1 persoon oppert en er zijn nu al 3 of 4 mensen die het niets vinden.

Laat het vooral niet van mij afhangen, maar neem in de overweging wel mijn voorspelling mee.

Ik zit zelf aan beide kanten:

 

Ik ben ook bang dat het aantal reacties zou kunnen afnemen, echter: in mijn voorbeeld reageer ik ook niet op iets wat ik wel zou 'liken'. Dus ik had toch al geen reactie geplaatst.

Maar of iedereen zo denkt is de vraag. Maar het is natuurlijk voorlopig nog gewoon een geopperd idee en dan is het interessant om te kijken naar wat de mening van anderen is, vooralsnog is die niet positief, dus op dit moment zie ik geen noodzaak om me er in te verdiepen. Wel onthoud ik het en stel dat er een nieuwe functie komt in de software waarvan ik denk dat het wel zou kunnen werken dan kunnen we er alsnog eens naar kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een like zou eerder een aanvulling zijn dan een vervanging op een reactie. Als ik van plan was een reactie te plaatsen kan ik de auteur ook een steuntje in de rug geven met een like. Ik zie er derhalve niet echt een 'gevaar' in. Fora bestaan inmiddels al tientallen jaren en een beetje meebewegen met je tijd of experimenteren met features (we hadden hier ooit een Arcadehal op RF) kan nooit kwaad. Uitschakelen kan altijd nog. Maar goed, je bent afhankelijk van wat de forumsoftware te bieden heeft, dus een beetje een non-discussie als er blijkt helemaal geen plugin voor te bestaan. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zelf reageer al weinig hier (ook omdat ik van veel onderwerpen geen weet heb) & lees vooral een beetje mee, maar denk dat het in mijn geval met het liken van posts nog minder wordt. Of dat erg is, laat ik aan jullie over. ;)

 

Waar is de Arcadehal eigenlijk gebleven? :D

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, Hinse said:

Een like zou eerder een aanvulling zijn dan een vervanging op een reactie. Als ik van plan was een reactie te plaatsen kan ik de auteur ook een steuntje in de rug geven met een like. Ik zie er derhalve niet echt een 'gevaar' in. Fora bestaan inmiddels al tientallen jaren en een beetje meebewegen met je tijd of experimenteren met features (we hadden hier ooit een Arcadehal op RF) kan nooit kwaad. Uitschakelen kan altijd nog. Maar goed, je bent afhankelijk van wat de forumsoftware te bieden heeft, dus een beetje een non-discussie als er blijkt helemaal geen plugin voor te bestaan. ;) 

Het gaat er meer om wat de toegevoegde waarde is.

Likes hebben geen referentie waarde.

Wat zegt het nou als je 20 likes hebt? Is dat goed? Is dat weinig? Moet je er misschien 200 hebben?

Dat bedoelde ik ook met mijn eerdere posts.

 

En precies wat Logitech aangeeft; Als je straks ook kunt liken dan reageer je toch ook? Dus waarom dan ook nog een bericht plaatsen?

Dát gevaar voorzie ik hier ;).

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het "liken" ("waarderen"?) van berichten in theorie geen probleem alleen in de praktijk zie ik ook wel eens berichten ge'liked' die echt aantoonbaar onzin zijn. Op sommige fora is het een beetje wederzijds kontli(k)ken als ik het zo mag zeggen. Persoon A liked alles wat persoon B zegt en omgekeerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 hours ago, Spiny Norman said:

Ik vind het "liken" ("waarderen"?) van berichten in theorie geen probleem alleen in de praktijk zie ik ook wel eens berichten ge'liked' die echt aantoonbaar onzin zijn. Op sommige fora is het een beetje wederzijds kontli(k)ken als ik het zo mag zeggen. Persoon A liked alles wat persoon B zegt en omgekeerd.

Ja. Dus...Nog een keer: Wat is de toegevoegde waarde?

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, djkoelkast said:

Ik snap dat je je punt wil maken, maar waarom moet iedereen die niet per se tegen is meteen toegevoegde waarde toekennen aan de functie?

Je draait nu de vraag om;

Ik probeer juist te begrijpen wat "iedereen" er zo geweldig aan vindt om te liken en wil oprecht weten waarom dit toegevoegde waarde heeft (en zo ja wat die is). Maar kennelijk kan niemand mij dat antwoord geven.

 

Mijn punt heb ik al wel gemaakt en mijn mening heb ik ook al gegeven.

 

En mocht dit wel doorgang vinden (laat dat niet van mij afhangen, want wie ben ik), dan is het wellicht goed om eerst de gevolgen te bekijken voordat de installatie plaats vindt in plaats van andersom ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De functie zit nu nog niet in de software, dus het is allemaal nog niet echt in de orde. Maar stel ik kom het tegen en zou het overwegen dan neem ik alle meningen mee en ik vind voor beiden iets te zeggen.

Voor mij is de toegevoegde waarde dat ik wel waardering aan posts kan geven waar ik niet op zou reageren omdat "tof man" ook zo'n loze reactie is, maar ik inhoudelijk verder niets te melden heb.

Dus in mijn geval is het dan geen vervanging voor een post, maar echt een toevoeging. 

Ik ben het met je eens dat niet iedereen het zo zal gebruiken en ik ben ook met je eens dat het aantal niets zegt. Dus ook dat het geen kwestie van 'status' is ofzo als je post 100 likes heeft of 1000 of 10000 of 3. Je hebt echter nu ook mensen die kijken naar views, een topic met 1000 views maar 1 reactie dat kan ook, maar zijn het dan gewoon mensen die zijn afgehaakt? Of vonden ze het wel leuk maar hadden ze inhoudelijk niets te melden.

Een deel blijft altijd raden, likes, duimpjes, kudo's of hoe je het maar noemt kan daarin een hulpmiddel zijn. Ik zeg kan, want het kan ook de verkeerde kant op gaan en dat inderdaad niemand meer post en alleen maar zit te liken.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, Spiny Norman said:

Zelf lig ik er niet wakker van als het wél gebeurt; als je het nutteloos vindt, dan kan je het gewoon negeren en er niet aan mee doen.

Tenzij er, zoals djkoelkast en ik aangeven, dan alleen maar gebruik gemaakt wordt van die knoppen en er geen reacties meer geplaatst worden.

Dan kun je het niet negeren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb wat in beweging gezet zeg 😎

 

Beetje late reactie (ik heb door de week niet altijd even veel tijd om te reageren) maar wil toch even ingaan op de "verzameling". Afhankelijk van de plugin zou je dat natuurlijk ook gewoon uit kunnen zetten. Dan wordt het geen verzameling en/of "prestige object" maar simpelweg een losstaande reactie op een bericht. En dat is iets waar ik het zeker mee eens kan zijn.

 

Maar dan nog...  Met alle respect geschreven: feitelijk kan je hetzelfde zeggen van de badges die hier worden gebruikt. Wat is daar de toegevoegde waarde van? Het laat zien dat je een aantal contests gewonnen hebt of een 'runner up' was. Maar feitelijk voegt dat voor een newbie zoals ik ook weinig toe. Immers: die contests zijn al lang & over, als je ze opnieuw gaat bekijken heb je al snel de oplossingen dus ook geen spanning...  Nogmaals: die is niet sarcastisch bedoeld maar... wat is de toegevoegde waarde daar dan van? Voor mij bar weinig, maar ik vind het desondanks wel heel erg leuk om te zien allemaal!

 

En ik denk daarom dat het meer zou moeten gaan over wat wel of niet leuk is dan over toegevoegde waardes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, ShelLuser said:

Maar dan nog...  Met alle respect geschreven: feitelijk kan je hetzelfde zeggen van de badges die hier worden gebruikt. Wat is daar de toegevoegde waarde van? Het laat zien dat je een aantal contests gewonnen hebt of een 'runner up' was. Maar feitelijk voegt dat voor een newbie zoals ik ook weinig toe. Immers: die contests zijn al lang & over, als je ze opnieuw gaat bekijken heb je al snel de oplossingen dus ook geen spanning...

Leuk dat je dat aan haalt, want dát is precies waar het om gaat ;).

 

De badges (wij noemen die awards) kun je winnen met contests of pools, dus je bent als user actief bezig als je daar aan mee doet, het creeert content en je kunt er leuke gesprekken en of discussies uit laten ontstaan. Denk bijvoorbeeld aan een voetbal pool of een Wie Is De Mol pool, waar je je inzet kunt bespreken.

Dan is het voor een organisator ook leuk om zoiets te organiseren. De award is de waardering voor de winst en heeft daarna verder geen waarde meer.

 

De like buttons hebben geen of veel minder waarde. Als je daar op klikt geef je je waardering aan een ander, maar het zal geen discussie of verder gesprek creeeren. 

 

Dus als het samen kan gaan is dat prima, maar als iedereen dan alleen gaat klikken als die buttons er gaan komen dan vallen de gesprekken en discussies dood en zal een organisator niet zo snel of helemaal niet meer iets organiseren (ik zal dat in ieder geval niet meer doen)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
50 minutes ago, RM said:

Leuk dat je dat aan haalt, want dát is precies waar het om gaat ;).

 

De badges (wij noemen die awards) kun je winnen met contests of pools, dus je bent als user actief bezig als je daar aan mee doet, het creeert content en je kunt er leuke gesprekken en of discussies uit laten ontstaan. Denk bijvoorbeeld aan een voetbal pool of een Wie Is De Mol pool, waar je je inzet kunt bespreken.

Dan is het voor een organisator ook leuk om zoiets te organiseren. De award is de waardering voor de winst en heeft daarna verder geen waarde meer.

Ja, precies. Van de awards moet men afblijven. Een gewonnen award - of je nu eerste bent, dan wel tweede - daar geniet je van en geeft je nog eens voldoening. Niks wegwerpen. @ShelLuser denk je nu echt dat winnaars van een eerste prijs hun gewonnen medaille wegwerpen? Natuurlijk niet.

 

@RM Wanneer houd je nog eens een contest?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap ook het punt van ShelLuser, immers zijn er al een tijd geen contests geweest (en dat snap ik ook: er zit heel veel werk in en als je dan 3 deelnemers hebt waarvan er maar 2 echt meedoen is dat ook niet tof) dus voor hem zijn die awards op dit moment niets waard.

 

Het blijft echter voorlopig nog steeds een non-issue, want er is momenteel niet zo'n systeem met likes/thanks/duimpjes/watdanook dus ik kan het ook niet aanzetten ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, RM zei:

De badges (wij noemen die awards) kun je winnen met contests of pools, dus je bent als user actief bezig als je daar aan mee doet, het creeert content en je kunt er leuke gesprekken en of discussies uit laten ontstaan.

Nee, de badges laten zien dat je eraan meeDEED. En alleen wanneer je iets gewonnen hebt.

 

Feitelijk zijn de badges een manier om mensen te stimuleren om aan die contents mee te doen. Net zoals likes een manier kunnen zijn om mensen te stimuleren wat vaker een berichtje achter te laten.

 

2 uur geleden, Keetie zei:

Ja, precies. Van de awards moet men afblijven. Een gewonnen award - of je nu eerste bent, dan wel tweede - daar geniet je van en geeft je nog eens voldoening. Niks wegwerpen. @ShelLuser denk je nu echt dat winnaars van een eerste prijs hun gewonnen medaille wegwerpen? Natuurlijk niet.

Helemaal mee eens!

 

Hou me ten goede, ik ga zeker niet lopen roepen dat we van die badges afmoeten, totaal niet.

 

Sterker nog...

 

2 uur geleden, Keetie zei:

@RM Wanneer houd je nog eens een contest?

Misschien heb ik wel een leuk idee, maar ik denk dat ik daar wel wat hulp bij kan gebruiken.

 

Hmmm ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, djkoelkast said:

Ik snap ook het punt van ShelLuser, immers zijn er al een tijd geen contests geweest (en dat snap ik ook: er zit heel veel werk in en als je dan 3 deelnemers hebt waarvan er maar 2 echt meedoen is dat ook niet tof) dus voor hem zijn die awards op dit moment niets waard.

En voor een organisator zijn likes niets waard. Dus als die enige 2 a 3 deelnemers dan gaan liken is er helemaal geen reactie meer. Dus ik snap ShelLuser niet.

Ik ga bijvoorbeeld geen 150 uur steken in een Wie Is De Mol pool als er alleen maar duimpjes omhoog gestoken kunnen worden.

 

@ShelLuser; met een like laat je geen bericht achter, dat is het hele punt. En wat betreft die stimulatie om mee te doen voor een award; Dat moet je plaatsen in de tijd;

Als je Epke Zonderland wilt uitdagen op de rekstok op de Olympische Spelen van 2020 dan kan dat, maar dat maakt zijn prestaties van de Olympische Spelen van 2012 van hem niet minder waard en dus had je daarvoor eerder aan moeten sluiten.

 

@ShelLuser, Als je een leuk idee hebt, werk het uit zou ik zeggen en als je hulp nodig hebt mag je altijd een pb sturen.

 

@Keetie; De reden dat er de laatste tijd geen contests meer zijn komt enerzijds doordat de laatste 2 jaar deze contests enkel door Frey, MarsM en ikzelf zijn georganiseerd en daar weinig reacties op kwamen (als in eenmalig inzenden of weinig deelnemers) en het anderzijds veel tijd kost (tijdrovend zelfs) om ze te organiseren. De pools liepen wel goed, dus daar is wel de tijd in gestoken.

 

Ik heb overigens nog genoeg materialen en ideeen op de plank liggen, maar ik ben wel van mening dat een ander ook wel eens initiatief kan tonen daarin. 

@samba-boy, zou bijvoorbeeld ook nog een leuk idee hebben, net als @Hinseen @Berleas ;)?

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden, RM zei:

En voor een organisator zijn likes niets waard. Dus als die enige 2 a 3 deelnemers dan gaan liken is er helemaal geen reactie meer. Dus ik snap ShelLuser niet.

Ik ga bijvoorbeeld geen 150 uur steken in een Wie Is De Mol pool als er alleen maar duimpjes omhoog gestoken kunnen worden.

 

Je ziet het steeds als vervanging, maar je vergeet dat het vooral een toevoeging is, ik heb al legio voorbeelden gegeven.

Zelfde als met het topic over gekochte muziek, daar zouden perfect likes kunnen, reacties komen er nu sowieso al weinig.

Een like op een contest geven heeft niet zo veel zin.

Link naar bericht
Delen op andere sites
48 minutes ago, djkoelkast said:

Je ziet het steeds als vervanging, maar je vergeet dat het vooral een toevoeging is, ik heb al legio voorbeelden gegeven.

Zelfde als met het topic over gekochte muziek, daar zouden perfect likes kunnen, reacties komen er nu sowieso al weinig.

Een like op een contest geven heeft niet zo veel zin.

Dan lees je niet goed ;)

Ik zeg als, dan met voorbeelden.

 

Ik heb het niet over vervanging, ik heb het over het mogelijke gedrag van de mens, want ik voorspel dat de users het ter vervanging gaan gebruiken (dus liken in plaats van meedoen).

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden, RM zei:

Dan lees je niet goed ;)

Ik zeg als, dan met voorbeelden.

 

Ik heb het niet over vervanging, ik heb het over het mogelijke gedrag van de mens, want ik voorspel dat de users het ter vervanging gaan gebruiken (dus liken in plaats van meedoen).

Dat is precies wat ik zeg: jij ziet het als vervanging voor reacties, maar zo is het vaak niet op een forum. Het kan juist een toevoeging zijn op posts waar je normaal al niet op zou reageren, maar er wel waardering voor wil geven.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uur geleden, RM zei:

@ShelLuser, Als je een leuk idee hebt, werk het uit zou ik zeggen en als je hulp nodig hebt mag je altijd een pb sturen.

Cool, dank je!

 

Ik ga (nog) niks verklappen maar ik heb inderdaad een idee wat ik aan het uitwerken ben. Zoals je zelf al zei gaat dit even tijd kosten maar ik ga dit beslist doorzetten. Het helpt ook enorm dat ik deels met mijn favoriete hobby bezig ben 😎

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 hours ago, djkoelkast said:

Dat is precies wat ik zeg: jij ziet het als vervanging voor reacties, maar zo is het vaak niet op een forum. Het kan juist een toevoeging zijn op posts waar je normaal al niet op zou reageren, maar er wel waardering voor wil geven.

 

Ik zie het niet als vervanging. 

Nogmaals: Ik snap jouw redenatie, maar ik voorzie / voorspel dat het in de praktijk niet werkt, want geef de mens een mogelijkheid en ze gebruiken niets anders meer.

 

En dit bedoel ik absoluut niet lullig, maar ik denk dat je pas begrijpt wat ik bedoel als je zelf vaker iets organiseert.

Als je na afloop van een pool / contest wilt vragen wat de mensen er van vonden dan heb je als organisator niets aan 30 likes, maar eerder aan reacties als gaaf, erg leuk en/of leuk maar ik zou de volgende keer dit of dat doen.

 

Maar zoals je al zelf aangeeft: Het is er nog niet, maar laat het niet van mij afhangen of het wel of niet doorgevoerd moet worden.

Kijk dan alleen niet raar op als het aantal posts terugloopt en/of er geen motivatie meer is om iets te organiseren.

 

En verder heb ik er alles wel over gezegd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
42 minuten geleden, Keetie zei:

Zoals vaker gebeurde hebben jullie het beide over verschillende onderwerpen. RM over reacties op een contest en Koelkast over reacties op het forum. Trouwens, ik ben tegen 'likes', ik heb liever een reactie, dat stimuleert meer.

Maar ik heb ook een voorbeeld gegeven waar ik niet zou reageren, maar wel liken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 hours ago, Keetie said:

Zoals vaker gebeurde hebben jullie het beide over verschillende onderwerpen. RM over reacties op een contest en Koelkast over reacties op het forum. Trouwens, ik ben tegen 'likes', ik heb liever een reactie, dat stimuleert meer.

Dat klopt en het grappige is juist dat we er in de basis hetzelfde over denken.

Immers geeft djkoelkast in zijn bericht van 16 september ook aan dat hij bang is voor minder reacties bij het invoeren van die knoppen.

En dat wat je hierboven aangeeft is wat ik ook zeg: Likes zouden in theorie naast elkaar moeten kunnen lopen, maar in de praktijk zal dat niet werken voorspel ik, want dan wordt er enkel en alleen geliket. 

En ik word ook meer gestimuleerd / gemotiveerd door reacties en niet door likes.

 

20 hours ago, djkoelkast said:

Maar ik heb ook een voorbeeld gegeven waar ik niet zou reageren, maar wel liken.

Ja en dat voorbeeld snap ik ook en ik denk oprecht dat je op die manier de toevoeging kunt gebruiken, maar gaat iedereen dat op die manier doen...? Ik ben bang van niet.

 

Aan de andere kant kan een ander op een like ook niet anders reageren dan door zelf te liken.

Bij het plaatsen van een reactie en bijvoorbeeld een motivatie kan een ander wellicht wel een nieuwe reactie plaatsen, waar jij dan weer op reageren kunt, waardoor er een interessant gesprek ontstaan kan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...