Ga naar inhoud

Photoplay werkt touch niet van


Aanbevolen berichten

Hoi Hoi.

 

Blij dat er een forum is van Photoplay... 

Ik heb sinds gisteren en photoplay spirit 2.1

Dat staat er tenminste op de kast.

Als ik de machine start komt er een beeld met IGO4, maar ik kan op geen enkele manier de touch aan de gang krijgen

Het groene ledje op het touch printje brand wel.

Nu denk ik dat er een andere computer in zit dan origineel. Hij zat er ook maar lala ingeschroefd.

Ik heb ook 1 usb stekker over, terwijl de pc geen usb heeft. 

 Het is zeker niet het door iedereen genoemde 6vwe board.

 

Tijdens het opstarten staat er ook dat er een mmx 133 mhz processor in zit.

Daaronder staat smart 2000.

 

kan ik de bios gewoon naar default zetten? of raden jullie mij dat af?

 

Pls help

Link naar bericht
Delen op andere sites
33 minuten geleden, Harrie zei:

Hoi Hoi.

 

Blij dat er een forum is van Photoplay... 

Ik heb sinds gisteren en photoplay spirit 2.1

Dat staat er tenminste op de kast.

Als ik de machine start komt er een beeld met IGO4, maar ik kan op geen enkele manier de touch aan de gang krijgen

Het groene ledje op het touch printje brand wel.

Nu denk ik dat er een andere computer in zit dan origineel. Hij zat er ook maar lala ingeschroefd.

Ik heb ook 1 usb stekker over, terwijl de pc geen usb heeft. 

 Het is zeker niet het door iedereen genoemde 6vwe board.

 

Tijdens het opstarten staat er ook dat er een mmx 133 mhz processor in zit.

Daaronder staat smart 2000.

 

kan ik de bios gewoon naar default zetten? of raden jullie mij dat af?

 

Pls help

Welkom op Retroforum!

 

Dit is een retroforum, dus ook over Photoplay, maar niet exclusief ;)

Maak eens wat foto's van je kast, aansluitingen, pc etc.

In een Spirit 2.1 heeft volgens mij de webcam USB, IGO gebruikt die niet, dus die heb je niet nodig.

 

Vermoedelijk zijn de biosinstellingen gereset door een lege batterij en staan nu de com/irq etc. instellingen niet juist.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Djkoelkast,

 

Zoals verzocht stuur ik een aantal foto's mee van de bios instellingen en een foto van het moederbord wat er in zit. De I/O instellingen had ik al gevonden op het forum.

Het ledje van de touch brand altijd, ook las ik het scherm aanraak...klopt dat ?

 

IMG_0806.jpg.b1cf91d2dc6f0c1699a6d942cd71ae1a.jpgIMG_0805.jpg.5db2caca65646e2237cca82314d7cada.jpgIMG_0802.jpg.cd74631a1eabe4fb920ff23b5bb3d178.jpgIMG_0801.jpg.9583491f81bcaa9094fe2598ad5554aa.jpgIMG_0800.jpg.0bf11e93b1857282137515f02abcabae.jpgIMG_0799.jpg.b04864de612db71d6fc6277cee794621.jpgIMG_0798.jpg.4dd8a464ea746289e068d3ff0c09d070.jpgIMG_0797.jpg.ed9be10fbbf247cf71d006dea35090fb.jpgIMG_0796.jpg.beaa7d7612602c217bdc71bd9f71fe5f.jpgIMG_0795.jpg.5847a2a65460da41a06fa999c968e308.jpgIMG_0794.jpg.cc1213378069d212b75a6d7f199cd8da.jpgIMG_0793.jpg.420960183f0c367e64986118db94be6d.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goedemorgen...

Naar boven had ik al geprobeerd...

Ook links van de dongle zit nog een com poort...deze geeft ook geen verbetering.

 

Is er een programma om te testen of het touch gedeelte goed werkt.

 

als ik de photo play opstart gaat op het touch printje een ledje knipperen.

zodra ik eenmaal het scherm aanraak blijft dit groene ledje constant aan.

Na het losnemen van de com kabel knippert het ledje weer tot ik het scherm een keer aanraak.

 

20190920_111125.thumb.jpg.e45c945ca927fafa37e8feae91fb8471.jpg

20190920_111155.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

dit vond ik op de elo site.    http://media.elotouch.com/pdfs/manuals/intelli.pdf

 

IntelliTouch Serial Controllers The IntelliTouch serial controllers have one green diagnostic LED.

Following power on, the controller performs a short self-test, where the LED stays lit.

After the self-test, the LED flashes once per second, indicating normal operation.

The self-test results are displayed by most Elo driver software.

During normal operation, the LED also indicates controller/host communication is in progress.

When the touchscreen is touched, the LED should light continuously, then return to the normal flash rate.

If the host does not remove the packet from the controller, the LED will stay lit.

The LED will also stay lit without a touch if the touchscreen or cabling is disconnected or not functioning.

If the LED flashes about two times per second, a warning error condition is indicated, such as improper communication from the host. Suspect an invalid command sequence from the host.

 

Het lijkt er dus sterk op dat de pc de signalen niet ontvangt.

 

 

 

aangepast door Harrie
invoegen lokatie pdf
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had de HDD in een andere pc, let wel, zonder enige vorm van Windows erop.

Geboot vanaf dos 6.22 bootdisk

Op de HDD een file op gezet van de Elo site genaamd comdump.exe

 

Na het terugplaatsen van de harddisk werkte het touchscreen spontaan, maar nadat ik alles weer gefatsoeneerd had en dichtgebouwd weer geen touch.

Met de spatiebalk in PTS dos beland en het comdump programma gestart met de variabelen comdump 3 9600 3

Volgens de diagnose beschrijving van Elo komt er wel degelijk een touch signaal op compoort 3 binnen 9600 baud en IRQ3

 

Maar op de een of andere manier kan de originele software er niet mee overweg.

De init instellingen van de elo touch op de hdd staan ook op 3 9600 3.

 

Wie helpt mij verder?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Probleem opgelost

 

Het bleek dus een kapotte compoort 3 te zijn.

Nu het touchscreen op compoort 4 aangesloten.

In de instellingen van Touch.ini ipv 3 9600 3 nu ingevuld 4 9600 4 (poortnr. baudrate. IrQ)

 

Alles werkt nu naar behoren, waarschijnlijk krijg ik een fout als ik via een modem contact zou willen maken, maar die optie zal wel nooit gebruikt gaan worden... als het nog zou werken bij Funworld.

 

In ieder geval wel veel geleerd over deze machines. 

Nog 1 vraagje rest er, de dongle is aangesloten op een zogenaamde I/O poort , lijkt op een paralelle aansluiting, maar is dit hoogstwaarschijnlijk niet. Werkt de dongle ook op een printerpoort of??

 

thx to @djkoelkast voor zijn hulp.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 23-9-2019 at 19:03, Harrie zei:

@T42 ???

 

ik dus

je pc is van een verkeerde protoplay dat gaat niet werken.
als die verder goed is kun je die eventueel bij mij inruilen (pc) of zelfs een photoplay heb er meerdere te koop staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Harrie zei:

Probleem opgelost

 

Het bleek dus een kapotte compoort 3 te zijn.

Nu het touchscreen op compoort 4 aangesloten.

In de instellingen van Touch.ini ipv 3 9600 3 nu ingevuld 4 9600 4 (poortnr. baudrate. IrQ)

 

Alles werkt nu naar behoren, waarschijnlijk krijg ik een fout als ik via een modem contact zou willen maken, maar die optie zal wel nooit gebruikt gaan worden... als het nog zou werken bij Funworld.

 

In ieder geval wel veel geleerd over deze machines. 

Nog 1 vraagje rest er, de dongle is aangesloten op een zogenaamde I/O poort , lijkt op een paralelle aansluiting, maar is dit hoogstwaarschijnlijk niet. Werkt de dongle ook op een printerpoort of??

 

thx to @djkoelkast voor zijn hulp.

ow serieel foutje van mij dacht dat je 2.1 met usb touchscreen had ;) mooi dat het werkt!!

dongel is printerpoort. 

aangepast door T42
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Wij hebben een Photoplay 2000 met een probleem dat de touchscreen niet goed functioneert.

We hebben deze meerdere malen gecalibreerd, echter is de aanraakpositie niet nauwkeurig. Het lijkt ook gaandeweg het gebruik te verslechteren en te verlopen. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het eventueel opgelost kan worden?

 

Ik hoor het graag!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Op 6-2-2021 om 19:31, Dirk zei:

Wij hebben een Photoplay 2000 met een probleem dat de touchscreen niet goed functioneert.

We hebben deze meerdere malen gecalibreerd, echter is de aanraakpositie niet nauwkeurig. Het lijkt ook gaandeweg het gebruik te verslechteren en te verlopen. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het eventueel opgelost kan worden?

 

Ik hoor het graag!

probeer is een geaard stopcontact

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
  • 3 months later...

Hello I have a photoplay spirit 2.1 and I have problems with the screen. Turning on the power the pc seems to function but the screen show some codes 

31k/60

48k/75

64k/63

And keep changing colours

Can you assist me what may be the issue

20230527_143920.jpg

20230527_143909.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...