Ga naar inhoud

Disney+


Aanbevolen berichten

3 hours ago, Hinse said:

Disney+, de nieuwe streamingdienst van Disney, is t/m 12 november gratis te gebruiken (ok het kost 1 cent en je moet op tijd opzeggen). Ze hebben daar o.a. DuckTales, Rescue Rangers en Darkwing Duck. :)

 

Gaaf!

Zijn dat ook de Nederlandstalige versies?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 15-9-2019 at 17:47, RM zei:

Gaaf!

Zijn dat ook de Nederlandstalige versies?

Yep, NL versies in uitstekende kwaliteit! Je kunt het zelf gewoon checken, het kost je 1 cent en je moet het 11 november weer opzeggen. ;)  Nu nog een manier vinden om voor privégebruik die series eraf te screenrecorden. :P 

 

Op 15-9-2019 at 22:46, Spiny Norman zei:

En zoja, wélke Nederlandstalige versies?

 

En ze hebben zeker geen Gummiberen...?

Ze hebben helaas nog geen andere series uit die tijd, wel een heleboel films en series die nog veel ouder zijn. Nederland mag als 1 van de eerste landen de boel gratis testen en het aanbod is nog niet helemaal gevuld. Ik heb dus goede hoop dat ze series als Talespin, Aladdin, Goof Troop etc. wel gaan plaatsen t.z.t.

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden, Hinse zei:

Yep, NL versies in uitstekende kwaliteit! Je kunt het zelf gewoon checken, het kost je 1 cent en je moet het 11 november weer opzeggen. ;)  Nu nog een manier vinden om voor privégebruik die series eraf te screenrecorden. :P 

Kun je niet net als bij Videoland gewoon meteen opzeggen na het aanvragen maar dat het dan wel door blijft lopen tot het einde van die 2 weken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, djkoelkast zei:

Kun je niet net als bij Videoland gewoon meteen opzeggen na het aanvragen maar dat het dan wel door blijft lopen tot het einde van die 2 weken?

Zou kunnen. Het is nog zo pril dat die informatie heel karig is of niet voor handen momenteel. De website zelf schakelt ook continu tussen Engels en Nederlands bij mij, er is nog volop werk aan de winkel bij Disney. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 17-9-2019 at 16:22, Spiny Norman zei:

Maar na alle kritiek op de oude/nieuwe stemmen, is de vraag: welke NL versie staat er online?

Ducktales heeft voor zover ik weet maar één NL versie, behalve bij de aflevering "Held te huur". Dagoberts snavel beweegt in een scene, maar de dialoog was niet ingesproken. In de Disney XD uitzending is het ontbrekende zinnetje door Jan Nonhof ingesproken. Op Disney+ staat de Disney XD versie van "Held te huur".

Jammer genoeg ontbreekt bij Disney+ de NL versie in 24 afleveringen en het stomme is dat de meeste daarvan op DVD zijn verschenen of in de afgelopen tien jaar herhaald zijn op TV. Een aflevering staat er zelfs helemaal niet op, ook niet in het Engels. Erg slordig van Disney.

Lijstje:
ASnxfLy.png

 

ducktales missing episodes.png

aangepast door Scavenger
lijstje geüpload
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog wat andere dingen:
 

De Nieuwe Avonturen van Winnie de Poeh
- NL versie ontbreekt bij S01E10 "Konijn te koop" (How Much is That Rabbit in the Window?)
- HD remaster
- Sommige afleveringen zijn gecropt naar widescreen.
- Sommige afleveringen zijn van een oude tape master.
 

De kleine Zeemeermin (Serie)
- HD remaster
- Gecropt naar widescreen
- NL versie van seizoen 1 & 2 zijn compleet.
- Seizoen 3 staat er (nog) niet op, ook niet in het Engels en andere talen.
 

Rescue Rangers
- HD remaster
- Gecropt naar widescreen. De fullscreen HD remaster is verkrijgbaar op iTunes/Amazon Prime Video in een aantal landen.


Darkwing Duck
- Afleveringen staan in de verkeerde volgorde


Rescue Rangers en Darkwing Duck heb ik nog niet veel kunnen checken, omdat die al dagen lang niet opgestart kunnen worden

Over de Gummi Beren: Alle seizoenen van Gumm Beren hadden eerder dit jaar een Kijkwijzer rating gekregen.

51 minuten geleden, djkoelkast zei:

Welkom op Retroforum, mooie toevoeging!

tip: je kunt plaatjes ook op het forum zelf uploaden, zo verdwijnen ze niet als de voorwaarden van de plaatjeshost die je nu gebruikt opeens veranderen.

Bedankt! Ik heb het voor de zekerheid geüpload.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt!

De volgorde van Spider-Man lijkt op de eerste aflevering na (eigenlijk S03E10) te kloppen.
 

Over X-men:
- Bij X-Men staan de afleveringen voor een groot deel in de productie volgorde, maar een aantal staan op de verkeerde plaats.
 

- Op Disney+ staat de originele versie van de aflevering 'No Mutant Is An Island'.  De aflevering werd na de uitzending opnieuw gemaakt omdat de producers ontevreden waren over de kwaliteit. De herziene versie was hier uitgezonden en op DVD uitgebracht.
Hier is een vergelijking: http://drg4.dancemania-ex.com/xnomutant1.html
 

Ik moet nog kijken hoe het zit met de framerate. Er waren namelijk klachten over de USA DVD's omdat sommige afleveringen van PAL masters genomen waren. X-Men heeft een mix van 23.976fps en 29.97fps beeldmateriaal, dus frameblending is onvermijdelijk bij een PAL conversie. De PAL masters converteren naar NTSC is vragen om problemen. Als ik mij goed herinner zit er bij seizoen 1 alleen 29.97fps beeldmateriaal in de credits. Vanaf seizoen 2 waren er ook 29.97fps edits.

Andere Marvel series moet ik ook nog checken.
 

aangepast door Scavenger
Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden, Scavenger zei:

Bedankt!

De volgorde van Spider-Man lijkt op de eerste aflevering na (eigenlijk S03E10) te kloppen.
 

Over X-men:
- Bij X-Men staan de afleveringen voor een groot deel in de productie volgorde, maar een aantal staan op de verkeerde plaats.
 

- Op Disney+ staat de originele versie van de aflevering 'No Mutant Is An Island'.  De aflevering werd na de uitzending opnieuw gemaakt omdat de producers ontevreden waren over de kwaliteit. De herziene versie was hier uitgezonden en op DVD uitgebracht.
Hier is een vergelijking: http://drg4.dancemania-ex.com/xnomutant1.html
 

Ik moet nog kijken hoe het zit met de framerate. Er waren namelijk klachten over de USA DVD's omdat sommige afleveringen van PAL masters genomen waren. X-Men heeft een mix van 23.976fps en 29.97fps beeldmateriaal, dus frameblending is onvermijdelijk bij een PAL conversie. De PAL masters converteren naar NTSC is vragen om problemen. Als ik mij goed herinner zit er bij seizoen 1 alleen 29.97fps beeldmateriaal in de credits. Vanaf seizoen 2 waren er ook 29.97fps edits.

Andere Marvel series moet ik ook nog checken.
 

Woow, die X-Men aflevering. Bizar. 😮 Gaaf om te weten!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ducktales (1987)
Nederlandse versie van 'Sweet Duck of Youth' (De Bron Van De Eeuwige Jeugd) is grotendeels out of sync. Op een gegeven moment zit er zelfs een verschil van 1 seconde ofzo tussen het geluid en beeld 😨


Rescue Rangers
Nederlandse versie ontbreekt alleen bij S02E07 'The Luck Stops Here' (Een kwestie van geluk). Beeld en Geluid in Hilversum heeft een kopie van deze aflevering (Disney Club 27-11-1991)


X-Men
- S01E13 'The Final Decision' heeft de originele Mister Sinister voice-over aan het eind. De voice-over was veranderd in herhalingen omdat Mister Sinister vanaf zijn introductie in seizoen 2 een compleet andere stem had.
- Shots die mogelijk epileptische aanvallen kunnen veroorzaken zijn bewerkt door frames of weg te halen of donkerder te maken.  Heel erg merkbaar in de openingsscène van S02E07 'Time Fugitives Part 1'
 

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden, Scavenger zei:

Ducktales (1987)
Nederlandse versie van 'Sweet Duck of Youth' (De Bron Van De Eeuwige Jeugd) is grotendeels out of sync. Op een gegeven moment zit er zelfs een verschil van 1 seconde ofzo tussen het geluid en beeld 😨

 

Zou het kunnen dat hier een fout is gemaakt tussen de 25FPS PAL-conversie voor de NL versie (en bijbehorende audio) en de 29,97 NTSC sourcefile?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij Darkwing Duck ontbreekt S03E08 "Hot Spells". Deze aflevering is verbannen in de VS vanwege religieus gevoelige thema's, maar de aflevering staat wel op de Duitse iTunes en het was recent nog in Rusland uitgezonden. Verder ontbreekt de Nederlandse versie bij aflevering S01E22 "Double Darkwings".
 

Op 21-9-2019 at 19:33, samba-boy zei:

Zou het kunnen dat hier een fout is gemaakt tussen de 25FPS PAL-conversie voor de NL versie (en bijbehorende audio) en de 29,97 NTSC sourcefile?

Dat zou inderdaad wel kunnen want de 'lag' werd alsmaar groter. Ik heb de hele aflevering inmiddels gezien en ik moet mijn opmerking bijstellen: de sync lijkt in de tweede helft van de aflevering correct lijkt te zijn. Hoe zij alleen de eerste helft niet correct hebben geconverteerd is mij een raadsel. 


 

aangepast door Scavenger
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 25-9-2019 at 10:39, Scavenger zei:

Dat zou inderdaad wel kunnen want de 'lag' werd alsmaar groter. Ik heb de hele aflevering inmiddels gezien en ik moet mijn opmerking bijstellen: de sync lijkt in de tweede helft van de aflevering correct lijkt te zijn. Hoe zij alleen de eerste helft niet correct hebben geconverteerd is mij een raadsel. 

Heeft allemaal met haastwerk te maken denk ik. De NL markt voor Darkwing Duck is niet bijster groot en dus moet het allemaal snel worden klaargemaakt. Een zo groot mogelijk aanbod moet klaar staan voordat het 12 november wereldwijd live gaat. Dat gaat dan her en der ten koste van de kwaliteit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, Hinse zei:

Heeft allemaal met haastwerk te maken denk ik. De NL markt voor Darkwing Duck is niet bijster groot en dus moet het allemaal snel worden klaargemaakt. Een zo groot mogelijk aanbod moet klaar staan voordat het 12 november wereldwijd live gaat. Dat gaat dan her en der ten koste van de kwaliteit.

Ja, daar lijkt het wel op. Zo snel mogelijk content op zetten voor de beta testers. Gelukkig lijkt Disney de problemen wel serieus te nemen. De helpdesk zei tegen mij dat ze in ieder geval de problemen met Ducktales proberen op te lossen voor de lancering in november.
 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 25-9-2019 at 10:39, Scavenger zei:

Dat zou inderdaad wel kunnen want de 'lag' werd alsmaar groter. Ik heb de hele aflevering inmiddels gezien en ik moet mijn opmerking bijstellen: de sync lijkt in de tweede helft van de aflevering correct lijkt te zijn. Hoe zij alleen de eerste helft niet correct hebben geconverteerd is mij een raadsel. 

Geen idee waar deze bronfiles van afstammen, maar het zóu kunnen dat de audio van oude (digi?)beta(cam SP?)'s afstamt, waarbij het issue indertijd ook al aan de orde was óf ieder blok van de aflevering elk op een losse band stond. Maar dat is speculeren. :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk dat er eindelijk nog eens wat groot nieuws is rond de disney series.  Op dvds,blue rays of heruitzendingen konden we al niet meer rekenen.   

Zijn de meeste series in gecropt in breedbeeld?  Ik kan beter mijn opnames nog niet weggooien dan.

 

Gummiberen :  Er zijn twee versies met verschillende stemmen als ik me niet goed vergis.

Ducktales : Ik heb sommige missende afl en eventueel de afl zonder de NL stemmen, eveneens de bron van de eeuwige jeugd.

Rescue Rangers : idem, nog twee missende afleveringen!  

Darkwing Duck: woep! woep  !  Eindelijk

Spider-man: is dat de the animated series van de jaren 90?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ducktales (1987) aflevering 'Launchpad's Civil War' was een tijdje niet beschikbaar op Disney+ (wel eventjes toen de Nederlandse proefperiode begon), maar sinds vandaag is die weer terug. Ik dacht heel even dat ze de aflevering eraf hadden gehaald omdat de Confederatie een Civil War re-enactment gewonnen had

1538024023559.jpg.cf3e62b58782d1a44cc8acd03dd1af36.jpg

Het viel me trouwens op dat Spider-Man And His Amazing Friends om een of ander reden een NL dub heeft gekregen. Vermoedelijk een recente productie.

aangepast door Scavenger
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

De tv series van Goof Club (Goof Troop), Timon & Pumbaa, Quack Pack, Gummi Beren en De Kleine Zeemeermin zijn ook toegevoegd aan het aanbod. Evenals films die eerst ontbraken zoals De Reddertjes en De Reddertjes in Kangoeroeland.

 

Alleen bij Gummi Beren zag ik meteen al dat afl. 1 niet in het Nederlands is maar Engels of Spaans. En afl. 2 is wel weer Nederlands. Goof Club en Quack Pack zijn enkel in het Engels beschikbaar. De Kleine Zeemeermin en Timon & Pumbaa zijn wel in NL beschikbaar, maar De Kleine Zeemeermin klinkt erg dof. Dus het is allemaal nogal rommelig.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

De Kleine Zeemeermin serie stond er al op tijdens de trial, maar seizoen 3 stond er toen niet op (Nu wel). Bij Gummi Beren ontbreekt de Nederlandse versie bij de eerste aflevering (Heb alleen aflevering 1 en 2 snel gecheckt).
 

Simpsons is naar widescreen gecropt en S03E01 Stark Raving Dad ontbreekt (Dat is de aflevering met Michael Jackson). De Nederlandse versie die vroeger op RTL4 was uitgezonden staat er niet op.

Star Wars Original Trilogy heeft nu ook een 4K HDR versie. Helaas niet de 'George's Original Unaltered Trilogy' en A New Hope is wederom bewerkt. Nu zegt Greedo iets nadat Han "Yes, I'll bet you have." zegt.
 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, Scavenger zei:

De Kleine Zeemeermin serie stond er al op tijdens de trial, maar seizoen 3 stond er toen niet op (Nu wel). Bij Gummi Beren ontbreekt de Nederlandse versie bij de eerste aflevering (Heb alleen aflevering 1 en 2 snel gecheckt).
 

Simpsons is naar widescreen gecropt en S03E01 Stark Raving Dad ontbreekt (Dat is de aflevering met Michael Jackson). De Nederlandse versie die vroeger op RTL4 was uitgezonden staat er niet op.

Star Wars Original Trilogy heeft nu ook een 4K HDR versie. Helaas niet de 'George's Original Unaltered Trilogy' en A New Hope is wederom bewerkt. Nu zegt Greedo iets nadat Han "Yes, I'll bet you have." zegt.
 

Mijn update kruiste jouw post. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat van Star Wars is spijtig. Ik hoorde geruchten dat het volgend jaar naar UHD blu ray zit komen. De cinematic versions dan. Maar nu deze op Disney+ staan zullen het wel de special editions worden :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12-11-2019 at 10:38, Scavenger zei:

Simpsons is naar widescreen gecropt en S03E01 Stark Raving Dad ontbreekt (Dat is de aflevering met Michael Jackson). De Nederlandse versie die vroeger op RTL4 was uitgezonden staat er niet op.

Dit is dus echt afschuwelijk smerig. All of it.

 

Die hele 'HD'-opfrissing van The Simpsons is raar en slecht gedaan. Maar het schrappen van een aflevering, dat is treurnis ten top.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 14-11-2019 at 20:30, Spiny Norman zei:

Ik vraag me trouwens af of de content ook te downloaden is met deze of gene addon ofzo.

Ik bevind me op glad ijs met deze uitspraken op dit forum, maar ik weet dat er vooralsnog geen code gekraakt is om de ruwe files uit de streams te plukken. De enige wijze om dit dus mee te grabben is door het realtime te screenrecorden, en dan genoegen te nemen met wat onscreen dingetjes de eerste zoveel seconden evenals opladende bitrate in de eerste minuut.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12-11-2019 at 10:38, Scavenger zei:

De Kleine Zeemeermin serie stond er al op tijdens de trial, maar seizoen 3 stond er toen niet op (Nu wel). Bij Gummi Beren ontbreekt de Nederlandse versie bij de eerste aflevering (Heb alleen aflevering 1 en 2 snel gecheckt).
 

Simpsons is naar widescreen gecropt en S03E01 Stark Raving Dad ontbreekt (Dat is de aflevering met Michael Jackson). De Nederlandse versie die vroeger op RTL4 was uitgezonden staat er niet op.

Star Wars Original Trilogy heeft nu ook een 4K HDR versie. Helaas niet de 'George's Original Unaltered Trilogy' en A New Hope is wederom bewerkt. Nu zegt Greedo iets nadat Han "Yes, I'll bet you have." zegt.
 

Overigens, ik weet niet of ik het al eens eerder gezegd heb maar mijn complimenten en respect voor deze posts Scavenger, ik vind dit oprecht interessant om over te lezen. Juist ook omdat de Disneyseries zo'n beerput aan wijzigingen, missende shows/dubs en info zijn en ik daar blijkbaar de helft nog niet eens van weet. Ga zo door!

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

^Thanks. De komende aantal weken heb ik geen D+ want ik probeer mijn enorme Blu-ray/DVD backlog te verkleinen. Zal in december weer D+ nemen en dingen controleren.
 

-----------------

4:3 versie van The Simpsons komt in 2020, maar dat hadden ze vanaf het begin al moeten doen. Hopelijk bieden ze ook 4:3 versies aan van andere series.

https://www.theverge.com/2019/11/15/20967429/disney-plus-simpsons-feedback-older-episodes-original-aspect-ratio-2020


“We presented “The Simpsons” in 16:9 aspect ratio at launch in order to guarantee visual quality and consistency across all 30 seasons. Over time, Disney+ will roll out new features and additional viewing options. As part of this, in early 2020, Disney+ will make the first 19 seasons (and some episodes from Season 20) of “The Simpsons” available in their original 4:3 aspect ratio, giving subscribers a choice of how they prefer to view the popular series.”




Ik kan het nu niet checken, maar als The Simpsons met 2-kanaals audio wordt gestreamd, dan is het misschien de originele Dolby Surround mix vanaf seizoen 3 tot ik weet niet welke seizoen (tenzij de 5.1 remix gedownfold is naar 2.0).


 
Link naar bericht
Delen op andere sites

Surround is niets anders dan het verschil van links en rechts in mono naar rear speakers.   Daar is met fase inderdaad een bijna gescheiden kanaal van te maken.  Dit signaal is altijd in stereo afspeelbaar, met een decoder krijg je de rear er bij.
Maar in de basis is het dus gewoon een stereo signaal, net als bij dolby pro logic (welke dezelfde grap uit haalt met rear, maar verder de overeenkomst van links en rechts naar een center stuurt en alles onder een bepaalde frequentie naar een sub stuurt,

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12-11-2019 at 08:32, Hinse zei:

De tv series van Goof Club (Goof Troop), Timon & Pumbaa, Quack Pack, Gummi Beren en De Kleine Zeemeermin zijn ook toegevoegd aan het aanbod. Evenals films die eerst ontbraken zoals De Reddertjes en De Reddertjes in Kangoeroeland.

 

Alleen bij Gummi Beren zag ik meteen al dat afl. 1 niet in het Nederlands is maar Engels of Spaans. En afl. 2 is wel weer Nederlands. Goof Club en Quack Pack zijn enkel in het Engels beschikbaar. De Kleine Zeemeermin en Timon & Pumbaa zijn wel in NL beschikbaar, maar De Kleine Zeemeermin klinkt erg dof. Dus het is allemaal nogal rommelig.

Ze zijn op de achtergrond wel in de weer bij D+, want inmiddels is Quack Pack ook volledig in NL beschikbaar. Hopelijk volgt Goof Troop snel. ;)  'Doug's 1e Film' staat er ook op.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 18-11-2019 at 12:00, samba-boy zei:

Dit is dus echt afschuwelijk smerig. All of it.

 

Die hele 'HD'-opfrissing van The Simpsons is raar en slecht gedaan. Maar het schrappen van een aflevering, dat is treurnis ten top.

Eens en nog eens eens. Vreselijk. Ik zei het zondag al tegen je; Standaard hypocriete politieke correctheid, wat momenteel wel een trendje is in de hele wereld.

 

Michael Jackson was jaren geliefd en King of Pop en nog veel meer van dat, en deze Simpsons aflevering is naast 235893 herhalingen ook allang op de dvd-box uitgebracht. Iedereen die interesse heeft in de Simpsons heeft dit dus allang in bezit of sowieso allang gezien van 27 seizoenen terug. Maw: whatever er ook aan de hand is, dit ineens in de ban doen is triest. Het is toch al in omloop, laat het rusten. :|Y

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Hinse zei:

Er zitten van die PR mensen van die reputatie inschattingen te maken: zon aflevering behouden levert gezeik op, maar weghalen ook. Ik denk dat ze foutief hebben ingeschat dat dit de minste reputatieschade zou opleveren. 

Ongetwijfeld, het is ook niet eens te wijten aan Disney, want je kunt als bedrijf of instelling gewoon niet het juiste doen met dit soort zaken.

 

Het is meer de maatschappelijke hypocrisie; iedereen roept maar dat er aandacht moet zijn voor vrije meningen, rechten van minderheden, de rol van de man en de vrouw, acceptatie van LHBT'ers, enzovoorts. Op zichzelf een goede zaak, maar ondertussen ontstaat juist wel de omgekeerde situatie dat je helemaal niet zeker meer weet wat nou de échte meningen van mensen zijn, want oh wee als je niet de politiek correcte mening uit. Als je jarenlang de muziek van Jackson mooi vond is dat toch niet ineens anders. En de dvd box is ook nog steeds in de handel.

 

Maar goed, het is wellicht wat offtopic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

't Blijven wel tamelijk serieuze beschuldigingen, zacht uitgedrukt, en het is een kinderkanaal. Tja.

 

Ik geef geen ene moer om de simpsons, trouwens, hoe minder afleveringen hoe beter.

 

Wél bizar is wat ze nú weer van "Star Wars" (de oudste) hebben gemaakt, met name de "wie schoot er eerst?"-kwestie. Nu is er een extra woord toegevoegd, "maclunkey". Ongelofelijk hoe vaak er aan die scène geknoeid is inmiddels!

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden, Spiny Norman zei:

't Blijven wel tamelijk serieuze beschuldigingen, zacht uitgedrukt, en het is een kinderkanaal. Tja.

 

Ik geef geen ene moer om de simpsons, trouwens, hoe minder afleveringen hoe beter.

Tja, voor Disney een onmogelijke keuze inderdaad. Maar heel rationeel gezien staat het wel los van al het materiaal dat hij heeft gemaakt / aan meewerkte dat iedereen daarvoor gewoon mooi vond. Ze bereiken eigenlijk juist het tegenovergestelde; de nu ongetwijfeld veelgestelde vraag "Waarom is simpsons s03e01 niet beschikbaar" zet 'm veel vaker in de schijnwerpers dan wanneer het beschikbaar zou zijn ;).

 

De extra grap in dit geval is ook nog eens dat hij alleen z'n stem verleent aan een figuur in een inrichting die beweert Jackson te zijn. Hij verschijnt nog niet eens met zijn uiterlijke kenmerken als 'Simpsons character', zoals gebruikelijk bij guest stars in deze serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 22-11-2019 at 06:39, MarsM zei:

Tja, voor Disney een onmogelijke keuze inderdaad. Maar heel rationeel gezien staat het wel los van al het materiaal dat hij heeft gemaakt / aan meewerkte dat iedereen daarvoor gewoon mooi vond. Ze bereiken eigenlijk juist het tegenovergestelde; de nu ongetwijfeld veelgestelde vraag "Waarom is simpsons s03e01 niet beschikbaar" zet 'm veel vaker in de schijnwerpers dan wanneer het beschikbaar zou zijn ;).

 

De extra grap in dit geval is ook nog eens dat hij alleen z'n stem verleent aan een figuur in een inrichting die beweert Jackson te zijn. Hij verschijnt nog niet eens met zijn uiterlijke kenmerken als 'Simpsons character', zoals gebruikelijk bij guest stars in deze serie.

De allerbeste grap is nog wel dat ze, tot aan zijn dood, (bij wijze van een contractuele overeenkomst) moesten blijven volhouden dat het niet Jackson zelf was die het insprak. Een publiek geheim dus eigenlijk. Met het weghalen van deze aflevering geven ze die gimmick ook meteen weg. Duf.

 

Maar goed, er is heel veel duf aan deze hele situatie, al zal het nu zo offtopic gaan dat ik dat verder laat voor wat het is.

 

Ik heb momenteel géén Disney + meer; ik heb nog 1 of 2 extra dagen gehad en in de nacht voorafgaand aan de afsluiting nog even gecast naar mijn tv, maar casten is werkelijk verschrikkelijk. Op de telefoon blijft de app databundel slurpen (als je na het kijken van 4 afleveringen, óf 20 korte filmpjes van 5 minuten Mickey Mouse een sms krijgt dat je 80% van je 5 gig per dag hebt verbruikt(!), dan heb je een veel data slurpende app), evenals batterij, maar de ondertiteling is in ieder geval verbeterd. Nog steeds omrandingen, maar niet meer zwart solide; nu eerder donkergrijs. Casten is alleen echt verschrikkelijk, want je kan geen intro's skippen en na een paar minuten is de connectie weg tussen casting device en je telefoon. De app 'reboot' als het ware, en de tv/casting is onbestuurbaar geworden. En als ik wil spoelen met de afstandsbediening om de intro voorbij te spoelen (een 50 seconden durende intro, leve Boy Meets World seizoen 1), duurt het bufferen langer dan de hele intro.

 

Ik wacht nog wel even tot ze dat verholpen hebben. Ik wil niet meteen een full-on carbon copy van Netflix... Maar eigenlijk wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...