Ga naar inhoud

[GEZ] Harddisk


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik hier op de juiste plek zit, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een harddisk voor een Vendex Headstart II.

Die van mij is helaas ter ziele en niet meer te redden.

Nu weet ik dat er emulators zijn waarmee je een modernere schijf kunt gebruiken, maar dan mis je de authentieke sound van de stappenmotor van de lees/schrijfkop.

Dus mijn vraag is of er iemand toevallig nog een goede schijf ter overname heeft.

De schijf die er nu in zit is een Miniscribe 8450 XT. Het hoeft niet dezelfde te zijn, als die maar een XT IDE interface heeft, en bij voorkeur 40MB.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb die persoon van die marktplaats advertentie benaderd, maar krijg geen duidelijk antwoord of het systeem en de harde schijf nog werkt. 

Kreeg als eerste een reactie dat er al 65 euro was geboden.

Toen ik zei dat ik dat niet vroeg en of hij nog antwoord kon geven op mijn vraag, kreeg ik als reactie dat hij geen vraagbaak was. En zei dat alle mensen die vragen stellen over zijn advertenties, nog nooit daadwerkelijk gekocht hadden. 

Daar kom ik dus niet verder mee. Het is ook te ver weg om even te gaan kijken. 

Dus ik blijf zoeken. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mogelijk hebben ze hier aanbod (gevraagd advertentie plaatsen):

www.amibay.com

www.vcfed.org/forum/forum.php

www.classic-computing.de

www.dosforum.de

www.dosreloaded.de

www.cpu-world.com

https://www.reddit.com › vintagecomputing

comp.sys.ibm.ps2.hardware

 

Er zijn ook koop/verkoop groepen op Facebook.

 

En natuurlijk www.ebay.com en www.ebay.de.

 

Nog een alternatief is een SCSI ISA 8BIT kaart met SCSI schijf.

 

Helaas zijn XT-IDE schijven beperkt beschikbaar omdat het een kleine tussenstap was van RLL/MFM naar IDE/ATA.

aangepast door PeterNC
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9-10-2019 at 22:38, Arjan zei:

Ik heb die persoon van die marktplaats advertentie benaderd, maar krijg geen duidelijk antwoord of het systeem en de harde schijf nog werkt. 

Kreeg als eerste een reactie dat er al 65 euro was geboden.

Toen ik zei dat ik dat niet vroeg en of hij nog antwoord kon geven op mijn vraag, kreeg ik als reactie dat hij geen vraagbaak was. En zei dat alle mensen die vragen stellen over zijn advertenties, nog nooit daadwerkelijk gekocht hadden. 

Daar kom ik dus niet verder mee. Het is ook te ver weg om even te gaan kijken. 

Dus ik blijf zoeken. 

Dan is die Rinus uit Groningen nogal een zak. Een vraag als 'werkt het systeem nog' is een concrete en belangrijke vraag om te weten voor je iets koopt via Marktplaats. Ja, we zijn allemaal technisch en kunnen vanalles repareren, maar 'Ik ben geen vraagbaak'? Rot op zeg. Dat zijn van die nietsnutten die dan alle goedkoop aangeboden zoekertjes aanpakken, snel opkopen en voor een winstmarge weer meteen doorverkopen. Vreselijk type verkoper. Hebben gewoon nergens verstand van, alleen maar vlotte babbel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 10/13/2019 at 1:26 PM, PeterNC said:

Mogelijk hebben ze hier aanbod (gevraagd advertentie plaatsen):

www.amibay.com

www.vcfed.org/forum/forum.php

www.classic-computing.de

www.dosforum.de

www.dosreloaded.de

www.cpu-world.com

https://www.reddit.com › vintagecomputing

comp.sys.ibm.ps2.hardware

 

Er zijn ook koop/verkoop groepen op Facebook.

 

En natuurlijk www.ebay.com en www.ebay.de.

 

Nog een alternatief is een SCSI ISA 8BIT kaart met SCSI schijf.

 

Helaas zijn XT-IDE schijven beperkt beschikbaar omdat het een kleine tussenstap was van RLL/MFM naar IDE/ATA.

Bedankt voor de tips. Ebay had ik al gekeken, maar ik ben niet van plan om een paar honderd dollar voor een harde schijf neer te tellen.

Ik zal verder al de genoemde sites eens bekijken.

 

Je hebt het over een SCSI ISA 8BIT kaart met SCSI schijf. Hebben die schijven ook datzelfde authentieke geluid van de lees/schrijfkop stappenmotor? Dat zou namelijk wel het mooiste zijn.

aangepast door Arjan
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn SCSI schijven zijn doodstil....  Ook mijn oudjes uit de jaren 80 en 90 hoor je amper (Menig IDE maakte meer herrie)

Slechts een paar van m'n SCSI schijven maakt lawaai, maar dat is meer "gieren" wegens de 12.000RPM

Link naar bericht
Delen op andere sites

Seagate ST-157N en ST-296N bijvoorbeeld maken een mooi geluid. De uitdaging is een 8BIT kaart met boot ROM te vinden (Seagate ST-01 bijvoorbeeld). En dan de ID en weerstand fysiek in te regelen op de schijf of schijven. Wel leuk project.

 

Vroege SCSI1 schijven van Seagate zijn identiek aan RLL/MFM schijven maar hebben in plaats van een XT-IDE een SCSI1 brug.

aangepast door PeterNC
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 14-10-2019 at 00:32, samba-boy zei:

Dan is die Rinus uit Groningen nogal een zak. Een vraag als 'werkt het systeem nog' is een concrete en belangrijke vraag om te weten voor je iets koopt via Marktplaats. Ja, we zijn allemaal technisch en kunnen vanalles repareren, maar 'Ik ben geen vraagbaak'? Rot op zeg. Dat zijn van die nietsnutten die dan alle goedkoop aangeboden zoekertjes aanpakken, snel opkopen en voor een winstmarge weer meteen doorverkopen. Vreselijk type verkoper. Hebben gewoon nergens verstand van, alleen maar vlotte babbel.

Amen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...