Ga naar inhoud

ID Contest TV Themes 13


Aanbevolen berichten

Het laatste deel van deze serie stamt alweer uit 2012 (jaja de tijd vliegt!)

En na 12 delen zou je zeggen dat je geen nieuwe tune meer zou kunnen vinden, maar niets is minder waar.

Inmiddels hebben in deze reeks in totaal 301 tunes de revue gepasseerd en ook nu weer heb ik 25 tunes/leaders gevonden voor

 

ID CONTEST TV TUNES - DEEL 13

 

Het concept is simpel; 25 tunes, dus 25 punten die in totaal te verdienen zijn.

Er is geen antwoordformulier toegevoegd, maar de antwoorden kunnen zoals vanouds gewoon via pb naar mij worden gestuurd.

De looptijd van deze contest is afhankelijk van de animo, maar er wordt tijdig aangegeven wanneer deze afloopt.

Ditzelfde geldt voor de runner-up award (bij genoeg deelnames en animo wordt deze ook uitgedeeld).

 

De contest bestaat uit zowel hele makkelijke als pittige opgaven en ik ben vooral benieuwd wie de wat oudere en wat pittig te vinden tunes (her)kent...

 

SUCCES!

 

ID Contest TV Themes 13.zip

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 11/7/2019 at 11:47 PM, Ross said:

Wait....Wut.... Ik op 2 ? :O

Nu niet meer ;)

 

Hinse komt namelijk nu binnen op de tweede plaats

 

Nieuwe tussenstand:

1. samba-boy

2. Hinse

3. Ross

4. Spiny Norman

5. TMP

5. Keetie

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de afbeelding hieronder zijn enkele hints te vinden.

De hints leiden naar de fragmenten van de tunes die nog door niemand zijn gevonden.

Dit zijn er in totaal 8.

 

Hints.thumb.png.d98ac94a56a8dae66f0fb604ef3f035a.png

 

Deze hints zijn gratis.

Vanaf woensdag 27 november mogen de deelnemers aan deze contest mij ook via pb een extra hint vragen voor alle opgaven.

Let op: Deze hints zijn niet gratis! Een hint zorgt ervoor dat je voor die betreffende opgave nog een half punt kunt verdienen in plaats van een volledig punt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En hierbij dan officieel de uitslag van deze contest;

 

De einduitslag

1. samba-boy [16 punten]

2. djkoelkast [15,5 punten]

3. Hinse [8 punten]

4. TMP [4,5 punten]

5. Ross [4 punten]

6. Spiny Norman [3 punten]

7. Keetie [2 punten]

 

 

De Samenvatting

Uiteindelijk zijn niet alle nummers geraden: Niet gevonden zijn de nummers 2, 9, 23 en 25.

 

In de OP gaf ik al aan dat ik zeer benieuwd was wie van jullie de oudere en de wat pittig te vinden tunes zou (her)kennen;

Daarbij doelde ik vooral op de nummers 2, 7, 14, 18 en 23.

 

En wat viel mij voornamelijk op? Dat de nummers waarvan ik dacht dat die het eerst geraden zouden worden niet geraden werden, maar uiteindelijk werden gevonden na het geven van hints.

Hierbij doel ik vooral op de nummers 3, 4, 10, 11 en 13. Vooral nummer 11 sprong hier uit, want uiteindelijk wisten 2 van de 7 deelnemers deze zonder hints te vinden en 1 van de 7 deelnemers vond hem na de hint.

 

Gratis Hints

Laten we eerst kijken naar de gratis gegeven hints en het nummer waaraan de hints gekoppeld konden worden;

4375509_GratisHintsOpNr.png.0d17c147d9eb3a7b0fb0f180e559d825.png

 

Uitleg Gratis Hints:

2. De laarzen dienden in het Engels vertaald te worden en daarna had je het windows logo kunnen gebruiken als hint naar computers

9. De pollepel staat centraal voor 'de keuken'

13. Een kat met een computermuis in zijn bek; Een direct verwijzing naar de titel van het programma (en gek genoeg werd deze door 1 van de deelnemers geopperd, maar nog niet officieel ingeleverd en geraden)

17. Het ZDF logo refereerde naar Duitsland, gezien de naam van het programma een Duitse term is

20. De afbeelding / het logo is van het programma, maar natuurlijk is de naam weggeveegd :)

23. De rode pet (zonder het logo) wordt gedragen door de hoofdpersoon van dit programma en is ook een verwijzing naar de titel van het programma

25. Het monsters is 1 van de monsters uit het programma

 

 

Extra Aangevraagde Hints:

Hieronder het complete overzicht van alle hints die via pb aangevraagd werden (door slechts 2 van de 7 kandidaten :P)

1212123985_TotaleOverzichtHints.thumb.png.5a9aafa6ca2e33abe602e66045c457cd.png

 

Uitleg Extra Aangevraagde Hints:

1. Het overzicht van alle voorgaande en huidige hoofdpersonen van de serie

2. De Canadese vlag was een verwijzing naar de herkomst van het programma

4. Het politielogo duidde op een politieserie

5. De afgebeelde radio is het logo van het programma (en ook hier is de titel weggeveegd)

8. Een dansend stel; Als je de titel van het programma ziet behoeft die niet meer uitleg te hebben

9. Een printscreen / foto van de hoofdpersonen van de serie

10. Een portret van Jonas Geirnaert; De stem van het hoofdpersonage van de serie

11. Een marionet; De basis voor het programma

12. Een baby in een berenpak; Als je de titel van het programma ziet zul je de hint begrijpen

13. Een kat en een muis; Behoeft ook niet meer uitleg na het zien van de titel van het programma

14. Een gouden beker; Ook hier geen extra uitleg benodigd lijkt mij.

15. Iemand die precies dat uitvoert wat de titel en de inhoud van het programma is

16. Mary-Lou van Steenis, maar zoek eens op "Patty & Shift" (of klik eens op deze link)

18. Een oog; Het symbool voor de titel van het programma en een deel van de leader

19. Een ansichtkaart van een district van Amsterdam; De naam van het district is weggeveegd omdat het anders te makkelijk werd :P

20. 2 deuren; Kijk eens goed naar het plaatje en je zult de titel in het Nederlands bijna letterlijk noemen (en dan even vertalen naar het Engels)

21. Het logo van het programma: Ook hier is weer de titel weggeveegd

22. Een zakje met drugs..., zou genoeg moeten zeggen

23. Een foto van de cast van het programma (zien jullie de rode pet :P?)

 

 

De Antwoorden

En dan hieronder de antwoorden van deze contest!

 

01. Doctor Who
02. Reboot
03. Sluipschutters
04. Smeris
05. The Big Music Quiz
06. Bonanza
07. Tante Soesa & Sassefras
08. Dancing With The Stars
09. De Proefkeuken
10. Kabouter Wesley
11. Thunderbirds
12. Mascha En De Beer
13. Tom & Jerry Tales
14. De Eerste De Beste
15. Bommetje
16. Spijkerhoek
17. RundFunk
18. Kroongetuige
19. Bureau Raampoort
20. Codename: Kids Next Door
21. Ik Wed Dat Ik Het Kan
22. Breaking Bad
23. Caps Club
24. Dit Was Het Nieuws
25. Foster's Home For Imaginary Friends

 

 

samba-boy wint deze contest!

djkoelkast is de runner-up van deze contest!

 

De awards volgen z.s.m.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...