Ga naar inhoud

Oude achtergrondmuziek in nabewerkingen


Aanbevolen berichten

Vaak hoor je wel eens in de nabewerkingen van de series Aad Klaris muziek in plaats van Bert Smorenburgmuziek. Zo hoorde ik daarnet, in de aflevering van Duitsland, een kort boevenmuziekje van Aad Klaris. En na de aflevering in Frankrijk krijg je een voorstukje te zien van de volgende aflevering (Wales). In dat voorstukje hoor je Antartic Echoes van Vangelis.

Hebben jullie nog in andere series de oude achtergrondmuziekjes gehoord in plaatst van de achtergrondmuziekjes in de nabewerkingen?

P.S. Ik weet niet of dit topic al bestaat...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geheim van de schatkaart:

Hier hoor je nog een stukje Africa, als B&A de kamelen zien.

De laatste aflevering is nog helemaal de oude :?

Verzonken stad:

Op het einde als de steen in brand vliegt hoor je een Klaris muziekje.

Als Adriaan de boeven op Rhodos ziet, hoor je de smorenburg en de klaris toem toem door elkaar heen O}

Reis door Amerika

Je hoort een paar keer een Klaris boevenmuziekje

Dit waren er een paar :) (Sommige gelden alleen voor de DVD's)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vaak hoor je wel eens in de nabewerkingen van de series Aad Klaris muziek in plaats van Bert Smorenburgmuziek. Zo hoorde ik daarnet, in de aflevering van Duitsland, een kort boevenmuziekje van Aad Klaris. En na de aflevering in Frankrijk krijg je een voorstukje te zien van de volgende aflevering (Wales). In dat voorstukje hoor je Antartic Echoes van Vangelis.

Hebben jullie nog in andere series de oude achtergrondmuziekjes gehoord in plaatst van de achtergrondmuziekjes in de nabewerkingen?

Het komt inderdaad vaker voor. In veel gevallen (zoals met het boevenmuziekje in Duitsland) heeft het te maken met het feit dat er sprake is van nasynchronisatie. Als de muziek dan weggehaald zou worden, zouden de stemmen ook weg zijn en dus opnieuw ingesproken moeten worden. Bij langere scenes met nasynchronisatie (zoals de speedboat-achtervolging in de Kroon) wordt dat wel gedaan, maar bij een korte scene niet, en blijft de originele muziek gewoon staan.

Zo zit er in de Stad nog een stukje van Child of the Sea van Clannad (in de scene waarin B&A de boeven in de gaten houden die op het bankje hun bankoverval-plan bespreken). Zodra de nasynchronisatie stopt, wordt er snel op Smorenburg overgeschakeld. Een ander voorbeeld is te horen op de DVD van de Schatkaart (deel 2) waar alle muziek van PERU verwijderd is, behalve in de scene waarin B&A de kamelen vinden.

Antarctic Echoes is alleen op tv nog te horen in de Wales-aflevering. Op de DVD is het vervangen door het Smorenburg-thema.

Nog een paar voorbeelden: op de eerste Amerika DVD is in de eerste scene ook nog een boevenmuziekje van Klaris te horen. Ik weet niet of het op tv ook aanwezig is. Voyager van Clannad is ook nog gewoon aanwezig in de scene waarin B&A naar de haaien gaan in Sea World. In de Stad is in de laatste aflevering het toem toem toem muziekje van Klaris nog vaag te horen, dwars door de muziek van Smorenburg heen.

Dat is wel zo ongeveer alle originele muziek die nog te vinden is in de series waarin verder 90% van de muziek vervangen is.

edit: Dat gaat toch snel, zeg ;) Nu zie ik toch dat ik nog een paar dingen vergeten was. Zoals je zegt, dat Stad-muziekje bij de brandende steen, bijvoorbeeld. Dat is op tv dan weer wel aangepast. En de laatste aflevering van de Schatkaart, inderdaad. Misschien had men alleen nog de complete aflevering, en niet meer de aparte geluidssporen, en kon de muziek daarom niet vervangen worden?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, en dus is het raar dat bij de aftiteling zijn naam is verdwenen. Dat was pas geheel gerechtvaardigd als AL zijn muziek er uit was gehaald.

Precies en anders had er (volgens meneer Klaris zelf en wat mij rechtvaardig lijkt) nu moeten staan (met name bij de liedjes):

Muziek: Aad Klaris; Arrangementen: Bert Smorenburg.

De liedjes zijn namelijk nog hetzelfde, maar dat met andere instrumenten, riedeltjes, sporen, maar in principe hetzelfde. Voor de achtergrondmuziek zou dit, volgens meneer Klaris, ook gelden, omdat de muziekjes op zijn muziek lijken, maar ik denk dat het daarvoor nog niet perse hoeft, want de achtergrondmuziek is toch wel anders geworden en niet hetzelfde als vroeger, maar dan met andere instrumenten ofzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, en dus is het raar dat bij de aftiteling zijn naam is verdwenen. Dat was pas geheel gerechtvaardigd als AL zijn muziek er uit was gehaald.

Ja, maar dan moet je vele liedjes heropnemen. Maar eigenlijk moet Aad Klaris toch op de aftiteling.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de verdwenen kroon als Bassie een verdacht persoon in het museum ziet en aan Adriaan vertelt waar hij foto's van maakt hoor je het nabewerkte spannende muziekje.

Maar je hoort dan ook nog een spannende zacht muziekje er door heen, nog een soort laag piepje van de originele.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de verdwenen kroon als Bassie een verdacht persoon in het museum ziet en aan Adriaan vertelt waar hij foto's van maakt hoor je het nabewerkte spannende muziekje.

Maar je hoort dan ook nog een spannende zacht muziekje er door heen, nog een soort laag piepje van de originele.

Ik vind het zoiezo erg vals, alleen omdat je ruzie hebt ga je alle muziek verwijderen. Ik vind dat die nieuwe muziek zoveel sfeer wegneemt! Maar de Smorenburg muziek blijft goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het zoiezo erg vals, alleen omdat je ruzie hebt ga je alle muziek verwijderen. Ik vind dat die nieuwe muziek zoveel sfeer wegneemt! Maar de Smorenburg muziek blijft goed.

Misschien nogal voorbarig om het "vals" te noemen. Je weet niet wat er allemaal gezegd is tijdens "de ruzie". Aad van Toor kennende zal echt wel goede redenen voor gehad hebben om de muziek te verwijderen, maar Aad Klaris klinkt ook geloofwaardig. Ik vind het lastig om te beslissen wie gelijk heeft. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien nogal voorbarig om het "vals" te noemen. Je weet niet wat er allemaal gezegd is tijdens "de ruzie". Aad van Toor kennende zal echt wel goede redenen voor gehad hebben om de muziek te verwijderen, maar Aad Klaris klinkt ook geloofwaardig. Ik vind het lastig om te beslissen wie gelijk heeft. :{

Ja, je zal er niet uitkomen. Maar toch jammer van die oude muziek. Ik wou eerst alle oude videos die ik heb (32) verkopen omdat die dvd`s kwamen, maar toen ik ze zag....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het jullie ook wel eens opgevallen dat heel veel muziekjes van Smorenburg zich aan één en DEZELFDE melodie vasthouden? Ik herken telkens weer een standaard bepaald riedeltje erin. Luister maar eens goed naar de thema's vrolijk, droevig, Amerika, Wilde Westen, Indianen, alle Europa landen en daarna dezelfde thema's van Klaris die naar mijn mening elke keer wat anders laten horen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is het jullie ook wel eens opgevallen dat heel veel muziekjes van Smorenburg zich aan één en DEZELFDE melodie vasthouden? Ik herken telkens weer een standaard bepaald riedeltje erin. Luister maar eens goed naar de thema's vrolijk, droevig, Amerika, Wilde Westen, Indianen, alle Europa landen en daarna dezelfde thema's van Klaris die naar mijn mening elke keer wat anders laten horen.

Klopt als een bus, t viel me een tijd geleden al op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is het jullie ook wel eens opgevallen dat heel veel muziekjes van Smorenburg zich aan één en DEZELFDE melodie vasthouden? Ik herken telkens weer een standaard bepaald riedeltje erin. Luister maar eens goed naar de thema's vrolijk, droevig, Amerika, Wilde Westen, Indianen, alle Europa landen en daarna dezelfde thema's van Klaris die naar mijn mening elke keer wat anders laten horen.

Ja, dat had ik meteen al door, bij de thema's Europa kon ik me dat wel voorstellen, want zo waren het eerst de taallessen van Klaris die ook op elkaar leken, maar toen Thema Amerika en Vrolijk weer dezelfde melodie hadden vond ik dat toch wel wat makkelijk bedacht. Hoewel de thema's niet slecht zijn, verstevigen ze nogmaals het gevoel dat er weinig variatie is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, dat had ik meteen al door, bij de thema's Europa kon ik me dat wel voorstellen, want zo waren het eerst de taallessen van Klaris die ook op elkaar leken, maar toen Thema Amerika en Vrolijk weer dezelfde melodie hadden vond ik dat toch wel wat makkelijk bedacht. Hoewel de thema's niet slecht zijn, verstevigen ze nogmaals het gevoel dat er weinig variatie is.

In de reis vol verrassingen hoorde je het thema dreigende bellen. Toen het afgelopen was, begon het ineens opnieuw.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In de reis vol verrassingen hoorde je het thema dreigende bellen. Toen het afgelopen was, begon het ineens opnieuw.

Ja, dit hebben ze gedaan, omdat het Theme from Halloween vervangd. Theme from Halloween duurt ongeveer twee keer zolang als Dreigende Bellen, dus wordt Dreiegende Bellen meerdere malen twee keer achter elkaar gezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, dit hebben ze gedaan, omdat het Theme from Halloween vervangd. Theme from Halloween duurt ongeveer twee keer zolang als Dreigende Bellen, dus wordt Dreiegende Bellen meerdere malen twee keer achter elkaar gezet.

Waarom hebben ze Halloween dan in de eerste plaats vervangen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de verdwenen kroon met de muziek van Smorenburg hoor je vaak steeds hetzelfde spannnende muziekje van toeeeeeeee toem toem toeeeeeeeeee toem toem zeg maar.

Dat hoor je zo'n beetje elke keer in de scene van de boeven.

O.a als Jaspie kijkt hoe het beveiligt in het museum, als de boeven uit de duikboot gaan & als de boeven de verkeerde kant op rijden en Adriaan zegt dat ze plan is mislukt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waarom hebben ze Halloween dan in de eerste plaats vervangen?

Omdat het bestaande muziek (van John Carpenter) is en bestaande muziek reproduceren (op DVD en video uitbrengen bijvoorbeeld) kost per DVD of video geld. Je betaald de auteur bepaalde rechten om zijn muziek te mogen gebruiken. Als je zelf muziek laat componeren (wat Aad van Toor dus met Bert Smorenburg heeft gedaan) dan kost het niets extra's per DVD. Dus het was goedkoper om Theme from Halloween te vervangen door een eigen gemaakt nummer, zo ben je minder geld kwijt aan het uitbrengen van een DVD en levert deze dus meer geld op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hinse schreef:

Misschien nogal voorbarig om het "vals" te noemen. Je weet niet wat er allemaal gezegd is tijdens "de ruzie". Aad van Toor kennende zal echt wel goede redenen voor gehad hebben om de muziek te verwijderen, maar Aad Klaris klinkt ook geloofwaardig. Ik vind het lastig om te beslissen wie gelijk heeft. :{

Dit is mijn mening hoor, maar waarom neemt smorenburg dan niet gewoon de klarismuziek opnieuw op?

Dan hebben wij en aad hun zin. Sommige muziekjes van klaris zijn best slecht en oud dus,

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hinse schreef:

Misschien nogal voorbarig om het "vals" te noemen. Je weet niet wat er allemaal gezegd is tijdens "de ruzie". Aad van Toor kennende zal echt wel goede redenen voor gehad hebben om de muziek te verwijderen, maar Aad Klaris klinkt ook geloofwaardig. Ik vind het lastig om te beslissen wie gelijk heeft. :{

Hinse schreef:

Dit is mijn mening hoor, maar waarom neemt smorenburg dan niet gewoon de klarismuziek opnieuw op?

Dan hebben wij en aad hun zin. Sommige muziekjes van klaris zijn best slecht en oud dus,

Slecht en oud volgens jou dan nog altijd he ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 3 months later...
[..]

Het komt inderdaad vaker voor. In veel gevallen (zoals met het boevenmuziekje in Duitsland) heeft het te maken met het feit dat er sprake is van nasynchronisatie. Als de muziek dan weggehaald zou worden, zouden de stemmen ook weg zijn en dus opnieuw ingesproken moeten worden. Bij langere scenes met nasynchronisatie (zoals de speedboat-achtervolging in de Kroon) wordt dat wel gedaan, maar bij een korte scene niet, en blijft de originele muziek gewoon staan.

Zo zit er in de Stad nog een stukje van Child of the Sea van Clannad (in de scene waarin B&A de boeven in de gaten houden die op het bankje hun bankoverval-plan bespreken). Zodra de nasynchronisatie stopt, wordt er snel op Smorenburg overgeschakeld. Een ander voorbeeld is te horen op de DVD van de Schatkaart (deel 2) waar alle muziek van PERU verwijderd is, behalve in de scene waarin B&A de kamelen vinden.

Antarctic Echoes is alleen op tv nog te horen in de Wales-aflevering. Op de DVD is het vervangen door het Smorenburg-thema.

Nog een paar voorbeelden: op de eerste Amerika DVD is in de eerste scene ook nog een boevenmuziekje van Klaris te horen. Ik weet niet of het op tv ook aanwezig is. Voyager van Clannad is ook nog gewoon aanwezig in de scene waarin B&A naar de haaien gaan in Sea World. In de Stad is in de laatste aflevering het toem toem toem muziekje van Klaris nog vaag te horen, dwars door de muziek van Smorenburg heen.

Dat is wel zo ongeveer alle originele muziek die nog te vinden is in de series waarin verder 90% van de muziek vervangen is.

edit: Dat gaat toch snel, zeg ;) Nu zie ik toch dat ik nog een paar dingen vergeten was. Zoals je zegt, dat Stad-muziekje bij de brandende steen, bijvoorbeeld. Dat is op tv dan weer wel aangepast. En de laatste aflevering van de Schatkaart, inderdaad. Misschien had men alleen nog de complete aflevering, en niet meer de aparte geluidssporen, en kon de muziek daarom niet vervangen worden?

Ik ben heeeeeeel laat! maar ff over wales.

Antartic echoes zit er ook nog in op de video, ik denk dat er bij de dvd's ook een paar dingen zijn weggehaald in vergelijking met de video's. Even denken weet ik er nog een, eh, eh, ja, in de kroon. het is meer een oud geluidje eignelijk, ik weet het niet zeker maar ik schrijf hem op. als bassie en adriaan die agent het er over hebben, de kroon is terug, het geld is terug, en wij hebben bewezen dat wij onschuldig zijn, hoor je wat ouds. lijkt me. verder hoor je ook nog een pong van de toemtoem van klaris als bassie en adriaan japie ontdekken in het museum en robnin zegt. en van de videocamera. je hoort ook dat robin is nagesyntronizeerd bij de kroon, want soms hoor je de nieuwe, en dan weer de wat doffere, oude. In de oude zit er ook een foutje dat robin eerst met echo is.

En bij de schatkaart ook nog een, en die zal iedereen ongetwijfelt wel weten, de oude geluiden. zo hoor je dat muziekje nog als japie in de vulkaan staat te urineren en hij zegt, baas, wat er gebeurt is weet ik niet, maar dit doe ik hier nooit meer! en het oude boevenmuziekje zit er nog in. verder nog dat dreigende geluidje, enz. dat was het dan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Omdat het bestaande muziek (van John Carpenter) is en bestaande muziek reproduceren (op DVD en video uitbrengen bijvoorbeeld) kost per DVD of video geld. Je betaald de auteur bepaalde rechten om zijn muziek te mogen gebruiken. Als je zelf muziek laat componeren (wat Aad van Toor dus met Bert Smorenburg heeft gedaan) dan kost het niets extra's per DVD. Dus het was goedkoper om Theme from Halloween te vervangen door een eigen gemaakt nummer, zo ben je minder geld kwijt aan het uitbrengen van een DVD en levert deze dus meer geld op.

Maar waarom mogen de liedjes bij de sleutel en de diamant er dan wel in blijven, zoals op de racebaan en als adriaan duikt en van the pink panther? Dat is toch ook door anderen gecomponeerd? of is daarbij dan wel extra betaald?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar waarom mogen de liedjes bij de sleutel en de diamant er dan wel in blijven, zoals op de racebaan en als adriaan duikt en van the pink panther? Dat is toch ook door anderen gecomponeerd? of is daarbij dan wel extra betaald?

van de plaaggeest tot de professor konden de oude muziek er niet uit, om een simpele rede dat ze de aparte sporen niet meer hadden. De slagersbanden van de professor met de klarismuziek enz. dat is er allemaal later bijgezet. het enige wat ze nog konden doen is nasyntronizeren dus. Dan krijg je het effect dat die oude liedjes niet altijd mono zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar hoezo precies kon de muziek er niet uit dan? er zijn een hoop dingen nabewerkt bij bijvoorbeeld de sleutel, want daar was heel vaak het spaanse zon thema te horen enzo. Ze hebben toch wel de mogelijkheid om daarbij muziekjes toe te voegen en de oude te verwijderen? En ook bij de huilende professor zijn veel thema's en liedjes veranderd? O}

Wat voor verschil zit er tussen bijv. halloween en the pink panther?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar waarom mogen de liedjes bij de sleutel en de diamant er dan wel in blijven, zoals op de racebaan en als adriaan duikt en van the pink panther? Dat is toch ook door anderen gecomponeerd? of is daarbij dan wel extra betaald?

Er is hoogstwaarschijnlijk voor de films een contract getekend. Echter, CDs zijn weer wat anders, daar moet je dus apart voor betalen. Voor de series is het allemaal geregeld, voor alle andere media niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

FOutje ontdekt.

In nederland en frankrijk.

Als b100 b en a voor de eerste keer heeft gevonden, hoor je de baron. zij zijn het die mij telkens in de gevangneis gooiden, of iets wat er op lijkt. maar nu, zullen ze me niet meer ontsnappen. hoor je nog het oude dreigende muzikeje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Foutje ontdekt.

In Nederland en Frankrijk.

Als B100 B en A voor de eerste keer heeft gevonden, hoor je de Baron: Zij zijn het die mij telkens in de gevangenis gooiden, of iets wat er op lijkt. Maar nu, nu ben ik het, die gaat afrekenen met Bassie en Adriaan!!!!, hoor je nog het oude dreigende muziekje.

Even verbeterd ;) Moeten dit soort fouten eigenlijk niet ook op info.bassieenadriaan.nl?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan zou je wel heel veel fouten kunnen vinden. Je hoort bij Europa ook af en toe nog wel eens het oude ''antarctic echoes'' thema, of bijv in Duitsland als B100 en Harry in de varende notendop zitten hoor je ook nog het oude boevenmuziekje. En dat is bij andere series ook vaak het geval, zoals bij de Verzonken Stad aflevering 7 dat je nog een stukje ''Child of the Sea'' hoort en dat bij de Vlindervallei het oude dreigende muziekje nog te horen is onder het nieuwe muziekje door.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan zou je wel heel veel fouten kunnen vinden. Je hoort bij Europa ook af en toe nog wel eens het oude ''antarctic echoes'' thema, of bijv in Duitsland als B100 en Harry in de varende notendop zitten hoor je ook nog het oude boevenmuziekje. En dat is bij andere series ook vaak het geval, zoals bij de Verzonken Stad aflevering 7 dat je nog een stukje ''Child of the Sea'' hoort en dat bij de Vlindervallei het oude dreigende muziekje nog te horen is onder het nieuwe muziekje door.

Child of the Sea is op de dvd op reis door europa 4 in Duitsland ook nog te horen, nadat Bassie zo'n harde gil gaf.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Child of the Sea is op de dvd op reis door europa 4 in Duitsland ook nog te horen, nadat Bassie zo'n harde gil gaf.

In Duitsland, als B100 met de"boot" bij de duitsers op het terras komt, hoor je Child Of the sea. Het viel me op, maar het komt door de stemmen van HH en B100.

Had ik eerder gemeld ;) Dit kon niet anders, ze konden natuurlijk niet Hans Beijer en Paul Soest opnieuw inhuren om even de stemmen in te spreken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar op de BridgeKids band uit 2000 hoor je hier gewoon de Dreigende Tubbler. Dus toch wel raar O}

Inderdaad een beetje vreemd. Misschien is de dreigende tubbler er toen overheen geplakt zodat Child of the Sea niet meer te horen zou zijn, en is dat bij de tweede bewerking vergeten.

Hoe dan ook, Child of the Sea is in die scene toch amper te horen, je moet wel erg goed luisteren om te merken dat het er zit. In de originele versie was het natuurlijk nog een stuk luider.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de nabewerkte versie van de serie van Amerika (zowel 2- als 5-delige editie) hoor ik trouwens in dat stukje dat *bas* en *adriaan* in Seaworld naar de haaien gaan kijken een bepaald muziekje.

Dit muziekje is ook in de originele versie van De Verzonken Stad te horen is als *bas* en *adriaan* de boeven achtervolgen in het stadje waar de boeven *bas* en *adriaan* in de val laten lopen maar dit stukje is bij De Verzonken Stad in de nabewerkte versie verwijderd en als ik me niet vergis vervangen door de Dreigende Tubbler.

Dit stond hier ook volgens mij nog nergens en het viel me laatst ineens op toen ik na lange tijd de originele CNR versie van De Verzonken Stad weer eens keek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de nabewerkte versie van de serie van Amerika (zowel 2- als 5-delige editie) hoor ik trouwens in dat stukje dat *bas* en *adriaan* in Seaworld naar de haaien gaan kijken een bepaald muziekje.

Dit muziekje is ook in de originele versie van De Verzonken Stad te horen is als *bas* en *adriaan* de boeven achtervolgen in het stadje waar de boeven *bas* en *adriaan* in de val laten lopen maar dit stukje is bij De Verzonken Stad in de nabewerkte versie verwijderd en als ik me niet vergis vervangen door de Dreigende Tubbler.

Dit stond hier ook volgens mij nog nergens en het viel me laatst ineens op toen ik na lange tijd de originele CNR versie van De Verzonken Stad weer eens keek.

Bedoel je Clannad-Voyager?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond het een beetje moeilijk om te bepalen waar ik dit het beste kon plaatsen, maar zo kan het wel, hoop ik :P

Er is me namelijk iets opgevallen in aflevering 8 van de Stad. In de scene waarin B&A dankzij de 'toverschoenen' de kust van Kreta bereiken en meteen op weg naar het hotel gaan, hoor ik op de achtergrond, heel vaag, een of ander muziekje. Het zat er zo in de originele versie al, en op de DVD is het er nog steeds. Ik dacht eerst nog dat het misschien gewoon een of ander achtergrondgeluid is, maar ik heb verschillende keren aandachtig geluisterd, en het is volgens mij toch echt een muziekje.

Maar de vraag is dus: als dat inderdaad zo is, wát is het dan? Het klinkt haast als iets uit Equinoxe 1, maar het is er zó kort en zó zachtjes dat ik niet met zekerheid kan zeggen of het dat ook is.

Dit is natuurlijk niet erg belangrijk, maar ik vraag me gewoon af of iemand anders er misschien (ook) iets bekends in hoort ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond het een beetje moeilijk om te bepalen waar ik dit het beste kon plaatsen, maar zo kan het wel, hoop ik :P

Er is me namelijk iets opgevallen in aflevering 8 van de Stad. In de scene waarin B&A dankzij de 'toverschoenen' de kust van Kreta bereiken en meteen op weg naar het hotel gaan, hoor ik op de achtergrond, heel vaag, een of ander muziekje. Het zat er zo in de originele versie al, en op de DVD is het er nog steeds. Ik dacht eerst nog dat het misschien gewoon een of ander achtergrondgeluid is, maar ik heb verschillende keren aandachtig geluisterd, en het is volgens mij toch echt een muziekje.

Maar de vraag is dus: als dat inderdaad zo is, wát is het dan? Het klinkt haast als iets uit Equinoxe 1, maar het is er zó kort en zó zachtjes dat ik niet met zekerheid kan zeggen of het dat ook is.

Dit is natuurlijk niet erg belangrijk, maar ik vraag me gewoon af of iemand anders er misschien (ook) iets bekends in hoort ;)

Je hebt gelijk. Ik heb mijn koptelefoon eens goed hard gezet en ik hoorde ook een zacht muziekje dat inderdaad veel op Equinoxe lijkt. Maar zelfs met de koptelefoon op zijn hardst, is het nog te zacht om te herkennen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb wel ergens op de muzieksite gelezen dat oxigne erin zat ergens. misschien is dat het? die vind ik erg op eqinoxe 1 lijken, oxigne 1,

O} Oxygène 1 die op Equinoxe 1 lijkt. Waar haal je dat vandaan?????

Als Jarre-fan laat ik dit niet toe >:)

Als ik me niet vergis ( want dit zou wel eens kunnen zonder de muzieksite ) wordt Oxygène 1 gebruikt bij het duiken in de oude versie van De Verzonken stad. Terwijl Equinoxe 1 toch in de Kroon wordt gebruikt???

ps : ik kan mis zijn, ken de gebruikte muziekjes niet 100% van buiten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

kan kloppen, ik kan alleen de dvd van de vs. maar eh zou iemand even kunnen uitzoeken waar? het precies is?

edit: gevonden.

ik vermoed dat het gewoon en muziek van de straat van kreta is, en niet een achtegrondmuziekje. op rodos hoor je immers ook muziek,

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn toch een paar dingen in de schatkaart nabewerking die ik niet snap. Waarom zijn bijvoorbeeld Tubular Bells en Pulstar ingekort? Pulstar hadden ze dan net zo goed helemaal weg kunnen doen (niet dat ik dat zou willen), maar waarom Tubular Bells? Dit zit ook gewoon in de oudere series, dus dat is een beetje vaag. En dan natuurlijk de hele laatste aflevering, waarin zelfs nog een Klaris deuntje zit. Ook de boevenmuziekjes zijn gebleven, omdat die natuurlijk niet meer weg te denken zijn uit de schatkaart (hoewel ze in de verzonken stad wel weer zijn vervangen :?).

Kortom: een vreemde nabewerking.

Link naar bericht
Delen op andere sites

je moet denken dat de schatkaart na de huilende professor komt, dus dat het kan kloppen dat sommige dingen niet weg te krijgen waren. je hebt bijv. dat stukje van: stop japie! daar hoor je dat oude muziekje, maar hjet stukje van dat japie nodig moet, is dan weer wel vervangen. maar die oude boevenmuziekjes vind ik, passen natuurlijk goed bij *aadbaron* ! maar toch een vreemde nabewerking. en pullstar ingekort?

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...