Ga naar inhoud

Wie Is De Mol? 2020 Pool


Aanbevolen berichten

  • Reacties 181
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Op 25-2-2020 om 11:34, Ross zei:

Jammer maar helaas.....:E

Dat vond ik zelf eigenlijk van de plotselinge en wederom knullige wending qua voorspelbaarheid met de kaartjes aan het eind van deze aflevering, maar eigenlijk vooral dat ze hiermee naar mijn idee de Mol hebben verraden. Uitgaande van dat de productie dit erin stopt puur met als doel dat de walk-over ook sowieso plaatsvindt, anders maken ze het zich onnodig moeilijk (net zo goed als Merel die vorig jaar het kaartje met de dubbele exit moést pakken).

 

Maw:

- Het rode scherm moet sowieso zsm door de Mol worden weggepoetst, in dit geval Nathan die als eerst onverwacht zijn bondje met Rob breekt en Mil redt.

- óf, het rode scherm was al safe dus de Mol (in dat geval Buddy) moet als laatst met enig melo-drama een rood kaartje pakken waarvan het scherm (wederom Nathan) onder grote spanning alsnog groen wordt. Dat scenario behoeft wel iets meer toeval/risico.

 

Alles daar tussenin is of kan sowieso niet worden geregisseerd. Trek je conclusies ;).

 

ps. In de media werd weer geschreven dat dit de vreemdste twist ooit e.d. was, maar come on, dit is exact ook gedaan in het seizoen met Kees Tol. Het kaartje was toen zelfs herkenbaar gevouwen bij één van de hoekjes :')

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uren geleden, Logitech zei:

Helaas, extra zuur met deze vrijstelling op zak maar het zat eraan te komen. 8))

 

Succes allen! :)

SO... close, niet te doen man, je staat gewoon zo goed als in de finale en dan vervolgens dit |:(

 

En hoé dan; samba-boy begon de Pool blijkbaar niet sterk met een vrijstelling, RM heeft de helft van het aantal jokers dat wij hebben en ik ga zelf van Tina naar Rob naar Buddy naar Nathan en weer terug want nu heb ik nog steeds geen flauw idee van wie de Mol is of hoe alles steeds verloopt (dus waarom zit ik er dan nog in :')). Ik kan dit seizoen ook totaal helemaal niks met typecasting of gedrag en voor alle kandidaten zijn tientallen mogelijke aanwijzingen te noemen. En ook die vage walk-over van vorige week kan niet écht logisch worden verklaard, zeker als je bedenkt dat er een kandidaat dit keer niet meedeed aan een spel en die vrijstellingsopdracht aankwam op een Shootout vraag. Nergens schijnbaar een meerderheid of per se 5 kandidaten voor nodig dus.

 

djkoelkast gaat dit jaar gewoon een keer winnen? :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 hours ago, MarsM said:

SO... close, niet te doen man, je staat gewoon zo goed als in de finale en dan vervolgens dit |:(

 

En hoé dan; samba-boy begon de Pool blijkbaar niet sterk met een vrijstelling, RM heeft de helft van het aantal jokers dat wij hebben en ik ga zelf van Tina naar Rob naar Buddy naar Nathan en weer terug want nu heb ik nog steeds geen flauw idee van wie de Mol is of hoe alles steeds verloopt (dus waarom zit ik er dan nog in :')). Ik kan dit seizoen ook totaal helemaal niks met typecasting of gedrag en voor alle kandidaten zijn tientallen mogelijke aanwijzingen te noemen. En ook die vage walk-over van vorige week kan niet écht logisch worden verklaard, zeker als je bedenkt dat er een kandidaat dit keer niet meedeed aan een spel en die vrijstellingsopdracht aankwam op een Shootout vraag. Nergens schijnbaar een meerderheid of per se 5 kandidaten voor nodig dus.

 

djkoelkast gaat dit jaar gewoon een keer winnen? :+

Nog 2 weken en alles wordt duidelijk ;).

 

Hieronder staan de nieuwe vragen voor aflevering 9.

 

572930237_VragenAflevering9.png.e14c15913e6c2484d82a1f4061cb4966.png

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zojuist samen met @RM alle voorbereidingen voor morgen / later vandaag afgerond! Ondanks dat de serie op z’n eind loopt, veel deelnemers helaas al zijn afgevallen én de aflevering van vanavond qua inhoud werkelijk waar wederom meer dan vreselijk was... deze Pool blijft toch wel behoorlijk spannend! (Al zeg ik het zelf...)

 

Ik kan natuurlijk verder helemaal niks verraden, maar... i’m just totally lost -0-

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, djkoelkast zei:

En dat ondanks mijn gedrag van echt alleen maar de uitzendingen kijken, ik vind het knap van mezelf :P

En ondanks mijn gedrag van de uitzendingen volledig skippen en uitsluitend recaps lezen (dat soms niet eens!) en wat er verder over geschreven wordt, statistieken en polls (die niet Moltalk zijn). Podcasts en Moltalk eveneens geskipt.

 

Serieus, op RF heb ik meer Wie Is De Mol meegekregen dan de afleveringen zelf. Dit tot frustatie van @Samba-girly :')

 

Let's bring home the trophy! _O_

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 8-3-2020 om 22:57, samba-boy zei:

Let's bring home the trophy! _O_

Je bent zo ongeveer all-in op Rob, dus àls hij de Mol is kom je hoogstwaarschijnlijk een heel eind in die richting. Maar dan nog weet je 't nooit, ik heb zelf aardig gespreid dus dat sprokkelt ook aardig wat puntjes. (En ik heb al m'n jokers nog, geloof je dat? muahaha >:)). Ben heel benieuwd! :D

 

Wel nog over deze aflevering; waar ging dit nou toch weer over |:(.

 

- opdracht 1: Rik vraagt aan Nathan waar Buddy en Rob bij staan of hij denkt dat ze het bedrag wel of niet weten. Wat nou als hij 'nee' had gezegd? Dan weten Rob en Buddy toch dat elk antwoord behalve het juiste (1750) goed is?? En andersom kunnen Rob en Buddy toch ten aller tijden dit laten mislukken obv wat Nathan kiest (of Nathan zelf als hij op één of andere manier doorkrijgt of ze het antwoord weten)?? Je zou wel verwachten dat de Mol het geven van het foute antwoord aan z'n collega over laat en goede sier zou maken met het juiste antwoord igv het 'nee' was geweest. Buddy was hier dus vooral het schadelijkst voor de pot, omdat hij tijdens het spel alleen meelulde met wat Rob aangaf en zich daarna compleet op de vlakte hield bij het antwoorden. Als hij de Mol is weet hij natuurlijk al dat het niet goed was en anders had hij best meer moeite mogen doen om Rob te helpen / corrigeren? (Al klaagt Rob daar pas weer achteraf over).

 

- opdracht 2: Rob en Mil staan op niet-mol posities op niet-mollerige wijze in een foodtruck eten te bereiden en Buddy en Nathan staan hier in de molposities maar zijn vooral weer standaard over-enthousiast. Bovendien komt Rik wederom achteraf met de melding dat alle transacties een gelijke waarde hadden. Maw: kan je ook niks uit opmaken.

 

- opdracht 3: was dit uberhaupt een spel? Ze moeten geld uit bakjes pakken, die telefoon met dat robot-stemmetje kan je net zo goed weggooien. Rob en Mil hebben hier de grote totale bedragen van 1000 en 1500 gepakt. Nathan en Buddy wederom het verdachtst; Nathan een behouden 500, en Buddy weer leuk gemonteerd met eerst die 1000 maar daarna alsnog een leeg bakje dus ook maar 500.

 

En vervolgens weer geen afvaller (leuk als je die app-pool speelt steeds). De laatste aflevering is meestal om je Mol bevestigd te krijgen, maar hier had je gewoon niks aan en de inhoud was echt slecht.

 

Samengevat op basis van deze aflevering per spel (+ verdacht, +/- mogelijk verdacht, - totaal niet verdacht):

Buddy: +  >  +/-  >  +

Nathan: +/-  >  +/-  >  +

Rob: +  >  -  >  -

Mil: -  /  -  /  -

 

Maar honestly: de 3 heren kunnen het gewoon alle 3 zijn. Rik gaf wel aan dat 'de Mol een genot is om naar te kijken als je weet wie het is'... dat sluit imo toch het minst aan op Rob, die vrij kleurloos is t.o.v. de hyperactieve Nathan en Buddy. En hij draagt hier toch ook nog even flink bij aan de pot. Buddy blijft toch het meest steady 'proberen' situaties en conflictjes te creëren. En Nathan glipt overal tussendoor met z'n teamplay, maar heeft by far het minste geld ingebracht.

 

Ik ga nog eens goed overwegen (ik moet toch de titel verdedigen!), maar mijn gevoel zegt Buddy of Nathan. :P

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

We hadden er ook al volledig rekening mee gehouden bij het formuleren van de vragen voor de Pool ;).

 

En inderdaad: geen irritant gedoe met balkonscenes, geen hysterisch volk en geen dom gelul en vragen over een app met een Chris Zegers of Ron Boszhardt persoon eromheen. Gewoon lekker een besloten setting, véél beter!

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, samba-boy said:

Volgende week? 😮

Jep, helaas wel.

Vanwege het corona virus hebben we het beiden te druk gehad van de week met ons werk en daarom hebben we helaas geen tijd gehad om alles uit te werken.

Vandaar dat we het nu een weekje opschuiven, want we willen het wel netjes afsluiten en niet zoals het echte programma gisteravond afraffelen ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen wenselijk besluit nee, maar het werd helaas allemaal net even teveel / niet haalbaar. We kunnen wekelijks op zaterdag op z’n vroegst pas vanaf 22.00u en vaak rond middernacht pas aan de slag met uitwerken. Deze week heb ik naast overdag ook veel avonden calamiteitendiensten doorgewerkt en ook dit weekend (incl de ochtenden) gaat het helaas gewoon door. Desperate times...

 

Dan is het voor de pool kiezen tussen ‘snelsnel’ om alsnog wat nachtrust mee te pikken, of dit nu even uitstellen om er komende week (vertrouwde publicatiemoment) wat frisser de tijd voor te kunnen nemen.

 

@samba-boy chapeau, hands-down voor het wederom van het begin af ontmaskeren van de Mol :D. Vooral dit seizoen waarin het werkelijk alle kanten op kon. Helaas waren de ‘Molacties’ weer ongelooflijk saai, is de helft weer niet behandeld (en precies die dingen ook waarom ik van deze Mol afstapte en ben gaan spreiden, o.a. omdat hij een zwarte vrijstelling aan 1 kandidaat liet zien), en waren de hints weer lachwekkend dom (als je van het eerste straatnaambordje de 1e letter pakt, en van de tweede de 2e, enz krijg je ‘MOLR’. Really? Mol Rutjes? :'). Of de titel van de aflevering was ‘Misleid’ en de Mol heeft kandidaat X misleid. What? :'))

 

Maar goed; of je écht gewonnen hebt... dat blijft nog even spannend.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, MarsM zei:

 

@samba-boy chapeau, hands-down voor het wederom van het begin af ontmaskeren van de Mol :D. Vooral dit seizoen waarin het werkelijk alle kanten op kon. Helaas waren de ‘Molacties’ weer ongelooflijk saai, is de helft weer niet behandeld (en precies die dingen ook waarom ik van deze Mol afstapte en ben gaan spreiden, o.a. omdat hij een zwarte vrijstelling aan 1 kandidaat liet zien), en waren de hints weer lachwekkend dom (als je van het eerste straatnaambordje de 1e letter pakt, en van de tweede de 2e, enz krijg je ‘MOLR’. Really? Mol Rutjes? :'). Of de titel van de aflevering was ‘Misleid’ en de Mol heeft kandidaat X misleid. What? :'))

 

Maar goed; of je écht gewonnen hebt... dat blijft nog even spannend.

Merci, maar ik ben er niet blij mee. Het was voor mij een zwaar sociaal experiment of ik zonder één aflevering kijken een mol kon ontmaskeren. Ik hoopte zó dat jij gelijk had met je Nathan, maar toen ik alles nog eens langsging en online hoorde hoe ze bij Moltalk zelf ook enorm Nathan zaten op te hemelen (en de pool-statistieken steevast 37% op Nathan, 34% op Rob zetten; die zijn dus ook zwaar gemanipuleerd), stond het voor mij al vast. Niet dat ik niet getwijfeld heb, al is het maar door jouw enorm gemotiveerde toelichtingen... Maar dat was meer hopen op een beter seizoen, dat het niet zou worden.

 

De aldi-Waylon met zijn stomme hoed is de mol. Jeuj. -_-

 

Sowieso heb ik de finalevragen rondom publiek en mensen die wel/niet aanwezig waren ALLEMAAL fout, ik heb dat ingevuld voordat de corona-crisis iedereen thuisliet. Dat was zowaar een pluspuntje. Maar de finale bleef tergend langzaam en breed getrokken. En die willen dit seizoen NOG een seizoen doen, lololol :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Allemaal helaas terechte conclusies. Ik ben zelf dit seizoen over 4 mollen gaan spreiden, omdat ik het eerlijk gewoon niet zeker wist. Ik vind het altijd leuk om m’n ideeën te delen met logische onderbouwingen om mensen tóch weer in twijfel te brengen, of juist te wijzen op tunnelvisies ;).

 

Na de exit van Tina had ik ook Rob direct op de korrel, maar op de één of andere manier wilde ik het bij hem uiteindelijk niet aannemen. Hij gedroeg zich veel minder mollerig dan vele andere deelnemers en was vooral een duffe en kleurloze deelnemer (hij heeft uiteindelijk ook weinig spectaculairs gedaan). Waarom zou de productie hém in godsnaam voor zo’n belangrijke rol benaderen (had überhaupt nooit van hem gehoord)? Dat hij uiteindelijk maar 1x z’n scherm heeft gezien geeft dan achteraf wel te denken.

 

Ik ben openlijk ook nooit fan van Buddy Vledder geweest, maar in dit geval complimenten aan hem voor hoe hij dit spel heeft gespeeld. Hij heeft in afl 9 bij het schooltje in de volle aandacht van de hele groep de Mol compleet met z’n rug tegen de muur voor lul gezet; pijnlijk momentje hoor, Rob had nog beter 1750 kunnen antwoorden. In plaats daarvan wordt er “Jaaaa Buddy, als je het aan mij overlaat dan wordt het een schot voor open doel” van gemaakt... tja -0-.

 

De ontknoping was trouwens ook niet handig. Als je met Rob begint en hij krijgt een groen scherm, dan weet je al gelijk dat Rob of Buddy de Mol is, gezien hoe ze gestemd hadden. Spannend... :')

 

Wellicht is dat extra seizoen wel met onbekenden... vanwege die oproep laatst om mee op reis te gaan? 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Het was echt een aanfluiting ja, daar kan iedereen het over eens zijn en deze Mol was wat mij betreft de slechtste Mol ever.

Ik dacht echt dat het na Susan Visser en Thomas Camaert niet slechter kon, maar ze hebben inmiddels het tegendeel bewezen.

En ik blijf erbij: Het had gewoon Tina de Bruin moeten zijn, dan had je wellicht een fantastische manipulerende Mol kunnen hebben, want zij is geknipt voor die rol.

Helaas mocht het niet zo zijn.

 

Persoonlijk denk ik ook echt dat de makers van de wie is de Mol er heeel verstandig aan zouden doen om die regisseur te gaan vervangen, want die heeft mijns inziens een veel te grote vinger in de pap.

Ik kan mij nog herinneren dat Art openlijk aangaf dat hij het leuk zou vinden om terug te gaan naar de basis en onbekende Nederlanders mee te laten doen, maar de regisseur riep gelijk "Nee, gaat niet gebeuren!".

Het takelt heel hard af, elk seizoen weer meer en helaas heeft dat ook wel deels te maken met de Nederlandse kijker, die voor het grote deel de afleveringen "vet", "tof", "super" en "mindfucking" vinden.

Vergelijk het met de Vlaamse (originele) versie en ze zullen echt achter hun oren krabben, maar ja, ze hebben er geen zin in om dat te volgen/kijken... jammer.

 

1 hour ago, samba-boy said:

Sowieso heb ik de finalevragen rondom publiek en mensen die wel/niet aanwezig waren ALLEMAAL fout, ik heb dat ingevuld voordat de corona-crisis iedereen thuisliet. Dat was zowaar een pluspuntje. Maar de finale bleef tergend langzaam en breed getrokken. En die willen dit seizoen NOG een seizoen doen, lololol :')

Met betrekking tot de finalevragen rondom publiek en mensen die wel/niet aanwezig waren; Dat was er maar eentje, dus de rest van de vragen zou je dan nog goed kunnen hebben.

Je hebt in ieder geval niet alles fout en je kunt inmiddels jouw antwoorden vergelijken met de werkelijke antwoorden die in de OP staan vermeld.

 

En met betrekking tot NOG een seizoen doen, dat zou te maken hebben met molloten die dan mee kunnen doen (dus onbekenden)? 

Ik ben dan stiekem wel benieuwd hoe die betweters (influencers :r) die de gehele dag zouteloze filmpjes maken het zelf zouden doen.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, RM zei:

Persoonlijk denk ik ook echt dat de makers van de wie is de Mol er heeel verstandig aan zouden doen om die regisseur te gaan vervangen, want die heeft mijns inziens een veel te grote vinger in de pap.

Ik kan mij nog herinneren dat Art openlijk aangaf dat hij het leuk zou vinden om terug te gaan naar de basis en onbekende Nederlanders mee te laten doen, maar de regisseur riep gelijk "Nee, gaat niet gebeuren!".

Het takelt heel hard af, elk seizoen weer meer en helaas heeft dat ook wel deels te maken met de Nederlandse kijker, die voor het grote deel de afleveringen "vet", "tof", "super" en "mindfucking" vinden.

Vergelijk het met de Vlaamse (originele) versie en ze zullen echt achter hun oren krabben, maar ja, ze hebben er geen zin in om dat te volgen/kijken... jammer.

Het Ajé Boschhuizen-syndroom: na een paar jaar een succes, wil 'de regisseur', die doorheeft dat hij het middelpunt pakt door buiten de norm te denken, in dat middelpunt blijven door steeds extremer buiten de norm te gaan. Ajé had het met het Sinterklaas Journaal door het ineens vol 'schertsend' over de heersende maatschappelijke discussie te hebben terwijl hij roeptoeterde 'dat het Sinterklaas Journaal wel de landelijke leidraad was en zou blijven', en deze Rick McCullough, die al vanaf het prille begin bij WIDM betrokken is, wil ieder jaar zichzelf uitdagen om niet de mol voortijdig te laten lekken. Wat hebben beide hoge heren gemeen? Ze gooien hun hele oorspronkelijke format te grabbel voor wat korte termijn-plottwistjes en dingetjes. Ajé maakt er een 'satire' van (perfecte plek in dat wat het als eerste is: een kinderprogramma... not), en Rick moet als regie zijnde álle zeilen bijzetten om eigenlijk alle geschoten beelden zo te manipuleren dat het tot het eind spannend blijft (plottwist: blijft het niet), waardoor het hele échte idee van meespeuren kapot gemaakt wordt.

 

Weet je hoe ik uitkwam op Rob? Door gewoon NIET te kijken wat me in de schoot werd geworpen vanuit het programma. En als je dan in de finale uitspraken hoort als 'ja achter de schermen gebeurde er ook heel veel'; JA WAT DE FUCK IS HET NOU? Godsamme een televisieprogramma, of een verknipt reisverslag van wat succesvolle mensen/semi-bekende Nederlanders waar een paar bijzaten waar nog nooit iemand van gehoord heeft? Ik bedoel, volgens mij is dit serieus het hoogtepunt van de carrière van Aldi-Waylon, dat hij de mol mag zijn die shit wordt ingefluisterd. Wooptiedoo. En néé, ik wil niet dat ze klakkeloos de Vlaamse mol gaan namaken (kunnen ze ook niet, mark my words), ik wil dat ze verdomme even met hun benen op de grond gaan staan en inzien dat dit echt heel, heel matig was.

 

En als zelfs, ZELFS, het makke schaapjesvolk alias 'molloten' (waarvan ook een aanzienlijk deel vooral aan eigen-egostrelerij doet, getuige die hysterie dat een paar namen in een opdracht opdoken... zucht....) grotendeels roept 'dat de finale zonder publiek stukken lekkerder wegkeek', dan moet je als productie achter je oren krabben of een vol Vondel CS en volle bioscopen, wat eigenlijk de bedoeling was, wel de goede richting is.


Dat is het niet.

 

En ja, er was ook een deeltje narcisten molloten die riepen dat 'het wel echt jammer is dat er geen mensen bij de finale zijn, want dat is een fantastische ervaring', maar die idi-molloten gaan dan zelf daar staan, zien geen flikker, en kijken de finale door hun mobiele schermpje. In de hoop dat Ron, Chris of Margriet ze vraagt wie zij denken dat de mol is, en of ze al hun punten hebben ingezet. Ko-lere, wat zijn wij als tv-kijkend volkje afgegleden. Maar op fora als wieisdemol.com mag je zoiets absoluut niet zeggen; daar wordt je berichtje zonder pardon, zelfs als er nog iets inhoudelijks instaat, in de kliko geworpen als je ook maar wat voor mening dan ook hebt die de moderatie daar niet aan staat. Serieus, wát een enge mensen. WIDM is daar alleen maar fantastisch, negatieve punten mogen zéker belicht worden, maar dan alleen in het feedback-topic. :')______!

 

Ik ben nog lang niet aan het eind van mijn gifbeker, want IN VREDESNAAM HEREMEJEZUS, stop met die godsgruwelijke biechtverhaaltjes. Ik heb Rob rechttoe rechtaan uitgelachen toen hij in een of ander minion-pakkie zat te biechten (geel shirt en blauwe tuinbroek), het kon me geen reet meer schelen wat hij allemaal wijsmaakte. Dat was een minion die namens de regie molacties uitvoerde.

 

Ik steek nog even een mollentekentje de lucht in en nok er voor nu even mee. Damn.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Kort samengevat is het vooral weer dat de productie en met name de spellen zo matig zijn en blijven, sterker nog alleen maar matiger worden. Wie de Mol is maakt ook helemaal niks uit in dat geval. Een Rob Dekay kan er ook weinig meer van maken dan een beetje uitvoeren wat wordt voorbereid, want meer speelruimte en bewegingsvrijheid is er voor hem ook niet. De ‘Molacties’ waren op deze manier ten aller tijden saai geweest, ook als het Nathan of Buddy of Miljuschka was geweest. En laten we ook niet ontkennen dat de meeste ‘alles-of-niets’ spellen qua opzet meestal (zelfs zonder Mol) sowieso al gedoemd zijn om te mislukken, want veel kandidaten mollen nog meer dan de Mol zelf.

 

Allerslechtste allertijden enzo wil ik daarom niet direct roepen, maar wat ik zoals eerder gezegd wel jammer vind is dat je bij Rob eigenlijk pas in aflevering 10 ziet dat hij het leuk heeft gevonden. Hij heeft z’n ding gedaan, maar ik miste gedurende het seizoen totaal het enthousiasme bij hem, zoals dat wel bij Nathan en Buddy te zien was. Het maakt dan weldegelijk uit of je kiest voor Rob of zulke persoonlijkheden als Mol (meer vergelijkbaar met een Jan Versteegh, die er echt persoonlijk iets goeds van heeft gemaakt en soms ook gewoon lekker tegen de productie in ging). Nu blijf je achter met drollerige spellen en een beetje een Mol zonder flair, omdat dat gewoon de persoon Rob is. En daar cast je toch ook op zou je zeggen.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden, MarsM zei:

En laten we ook niet ontkennen dat de meeste ‘alles-of-niets’ spellen qua opzet meestal (zelfs zonder Mol) sowieso al gedoemd zijn om te mislukken, want veel kandidaten mollen nog meer dan de Mol zelf.

Ik had het er net nog met m'n vriendin over:

 

In Nederland heb je tien kandidaten die proberen zich als mol voor te doen.

In België heb je één mol die probeert zich als kandidaat voor te doen.

 

Dáár zit 'm het grote verschil. Om één of andere reden (en ik wijt het echt aan de redelijk succesvolle loopbanen van de bekende Nederlanders als kandidaten) ziet men in de Nederlandse editie het als een basistaak om, naast op zoek te gaan naar de Mol, zichzelf zo verdacht mogelijk te maken. Ja, zó kan je ook het spelletje winnen: de ander gewoon zo veel mogelijk het zand in de ogen strooien. Niet als de 'beste' uit de bus, maar als de 'minst slechte'. Eigenlijk wat afgelopen seizoen precies zo gebeurde bij Expeditie Robinson, met de balletjes die op waren bij de finaleproef. "Oh, dan is de winnaar dan maar..." Serieus? :') En Rik die dan in WIDM zo kil en koud roept "De pot had op dit moment xxx.000 euro kunnen zijn". Ga toch weg, van z'n lang zal ze leven niet. Die pot had een miljoen miljard kunnen zijn, maar de molacties die echt extreem zijn hadden nooit door de kandidaten voorkomen kunnen worden en de andere molacties waren matige suffe 'oh dit was het?'-acties. Zelfs met Rob in een sleutelpositie, durfde hij het niet aan om opdrachten gewoon 100% te laten mislukken. Dat is suf. Je bent de mol, wees niet trots dat je 'geen enkele opdracht de volle pot hebt laten verdienen', je bent de mol, dat is dus je kerntaak. Als je hele opdrachten naar de pestpokke helpt en er een ander de schuld van kan geven, dát is mollen. Verwarring schoppen, dommer voordoen dan je bent, gewoon lui wezen, alles behalve dit soort onzin.

 

Thomas Cammaert vond ik een prima 'my first mol' als zijnde het eerste seizoen dat ik zag, maar het was natuurlijk ook best wel een armetierig zootje. De eerste zoveel afleveringen een model-kandidaat zijn want 'ja, de veiling moet toch nog komen', en dan in de allerlaatste opdracht de mist ingaan omdat je genekt wordt door een in de knoop gelegd knoopje. _O- En wat een lol hadden we toch om 'hulpmol' Jochem! De enige reden waarom dat toch wel amusant was: het leverde heerlijke televisie op. Want het is uiteindelijk een televisieprogramma.

 

Ik dwaal af, ik wil namelijk nog één keer terugkomen op iets wat in de Vlaamse Mol, de eerste aflevering van vorige week werd geroepen. "Wie kan het hier nou dat geld schelen, we zijn hier toch om de mol te vinden?" werd er toen gezegd, nadat er ruim 10.000 euro was betaald voor een vrijstelling. Het spel van De Mol is daar bijna heilig. Maar het spel van De Mol, dat is daar ook één en al dilemma's en keuzes maken, met een keuze in belang van jezelf óf in belang van de groep. Alles, van begin tot eind (en soms zelfs daarvoor al). En ja, "We zijn hier om de mol te vinden", dat is al een keuze op zich. Ga je voor het geld, of ga je voor de mol? ...En dat mis ik hier in Nederland gewoon. Doordat de intense groepsdynamiek zó mist, mist ook de nood om 99% van de tijd voor de groep te denken. De Vlaamse Joke die 2 seizoenen geleden piswoest werd dat ze haar zo vroeg in een spel bezaaid met jokers afschoten, omdat ze voor alle anderen voor jokers (sorry, pasvragen) had kunnen branden, dat zou je in de Nederlandse nooit hebben kunnen voorstellen. Die hadden er een 'speel maar een potje Jenga'-opdrachtje van gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet later nog eens alles doorlezen maar ik zat ook op Rob vanaf die vazenopdracht maar durfde niet voluit te gaan.

Bij de laatste afl. heb ik geswitcht omdat MarsM zei dat Samba vol op Rob zat (ik check die dingen nooit, niet strategisch genoeg dus) en toen dacht ik: de enige manier dat ik dit kan winnen is als Rob de mol niet blijkt te zijn, nou dan Buddy maar kiezen.

Helaas, tactiek mislukt :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uren geleden, djkoelkast zei:

Ik moet later nog eens alles doorlezen maar ik zat ook op Rob vanaf die vazenopdracht maar durfde niet voluit te gaan.

Bij de laatste afl. heb ik geswitcht omdat MarsM zei dat Samba vol op Rob zat (ik check die dingen nooit, niet strategisch genoeg dus) en toen dacht ik: de enige manier dat ik dit kan winnen is als Rob de mol niet blijkt te zijn, nou dan Buddy maar kiezen.

Helaas, tactiek mislukt :P 

Spreiden in een Pooltje is eigenlijk altijd verstandig, tenzij je 110% zeker bent van je zaak (zoals ondergetekende vorig jaar bij Merel en Elisabet vanaf aflevering 1). 99% is eigenlijk al niet genoeg ;).

 

Of je tactiek is mislukt is nog maar de vraag; je wint deze Pool niet gegarandeerd al als je de Mol 10x goed hebt. Dat zijn 10 van de 108 potentiële punten, dus daar hangt iets meer vanaf. Houd vertrouwen, je staat in de finale :P!

 

Overigens, het openbare ‘verdenkschema’ staat gewoon in de OP ;). Dat is ook de enige info die ik zelf heb van overige deelnemers.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Hinse ik vind het oprecht knap; hij zou nevernooit mijn eerste blinde gok geweest zijn O-)

 

@djkoelkast nja, als je bedenkt dat eigenlijk de enige aardige en nog deels op eigen initiatief Molactie de opdracht met de mislukte foto’s was, dan kan je toch bijna stellen dat de gekke bekken en Moltekentjes naar de camera (die de overige deelnemers dan net niet zagen) de boel behoorlijk naar een hoger plan hebben getild ;). Ja voor de geldpot maakt het niks uit natuurlijk, maar het ‘entertainment’ he...

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zit een beetje te twijfelen om op te gooien of we deze uitgebreide WIDM-vragenpool niet volgend jaar naar de Vlaamse reeks kunnen overhemelen, en hier de 'beginners-pool' kunnen houden met het inzetten van 10 jokers. Vooral ook omdat het een ziek hard werk is geweest voor de heren en... Honestly, deze Nederlandse reeks verdiende eigenlijk die geweldige moeite niet. 😮 Als je als forumleden zoiets weet neer te zetten dat een TV-productie dragelijk kan maken (zonder gekheid; ik heb alleen de finale gezien en me bijna doodgeërgerd!), dan zit er iets niet goed.

 

Of gewoon 2 pools voor ieder, voor beginners en gevorderden. Tuurlijk, laten we @RM en @MarsM nog eens een paar bakken extra werk geven _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal zo’n gekke gedachte niet hoor, sterker nog zo zouden we dat het liefst zelf ook hebben gehad. Het is alleen voor de Belgische editie nét even iets moeilijker om die uitgebreide opzet te gebruiken, omdat we qua uitwerken afhankelijk zijn van het zo snel mogelijk bekijken van de aflevering voor de juiste antwoorden en scoreberekening én daarna zo kort mogelijk daarop de ‘schermen’ uitwerken. Daar zou al een groter ‘gat’ tussen vallen dan bij de NL uitzendingen want het zou nooit eerder dan maandagavond kunnen (die ook weer vaak genoeg ‘bezet’ is).

 

Onnmogelijk niet, grote(re) uitdaging wel ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

En vergeet ook niet dat we de Rikjes moet gaan vervangen voor Gilletjes en ook de logo's moeten worden aangepast 😛.

 

Nee maar zonder alle gekheid, ik heb het gisteren ook al tegen @MarsMgezegd dat we het nog beter om zouden kunnen draaien qua poolopzet, maar om de reden die hij hierboven noemt is dat inderdaad aanzienlijk lastiger.

 

En inderdaad wat @samba-boy al aanhaalde, tuurlijk hebben wij ook wel gemerkt dat er weinig gepost is en heb ik vooral gemerkt dat er bijna alleen maar inzendingen gedaan werden, maar we weten ook wel dat dat aan het programma ligt en niet aan het enthausiasme van de forumleden hier.

De wetenschap dat het gewaardeerd wordt is al voldoende en werken met excel en het bouwen van databases blijft ook altijd een hobby van me, dus dat vele werk heb ik er ook wel voor over ;).

 

Maar zoals gezegd weet ik nog niet of we dit volgend jaar nog wel een keer moeten gaan doen; Het verrassende is er af en het vreet energie :).

 

Wat vinden jullie?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Complimenten weer voor de pool RM en MarsM  (ook al heb ik door te weinig tijd in het begin besloten niet mee te doen). Benieuwd wie er 'met de buit vandoor gaat'.  

 

Wat betreft het omdraaien van de pools: ik prefereer toch zelf de opzet van de Vlaamse pool. Zo kun je tot het einde meedoen, ook al eindig je hopeloos in de achterhoede.

 

En ja hoor, doe ik weer niet mee met de Nederlandse pool, zit ik natuurlijk weer op de juiste mol. Eigenlijk kwamen bij mij maar twee kandidaten in aanmerking om de mol te zijn. Die stonden bij mij op 1 en 2. Mol 1 bleef lang in het spel maar viel halverwege af. Uiteindelijk bleek het keus 2 te zijn. Niet vanaf het begin juist dus. Maar dat laatste lukte me in al die seizoenen dan ook nog maar 1x.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zojuist hebben we na 7 uur uitwerken alle voorbereidingen afgerond.

Aanstaande zondag volgt de uitslag :).

 

Voel je vooral vrij en niet bezwaard om die dag tijdens de live-uitslag al je meningen en gedachten de vrije loop te laten en om er net als het live publiek door heen te blèren 😛.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...