Jump to content
Sign in to follow this  
RM

Wie Is De Mol? 2020 Pool

Recommended Posts

Op 25-2-2020 om 11:34, Ross zei:

Jammer maar helaas.....:E

Dat vond ik zelf eigenlijk van de plotselinge en wederom knullige wending qua voorspelbaarheid met de kaartjes aan het eind van deze aflevering, maar eigenlijk vooral dat ze hiermee naar mijn idee de Mol hebben verraden. Uitgaande van dat de productie dit erin stopt puur met als doel dat de walk-over ook sowieso plaatsvindt, anders maken ze het zich onnodig moeilijk (net zo goed als Merel die vorig jaar het kaartje met de dubbele exit moést pakken).

Maw:

- Het rode scherm moet sowieso zsm door de Mol worden weggepoetst, in dit geval Nathan die als eerst onverwacht zijn bondje met Rob breekt en Mil redt.

- óf, het rode scherm was al safe dus de Mol (in dat geval Buddy) moet als laatst met enig melo-drama een rood kaartje pakken waarvan het scherm (wederom Nathan) onder grote spanning alsnog groen wordt. Dat scenario behoeft wel iets meer toeval/risico.

Alles daar tussenin is of kan sowieso niet worden geregisseerd. Trek je conclusies ;).

ps. In de media werd weer geschreven dat dit de vreemdste twist ooit e.d. was, maar come on, dit is exact ook gedaan in het seizoen met Kees Tol. Het kaartje was toen zelfs herkenbaar gevouwen bij één van de hoekjes :')

Edited by MarsM

10 uren geleden, Logitech zei:

Helaas, extra zuur met deze vrijstelling op zak maar het zat eraan te komen. 8))

Succes allen! :)

SO... close, niet te doen man, je staat gewoon zo goed als in de finale en dan vervolgens dit |:(

En hoé dan; samba-boy begon de Pool blijkbaar niet sterk met een vrijstelling, RM heeft de helft van het aantal jokers dat wij hebben en ik ga zelf van Tina naar Rob naar Buddy naar Nathan en weer terug want nu heb ik nog steeds geen flauw idee van wie de Mol is of hoe alles steeds verloopt (dus waarom zit ik er dan nog in :')). Ik kan dit seizoen ook totaal helemaal niks met typecasting of gedrag en voor alle kandidaten zijn tientallen mogelijke aanwijzingen te noemen. En ook die vage walk-over van vorige week kan niet écht logisch worden verklaard, zeker als je bedenkt dat er een kandidaat dit keer niet meedeed aan een spel en die vrijstellingsopdracht aankwam op een Shootout vraag. Nergens schijnbaar een meerderheid of per se 5 kandidaten voor nodig dus.

djkoelkast gaat dit jaar gewoon een keer winnen? :+

5 hours ago, MarsM said:

SO... close, niet te doen man, je staat gewoon zo goed als in de finale en dan vervolgens dit |:(

En hoé dan; samba-boy begon de Pool blijkbaar niet sterk met een vrijstelling, RM heeft de helft van het aantal jokers dat wij hebben en ik ga zelf van Tina naar Rob naar Buddy naar Nathan en weer terug want nu heb ik nog steeds geen flauw idee van wie de Mol is of hoe alles steeds verloopt (dus waarom zit ik er dan nog in :')). Ik kan dit seizoen ook totaal helemaal niks met typecasting of gedrag en voor alle kandidaten zijn tientallen mogelijke aanwijzingen te noemen. En ook die vage walk-over van vorige week kan niet écht logisch worden verklaard, zeker als je bedenkt dat er een kandidaat dit keer niet meedeed aan een spel en die vrijstellingsopdracht aankwam op een Shootout vraag. Nergens schijnbaar een meerderheid of per se 5 kandidaten voor nodig dus.

djkoelkast gaat dit jaar gewoon een keer winnen? :+

Nog 2 weken en alles wordt duidelijk ;).

Hieronder staan de nieuwe vragen voor aflevering 9.

572930237_VragenAflevering9.png.e14c15913e6c2484d82a1f4061cb4966.png

Zojuist samen met @RM alle voorbereidingen voor morgen / later vandaag afgerond! Ondanks dat de serie op z’n eind loopt, veel deelnemers helaas al zijn afgevallen én de aflevering van vanavond qua inhoud werkelijk waar wederom meer dan vreselijk was... deze Pool blijft toch wel behoorlijk spannend! (Al zeg ik het zelf...)

Ik kan natuurlijk verder helemaal niks verraden, maar... i’m just totally lost -0-

Edited by MarsM

7 uren geleden, djkoelkast zei:

En dat ondanks mijn gedrag van echt alleen maar de uitzendingen kijken, ik vind het knap van mezelf :P

En ondanks mijn gedrag van de uitzendingen volledig skippen en uitsluitend recaps lezen (dat soms niet eens!) en wat er verder over geschreven wordt, statistieken en polls (die niet Moltalk zijn). Podcasts en Moltalk eveneens geskipt.

Serieus, op RF heb ik meer Wie Is De Mol meegekregen dan de afleveringen zelf. Dit tot frustatie van @Samba-girly :')

Let's bring home the trophy! _O_

Edited by samba-boy

Op 8-3-2020 om 22:57, samba-boy zei:

Let's bring home the trophy! _O_

Je bent zo ongeveer all-in op Rob, dus àls hij de Mol is kom je hoogstwaarschijnlijk een heel eind in die richting. Maar dan nog weet je 't nooit, ik heb zelf aardig gespreid dus dat sprokkelt ook aardig wat puntjes. (En ik heb al m'n jokers nog, geloof je dat? muahaha >:)). Ben heel benieuwd! :D

Wel nog over deze aflevering; waar ging dit nou toch weer over |:(.

- opdracht 1: Rik vraagt aan Nathan waar Buddy en Rob bij staan of hij denkt dat ze het bedrag wel of niet weten. Wat nou als hij 'nee' had gezegd? Dan weten Rob en Buddy toch dat elk antwoord behalve het juiste (1750) goed is?? En andersom kunnen Rob en Buddy toch ten aller tijden dit laten mislukken obv wat Nathan kiest (of Nathan zelf als hij op één of andere manier doorkrijgt of ze het antwoord weten)?? Je zou wel verwachten dat de Mol het geven van het foute antwoord aan z'n collega over laat en goede sier zou maken met het juiste antwoord igv het 'nee' was geweest. Buddy was hier dus vooral het schadelijkst voor de pot, omdat hij tijdens het spel alleen meelulde met wat Rob aangaf en zich daarna compleet op de vlakte hield bij het antwoorden. Als hij de Mol is weet hij natuurlijk al dat het niet goed was en anders had hij best meer moeite mogen doen om Rob te helpen / corrigeren? (Al klaagt Rob daar pas weer achteraf over).

- opdracht 2: Rob en Mil staan op niet-mol posities op niet-mollerige wijze in een foodtruck eten te bereiden en Buddy en Nathan staan hier in de molposities maar zijn vooral weer standaard over-enthousiast. Bovendien komt Rik wederom achteraf met de melding dat alle transacties een gelijke waarde hadden. Maw: kan je ook niks uit opmaken.

- opdracht 3: was dit uberhaupt een spel? Ze moeten geld uit bakjes pakken, die telefoon met dat robot-stemmetje kan je net zo goed weggooien. Rob en Mil hebben hier de grote totale bedragen van 1000 en 1500 gepakt. Nathan en Buddy wederom het verdachtst; Nathan een behouden 500, en Buddy weer leuk gemonteerd met eerst die 1000 maar daarna alsnog een leeg bakje dus ook maar 500.

En vervolgens weer geen afvaller (leuk als je die app-pool speelt steeds). De laatste aflevering is meestal om je Mol bevestigd te krijgen, maar hier had je gewoon niks aan en de inhoud was echt slecht.

Samengevat op basis van deze aflevering per spel (+ verdacht, +/- mogelijk verdacht, - totaal niet verdacht):

Buddy: +  >  +/-  >  +

Nathan: +/-  >  +/-  >  +

Rob: +  >  -  >  -

Mil: -  /  -  /  -

Maar honestly: de 3 heren kunnen het gewoon alle 3 zijn. Rik gaf wel aan dat 'de Mol een genot is om naar te kijken als je weet wie het is'... dat sluit imo toch het minst aan op Rob, die vrij kleurloos is t.o.v. de hyperactieve Nathan en Buddy. En hij draagt hier toch ook nog even flink bij aan de pot. Buddy blijft toch het meest steady 'proberen' situaties en conflictjes te creëren. En Nathan glipt overal tussendoor met z'n teamplay, maar heeft by far het minste geld ingebracht.

Ik ga nog eens goed overwegen (ik moet toch de titel verdedigen!), maar mijn gevoel zegt Buddy of Nathan. :P

Edited by MarsM

We hadden er ook al volledig rekening mee gehouden bij het formuleren van de vragen voor de Pool ;).

En inderdaad: geen irritant gedoe met balkonscenes, geen hysterisch volk en geen dom gelul en vragen over een app met een Chris Zegers of Ron Boszhardt persoon eromheen. Gewoon lekker een besloten setting, véél beter!

1 hour ago, samba-boy said:

Volgende week? 😮

Jep, helaas wel.

Vanwege het corona virus hebben we het beiden te druk gehad van de week met ons werk en daarom hebben we helaas geen tijd gehad om alles uit te werken.

Vandaar dat we het nu een weekje opschuiven, want we willen het wel netjes afsluiten en niet zoals het echte programma gisteravond afraffelen ;).

Geen wenselijk besluit nee, maar het werd helaas allemaal net even teveel / niet haalbaar. We kunnen wekelijks op zaterdag op z’n vroegst pas vanaf 22.00u en vaak rond middernacht pas aan de slag met uitwerken. Deze week heb ik naast overdag ook veel avonden calamiteitendiensten doorgewerkt en ook dit weekend (incl de ochtenden) gaat het helaas gewoon door. Desperate times...

Dan is het voor de pool kiezen tussen ‘snelsnel’ om alsnog wat nachtrust mee te pikken, of dit nu even uitstellen om er komende week (vertrouwde publicatiemoment) wat frisser de tijd voor te kunnen nemen.

@samba-boy chapeau, hands-down voor het wederom van het begin af ontmaskeren van de Mol :D. Vooral dit seizoen waarin het werkelijk alle kanten op kon. Helaas waren de ‘Molacties’ weer ongelooflijk saai, is de helft weer niet behandeld (en precies die dingen ook waarom ik van deze Mol afstapte en ben gaan spreiden, o.a. omdat hij een zwarte vrijstelling aan 1 kandidaat liet zien), en waren de hints weer lachwekkend dom (als je van het eerste straatnaambordje de 1e letter pakt, en van de tweede de 2e, enz krijg je ‘MOLR’. Really? Mol Rutjes? :'). Of de titel van de aflevering was ‘Misleid’ en de Mol heeft kandidaat X misleid. What? :'))

Maar goed; of je écht gewonnen hebt... dat blijft nog even spannend.

Edited by MarsM

1 uur terug, MarsM zei:

@samba-boy chapeau, hands-down voor het wederom van het begin af ontmaskeren van de Mol :D. Vooral dit seizoen waarin het werkelijk alle kanten op kon. Helaas waren de ‘Molacties’ weer ongelooflijk saai, is de helft weer niet behandeld (en precies die dingen ook waarom ik van deze Mol afstapte en ben gaan spreiden, o.a. omdat hij een zwarte vrijstelling aan 1 kandidaat liet zien), en waren de hints weer lachwekkend dom (als je van het eerste straatnaambordje de 1e letter pakt, en van de tweede de 2e, enz krijg je ‘MOLR’. Really? Mol Rutjes? :'). Of de titel van de aflevering was ‘Misleid’ en de Mol heeft kandidaat X misleid. What? :'))

Maar goed; of je écht gewonnen hebt... dat blijft nog even spannend.

Merci, maar ik ben er niet blij mee. Het was voor mij een zwaar sociaal experiment of ik zonder één aflevering kijken een mol kon ontmaskeren. Ik hoopte zó dat jij gelijk had met je Nathan, maar toen ik alles nog eens langsging en online hoorde hoe ze bij Moltalk zelf ook enorm Nathan zaten op te hemelen (en de pool-statistieken steevast 37% op Nathan, 34% op Rob zetten; die zijn dus ook zwaar gemanipuleerd), stond het voor mij al vast. Niet dat ik niet getwijfeld heb, al is het maar door jouw enorm gemotiveerde toelichtingen... Maar dat was meer hopen op een beter seizoen, dat het niet zou worden.

De aldi-Waylon met zijn stomme hoed is de mol. Jeuj. -_-

Sowieso heb ik de finalevragen rondom publiek en mensen die wel/niet aanwezig waren ALLEMAAL fout, ik heb dat ingevuld voordat de corona-crisis iedereen thuisliet. Dat was zowaar een pluspuntje. Maar de finale bleef tergend langzaam en breed getrokken. En die willen dit seizoen NOG een seizoen doen, lololol :')