Ga naar inhoud

VGA ingang geschikt voor Scart RGB?


Aanbevolen berichten

Ik wil wat retroconsoles aansluiten op Onkyo AV receiver, maar daar heb ik enkel composiet, component, Svideo en VGA invoer in het analoge deel. Kan ik een console met Scart RGB out via VGA aansluiten? Iemand dat geprobeerd?

aangepast door blanka
Link naar bericht
Delen op andere sites

De naam "blanka" heb ik ook gezien bij topic P2000T dus als je zegt "wat retroconsoles"...

 

Rechtstreeks met alleen een kabel gaat inderdaad niet werken: b.v. de P2000T heeft 2 uitgangen, TV (coax) en RGB (DIN).

Een VGA kan daarmee zo niks aanvangen, e.e.a. moet worden aangepast en omgezet.

Nou zijn er wel converters bedacht zoals de GBS8220 maar die verzorgt enkel de video; ik neem aan dat je het hele pakket wil.

 

Nou ja (long story short), na aardig wat gezoek/gewik/geweeg heb ik 't volgende erop gevonden:

 

- de chip AD725 verzorgt de omzetting van 't videogedeelte van het signaal RGBS (zo heet dat) van de P2000T

  uitgangen: composiet en S-video

- die gaat (gaan) via de Vasmon3 converter naar (opletten Integra) VGA

  daarbij gaat tevens 't audiosignaal van de P2000 naar een V3-audio-ingang


Ik heb verder niet gekeken naar de TV=composiet uitgang van de P2000 omdat ik ten 1e de modulator allang eruit heb gemikt, ten 2e de beeldkwaliteit niet denderend is en ten 3e je daarbij dan ook nog de audio zou moeten "afsplitsen".

 

Maak je keuze (doorhalen wat niet van toepassing is).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het gaat NIET om de P2000T, daar heb ik ander plan mee.

Het is met name voor PC Engine en PS2.

Voor de P2000 wil ik met een Raspberry Pi Zero een Teletekst generator maken voor een high-res HDMI output.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Probleem is dat sommige consoles OF rgb OF composiet hebben. Composiet is niet fijn voor de beeldkwaliteit, vandaar dat ik de RGB zou willen benutten. S-video kun je dan niet zondermeer gebruiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan is die AD725 een goede mogelijkheid want die is gemaakt voor de omzetting van RGB, al of niet met gescheiden sync, naar S-video en composiet. En die, naar keuze, dan weer naar een omzetter naar VGA.

 

Misschien omslachtig maar tsja.

 

RGBS.png

aangepast door cancom
bijlage vergeten
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Blanka, is het ooit wat geworden met de omzetting van het P2000T RGB signaal naar IETS ?

Ik vraag het omdat jaren geleden mijn 8533 monitor ter zielen is gegaan en ik nu juist weer met de P2000T bezig ben.

Het UHF Video signaal is belabberd en ik probeer nu met de DIN naar een EGA monitor te komen om toch nog een stilstaand beeld te krijgen.

Er zijn inmiddels twee omvormers voorbij gekomen, de AD725 en de GBS 8200, beide kan ik bestellen in Taiwan, samen met wat andere spullen.

Met welke kun je het beste experimenteren om een goed signaal te krijgen.

En dan gelijk een andere vraag : heb je enig idee welk signaal er voor de monitor van de P2000M gebruikt  word.

Ik heb hier ook een P2000M met het Monitor/Diskdrive Cabinet, die sluit je aan met een DIN stekker op het Monitor Board in de P2000M.

De Diskdrives heb ik gerepareerd en werkt goed alleen de mono-monitor  is defect.

Ik hoor graag een mogelijk antwoord. Groetjes,

Cees

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...