Ga naar inhoud

Toenamen vraag cinema-film bij Eastman Kodak


Aanbevolen berichten

forumleden,

 

De vraag naar fotofilm is bij Kodak de afgelopen 5 jaar verdubbeld. De vraag is vorig jaar zo onverwachts sterk toegenomen dat Kodak deze niet meer aankan, zelfs als ze op maximala capaciteit draaien.

 

Er wordt bij Kodak hard gewerkt om de productiecapaciteit te verhogen (Bij alle films zit het probleem in de conversie van master rollen naar cassettes/rolfilm/vlakfilm en bij 1 film zit het probleem in het verkrijgen van de ruwe materiaalen.)

 

Maar niet alleen de vraag naar fotofilm neemt toe bij Kodak, ook de vraag naar camerafilm/bioscoopfilm neemt toe.

 

En zelfs sterker dan dat voor fotofilm. De cijfers waren b.v. gepubliceerd in dit rapport: https://www.kameramann.de/technik/immer-noch-retro/?fbclid=IwAR2ojoqTm2gTtWv_a4pBRBuUKuQKHnIyUZCB0S7O9wMHE2LovVtpzeTJfnc

 

Omdat het in het Duits is, zal ik de essentiële stukken vertalen:

- In de afgelopen jaren heeft Eastman Kodak wereldwijd vier nieuwe verwerkings- en filmkopieerfaciliteiten gebouwd (New York, Atlanta, Londen, Bombay)

- vanwege de sterk toenemende vraag zal een nieuwe filmverwerkings / kopieerfaciliteit worden gebouwd

- in de nieuwe verwerkingsfaciliteit in New York is sinds de opening 6 miljard (!) meter film verwerkt

- er is een nieuwe vraag naar 65mm-film

- de vraag naar 35mm-films is de afgelopen vier jaar met 155% gestegen - de vraag naar 16mm-films is de afgelopen vier jaar met 206% gestegen - de vraag naar 8mm-films is de afgelopen vier jaar met 407% gestegen.

(Gegevens verstrekt door Steve Bellamy, President Motion Picture & Entertainment, Eastman Kodak). 

 

 

Goed cijfers dus?

Niels

 

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds 2018 wordt ook de Ektachrome film voor fotografie weer geproduceerd en vorige maand werd bekend dat ook 4x5 en 120 formaat weer beschikbaar komt. Daar wordt ik als analoge fotograaf wel erg gelukkig van al heb ik nog een stuk of 20 120 rollen in de vriezer. 

 

Als nu nog Kodachrome terugkomt dat ben ik ze eeuwig dankbaar.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...