Ga naar inhoud

SHOW Bassie en z'n vriendjes


Aanbevolen berichten

Hallo vriendjes en vriendinnetjes!

In dit topic kan er veel gepraat worden over de nieuwe show van 'Bassie en z'n vriendjes' met Bassie, Evert van den Bos, Marco Riedijk e.a.

Het schema van Bassie's optredens wordt telkens vernieuwd, sinds vandaag staan ook de optredens voor de maand Juni erop.

Zoals ik zie komt de show ook in Terneuzen; da's dicht bij België denk ik.

Maar laat de discussie starten! :Y

Groeten van Lorenzo

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Maar dan zonder hanneke tanneke toverkol a.k.a. Sylvia :P

Er is een jongleur en een goochelaar... volgens mij is het een circus maar dan in het klein of zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Vandaag met Angela naar de show Bassie en zijn vriendjes geweest. We hadden die show nog niet gezien en dit was de enige in de komende twee maanden, dus gaan maar. Dat ze me nog niet zat is (vier ontmoetingen de laatste drie weken, waarvan drie in 8 dagen...) snap ik ook niet, maar een lol dat we hadden... afijn.

We staan tussen het klein grut te wachten, hoor ik ineens een redelijk bekende stem achter me zeggen: "Wonderer?" Het duurde even voor het kwartje viel, ik ben niet gewend dat mensen me IRL zo noemen, maar toen werd ik wakker. Bleek dus Uncle Ar te zijn met zijn broertje, erg grappig. Werd ook erg gezellig met z'n vieren.

De show was leuk. Veel hetzelfde als in het circus (natuurlijk), maar er was een goochelaar bij, die ook nog buiksprak en ballonbeestjes maakte. En Freddy Kenton natuurlijk. Helemaal geweldig die gozer. Angela en ik zijn nog met hem op de foto gegaan (analoog toestel door voorlopig niet beschikbaar), niet jaloers worden, John! En later scoorden we ook nog zijn telefoonnummer.

Daarna nog even met Bassie gepraat, die zijn ongenoegen liet blijken over het forum. Na een minuutje werd hij weggeroepen en zijn wij hem maar gesmeerd. Op de terugweg begon het te regenen. Water en Honda's. Alleen als op de Melis Stokelaan heb ik er iets van 25 geteld. Geen preludes, helaas. Half natgeregend sushi gegeten op het station, daarna via een omweg naar huis, want er reden geen treinen meer van en naar Utrecht. Kom ik thuis, forum plat. Nou ja...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vandaag met Angela naar de show Bassie en zijn vriendjes geweest. We hadden die show nog niet gezien en dit was de enige in de komende twee maanden, dus gaan maar. Dat ze me nog niet zat is (vier ontmoetingen de laatste drie weken, waarvan drie in 8 dagen...) snap ik ook niet, maar een lol dat we hadden... afijn.

We staan tussen het klein grut te wachten, hoor ik ineens een redelijk bekende stem achter me zeggen: "Wonderer?" Het duurde even voor het kwartje viel, ik ben niet gewend dat mensen me IRL zo noemen, maar toen werd ik wakker. Bleek dus Uncle Ar te zijn met zijn broertje, erg grappig. Werd ook erg gezellig met z'n vieren.

De show was leuk. Veel hetzelfde als in het circus (natuurlijk), maar er was een goochelaar bij, die ook nog buiksprak en ballonbeestjes maakte. En Freddy Kenton natuurlijk. Helemaal geweldig die gozer. Angela en ik zijn nog met hem op de foto gegaan (analoog toestel door voorlopig niet beschikbaar), niet jaloers worden, John! En later scoorden we ook nog zijn telefoonnummer.

Daarna nog even met Bassie gepraat, die zijn ongenoegen liet blijken over het forum. Na een minuutje werd hij weggeroepen en zijn wij hem maar gesmeerd. Op de terugweg begon het te regenen. Water en Honda's. Alleen als op de Melis Stokelaan heb ik er iets van 25 geteld. Geen preludes, helaas. Half natgeregend sushi gegeten op het station, daarna via een omweg naar huis, want er reden geen treinen meer van en naar Utrecht. Kom ik thuis, forum plat. Nou ja...

*Jaloers... ERG jaloers...*

Mooi, als je z'n telefoonnummer hebt, geef 'm effe mijn e-mail (de elite e-mail, zeg maar, van J.S.Irwin. Je weet wel waar ik het over heb.) En in het geval van foto's... Inleveren en op mijn site!

Waarom doen jullie allemaal leuke dingen als ik er een maandje niet ben?!? :'( (Ja, ik hoop nu stiekem dat Freddy me komt troosten. ;) Of Dick... ;) Freddy EN Dick :9~ Okee, ik ga lekker verder dromen...)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*Jaloers... ERG jaloers...*

Mooi, als je z'n telefoonnummer hebt, geef 'm effe mijn e-mail (de elite e-mail, zeg maar, van J.S.Irwin. Je weet wel waar ik het over heb. En in het geval van foto's... Inleveren en op mijn site!

Waarom doen jullie allemaal leuke dingen als ik er een maandje niet ben?!? :'( (Ja, ik hoop nu stiekem dat Freddy me komt troosten. ;) Of Dick... ;) Freddy EN Dick :9~ Okee, ik ga lekker verder dromen...)

Hou je effe in, anders geef ik je een gele kaart :P

Ik wacht eerst op zijn mail terug. Ik mail je trouwens wel even met nog wat details... vooral over je foto >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hou je effe in, anders geef ik je een gele kaart :P

Ik wacht eerst op zijn mail terug. Ik mail je trouwens wel even met nog wat details... vooral over je foto >:)

Dat WAS ingehouden... Geloof me, als ik had gezegd wat ik wilde zeggen had je me meteen kunnen bannen. ;)

En die details.... GRAAG!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat WAS ingehouden... Geloof me, als ik had gezegd wat ik wilde zeggen had je me meteen kunnen bannen. ;)

En die details.... GRAAG!

You've got mail. En nou weer on topic, perv. }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat precies beviel hem niet dan?

ik heb ook wel eens mailgesprekken gehad.

onderandere negatieve topics als 'hadden B&A moeten stoppen', maar ik denk dat hij het topic niet goed gelezen heeft want het is een discussie: HADDEN ze eerder moeten stoppen? ik vind van niet, een ander vindt van wel...tja...

wat hij ook kwalijk vindt zijn dingen over Bas, hij als privépersoon en dingen die niet waar zijn.

Helaas kunnen we niet alles 100% controleren en ik verwijs naar de FAQ over de verantwoordelijkheid, maar dat schijnt hem nogal dwars te zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, aan die 'negatieve' topics ergeren enkele forumleden zich volgens mij ook wel aan... Ik zou het daarentegen alleen maar hypocriet vinden als je alleen maar pluspunten zou noemen. Elke serie en elk idool heeft zijn minpunten... Maar goed, kan me voorstellen dat Bas(sie) die liever niet leest, maar zulke dingen kun je nooit tegenhouden. Wel vind ik dat je, als je een minpunt noemt, je dat wel diplomatiek en gegrond moet doen....

En dat er negatieve dingen over Bas als persoon worden gezegd, daar geld hetzelfde voor.

Maar ik ben het wel grondig met Bas eens dat er natuurlijk geen negatieven (positieve natuurlijk ook niet) onwaarheden gezegd mogen en kunnen worden....Maar ja, je kunt ook moeilijk elke post afzonderlijk checken op onwaarheden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tja, aan die 'negatieve' topics ergeren enkele forumleden zich volgens mij ook wel aan... Ik zou het daarentegen alleen maar hypocriet vinden als je alleen maar pluspunten zou noemen. Elke serie en elk idool heeft zijn minpunten... Maar goed, kan me voorstellen dat Bas(sie) die liever niet leest, maar zulke dingen kun je nooit tegenhouden. Wel vind ik dat je, als je een minpunt noemt, je dat wel diplomatiek en gegrond moet doen....

En dat er negatieve dingen over Bas als persoon worden gezegd, daar geld hetzelfde voor.

Maar ik ben het wel grondig met Bas eens dat er natuurlijk geen negatieven (positieve natuurlijk ook niet) onwaarheden gezegd mogen en kunnen worden....Maar ja, je kunt ook moeilijk elke post afzonderlijk checken op onwaarheden...

Ben ik het mee eens. Maar vergeet niet dat er op het forum een hoop uitspraken gedaan worden die voor geen meter kloppen. Toen er op de homepage van Bassie een fout stond over de forums heb ik daar ook direct over gemaild. Ik snap dat wel

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begrijp best dat hij het niet leuk vindt als er onwaarheden op het forum staan, maar vaak is het ook een kwestie van verder kijken dan je neus lang is.

als ik een topic open: (willekeurig voorbeeld)

heeft pietje sjaan geslagen

Ik heb gehoord dat Pietje Sjaan heeft geslagen! wat erg he!

dan zullen veel mensen het opvatten als: hey pietje HEEFT sjaan geslagen, terwijl het misschien helemaal niet waar is, immers er staat IK HEB GEHOORD DAT... en de reacties eronder kunnen zijn: nee dat is onzin.

Wat een ander dan zegt is: ja ik lees op het forum dat pietje sjaan heeft geslagen! wat erg!

Iemand gaat naar pietje: hey pietje ik lees op het forum dat jij sjaan geslagen hebt!

en pietje is dan boos, want dat is niet waar

terwijl dat ook helemaal niet op het forum staat!

dus een gedeelte van de kritiek: terecht

sommige specifieke dingen: lees het goed of heb er geen oordeel over en bovendien staat er nergens een bronvermelding en zonder bronvermelding moet je het sowieso niet altijd even serieus nemen denk ik.

dat is mijn mening.

Link naar bericht
Delen op andere sites

We moeten een onderscheid maken tussen een negatief topic en een topic met als onderwerp een vraag, waarbinnen negatieve reacties ontstaan. Ik ga er van uit de mods letten op de aard van het topic en volgens mij doen ze dat goed.

Zo heb ik geen moeite met de vraag of B&A eerder hadden moeten stoppen, maar wel met de eindeloze herhaling van welles-nietes discussies (al dan niet met een hoop onzin) die het gevolg zijn. Wat mij betreft is daar nu alles gezegd en kan er een slot op.

Ongetwijfeld zijn B&A met sommige topics niet happy, maar zolang de onderwerpen maar betrekking hebben op hun carrière (niet prive) en er met fatsoen en gezond verstand wordt gepost lijkt me dat wel binnen het redelijke.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals hierboven ook al staat heeft Bas waarschijnlijk niet alles gelezen. Dat hij verzoekt om het niet over Bas van Toor te hebben, vind ik best, het is aan de crew om dit verzoek in te willigen of te negeren.

Hij is bang dat dit forum voor slechte publiciteit zorgt, wat in mijn ogen complete onzin is... Toen met dat gedoe met Sylvia was hij ons nog dankbaar dat we hem steunden.

En trouwens iedereen zegt toch wat hij _denkt_, of zegt dingen die per definitie niet waar zijn, maar op een gegeven moment hebben mensen wel een status opgebouwd (in mijn ogen dan) van wie je wel kan vertrouwen en wie niet. Overigens zijn speculatie topics er om te speculeren, zoals dj al aangaf over sjaan en pietje. Als je daar al aanstoot aan gaat geven. Ik zelf vind dingen als "hadden B&A eerder moeten stoppen" ook onzin. Ik kan dan 2 dingen doen: mee gaan doen in de discussie, of gewoon t topic negeren. Voor Bas ligt het iets anders, hij is het onderwerp, maar dan nog kan hij het gewoon negeren. Hij zegt immers zelf "het maakt niet uit wat ze over me zeggen, als ze mn naam maar goed schrijven"... Ik bedoel wat spreek je jezelf dan tegen :/

Maar goed, het is zijn mening en die mag hij uiteraard hebben...

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik wil het niet 100% gsaan verbieden over Bas te praten, maar let even op WAT er geschreven wordt.

Als je schrijft: Bas zei dat hij bepaalde stunts heeft gedaan; prima

als je iets schrijft over dat hij zijn been brak op vakantie in Timboektoe dan geef ik hem gelijk: dat gaat ons verder niets aan.

Daar gaan we nu het onderscheid wat duidelijker in leggen, ook in de hoop dat Dhr. van Toor zelf wat blijer ermee is ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vandaag met Angela naar de show Bassie en zijn vriendjes geweest. We hadden die show nog niet gezien en dit was de enige in de komende twee maanden, dus gaan maar. Dat ze me nog niet zat is (vier ontmoetingen de laatste drie weken, waarvan drie in 8 dagen...) snap ik ook niet, maar een lol dat we hadden... afijn.

We staan tussen het klein grut te wachten, hoor ik ineens een redelijk bekende stem achter me zeggen: "Wonderer?" Het duurde even voor het kwartje viel, ik ben niet gewend dat mensen me IRL zo noemen, maar toen werd ik wakker. Bleek dus Uncle Ar te zijn met zijn broertje, erg grappig. Werd ook erg gezellig met z'n vieren...

Leuk dat je naar Bassie en zijn vriendjes geweest bent.

Welke acts deed Bassie allemaal en welke liedjes zong hij?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Leuk dat je naar Bassie en zijn vriendjes geweest bent.

Welke acts deed Bassie allemaal en welke liedjes zong hij?

De standaard-acts/liedjes:

mondharmonica

Circusliedje

wasmachine

10 euro onder een hoed

Abracadabra liedje

Maar ook:

samen jongleren met Freddy (Angela en ik lagen helemaal dubbel bij deze act, vraag maar aan Uncle Ar)

Samen buikspreken met die vage goochelaar

Een poppenkastact met de goochelaar

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De standaard-acts/liedjes:

mondharmonica

Circusliedje

wasmachine

10 euro onder een hoed

Abracadabra liedje

Maar ook:

samen jongleren met Freddy (Angela en ik lagen helemaal dubbel bij deze act, vraag maar aan Uncle Ar)

Samen buikspreken met die vage goochelaar

Een poppenkastact met de goochelaar

Freddy was er niet bij met de jongleeract toen ik in Woerden naar de show was geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Freddy was er niet bij met de jongleeract toen ik in Woerden naar de show was geweest.

Dat klopt, tijdens de Woerdense Vakantieweek werd er slechts een gedeelte van de show opgevoerd, het

droeg toen zelfs de toepasselijke naam ''Bassie & zijn Vriendjes ROADSHOW'' i.p.v. Theatershow. ;)

Laatst kwam Freddy liefst twee keer voorbij, maar de tweede keer vond ik hem stukken minder leuk om naar te kijken.

Terwijl Wonderer en Angela maar zaten te smullen van die gast. :P

EN OM NOG TOE TE VOEGEN VOOR MAIKE:

- De aloude openingsgesprekken over het begroeten

- Het wie? jij! ik? ja! ja? gezwets (dat sloot naar mijn mening nu te langzaam op elkaar aan om grappig te zijn)

- De gochelaar die naast buikspreken + poppenkast spelen ook trucs uitvoerde.

- De gochelaar die dieren knutselde van ballonnen.

- Bassieliedje ''Ik wil zo graag een olifant''

- Freddy die kinderen ging leren hooghouden met een bal en een bal op de vinger laten draaien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zaterdag 11 september

Show Bassie en zijn vriendjes

Theater van Vlaardingen

Schiedamseweg 51a

Aanvang: 12.00 uur

Dit is er eentje waar ik naar toe ga: Bassie in de Stadsschouwburg!!!

Toepasselijker kan niet... *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zaterdag 11 september

Show Bassie en zijn vriendjes

Theater van Vlaardingen

Schiedamseweg 51a

Aanvang: 12.00 uur

Dit is er eentje waar ik naar toe ga: Bassie in de Stadsschouwburg!!!

Toepasselijker kan niet... *O*

Ik ga kijken of ik een vrije dag kan regelen ;) Dat is geweldig

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zaterdag 11 september

Show Bassie en zijn vriendjes

Theater van Vlaardingen

Schiedamseweg 51a

Aanvang: 12.00 uur

Dit is er eentje waar ik naar toe ga: Bassie in de Stadsschouwburg!!!

Toepasselijker kan niet... *O*

Dat lijkt mij ook wel een toepasselijke locatie om naar deze show toe te gaan. Waarschijnlijk ga ik daar dan ook kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat lijkt mij ook wel een toepasselijke locatie om naar deze show toe te gaan. Waarschijnlijk ga ik daar dan ook kijken.

Zullen we er dan maar gelijk weer een forummeeting van maken :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hmm... Als ik dan weer in Nederland ben, klinkt dat niet gek. Mogen jullie Bassie hebben, ik vermaak me wel met de jongleur. ;)

Ik wil het niet weten ;) Maar heb je wel zin om mee te gaan dan John?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik was ook niet van plan 't je te gaan vertellen, ik wil nog geen ban. ;)

En als ik dan weer in Nederland ben, dat weet ik niet zeker, absoluut!

He he, eindelijk. En ik wil best helpen met Freddy... >:)

Ik wil ook best mee, jongens! Zal Freddy leuk vinden, mij elke week zien ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
He he, eindelijk. En ik wil best helpen met Freddy... >:)

Ik wil ook best mee, jongens! Zal Freddy leuk vinden, mij elke week zien ;)

En mij! Maar hé, volgende week zien we 'm niet... Ja, ik zie hem, op zo'n foto uit 't circus museum... Dus, hij heeft 't maar leuk te vinden...

Ik ga ook zeker mee en ik help ook graag. >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik betwijfel echter of Bas(sie) tijd voor ons heeft na afloop (of wil hebben). Hij moet drie uur later alweer optreden in Kerkdriel.

Maar WIJ vermaken ons wel met Freddy. *grijnst naar Angela en John*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Veel plezier. ;) Één keer vind ik meer dan genoeg. :P

Slaat dat op mij of op Freddy? Either way you're screwed, maar zeg effe... dan kan ik bepalen WAAR ik schop >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Slaat dat op mij of op Freddy? Either way you're screwed, maar zeg effe... dan kan ik bepalen WAAR ik schop >:)

Het slaat gewoon op de show zelf. Voor de tweede keer betalen om een

herhaling van iets te zien vind ik zonde (ik weet het, ik ben een echte Nederlander :X)

Oh ja, enne....AU! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het slaat gewoon op de show zelf. Voor de tweede keer betalen om een

herhaling van iets te zien vind ik zonde (ik weet het, ik ben een echte Nederlander :X)

Oh ja, enne....AU! :P

Och. Freddy maakt een hoop goed. En ik bedoel, VLAARDINGEN. Da's het mecca van de B&A fan!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het slaat gewoon op de show zelf. Voor de tweede keer betalen om een

herhaling van iets te zien vind ik zonde (ik weet het, ik ben een echte Nederlander :X)

Oh ja, enne....AU! :P

Maarre... als echte Nederlander is je dan toch ook opgevallen dat deze show (let op...) GRATIS is?

:D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...