Ga naar inhoud

Hoe verstuur ik retro item X


Aanbevolen berichten

Wat is de beste methoden om oude apparatuur te verzenden?

 

 

Bijvoorbeeld, de draaitafel van een Technics platenspeler is een zwaar onderdeel die tijdens verzending de gehele platenspeler kan vernielen.

 

Dit onderdeel moet van de speler af worden gehaald en in een aparte ruimte van het pakket wiorden verzonden. Vervolgens kan met knopjes de platenspeler op 'verzend' stand worden gezet, anders gaat de ophanging van de pickup en andere onderdelen kapot. (Bijv met high-end modellen zoals de SL1700 MK 2)

 

Oh ja, en vergeet niet de pickup arm extra goed vast te zetten door wat plakband over de arm en arm-houder te doen. Anders schiet deze straks los en moet je een nieuwe cartridge/stylus kopen.

 

 

Zojuist een USB ZIP drive onvtangen via post, gekocht via marktplaats. De verzender haalde het in zijn rotte kop om de drive met adapter in een schoenendoos te verzenden zonder verpakkingsmateriaal.

 

Duidelijk geratel in de drive nu, lampje achter blijft knipperen.

 

Welke mongool haalt het in zijn kop om iets ZONDER verpakkingsmateriaal te verzenden?

 

Sommige mensen.

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb eens een hele PowerMac (met beeldscherm ingebouwd) zonder beschermingsmateriaal, ja, zo in een doos gepropt ontvangen.

En ook hele videorecorders.

 

Uiteraard allemaal volop gebroken onderdelen.

 

Verzenden kan heel veilig, moet je wel een beetje je best doen op de verpakking.

Link naar bericht
Delen op andere sites
36 minutes ago, djkoelkast said:

Ik heb eens een hele PowerMac (met beeldscherm ingebouwd) zonder beschermingsmateriaal, ja, zo in een doos gepropt ontvangen.

En ook hele videorecorders.

 

Uiteraard allemaal volop gebroken onderdelen.

 

Verzenden kan heel veilig, moet je wel een beetje je best doen op de verpakking.

En hoe ga jij vervolgens om met zulke praktijken vanaf de verkoper?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 20-1-2020 om 16:41, T4600C zei:

Welke mongool haalt het in zijn kop om iets ZONDER verpakkingsmateriaal te verzenden?

Iemand die je een kapot exemplaar verkoopt als zijnde werkend, en hier zijn excuusheil in zoekt.

Maar dat is slechts een theorie. Ik heb ooit de heerlijke ervaring gehad een computer te hebben gekocht via Pop Electronics, die in een 'this side up'-doos werd geleverd. En de bezorger zette mooi en braaf de doos precies op zijn kop bij me in de gang. Top. :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 20-1-2020 om 07:41, T4600C zei:

Welke mongool haalt het in zijn kop om iets ZONDER verpakkingsmateriaal te verzenden?

 

Sommige mensen.

Mongolen zijn mensen die helaas met een verstandelijke beperking ter wereld zijn gekomen en daar wederom helaas niets aan kunnen doen en daar zeker niet om hebben gevraagd. Dat zijn dus vrijwel in 100% van de gevallen geen mensen die jou bewust naaien of daar pogingen toe doen.

 

Zeer sluwe types en/of ‘massapopulaire’ partijen met louter commerciële doeleinden zoals particuliere verkopers via Marktplaats of georganiseerde instellingen als bol.com (die werkelijk standaard alles beschadigd laten bezorgen) zijn die ‘sommige mensen’. Daar moet je dan zelf misschien niet zoveel vertrouwen in hebben.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

En daarbij hebben we het zelf zover laten komen door de opkomst van internet.

Ik zou graag zien dat de stenen winkels overeind bleven, zodat ik nog eens een reden had om ergens naartoe te gaan en rond te neuzen.

Maar ja, dat is door die "sluwe types" een utopie geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Ik stuur niets op tenzij de koper alle risico aanvaardt. Laatst een WIFI router ZGAN verkocht op eBaai. Uitstekend verpakt. Kreeg ik een klacht formulier dat het apparaat het niet goed doet. Oftewel: spijt van koper die eBaai misbruikt. Het voorwerp terug laten sturen kost verzendkosten en wellicht krijg je iets anders of een beschadigd voorwerp terug. Super irritant.

 

Dus verkoop ik bij voorkeur via eBaai alleen met afhalen en laat ik de koper een contract tekenen dat er geen garantie enzovoorts is.

 

Paar maanden geleden een Magnavox EGA CRT monitor gekocht uit het middenwesten. Wonder dat die ongeschonden aankwam: vrijwel geen verpakkingsmateriaal.

aangepast door PeterNC
Link naar bericht
Delen op andere sites

De klantendienst van eBaai doet niets voor verkopers. Door op eBaai te verkopen gaat de verkoper akkoord met de voorwaarden. Een verkoper kan melding doen van vermeende fraude door een koper maar daar krijgt de verkoper geen bericht over en daar heeft de verkoper dus niets aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De klantendienst van ebaypal doet wel degelijk iets: ze letten heel goed op en sturen de verkoper een rekening met een percentage over de prijs, een maandbedrag, een percentage over de paypal-transactie, een percentage over de verzendkosten! en wat ze nog meer maar kunnen bedenken...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Precies. Vandaar mijn voorkeur voor directe verkoop zonder tussenkomst van een bemiddelaar. De kosten die in rekening worden gebracht zijn gedeeltelijk OK wat betreft de mogelijkheid wereldwijd te verkopen. Maar qua verkoper bescherming tegen oplichting is het vrijwel kansloos helaas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...