Ga naar inhoud

Photoplay Spirit


Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Ik ben nieuw hier en ben hier gekomen door te Googlen op Photoplay Spirit. Leuk forum hebben jullie hier!

 

Ik knutsel graag met flipperkasten en zelfbouwprojecten (heb al een viertal arcadekasten gebouwd op basis van Mame, Rasperry Pi en Jamma multigame borden) en ik kan nu dus een Photoplay Spirit kopen.

 

Vraagprijs is €50,-, maar ik moet er nog even naar gaan kijken (is uurtje rijden). Volgens de verkoper staat er geen photoplay software meer op, maar is deze gemodificeerd naar een gewone Windows XP installatie. Nu was mijn idee toch al niet om er terug een Photoplay van te maken, ik wilde er misschien een digitale jukebox met touch screen van maken. Ik vraag me echter af hoe gemakkelijk je met zo'n apparaat kunt "doen wat je wilt"? Kun je een gewone WinXP installatie maken met eigen software erop? Werkt dan de Touch goed? Heb je speciale drivers nodig?

 

En eventueel: hoe moeilijk is het om hier terug Photoplay op te zetten, mocht ik dat willen?

 

Lijkt me een erg leuk knutselproject, maar ik koop niet graag een sta-in-de-weg voor 50 Euro 😉

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op Retroforum!

 

In de meeste Photoplay Spirits zit een custom pc'tje. Een industriëel moederbord met verder echt het minimale nodig.

Een Socket 370 Celeron, 64mb geheugen, videokaart, geluidskaart, veel seriële poorten, veel stelt het niet voor.

Je kunt er makkelijk een andere pc inbouwen, de monitor is een standaard VGA met standaard ELO touch op de seriële poort.

Ik heb mijn Spirit zelfs voorzien van 2 pc's en twee switchen (seriëel voor de touchscreen en VGA + audio voor het beeld en geluid).

De niet-Photoplay-pc produceert echter veel te weinig power door de speakers, dus ik heb er nog een Vellemankit met stereo versterker tussen zitten, anders hoor je niets.

 

Let wel op of het scherm niet is ingebrand.

Ik zou er zelf als jukebox iets van Linux op zetten en een pc'tje er in met een SSD, veel lichter, veel sneller.

 

Photoplay er terug opzetten kan als je een Photoplay harddisk + dongle ergens koopt, dat is meteen de makkelijkste manier. Ik zou voor de IGO gaan en niet voor de Windowsversie (die is niet vooruit te branden). En dan die harddisk klonen naar een SSD en het bootrecord van PTS-DOS terugzetten, niet heel makkelijk en je hebt een reële kans dat je je net aangekochte harddisk non-functioneel maakt. Kortom: even goed opletten en succes ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 23-1-2020 om 16:30, djkoelkast zei:

Welkom op Retroforum!

 

In de meeste Photoplay Spirits zit een custom pc'tje. Een industriëel moederbord met verder echt het minimale nodig.

Een Socket 370 Celeron, 64mb geheugen, videokaart, geluidskaart, veel seriële poorten, veel stelt het niet voor.

Je kunt er makkelijk een andere pc inbouwen, de monitor is een standaard VGA met standaard ELO touch op de seriële poort.

Ik heb mijn Spirit zelfs voorzien van 2 pc's en twee switchen (seriëel voor de touchscreen en VGA + audio voor het beeld en geluid).

De niet-Photoplay-pc produceert echter veel te weinig power door de speakers, dus ik heb er nog een Vellemankit met stereo versterker tussen zitten, anders hoor je niets.

 

Let wel op of het scherm niet is ingebrand.

Ik zou er zelf als jukebox iets van Linux op zetten en een pc'tje er in met een SSD, veel lichter, veel sneller.

 

Photoplay er terug opzetten kan als je een Photoplay harddisk + dongle ergens koopt, dat is meteen de makkelijkste manier. Ik zou voor de IGO gaan en niet voor de Windowsversie (die is niet vooruit te branden). En dan die harddisk klonen naar een SSD en het bootrecord van PTS-DOS terugzetten, niet heel makkelijk en je hebt een reële kans dat je je net aangekochte harddisk non-functioneel maakt. Kortom: even goed opletten en succes ;) 

als je weet hoe je moet clonen hoef je niet bang te zijn voor bootrecord ik ben die nooit kwijt ;)
jukebox software heb ik ook draaien op arcades met en zonder touch

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

hoi t42 ,

 

Zie dat jij veel weet van de photoplay . Ik heb er gisteren een gekocht van marktplaats ,had er al een slecht gevoel en ja hoor gisteren werkte hij prima en vandaag doet het toch screen hen niet meer . Nou zat ik een beetje te lezen kwam er niet uit beetje aan rommelen met kabels en nu doet de computer kast van de photoplay het ook niet meer :( . Nou heb ik een photo play gekocht met camera aan de bovenkant van het scherm maar zit er een oud photoplay programma waarbij de camera helemaal niet  van toepassing is. Nu zou ik graag willen dat tie het weer doe en heel graag met het nieuwe programma dat je gebruik kan maken van de camera. Kunt u me aub helpen .

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Dit is de eerste x dat ik op een forum zit dus hoop dat ik het goed heb gedaan .

 

Ik zit met het volgende probleem . Ik heb een photoplay gekocht . De zelfde avond deed hij het nog en een dag laten deed me touchscreen het niet meer . Nu heb ik de photoplay positive games kan verder niet zien welk model het is . Maar der zit wel een camera aan de bovenkant van het scherm . Na dat het touchscreen het niet meer deed ben ik gaan zoeken op internet en ben ik wat gaan rommelen met de kabels die in de computer kast van de photoplay zitten. Uiteraard na een beetje rommelen deed de computer kast het ook niet meer :( . Ik hoop dat iemand me kan helpen of weet waar ik me photoplay zou kunnen laten maken en na laten kijken . De software die er nu in zit is ook van de oude photoplay want me camera werk niet op de oude spellen die erop zitten ,zou ook graag het nieuwe software erop willen zodat ik gebruik kan maken van de camera die erop zit. Kan iemand mijn helpen ? Alvast bedankt 

 

 

20200723_000913.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laat ik beginnen met: die nieuwe software wil je ècht niet. Die pc die er in zit is nèt voldoende om te draaien wat 'ie moet draaien en dat is dus eigenlijk net tekort.

Er zit meestal een Celeron of een WinChip 180 en dat moet dan Windows draaien. Een soort van Windows XP is het, embedded.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

En als je een computer kast er in doe ? Die er nu in zit die doe niet veel meer . Dus dacht misschien gelijk een beter computer kast er alleen weet ik niet hoe het dan zit met je software en als dat uberhout kan . 

 

Dit is wat er nu in zit 

20200723_095407.jpg

20200723_095357.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oke dat is jammer dat dat niet kan .ja klop ik had hem der uit gehaald om te kijken als der toevallig ging zekering in zou zitten omdat hij geen stroom krijg . Hij is inderdaad super smerig . Had ook alle kabels los gemaakt en schoon geblazen maar dat had tot zo ver geen nut . 

 

Ik had de rode schakelaar( zie foto ) omgezet en daarna deed hij het niet meer . Hij kreeg geen stroom meer daarna. Maar volgens mijn is die schakel om hem om te zetten naar andere voltage en kan je de onderste gebruiken om je kabel in te doen .

20200723_172839.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 years later...

Hallo,

 

ik heb sinds vandaag een probleem met het opstarten van mijn photo play kast. ALs ik hem aan zet krijg ik de volgende melding: when trying to update a password, this return status indicates that the value provides as the current password is not correct. 
 

ik heb hiervoor nog nooit een wachtwoord moeten invullen. Kon altijd gewoon spelen. Kan iemand mij hierbij helpen? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...