Ga naar inhoud

De Mol 2020 (BE) Pool


Aanbevolen berichten

  • Reacties 135
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, Logitech said:

Sh*t, helemaal vergeten vorige week }:|

 

Ik haak dus al af, succes allen! :) 

Het is 1 week en die is nog wel te overbruggen (de rest moet eerst nog maar zien of hun voorspelling uitkomt en als de kandidaten waarop ingezet is uit het spel vliegen dan verliezen zij ook de punten).

Staar je overigens ook niet blind op de jokers; Je hebt er elke week 10 die je in kunt zetten en er zijn al deelnemers aan de pool die ook al jokers hebben verloren!

Dus blijf gewoon lekker meedoen en inzenden ;)

 

2 hours ago, djkoelkast said:

Volgens mij ben je niet de enige

Dat klopt; Hinse heeft mij via pb geinformeerd dat hij helaas dit jaar niet actief (meer) kan meedoen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aflevering 3 vond ik iets minder ‘geniaal’ dan de vorigen qua opbouw, maar evengoed: het blijft genieten hoor!

 

Het is (nogmaals) echt een stuk moeilijker dan vorig jaar, maar m’n persoonlijke kringetje van ‘Mol-verdachten’ is nog maar heel smal. Eigenlijk verdenk ik alleen nog Christian en Jolien en héél in de verte reserve Alina.

 

Het wordt naarmate er meer afleveringen zijn uitgezonden natuurlijk steeds meer een optelsom en niet alleen meer een analyse van wie de Mol zou kunnen zijn per aflevering. Christian schiet er voor mij echter vér bovenuit;

 

A. Hij zit altijd in de duo’s / groepjes waar geld wordt verspeeld (vliegers met vragen, katapult vazen, champagne glazen toren bouwen, Griekse goden + mingeld, enz.)

B. Hij geeft in zijn biechten en bij eliminatietesten standaard en soms onlogisch anderen de schuld; vliegers gebruikte Dorien de verrekijker niet, Bart schoot de vaas stuk met de katapult terwijl Christian zelf helemaal niks had (én terwijl Bart bij de minotaurus opdracht als enige iets goed deed), Els gooide glazen om terwijl hij gezien z’n lengte ook niet handig stond, enz.)

C. Hij probeert altijd in Molposities te staan of daar te blijven, zoals bij de Minotaurus opdracht wilde hij per sé niet zich met 1 hartslag als verkenner opofferen, maar juist in de ‘control room’ blijven. Bij de beelden kleien bijv. was hij ook snel klaar met een vluchtig poppetje en leek hij veel anderen af te leiden met jolijt en brilletjes).

D. Letterlijk niemand verdenkt hem openbaar, maar het lijkt wel of Bart op hem zit omdat hij aangeeft zeker te zijn van groen en vaak bij Christian was ingedeeld of kon meegenieten (zoals katapult en, vliegers en minotaurus).

 

Kom maar op met de volgende...!

 

ps. Ik weer niet hoe het met de algemene kennis zit van mensen; maar ik had sowieso wel geweten hoe de Scylla uit de Odysseia (vervolg Ilias) van Homeros, de Hydra van Lerna, de Minotaurus, de driekoppige hond Cerberus die de ingang naar de hel bewaakt, enzovoorts er allemaal uitzien? Hadden geen 2 kandidaten voor afgezonderd in een bibliotheek encyclopedieén voor hoeven doorzoeken als ik had meegedaan.... :+

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, MarsM zei:

Het is (nogmaals) echt een stuk moeilijker dan vorig jaar, maar m’n persoonlijke kringetje van ‘Mol-verdachten’ is nog maar heel smal. Eigenlijk verdenk ik alleen nog Christian en Jolien en héél in de verte reserve Alina.

Jolien streep ik af, omdat ik de mol-verdenkingen bij de biecht gevolgd heb, en luisterde naar wat Els zei nadat ze eruit lag: "Ik ben vol op één iemand gegaan". Uit haar biecht (en die van anderen) leidde ik de volgende dingen af:

 

Alina én Salim -> Laure (Alina kreeg groen)
Bart -> Salim (Bart kreeg groen)
Els -> Jolien (Els kreeg rood)
Christian -> Bart
Jolien -> Alina
Dorien = Geen verdenkingsbiecht
Laure = Geen verdenkingsbiecht

 

Jolien is een kandidaat. Maar deze wijze van vertonen, doet mij de angst inboezemen dat zij er de volgende aflevering uitvliegt. En ook die 'Volgende keer', "Jolien liegt!", verdachtmakingen, hoe klein ook; het is een editing-truukje. Ik zeg: Jolien volgende week exit 😕 Ik zou het jammer vinden, want kijk toch eens dat lieve koppeke!

 

aPOn3cg.gif

 

O+O+O+

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
4 hours ago, samba-boy said:

Jolien is een kandidaat. Maar deze wijze van vertonen, doet mij de angst inboezemen dat zij er de volgende aflevering uitvliegt. En ook die 'Volgende keer', "Jolien liegt!", verdachtmakingen, hoe klein ook; het is een editing-truukje. Ik zeg: Jolien volgende week exit 😕 Ik zou het jammer vinden, want kijk toch eens dat lieve koppeke!

 

aPOn3cg.gif

 

O+O+O+

Het kan aan mij liggen, maar als iedereen zegt dat zij liegt, dan verdenkt iedereen haar dus en gaat iedereen op haar inzetten.

En dan zou ze er enkel theoretisch uit kunnen vliegen als zij de test als slechtste maakt en daadwerkelijk kandidaat is ;).

Maar ze doet heel veel rare dingen en bij die minotaurus opdracht loopt ze zwaar te kloten en bij dat graven weet ze even niet meer wat ze heeft gestudeerd... Jaja... 

Nee hoor, Jolien valt niet af ;).

 

Ik ga gewoon voor Dorien; Die heeft al een giga achterstand van kennis door die minotaurus opdracht, gezien zij in de sprookjesboeken moest snuffelen en daardoor niet de Mol in actie kon zien (dat kostte Els ook mede de kop).

 

En Bart zit inderdaad vol op Christian. Bart zat zich zwaar te ergeren aan Christian tijdens de minotaurus opdracht, bij die vlieger hoorde hij Christian alleen maar foute antwoorden geven en hij zit met de opdrachten vaak in de positie om Christian in de gaten te kunnen houden.

Hij zegt ook duidelijk: Als ik de stukjes leg dan past alles in elkaar en anders heb ik hele slechte mensenkennis (0 kennis!).

 

En vergeet ook niet dat Bart de beelden heeft gezien van het moment dat de kandidaten hoorden dat ze mee deden met de Mol; Christian keek heel duidelijk weg van de camera en dat is vaak een teken dat iemand liegt.

Bart is advocaat.... 1 + 1 = 2... :)

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, samba-boy zei:

Jolien is een kandidaat. Maar deze wijze van vertonen, doet mij de angst inboezemen dat zij er de volgende aflevering uitvliegt. En ook die 'Volgende keer', "Jolien liegt!", verdachtmakingen, hoe klein ook; het is een editing-truukje. Ik zeg: Jolien volgende week exit 😕 

Dát is dus precies wat ik ook tegen RM zei; Jolien gaat waarschijnlijk afvallen in de volgende aflevering, maar daar ging hij nog niet zo in mee _O- . Bruno werd in café de Mol uitgebreid besproken, daarna werden er veel verdachte Els-momenten gemonteerd en nu zijn de schijnwerpers nogal op Jolien gericht. Niet alleen qua verdacht gedrag, maar ook andere kandidaten die haar openlijk verdenken.

 

Daarom ben ik eigenlijk vorige keer al all-in op Christian gegaan, want die wordt compleet uit de wind gehouden en wordt ook door niemand verdacht. Ik vind hem echter gewoon het meest consequent betrokken bij mislukkingen (waar anderen de schuld van krijgen) en op de Molposities staan. Maar goed... tunnelvisie... altijd gevaarlijk.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
49 minutes ago, MarsM said:

Dát is dus precies wat ik ook tegen RM zei; Jolien gaat waarschijnlijk afvallen in de volgende aflevering, maar daar ging hij nog niet zo in mee _O- . Bruno werd in café de Mol uitgebreid besproken, daarna werden er veel verdachte Els-momenten gemonteerd en nu zijn de schijnwerpers nogal op Jolien gericht. Niet alleen qua verdacht gedrag, maar ook andere kandidaten die haar openlijk verdenken.

Zie mijn eerdere post vandaag, maar zelf weten ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, RM zei:

Zie mijn eerdere post vandaag, maar zelf weten ;).

Ja maar wat je schrijft versterkt eerder dat gevoel, want ze wordt dus blijkbaar mega verdacht in beeld gezet en qua verdenkingen ging het precies zo met Leonie ter Braak. Editors kunnen zich hier helemaal op uitleven met monteren, dus die tekens aan de wand die samba-boy aangeeft zie ik ook wel een beetje. Vaak gaat het wel zo, expect the unexpected :)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 minutes ago, MarsM said:

Ja maar wat je schrijft versterkt eerder dat gevoel, want ze wordt dus blijkbaar mega verdacht in beeld gezet en qua verdenkingen ging het precies zo met Leonie ter Braak. Editors kunnen zich hier helemaal op uitleven met monteren, dus die tekens aan de wand die samba-boy aangeeft zie ik ook wel een beetje. Vaak gaat het wel zo, expect the unexpected :)

 

We hebben hier te maken met De Mol Belgie en niet met een overgeregisseerde Wie is de Mol Nederland he ;).

Maar we zullen het zien wie er gelijk heeft/hebben :).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Plottwist: @samba-boy start met Jolien als Mol, daarna dwaalt ie af en zegt ie dat Jolien 100% kandidaat is en dat ze waarschijnlijk afvalt, maar in diezelfde week gaat ie juist terug naar Jolien als Mol en nu......

 

... zijn we het er eigenlijk gewoon wel steeds meer over eens dat Christian gewoon de Mol is, toch? :+ Al was het alleen maar omdat hij na het onderhandelingsspel als enige bij de 3 bedriegers in de auto stapte :P

 

@Samba-girly voed ‘m toch even wat beter op, zo wint ie nooit eens een Mol-pooltje van die irritante MarsM _O- (geen grap, jij bent momenteel wel even m’n grootste concurrent...)

 

@ rickmccollough; welk spel uit Nederland trouwens hebben de Belgen ‘omgebouwd’ waarbij één groep zich moest vol-eten en één groep gelijktijdig het aantal genutte calorieën moest wegsporten? :). Briljanter spel dan alle NL seizoenen bij elkaar :Y)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 3-4-2020 om 02:44, MarsM zei:

... zijn we het er eigenlijk gewoon wel steeds meer over eens dat Christian gewoon de Mol is, toch? :+ Al was het alleen maar omdat hij na het onderhandelingsspel als enige bij de 3 bedriegers in de auto stapte :P

Viel me ook op, alle pasvragen winnaars en Christian in één auto en het mopper- en scheldclubje in de andere.....

 

De eet- en afvalproef was echt hilarisch! Sowieso altijd grappig die opdrachten waarbij de ene groep de ander kan zien, maar de ander de ene niet.....  doet me denken aan die massage- karaoke opdracht uit een vorige serie!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Samba-girly zei:

Whahaha😂😂 Ik doe mijn best😉😝

Euh HALLO? _O-

 

Op 3-4-2020 om 02:44, MarsM zei:

Plottwist: @samba-boy start met Jolien als Mol, daarna dwaalt ie af en zegt ie dat Jolien 100% kandidaat is en dat ze waarschijnlijk afvalt, maar in diezelfde week gaat ie juist terug naar Jolien als Mol en nu......

 

... zijn we het er eigenlijk gewoon wel steeds meer over eens dat Christian gewoon de Mol is, toch? :+ Al was het alleen maar omdat hij na het onderhandelingsspel als enige bij de 3 bedriegers in de auto stapte :P

 

@Samba-girly voed ‘m toch even wat beter op, zo wint ie nooit eens een Mol-pooltje van die irritante MarsM _O- (geen grap, jij bent momenteel wel even m’n grootste concurrent...)

 

@ rickmccollough; welk spel uit Nederland trouwens hebben de Belgen ‘omgebouwd’ waarbij één groep zich moest vol-eten en één groep gelijktijdig het aantal genutte calorieën moest wegsporten? :). Briljanter spel dan alle NL seizoenen bij elkaar :Y)

Ja maar Jolien... O+

 

Ook ik neig meer en meer naar Christian. Alleen, wat is zijn aandeel in die opdracht in de metrohallen? Hij geeft daar zelfs een goed antwoord op een vraag, springt door én zegt zelfs "we moeten nu gaan, we zijn teveel tijd kwijt" als ze geen 20 man zover krijgen om naar hun te staan kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 4-4-2020 om 11:14, samba-boy zei:

Euh HALLO? _O-

 

Ja maar Jolien... O+

 

Ook ik neig meer en meer naar Christian. Alleen, wat is zijn aandeel in die opdracht in de metrohallen? Hij geeft daar zelfs een goed antwoord op een vraag, springt door én zegt zelfs "we moeten nu gaan, we zijn teveel tijd kwijt" als ze geen 20 man zover krijgen om naar hun te staan kijken.

Ik heb het ook zeker niet altijd bij het rechte eind en ik ben er ook verre van zeker van hoor ;). De Mol doet niet altijd ‘alles’ verkeerd, maar probeert soms ook die goede sier te maken (vorig jaar deed Elisabet de strandkaraoke goed, ze pakte een bandana met 100, in het schip loste ze de schoolbord puzzel op, enz.). Zelf kijk ik niet alléén naar de laatste aflevering maar probeer steeds met het vorige in gedachten de optelsom te maken of kandidaten daardoor juist uit te sluiten.

 

Precies dit voorbeeld van het goede antwoord ‘Blue’ is dan wel een leuke; Christian doet schijnbaar fanatiek mee met raden maar op het moment dat hij dit oppert gaat het wel op een manier “Ja, zeker? Écht heel zeker? Ik zelf niet hoor. Willen jullie dat ik dit op schrijf? Laatste kans?”. Bijna alsof hij hoopt dat ze toch willen switchen en hij dan kan zeggen “Ik heb het jullie gezegd”. Hij lijkt dat dan toch steeds die kant op te willen duwen van successen toeschrijven aan zichzelf, fouten toeschrijven aan anderen. Dat was ook bij die Griekse Goden raden; hij wist eigenlijk de antwoorden wel, maar “zullen we toch maar een paar hints pakken?”. En met het steppen op dat fitnessapparaat met die Billie Eilisch muziek leek hij ook eerst tijd te rekken, want hij hield een paar keer in waardoor toch dat telefoontje later overging in het restaurant. En zoals in mijn vorige bericht aangegeven: hij probeert vrij constant in control op de beste Mol-posities te staan en laat zich daar niet makkelijk wegsturen, door toch vaak het initiatief te pakken. De groep lijkt hem daardoor ook in veel te vertrouwen, maar het kost evengoed best vaak geld voor de pot.

 

Kijkend naar de overige resterende kandidaten;

- Bart is een absolute kanshebber om dit spel te winnen, want met zijn impopulaire gedrag pakt hij steeds de troeven en met de reacties die hij ontvangt krijgt hij ook veel waardevolle informatie. Het gaat er bij mij niet zo in dat de Mol de pot oneerlijk laat starten op -10.200.

 

- Dorien zie ik ook totaal geen Mol in. Ze hobbelt een beetje achter de groep aan, zit vaak in de duo groepjes (dus niet in fitnesscentrum of de Minotaurus) en ze wilde wel graag die pasvragen kunnen inzetten. Het geeft haar volgens mij wel wat achterstand op het kunnen analyseren van de groep en/of haar verdenking klopt.

 

- Jolien twijfelde ik nog aan maar na haar boze reactie richting Bart zou ik bijna zeggen: een Oscar voor deze dame als ze de Mol is. Dit kwam heel natuurlijk emotioneel over als iemand die fanatiek een spel wil winnen en niet tegen oneerlijk kan. Bart had hier haar monopoly geld gepikt toen ze even niet oplette, die vuile valsspeler! En... persoonlijk zou ik zelfs met de allerbeste bedoelingen niet eens zo goed kunnen golfen met zo’n putter op m’n hoofd. Chapeau, dat ging écht goed!

 

Houd ik eigenlijk alleen Alina en Salim over. Die vind ik dan moeilijker in te schatten. Alina leek zoals Joost hier aangaf oprecht bij het bedrogen moppergroepje te staan, maar er gaat bij haar ook best veel mis of ze zit bij de groepjes waar het mis gaat (de bruidstaart, fitness, schatgraver, minotaurus was ze gepakt, metro opdrachten, enz). Alleen het is niet heel overtuigend, zoals in de metro ging ze fanatiek mensen ronselen bij de karaoke en de naam van het muziekinstrument raadde ze goed en toen kozen ze uiteindelijk weer voor het foute antwoord van Christian. Bijhet levend bordspel ging ze ook duidelijk samen met Bruno in de niet-Mol positie staan. Salim is volgens mij gewoon een kat-uit-de-boom kijker; op de achtergrond en observerend. Nooit de kartrekker en in de laatste aflevering wel gebrand op die pasvragen. Ik denk zelf geen kenmerken of goede eigenschappen voor een Mol.

 

En het grappige is; niemand in dit Pooltje zet in op Alina of Salim als Mol, dus ik blijf vanaf de start (na uitzending eerste aflevering) gewoon lekker all-in op Christian :P. En so far so good: precies de 4 afgevallen kandidaten had ik afgelopen weken geen enkel punt (Mol, winnaar, verliezer of joker) op ingezet... maar de harde klappen gaan nu wel spoedig vallen -0-. Oh en laat je vooral niet ‘misleiden’ door mijn analyses maar volg vooral je eigen gedachte, want voor hetzelfde geld heeft Christian vanavond een rood scherm _O-

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
4 hours ago, MarsM said:

Oh en laat je vooral niet ‘misleiden’ door mijn analyses maar volg vooral je eigen gedachte, want voor hetzelfde geld heeft Christian vanavond een rood scherm _O-

Ja, dat is heel gek, maar ik denk toch dat de mensen hier dat (onbewust) wel doen....

Ik heb zojuist de inzendingen van iedereen verwerkt (zodadelijk de update) en ik moet zeggen dat er weinig variatie zit tussen de inzendingen.

Sterker: De inzendingen liggen heeeel dicht bij elkaar... Op 2 mensen na stemt iedereen voor Christian als Mol _O-.

Overigens wel heel veel hulde voor het lef en het risico dat Berleas en djkoelkast nemen: Bijna iedereen stemt op Dorien als de komende afvaller, maar deze twee waaghalzen gaan voor Dorien als MOL! 8)7^O^

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, djkoelkast zei:

Ja Dorien Dorien, ik zat in het begin op Christian, maar Dorien doet toch een hoop "domme" dingen ook. Ik wilde gewoon niet met de meute meegaan.

_O- Mooi mooi.

 

Ik moet zeggen; als dit de Nederlandse Mol was zou ik ook niet met de heersende gedachte meegaan. Velen zouden anderzijds ook sowieso al zeggen ‘die ene kleine is door z’n voorkomen juist enorm opvallend, dus die maken ze écht niet de Mol’ en dan de omgekeerde psychologie enzo. Alleen; om die reden ben ik eerder geswitcht bij een liegende en bedrieglijke priester, die ook nog enorm vloekte. Dát viel me toch een partij op... die kón het gewoon niet zijn.

 

Bij deze serie verwacht ik dus echter toch iets eerder dat je Mol, na Els, snel een rood scherm gaat pakken (twijfel zelf tussen Dorien of Salim, omdat zij die stapel pasvragen hadden de vorige keer). Maar ik ben altijd in voor een verrassing 8))

 

Als Christian niet de Mol blijkt, dan zou Alina nu m’n enige andere (reserve)keuze zijn (m.a.w. zat ik in het spel, dan zou ik over deze twee spreiden).

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik ga de standen zsm verwerken.

 

 

Waarschijnlijk woensdag avond omdat ik dan de aflevering pas kan kijken en gezien de situatie in aflevering 5 ;)

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zag het topic op FOK voorbijkomen, daar zitten ze 

 



ook vooral op Dorien en een beetje op Bart

en ze dachten dat Christian er uit zou gaan deze keer

 

Maar ik kan niet voorbij aan het feit dat ik in deze aflevering duidelijk heb gezien dat

 



Christian bij het autospel 5 minuten lang zijn auto's blokkeerde

Christian Dorien gewoon zonder geld de taxiweg in liet rijden met zat tijd

Christian het tegenovergestelde van Alina's moeder bleef zeggen

Christian opeens bij het vuurwerk van gedachten veranderde en zo iedereen mee kreeg (3x groen = geen geld)

 

Dorien maakte héél weinig foto's bij de fotoopdracht, maar Christian zat hier ook steeds tussen

 

dus wellicht moet ik toch weer gaan wisselen. Al heb ik van 'mijn mol' van deze week ook echt wel weer typische dingen gezien hoor.

 

En natuurlijk het mooiste moment met Alina en haar moeder:

 



 

vlcsnap-2020-04-06-09h20m19s821.thumb.png.afbacbac2258186fc5583bbaa0018719.png

 

vlcsnap-2020-04-06-09h20m29s964.thumb.png.c29119e50138ccc25edec4312042de2a.png

 

vlcsnap-2020-04-06-09h20m40s371.thumb.png.76d897e307ac234d1068af0a87f9fe27.png

 

 

_O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
35 minuten geleden, samba-boy zei:

Die moeder, man man man man _O-

Ik wil een reeks maken met Alina,

 

 

  Verberg inhoud

gewoon 8 afleveringen in een geblindeerde auto stoppen en laat haar moeder maar navigeren

:')

 

 

Tikje Tikje Tikje Tikje Tikje Tikje Tikje Tikje _O-

En meteen na de sorry voor het vloeken opnieuw vloeken

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 6-4-2020 om 00:23, djkoelkast zei:

Zag het topic op FOK voorbijkomen, daar zitten ze 

 

 

  Toon verborgen inhoud

 

 


ook vooral op Dorien en een beetje op Bart

en ze dachten dat Christian er uit zou gaan deze keer
 

 

 

 

Maar ik kan niet voorbij aan het feit dat ik in deze aflevering duidelijk heb gezien dat

 

 

  Verberg inhoud

 

 


Christian bij het autospel 5 minuten lang zijn auto's blokkeerde

Christian Dorien gewoon zonder geld de taxiweg in liet rijden met zat tijd

Christian het tegenovergestelde van Alina's moeder bleef zeggen

Christian opeens bij het vuurwerk van gedachten veranderde en zo iedereen mee kreeg (3x groen = geen geld)

 

Dorien maakte héél weinig foto's bij de fotoopdracht, maar Christian zat hier ook steeds tussen
 

 

 

 

dus wellicht moet ik toch weer gaan wisselen. Al heb ik van 'mijn mol' van deze week ook echt wel weer typische dingen gezien hoor.

 

En natuurlijk het mooiste moment met Alina en haar moeder:

 

 

  Toon verborgen inhoud

 

 


 

vlcsnap-2020-04-06-09h20m19s821.thumb.png.afbacbac2258186fc5583bbaa0018719.png

 

vlcsnap-2020-04-06-09h20m29s964.thumb.png.c29119e50138ccc25edec4312042de2a.png

 

vlcsnap-2020-04-06-09h20m40s371.thumb.png.76d897e307ac234d1068af0a87f9fe27.png

 
 

 

 

 

_O-

Mooie aflevering weer inderdaad met een bijzondere variant op de executieronde. Wat was het daar volgens mij trouwens overduidelijk dat Bart het rode scherm had zeg, zo bezorgd als hij keek toen hij terug liep van de laptop en hoe snel hij die Alina vlag aan het eind moest omgooien. Hij had ook totaal geen bemoeienis in de laatste discussie tussen Christian en Jolien en vond het allang prima dat hij als enige niet onder vuur kwam. ;)

 

En ja ik ga echt alleen maar dieper en dieper de Christian tunnel in hoor...

 

- Hij was verkenner, maar bleef alleen maar schuilen en zich niet nuttig maken.

- Dat familielid ‘is maar 500 euro waard’ en vervolgens zo snel mogelijk Dorien daar vandaan wegleiden toen ze langs de moeder van Alina heen liepen.

- Door de intercom naar groep 2 en 3 roepen dat ze een hoog punten moeten zoeken en vervolgens blijkt de BV’er met paraplu’s om zich heen te lopen.

- Hij moest per se weer in de Control-tower

- Auto’s bleven bij hem opvallend lang lang stilstaan

- Hij stoorde Alina constant, terwijl het later via haar moeder prima ging (en die is sowieso eerlijk)

- Dorien werd compleet in de steek gelaten met tijd genoeg op de klok en terwijl ze praktisch voor het poortje klaar stond.

- Komt wederom met een rare theorie mbt direct voor de X1 gaan, terwijl Bart hem dan weer corrigeert op dat ze sowieso eerst kunnen toetsen met de 2 testauto’s met €0,-.

- Toen de familieleden kwamen zei zo ongeveer iedereen over het Molschap “Nee, daar zou hij/zij echt niet geschikt voor zijn”, maar Christian’s broer zei direct “Ja, hij zou dat denk ik echt wel goed kunnen”.

@djkoelkast de regie die hij op het laatst pakte bij de executie doet me eerder licht twijfelen, want hij had in dat geval ook makkelijker kunnen instemmen met zijn eigen ‘dan altijd groene scherm’ ;)

 

En dan even wat deductie;

- Bij de executie bleken in ieder geval Dorien en Alina al direct op groen te zitten. Precies zij twee werden bij de auto’s door Christian gestoord (Dorien en haar vriend kwamen letterlijk tot de conclusie dat de Mol in de control tower moest zitten en Alina d’r moeder zei ook al meerdere keren niet meer naar Christian te luisteren). Die zullen hem dus ongetwijfeld dik hebben meegenomen in hun test.

- Bart gaf aan dat de Mol een verkenner moet zijn geweest, zodat deze altijd kon wijzen naar degene met de camera als het fout zou gaan. Ik vermoed dus dat hij veel op Alina heeft ingezet, daarop een rood scherm had en dit met het vervolg op de test heeft weten te corrigeren.

- Jolien was wederom enorm emotioneel (fel) in haar reacties, met name bij de executie. Dorien was bij de executie ook nogal emotioneel (grote tranen) en Alina met d’r gevloek had er ook wel érg niet-gespeeld de treiter over in dat er steeds zoveel fout ging, zowel in de auto als bij het dennetje van Bart. Het is zoveel frustratie, winnersmentaliteit en/of gebrek aan controle over emoties dat ik me niet anders kan voorstellen dat dit gewoon kandidaten zijn.

 

Ik weet zoals gewoonlijk ik ga keihard op m’n bek als het anders zit, maar ik zie echt bijna geen andere mogelijkheid. Als het Dorien is, zoals de polls aanduiden, is dat waarschijnlijk ook niet zo’n leuke Mol.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk ook niet meer dat het Dorien is, ik dacht het door die eetopdracht vooral, maar nu wip ik een beetje tussen Jolien en Christian (die ik ook al in de 1e afl. als mol had).

Als ik ook zag dat opeens iedereen op Dorien zat dan wist ik al: dit gaat hem niet worden. Maar dat was 1 minuut voor de uitzending en toen kon ik niet meer wisselen ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Allen, puur ter informatie:

Ik ben helaas nauwelijks in de gelegenheid dit weekend om de inzendingen voor aflevering 6 te verwerken voordat de aflevering wordt uitgezonden, als deze later worden ingestuurd dan morgenochtend circa 10:00 uur.

 

Ik ga morgenochtend de inzendingen die ik op dat moment binnen heb verwerken in de OP, inclusief mijn eigen inzending.

Mocht je je inzending later sturen dan verwerk ik die tegelijk met de verrekening van de tussenstanden (uiterlijk maandag).

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

De standen en schema's zijn weer bijgewerkt in de OP;

 

De huidige tussenstand is dus nu;

1. MarsM

2. Joost

3. samba-boy

4. RM

5. djkoelkast

6. Samba-girly

7. Berleas

8. Ross

9. Logitech

 

Spoiler

 

Volgende week, als de laatste afvaller waarschijnlijk bekend is, gaan er bij een aantal van ons nog grote klappen vallen met betrekking tot verloren punten; Alles kan dus nog veranderen!

We hebben namelijk (bijna) allemaal fors ingezet op de kandidaten die bij de laatste 4 zitten ;):P.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9-4-2020 om 00:44, djkoelkast zei:Ik denk ook niet meer dat het Dorien is, ik dacht het door die eetopdracht vooral, maar nu wip ik een beetje tussen Jolien en Christian (die ik ook al in de 1e afl. als mol had).

Als ik ook zag dat opeens iedereen op Dorien zat dan wist ik al: dit gaat hem niet worden. Maar dat was 1 minuut voor de uitzending en toen kon ik niet meer wisselen ;) 

Dorien en Salim pakken een bak pasvragen en Bart had er 2; allemaal een rood scherm gehad... :'). Top die klootjesvolk statistiekjes, weet je in ieder geval hoe het niet zit inderdaad! ;) (Dorien ging all-in op iemand, maar ze gaf wel aan dat ze het vreemd vond dat op de laatste minuut werd gewisseld van de sporten waar ze op hadden geoefend. Vol op Bart of Alina dus? In Ieder geval fout! De Mol had met Salim al toegeslagen, dus die deed eerder lekker z’n subsportje verkeerd.

 

Aflevering 6 was weer wat lauwer en tandje terug op de twists en doordachte spellen, maar vond het al helemaal geweldig hoe een geëlimineerde kandidaat hier alsnog een rol kreeg. “Nee, ik ga nu écht naar huis!”; mooi moment!

 

Verder een dikke dubbele dominante hoofdrol voor Jolien dit keer; ze kreeg de joker en haalde als enige haar verspring-olympiade, ze bleef met veel discussie lang aan de zuiptafel en ze kreeg de hoofdrol in het ‘diner met de Mol’ (of Gilles, zoals hij zelf heel specifiek haast overdreven aangaf). Fanatisme ten top. Overal schijnbaar geld verdiend, maar uiteindelijk alleen 400 ouzo eeeuh, euro verzilverd. En dan in de trailer “ik stel hier de vragen”, zoals de Mol in afl. 1 tegen Laure zei. Verdacht hoor!! Ze zet in haar test echter wel in op Christian, die door vrijwel niemand (incl. Kijkers?) wordt verdacht.

 

Ik blijf zelf toch maar all-in op Christian; oefent de discus, maar gooit uiteindelijk speren en uiteraard niet goed genoeg, hij gaat met 3 uit 4 glaasjes van tafel voor het laagste bedrag van de groep van 100 ouzo eeeuh, euro en hij ging met ca 800 euro t.o.v. ca 1200 euro van Jolien en Alina de ‘eet de komkommertjes van daar beneden’ opdracht in (en niet opofferen net als bij de minotaurus opdracht... in control blijven!). Netto van alle kandidaten uiteindelijk het laagste bedrag binnengehaald. Chapeau.

 

Ik zit weer in een laaaaaaaange tunnel! -0-

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 uren geleden, samba-boy zei:

Man, ik ben acuut overgestapt van tunnel en die is net de finale van 'Daylight'. Of hij stort vanavond nog in en ik raak erin bedolven, of ik spuit met hoge druk naar het einde van de tunnel. :D

Beetje Tod oder der Gladiolen; vanuit Pool-perspectief zeer strategisch ;). Er zitten nogal wat 'all-in' inzendingen tussen, dus afhankelijk van de laatste afvaller gaan er na vanavond inderdaad al veel Pool-deelnemers afscheid mogen nemen van een award _O-.

 

Bijvoorbeeld als Alina of Jolien afvalt;

jij en djkoelkast zetten hoog in op Jolien en weinig tot niks op Alina.

Terwijl Joost en samba-girly juist hoog inzetten op Alina en weinig tot niks op Jolien.

 

En Christian en Bart hebben veruit de meeste inzendingen ontvangen, maar ook als deze af mogen vallen kan dit gunstig zijn voor sommigen. djkoelkast bijvoorbeeld heeft relatief vrij weinig op Bart ingezet dus als die op de valreep afvalt en Jolien de finale ingaat...

 

Kijkend naar mezelf heb ik de afgelopen weken vooral precies en vrijwel alleen gespreid over deze 4 resterende kandidaten (precies de reden dat ik op 1 blinde enkele Salim-inzet voor aflevering 1 nog geen enkel potentieel punt op de Mol-Winnaar-Verliezer kolommen ben verloren en nu virtueel bovenaan sta). Maar juist dat spreiden gaat me nu denk ik zelf wel nekken ten opzichte van bepaalde all-in inzendingen van concurrenten ;) (bijvoorbeeld: djkoelkast die al vanaf het begin Jolien als winnaar inzet en Joost die Alina vanaf het begin als winnaar inzet).

 

Anyway: ik blijf sowieso overtuigd in mijn tunnel zitten. En als hij instort dan ben ik ook absoluut niet Award-waardig :P. (maar nondeju, als ik toch voor de 3e keer op rij Runner-up word bij de Mol Belgie Pools.... :X)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
On 4/19/2020 at 5:56 PM, djkoelkast said:

Het is Christian of Jolien, meer mollen heb ik niet gezien :P

 

Ja, het is Christian dus :) 

Jolien is veeeel te fanatiek en is een absolute deelnemer ;).

Maar we gaan het vanavond weten wie de laatste afvaller is en ik ga dan z.s.m. een update geven ^O^  

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik sluit Alina toch ook nog steeds niet uit... die verdenk ik eerder dan Jolien eerlijk gezegd ;).

 

Bart heb ik direct van de lijst gehaald na aflevering 1. Jolien zie ik eigenlijk ook helemaal geen Mol (meer) in. In het begin van de serie nog wel even de optie open gehouden, maar vind haar ook veel te niet gespeeld fanatiek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Er zijn inderdaad rake klappen uitgedeeld en dat heeft de standen in het klassement van deze Pool ook behoorlijk opgeschud.

De standen zijn inmiddels bijgewerkt in de OP;

 

De huidige tussenstand is dus nu;

1. Joost (+1)

2. samba-boy (+1)

3. djkoelkast (+2)

4. MarsM (-3)

5. RM (-1)

6. samba-girly (-)

7. Ross (+1)

8. Berleas (-1)

9. Logitech (-)

 

LET OP:

Voor de inzending van de aankomende aflevering; 

  • hoeft er dus geen afvaller meer ingestuurd te worden (ik heb voor iedereen deze 3 punten al verwijderd) en 
  • leveren enkel de pasvragen (jokers) die ingezet zijn op de uiteindelijke Mol de punten op!

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga a.s. woensdag even op m’n gemakje de hele aflevering kijken :).

 

Wel alvast wat commentaar;

 

 

 


Ik ben wel bang dat de conclusie voor de serie als geheel het worst-case scenario is. Ja, Christian was mijn lange overtuigde tunnel, maar ook mijn grote hóóp omdat hij de enige resterende toffe Mol zou zijn geweest.

 

Mijn enige reserve-Mol die ik al die weken niet heb kunnen uitsluiten is Alina, maar dat is puur om haar aandeel. Alina molt weldegelijk, maar op een niveau: Oeps ik val van de zwemband, oeps ik rijd een paaltje omver omdat mensen in mijn oor schreeuwen, oeps ik verstuik mijn enkel maar wil wel hardlopen maar dat hebben ze door dus gooi ik de discus wel lomp weg, oeps de minotaurus pakt mij, oeps ik kies de verkeerde bruidstaart, kansje: Bart fotografeert een boompje dus even heel overdreven boos worden, enzovoorts. Ze molt constant maar eigenlijk verpest ze alleen braaf d’r eigen solo-opdrachtjes maar trekt ze nergens echt de groep mee in de misère en/of doet daar ook weinig poging toe. Qua geld veruit het minst binnengebracht tot nu toe, maar wel een saaie Mol in dat geval. Sluit ook wel het meest aan op het dagboek-fragmentje waarin de Mol wat gepikeerd was over zijn aandeel: Jolien lijkt me daar te arrogant voor en Bart is volgens mij te ervaren om in een dipje te komen ;)

 

Ik hoop altijd op een brutale variant van mollen en die kans zit er niet echt meer in. Jolien en Bart zie ik gewoon écht nog steeds niet. Beiden ontzettend kandidaats en fanatiek, maar als ze de Mol zouden zijn zou het wel echt te vaak vergeven zijn van geregisseerde zaken (nogmaals de -10.200 euro van Bart) of slappe toneelstukjes (Jolien die dineert met de Mol/Gilles... en daarna niet wil vertellen waarom ze al haar geld heeft verspeeld? Maakt ze zichzelf eerder verdacht mee). En beiden zijn te vaak te succesvol geweest in opdrachten waar makkelijk gemold hadden kunnen worden.

 

Maar goed; Alina dus de Mol. Zet vooral op die andere twee in, want dit jaar ben ik er weer ingetrapt dus het zal die vervelende Jolien wel zijn. :')
 

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, djkoelkast zei:

Vervelend? Jij bent niet goed _O- 

Oh ja, dat zeker... ik denk dat wij na 1 dag samen elkaar al de tent uit zouden vechten :P. Gewoon iets te bazig en te fel, niet helemaal mijn type. Maar dat kan ook dit spelletje zijn, ik ken haar natuurlijk niet in het echt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, MarsM zei:

Oh ja, dat zeker... ik denk dat wij na 1 dag samen elkaar al de tent uit zouden vechten :P. Gewoon iets te bazig en te fel, niet helemaal mijn type. Maar dat kan ook dit spelletje zijn, ik ken haar natuurlijk niet in het echt ;)

Ik vind het een bèreleuke chick :D 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, djkoelkast zei:

Ik vind het een bèreleuke chick :D 

 

Gedrag, uiterlijk of het hele plaatje? :P

Ik zie wat overeenkomsten tussen Sigrid ten Napel waar we destijds ook een totaal andere smaak hadden (tikkeltje bijdehand en vals als het nodig was, knipoogje, brilletje,...) _O-

 

Nja, het is maar goed dat iedereen er op dat gebied anders over denkt en ik ben me er volledig van bewust dat ik zelf ook een vervelende gast kan zijn en fanatiek ben met spelletjes. Dus als ik in de Mol zou zitten zou ik waarschijnlijk ook een valse impopulaire irritante mix tussen Bart en Jolien zijn ;). En ze zal buiten het spel vast een leuk persoon zijn hoor ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...