Ga naar inhoud

Amateur luftwaffe 9.5mm opnamen


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig een collectie van orginele amateur 9.5mm opnamen over te nemen.

 

De beelden zijn van uitstekende kwaliteit. Het zijn een stuk of 6 spoelen van verschillende lengtes.

 

Hier wat test foto's gemaakt met macro lens. Uiteindelijk komt er een 4K scan gemaakt met een Müller HDS+ van archiefwaardige kwaliteit.

 

De beelden komen ook op YT te staan.

 

Wat voorbeelden:

 

49725046761_849624dced_o_d.png

 

 

49724506333_07d9d2bd35_o_d.png

 

 

49725364692_9b5c9fe72d_o_d.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minutes ago, Spiny Norman said:

Wat uniek!

 

Ik gok niet in Nederland gemaakt?

Waarschijnelijk zit er niets uit Nederland tussen maar wie weet... heb nog niet alles kunnen bekijken.

 

Er zitten ook kazerne beelden bij tijdens wat lijkt op een sport wedstrijd.

 

Nog wat meer beelden met macro lens, 3 frames:

 

49724144308_c5af59fb5f_o_d.gif

 

 

 

49724681676_8ede658096_o_d.gif

 

 

 

49489825557_36d5a851ef_o_d.gif

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

De verkoper heeft nog meer WWII filmpjes gemaakt door dezelfde persoon, maar wil die verkopen voor 500 euro per stuk. Dit is te veel voor mij.

 

Hij heeft ook amateur 9.5mm filmpjes gemaakt in de jaren 30 door hoogstwaarschijnlijk dezelfde persoon, typische familie filmpjes en dagjes uit. Deze zijn gaaf voor contex, en misschien kunnen we wel locatie/famillie achterhalen. Voor veel minder gelukkig.

 

Ik zal kijken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
48 minuten geleden, T4600C zei:

De verkoper heeft nog meer WWII filmpjes gemaakt door dezelfde persoon, maar wil die verkopen voor 500 euro per stuk. Dit is te veel voor mij.

 

Hij heeft ook amateur 9.5mm filmpjes gemaakt in de jaren 30 door hoogstwaarschijnlijk dezelfde persoon, typische familie filmpjes en dagjes uit. Deze zijn gaaf voor contex, en misschien kunnen we wel locatie/famillie achterhalen. Voor veel minder gelukkig.

 

Ik zal kijken...

Krijg je nog wel wat binnen via Patreon ofzo?

Link naar bericht
Delen op andere sites
29 minutes ago, djkoelkast said:

Krijg je nog wel wat binnen via Patreon ofzo?

Hellaas niet. Als het goed ik heb ik aanstaan dat iedereen kan zien hoe veel ik 'verdien' en het aantal Patreons.

 

Ik moet er meer moeite in steken, gewoon updates blijven maken. Meer early-access content ook zoals videos en meer exclusive behind-the-scenes, live-streams.

 

Het probleem is dat ik op dit moment nog geen fysieke beloningen heb. Maar hier ben ik mee bezig... op dit moment is doel wat cassette en videocassetterecorders kopen zodat ik geluid en video kan kopiëren. Ik heb een Revox A77 en AKAI GX-201 waarmee ik kopiën wil kunnen maken van geluidsbanden. AKAI GX-201 moet worden gerepareerd...

 

Ik heb er nu de ruimte niet voor, maar uiteindelijk wil ik ook Z/W afdrukken kunnen maken van de duizenden foto's die ik over de jaren heen heb gedeeld. Hier heb ik een donkere-kamer opselling voor nodig met baden en vergroters. 

 

Hoe ik de prijzen van dit alles moet bepalen is nog iets om uit te vogelen... wel wil ik echt nieuwe geluidscassettes en bandrecorderbanden kopen, van bijvoorbeeld RTM en de bandjesfabriek.

 

Ik hou van consistentie, vooral als het een product is wat ik aan iemand anders lever.  Het is onaanvaardbaar als ik een of andere gare cassette koop in een kringloopwinkel waar weet ik veel mee is gebeurt...

 

Kopiën maken van dia naar dia... is iets waar ik over na heb gedacht, maar hiervoor is speciale kopië-diafilm nodig. Maar volgens mij wordt dit niet meer gemaakt voor 35mm still film:

 

https://www.catawiki.com/l/3968289-lot-of-11-kodak-ektachrome-duplicating-film

 

Doel is wel om alles analoog te houden zonder digitaal tussenmedium. Anders kan je gewoon downloaden en alles zelf doen toch?

Link naar bericht
Delen op andere sites

En ik vraag mij af of het mogelijk is om een positief te maken van een negatief door deze te fotograferen met... een negatief.

 

Want: negatief -> negatief = positief.

 

Maar of dit bruikbaar is om te projecteren... het contrast zal wel raar zijn, en misschien enorm licht of juist donker?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Wel heel bijzonder zulke beelden! Ik kwam laatst dit filmpje tegen, heeft weinig met Luftwaffe te maken maar je ziet dat er de laatste jaren veel interesse is om heel slecht kijkbare films uit die tijd mooi te restaureren tot iets dat voor 2020 acceptabel kijkbaar is:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Hwy8SzVmWGc

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
On 5/27/2020 at 10:01 AM, Hinse said:

Wel heel bijzonder zulke beelden! Ik kwam laatst dit filmpje tegen, heeft weinig met Luftwaffe te maken maar je ziet dat er de laatste jaren veel interesse is om heel slecht kijkbare films uit die tijd mooi te restaureren tot iets dat voor 2020 acceptabel kijkbaar is:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Hwy8SzVmWGc

 

 

Het is afwachten op welke snelheid deze filmpjes zijn genomen. Tussen 12 en 18fps lijkt mij.

 

Met moderne techniek zijn oude films zeker te verbeteren, zal kijken wat ik op deze kan toepassen. Of misschien beter om er niks aan te doen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...