Ga naar inhoud

ID Contest - Droedels van Mars 2


Aanbevolen berichten

Waarom ook niet, een nieuwe contest!

 

Dit voorjaar is er weer een editie van ‘Droedels van Mars’: buitenaards vergezochte tekeningetjes vanaf een kladblokje, waarvan jullie mogen raden wat het allemaal voorstelt! Hoewel het concept, de voorwaarden en de strenge regels bij de enthousiastelingen vast en zeker nog bekend zijn, adviseer ik iedereen die een gokje wil wagen om tóch onderstaande uitleg nog eens goed door te nemen. ;)

 

Het verhaal - een introductie

Deze contest begint direct met een algemeen succes: afgelopen Paasweekend hebben de opsporingsambtenaren van Diereupol een grootscheepse operatie gehouden, waarbij na vele jaren van terreur op hetzelfde moment alle 24 leden van de valsemunters-bende ‘Pik Indat Geld’ zijn gearresteerd.

 

Alle misdadigers zijn zoals dat gaat netjes naar de centrale gevangenis overgebracht en in een gebruikelijk oranje overalletje gehesen. Daarnaast zijn alle leden van P.I.G. ook op de foto geweest voor in het politie archief. Al deze foto’s zijn bijgesloten in onderstaande folder. Je bent wel gewaarschuwd: deze keer krijg je niet zomaar wat vrolijke dieren-droedels onder ogen, maar heb je te maken met de grootste misdadigers die er niet altijd even fris uitzien en waarvan sommigen zich behoorlijk gecamoufleerd hebben. Laat je dus niet misleiden door hun uiterlijk!

 

En er is nog iets wat je moet weten. De leden van P.I.G. zouden nooit zijn gearresteerd zonder de hulp van de informant van Diereupol, die zich maandenlang onder de bendeleden heeft begeven. Ook van deze informant is een foto gedroedeld, om de undercover-status niet in gevaar te brengen!

 

Wat moet je doen? De punten!

Er is dit keer een totaal van 28 punten te verdienen. De opdracht is simpel:

  • Identificeer alle 25 droedel-foto’s: wat voor dieren zie je hierop afgebeeld? 1 punt per dier

 

En een contest zou natuurlijk niet vertrouwd zijn zonder Bonus-punten:

  • B1: Welk dier is de infiltrant? 1 punt
  • B2: Waarom is dit dier de infiltrant? 1 punt
  • B3: Wat maakt dit dier op figuurlijke wijze uniek? 1 punt

 

De antwoorden op de bonusvragen zijn wellicht breed interpretabel, maar ik ben op zoek naar specifieke antwoorden voor toekenning van de punten. Na afloop van de contest deel ik net als bij de vorige editie alle creatieve antwoorden die zijn gegeven, zodat iedereen nog eens even kan mee-grinniken!

 

Antwoorden

Stuur je antwoorden aub via een PB naar de organisator in platte tekst (geen downloads/bijlagen gebruiken). Je kunt zelf nummeren 1,2,3,B1,B2, enzovoorts en het antwoord daar achter vermelden. Maak bij meerdere pogingen steeds gebruik van dezelfde PB-string, zodat alles overzichtelijk onder elkaar staat.

 

Zoals jullie misschien hebben onthouden beoordeel ik erg streng (vorige keer met een reden, nu misschien wel omdat ik dat gewoon leuk vind!). Houd bijvoorbeeld rekening met:

  • Geef héél exact de officiële naam van het afgebeelde dier. Met alleen de diersoort is de kans zeer groot dat je antwoord fout wordt gerekend.
    - Voorbeeld: je antwoordt ‘ Gorilla’ in plaats van ‘ Aap’, want er zijn wel 50 soorten apen.
  • Toevoegingen in de zin van formaten, status, kleuren, enzovoorts zijn niet van toepassing want dat kan ik niet overbrengen in een droedel.
    - Voorbeelden: Dwerg-hamster, Konings-Cobra, Gele-Kaketoe.
  • Tip: Google vooral eerst rond als je denkt een dier te herkennen, om voor jezelf bevestiging te zoeken voor je antwoord! Of als je nu in een coronahuis vol familie en kinderen opgesloten zit; wellicht herkennen zij wel één van de misdadigers op de foto’s!

 

Omdat de kans op een gelijkspel bestaat (2 deelnemers raden alle antwoorden, of komen op hetzelfde aantal goede antwoorden uit) geldt alleen in dát geval de regel dat de deelnemer die tijdens de gehele contest het minste aantal foute antwoorden heeft gegeven (inclusief pogingen op de bonusvragen) de contest wint! Ben dus zorgvuldig met antwoorden insturen, maar houd je ook weer niet in als je bovenaan staat want je weet nooit of je ineens door een concurrent wordt gepasseerd! De ranking-tussenstand die in het topic wordt getoond is alleen gebaseerd op het exacte aantal punten, dus niet het aantal gemaakte fouten. Sta je gedeeld 1e met een concurrent, dan kan je dus niet zien wie er ‘ eigenlijk’ 2e staat op basis van gemaakte fouten. Je persoonlijke score en totaal aantal foute antwoorden zie je alleen terug via PB.

 

Ben je nog steeds aan het lezen?

Super! Het was namelijk een heel stuk proza, maar nu ben je wel goed op de hoogte! Ik ben zeer benieuwd hoe het dit keer gaat verlopen! Ik doe nog even geen uitspraken over ‘hints’, aangezien dat ook even afhangt van of ik duidelijker had moeten droedelen of juist té duidelijk heb gedroedeld. Datzelfde geldt voor de looptijd; het zijn rare tijden, waarbij de één vast wel zin heeft in wat puzzels, terwijl de ander over zijn oren in de drukte zit. We zien dus wel even hoe het loopt, we hebben geen haast, ik geef het ruim op tijd aan als we het gaan afsluiten! :)

 

Aan de winnaar en runner-up wordt weer een mooie award toegekend!

Veel succes maar weer! Droedels! :W

 

Droedels van Mars 2.zip

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

@djkoelkast neem dus je tijd! ;)

 

Er zijn inmiddels twee deelnemers die een eerste inzending hebben gedaan en onderstaand deel ik de actuele ranking.

 

Nogmaals voor de duidelijkheid: dit is gebaseerd op basis van het aantal goede antwoorden / behaalde punten, inclusief het aantal gemaakte fouten. Als deelnemers een gelijk aantal punten hebben maar een verschillend aantal fouten, wordt dit niet kenbaar gemaakt ;)). (Dat is nu dus nog niet het geval ;)).

 

1. RM

2. TMP

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een beestachtig mooie droedels van boeven heb je uit je magische schetsboek getoverd. Ik ben het eens met @djkoelkast dat het moeilijk is terwijl het gemakkelijk lijkt. Het is wel nodig om nog eens een paar keer te kijken op kenmerken te letten en gelijktijdig de tekeningen nog eens te bewonderen.

 

Jazeker doe ik mee, mijn inzending komt eraan, vandaag of morgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Haha dankje! Het is altijd moeilijk in te schatten hoe moeilijk het wordt ervaren. Zelf weet ik natuurlijk de antwoorden en aangezien ik de opgaven deze keer wat gedetailleerder heb gemaakt dacht ik zelf tijdens het uitwerken heel vaak ‘ziet er goed uit zo, maar iedereen ziet zo natuurlijk metéén wat het voorstelt’... dat valt duidelijk tegen -0-. Maar goed, ik kan altijd t.z.t. nog wat algemene hintjes droppen ;).

 

Tussenstand

Inmiddels ook al een verschuiving in de huidige ranking: TMP klimt op naar gelijke hoogte! (Maar ja... wie heeft de meeste fouten gemaakt en staat dus eigenlijk virtueel tweede? >:))

 

1. RM

1. TMP

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
On 4/14/2020 at 9:47 PM, MarsM said:
  • Geef héél exact de officiële naam van het afgebeelde dier. Met alleen de diersoort is de kans zeer groot dat je antwoord fout wordt gerekend.
    - Voorbeeld: je antwoordt ‘ Gorilla’ in plaats van ‘ Aap’, want er zijn wel 50 soorten apen.

 

Droedels van Mars 2.zip 6.19 MB · 13 downloads

 

OK, ik heb het zo precies mogelijk gedaan, volgens de linnaeische taxonomie. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Update tussenstand:

Jawel, er zijn weer verschuivingen in het algemene klassement! We hebben onder andere twee nieuwe uitdagers, djkoelkast en Spiny Norman (volgens mij zelfs jouw debuut in het ID Contests genre? ;)). Iedereen lijkt behoorlijk aan elkaar gewaagd en ik benadruk nog maar eens: als meerdere deelnemers tegelijk op eenzelfde positie in het klassement staan is het hieruit niet te herleiden wie eigenlijk een hogere positie heeft op basis van aantal foutieve antwoorden.

 

1. TMP

2. djkoelkast / Keetie

3. Spiny Norman

4. RM

 

Ps. Nu al leuk om te weten: er zijn 5 deelnemers die een of meerdere pogingen hebben gedaan en van de 25 opgaven zijn slechts 6 opgaven nog door niemand geraden. Aan de andere kant zijn er ook slechts 6 opgaven door alle deelnemers geraden. Dat geeft al wat te denken... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Update tussenstand

Er is weer een verschuiving in het klassement te melden en daar zullen enkelen blij mee zijn, en anderen wellicht stiekem van balen en weer / nog harder aan de bak moeten. Jullie fanatisme is wel weer erg leuk, dat wil ik in ieder geval meegeven! Goed om te onthouden, maar nog niet concreet: wellicht gaan er nog hints komen. En als dat gebeurt zullen die natuurlijk in eerste instantie niet openbaar komen, maar richting deelnemers die reeds / op dat moment al hebben ingezonden om het eerlijk te houden natuurlijk ;).

 

1. Spiny Norman

2. Keetie / TMP

3. djkoelkast

4. RM

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21-4-2020 om 13:50, Spiny Norman zei:

:D En met een beetje geluk kan ik er misschien zelf nóg een puntje bijsprokkelen! :D

Haha, die zou je zomaar eens goed kunnen gebruiken, want de concurrentie zit niet stil! TMP maakt een comeback en komt terug op een gedeelde eerste plaats!  ;)

 

Update tussenstand

Ik ga voor het overzicht de gedeelde ranking even samenvoegen en de telling nu heel letterlijk maken: alleen een 1 of 2 voor je naam betekent dus dat je op dit moment een Award krijgt (exacte positie afhankelijk van aantal foute antwoorden);

 

1. Spiny Norman / TMP

3. Keetie

4. djkoelkast

5. RM

Link naar bericht
Delen op andere sites

Update tussenstand

Er is weer een verschuiving te melden; de concurrentie is hevig, want Spiny Norman pakt de koppositie weer over van TMP! Verder zijn er op dit moment geen gedeelde plaatsen meer, dus we hebben een concrete ranking:

 

1. Spiny Norman

2. TMP

3. RM

4. Keetie

5. djkoelkast

 

Dan nog een extra regeltje even toegevoegd; Ik laat iedereen slechts 1x een blinde gok wagen op het antwoord op B1 (de infiltrant) wanneer het betreffende dier zelf nog niet geraden is (bijvoorbeeld, je geeft aan dat nummer 1 de infiltrant is, terwijl je nog niet weet welk dier dit is). Dit betekent niet dat dit al is voorgevallen of dat hier een hint in verborgen zit (dat bevestig ik hierbij). Bij alle nummers waar je de identiteit van hebt achterhaald mag je gokken wat je wilt natuurlijk, maar daarmee kan je jezelf wel flink benadelen in aantallen foute antwoorden ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Update tussenstand

Het klassement is opnieuw verschoven en iedereen heeft weer een eigen plek veroverd (geen gedeelde plaatsen op dit moment). Ook is er een nieuwe deelnemer: Hinse! Hij komt wellicht op de laatste plaats binnenstormen, maar daar gaat het ongetwijfeld niet bij blijven!

 

1. Spiny Norman

2. TMP

3. Keetie

4. RM

5. djkoelkast

6. Hinse

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is mooi om te merken hoe fanatiek jullie aan het speuren zijn _O_. De drempel om in te stappen is laag, maar om hier met 28 punten weg te lopen is evengoed een flinke uitdaging! ;)

 

Update tussenstand

Er is opnieuw een verschuiving in het klassement: Hinse voert de druk nog verder op en komt nu op een gedeelde eerste plaats met Spiny Norman! Wolven in schaapskleren, sluwe vossen, vuile ratten, domme ezels, kippen zonder kop; het maakt allemaal niet uit welke dierlijke strategie het beste aansluit, als je maar wint! Go get 'm Tigers! En alles is nog mogelijk! -0- 

 

1. Hinse / Spiny Norman

3. TMP

4. Keetie / RM

6. djkoelkast

 

Statistieken

Omdat de uitslag van de pool ook sterk afhangt van de gegeven antwoorden deel ik bijgaand een paar interessante statistieken tot nu toe!

 

Op dit moment zijn er 6 deelnemers.

Totaal zijn / is er:

 

131 foute antwoorden gegeven

12 opgaven waar geen foute antwoorden op zijn gegeven

12 opgaven waar meer dan 1 verschillend fout antwoord op is gegeven

1 opgave waar door iedereen hetzelfde foute antwoord op is gegeven

1 opgave waar alle deelnemers ten minste 1 fout antwoord op hebben gegeven

1 deelnemer die geen antwoord heeft gegeven op 3 of meer opgaven

11 opgaven die door alle deelnemers zijn geraden

2 opgaven die slechts door één deelnemer (niet per sé dezelfde) zijn geraden

2 opgaven die slechts door één deelnemer (niet per sé dezelfde) niet zijn geraden

2 opgaven die nog door geen enkele deelnemer zijn geraden

1 deelnemer die de identiteit van de infiltrant heeft ontdekt

 

Hints

Hierbij bevestig ik ook dat ik spoedig een eenmalige centrale hint via pb ga delen aan alle deelnemers waarvoor geldt: #aantal fouten > 25 (dit om het zo eerlijk mogelijk te houden voor iedereen, en dit geldt ook voor alle 'instappers'). Specifieke hints per opgave komen er niet, omdat de statistieken uitwijzen dat bijna alle opgaven zonder hints door ten minste één deelnemer zijn geraden.

 

Ik zal wel verklappen wat de centrale hint inhoudt: het betreft een deel uit een dagboek-rapportage van de infiltrant ;).

Loop je op dit moment dus vast maar heb je nog niet zoveel fouten gemaakt / pogingen gewaagd: geef nog niet op, want wie weet gaat het je verder helpen! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Update tussenstand

De contest loopt nog lekker door (we hebben geen haast). Kleine update: RM komt op gelijke hoogte met TMP :). Inmiddels hebben 3 / 6 deelnemers de algemene hint via pb ontvangen ;).

 

1. Hinse / Spiny Norman

3. RM / TMP

5. Keetie

6. djkoelkast

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ik ben het met je eens wat het virus betreft, maar met de rest niet. Als iemand een contest begint dan behoort hij/zij het ook af te maken, tenzij er iets tussenkomt. Dat hoort dan door die persoon zelf gemeld te worden, vind ik, of door een door hem gevraagd iemand.

Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de uitslag, maar feitelijk heb ik er geen interesse meer in.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, Keetie said:

Ik ben het met je eens wat het virus betreft, maar met de rest niet. Als iemand een contest begint dan behoort hij/zij het ook af te maken, tenzij er iets tussenkomt. Dat hoort dan door die persoon zelf gemeld te worden, vind ik, of door een door hem gevraagd iemand.

Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de uitslag, maar feitelijk heb ik er geen interesse meer in.

 

Wel benieuwd, maar niet geïnteresseerd? Schrodinger's kat-situatie dus? ;) Maar misschien zit er een verhaal achter. Geef iemand even een kans voordat hij bij verstek veroordeeld wordt. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Spiny Norman zei:

Maar misschien zit er een verhaal achter. Geef iemand even een kans voordat hij bij verstek veroordeeld wordt. 

Veroordelen is ook weer zo'n groot woord...   ik kan me goed voorstellen dat als je ineens 3 maanden niks meer van iemand hoort dat de interesse in een competitie uiteindelijk ook over gaat. Daar kan je dan beter eerlijk voor uitkomen dan dat de organisator uiteindelijk wel weer in actie komt om dan vervolgens te ontdekken dat we weinig animo meer is.

 

Maar ik ben ook erg nieuwsgierig naar de uitkomst.

aangepast door ShelLuser
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo, ik ben er gewoon nog, niks aan de hand. Er is geen complot, zwaarwegende of ernstige reden voor wat dan ook. Gewoon even iets langer ‘uit de lucht’ dan gehoopt, gepland of gewenst, ook voor mezelf. De afgelopen 2 maanden ben ik vrij druk geweest, meer dan gebruikelijk, voornamelijk met werkgerelateerde zaken en overige ‘verplichtingen’. Het dagelijks leven ziet er ineens allemaal net iets anders uit, het is veel drukker door Corona-gedoe, onregelmatiger werk / calamiteiten en in de zomer is de bezetting altijd magerder.

 

Helaas heb ik mezelf even verkeken op de hoeveelheid tijd voor creativiteit / hobby’s (waaronder Retroforum) ik onlangs kon combineren. Zelfs zo nu en dan even inloggen om een algemene reactie achter te laten op andere topics lukte me niet (dat was eigenlijk vorig jaar zonder Corona ook al zo). Voor een contestje komt er daarnaast nog vrij veel administratie, uitwerking, uitdenken en updaten bij kijken waarvoor ik ook daadwerkelijk even achter m’n pc’tje moet kruipen. We moeten zo ook nog steeds een Mol-Belgie Poolaward maken.

 

Voor mij is het dan nog een hobby, maar er zijn ook professionele organisaties die de eindjes even niet meer aan elkaar kunnen knopen waardoor producties vertraging oplopen. Ik begrijp het ook als sommigen er even van balen en dat mag ook gewoon gezegd worden, maar nogmaals; defensief reageren of verontschuldigen voor allerlei onvoorziene dingen hebben allemaal weinig zin. Het is goedbedoeld en het is ook maar een spelletje / bijzaak en er zijn nog steeds ergere dingen in de wereld. Dit heeft nu alleen op ‘on hold’ gestaan, dus geen gevolgen voor het verloop want het is een contest en geen pool.

 

Verder verloop

Ik ga zodadelijk even alle pb’s doorlopen en de huidige stand opmaken en dan gaan we naar het einde toewerken (ik ga met een marge van 2 weken uit van uiterlijk weekend van 22-23 augustus). Als een deelnemer op basis van de laatste tussenstand nog een poging / pogingen wil wagen is dat nog altijd mogelijk, ik ga proberen om hier zo veel en zo snel als mogelijk op te reageren (nog steeds geen garanties dat dit op uur- of dagbasis lukt, want augustus zal nog even druk blijven). Als iemand zegt ‘laat maar’, is dat ook prima. Ik hoop in ieder geval dat iedereen nog steeds wel elkaars moeite waardeert (ik in ieder geval wel van alle enthousiaste deelnemers die er tijd in hebben gestoken!).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Update tussenstand

Ik heb alle pb's nagelopen en de huidige stand is vrij opmerkelijk;

 

1. Hinse / Keetie / RM / Spiny Norman

2. TMP

3. djkoelkast

 

Dat lijkt sterk aan te gaan komen op degene(n) met de minste aantallen fouten... :+

Zoals aangegeven; ik laat 'm nog met een marge van 2 weken openstaan gezien alles ZO dicht bij elkaar ligt en sommigen het er misschien toch niet bij willen laten zitten.

Onthoud wel.... het kan in de top ook zomaar dat je met meer pogingen en foute antwoorden misschien juist wel je eigen glazen ingooit. Dat is de afweging.

 

p.s. ik kon Keetie helaas de antwoorden niet meer terugkoppelen, want de pb is afgesloten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

DE OPLOSSING

Zoals beloofd de oplossing!

 

Het achtergrondverhaal in de OP was uiteraard ter aankleding, maar net als de vorige editie was niks ‘ zomaar’ en je kon hier met enig doordenken meerdere zaken / hints uit opmaken:

  • Opsporingsambtenaren van Diereupol > een bende van diersoorten binnen / gelinkt aan Europa.
  • Valsemunters-bende ‘Pik Indat Geld’ > belangrijk voor het achterhalen van de bonusvragen.

Je kon al gericht zoeken als je ‘Europa’ koppelde aan ‘geld’ en daarnaast de afbeeldingen ook bestudeerde op kenmerken van geld. En dat is achteraf veel makkelijker dan je denkt.

Onderstaand het volledige antwoordschema dat ik daarna nog uitgebreider toelicht:

 

Antwoorden_contest.thumb.png.3f263120ead5957a38377809d4c88219.png

 

De huidige Eurozone bestaat precies uit 25 landen die de euro als betaalmunt hanteren: de 19-EU landen lidstaten, samen met 6 niet-EU-landen met wel de euro als munteenheid. Elk van de dieren op de droedels kon dus worden gekoppeld aan één van deze 25 lidstaten, wat je een concrete zoekrichting had kunnen verschaffen.

 

De extra stap in de puzzel was de infiltrant als antwoord op B1 (nr. 3 de ezel).

Deze was in feite als volgt te achterhalen, tevens het antwoord op B2: ALLE misdadigers en leden van de bende hadden een logo / tatoeage van een Euro-teken (€) in hun droedel verwerkt, BEHALVE de infiltrant. Als je nu denkt “What the….. dat had ik toch overduidelijk moeten zien??”; schrale troost: niemand heeft het opgemerkt.

 

Het antwoord op B3 was een kleine grap die ik heb verwerkt voor de allerallerallerslimsten / doordenkers en als laatste leuke triviale uitsmijter. De vraag was wat dit dier figuurlijk uniek maakte. Dit dier had namelijk stiekem ‘toch’ een link met zijn Eurozone-locatie:

  • Droedel nummer 3
  • Je hield San Marino over als Eurozone-land dat geen kenmerkend / symbolisch dier tussen de droedels had. San Marino is beroemd om de 3 torens op de berg Monte Titano.
  • En daar komt het: Voor zover bekend bestaat er door de natuurlijke wet van symmetrie in de wereld geen enkele diersoort met 3 poten. Een oneven aantal poten komt sowieso niet voor, behalve bij stekelhuidigen zoals de zeester.
  • Een Ezel is echter figuurlijk uniek, want: een schildersezel heeft echter wél 3 poten.

Bonus

Voor alle deelnemers die meer dan 25 foute antwoorden hadden gegeven is er via pb ook een bonus verspreid met daarin een deel uit het dagboek van de infiltrant. Bijgaand is deze toegevoegd.

 

1803907521_Dagboekinfiltrant.thumb.jpg.05b919a112a54a1b695a39f87a9308df.jpg

 

Als je ook hier tussen alle regels doorleest zijn er meerdere aanwijzingen te vinden op bovenstaande uitleg;

  • De adresregel - Documentation date, Operational Central Tower, Number + ID-KEY ref. DONKEY, het ID van de infiltrant.
  • De adresregel - Central Tower verwijst naar 1 van de torens op San Marino (locatie van de infiltrant).
  • De adresregel - Pennelo da pittore staat voor schilderskwast in het Italiaans.
  • Opnieuw extra verwijzingen naar Diereupol / Europa en valsemunters / euro’s.
  • ‘ Alle sectoren bemand houden / veel locaties’ verwijst naar bendeleden in verschillende landen.
  • ‘Merkwaardige rituelen en codes, zowel verbaal als non-verbaal’; aansturing op de €-tatoeages die in de droedels waren verwerkt.
  • ‘ Regio-afstemmoment’ sector 11, 15, 19 en 21: deze getallen kwamen weer overeen met de droedel-nummers en dit betrof uit de oplossing Spanje, Vaticaanstad, Andorra en Italië. Allemaal omliggende Eurozone-lidstaten t.o.v. San Marino.

Eindklassement

Sinds de laatste update zijn er geen gevolgen meer geweest voor de eindstand. En dat betekent dat we een overduidelijke winnaar hebben:

 

SPINY NORMAN! (21 punten)

Je debuut-award! Zeer knap, slechts 4 opgaven niet geraden (en zelfs de linnaeische taxonomie in de strijd gegooid!).

 

De Runner-up is een nek-aan-nek race geworden tussen Hinse, Keetie en RM met een gelijk aantal punten. De uiteindelijke Runner-up is geworden:

HINSE! (19 punten) (1 foutje minder dan RM…)

 

Gefeliciteerd beiden! Uiteraard ook veel dank aan alle overige kandidaten die net naast de prijzen grijpen, maar wel enthousiast hebben meegepuzzeld! En zoals eerder gedeeld, vervelend dat het door omstandigheden even iets minder soepel verliep maar helaas dit is aardig wat werk en het werd overmacht. Evengoed denk ik voor iedereen leuk hobby-entertainment voor tussendoor! En net als bij het vorige deel sluit ik deze af met: heb jij ook een leuk idee om te droedelen, maak vooral een toffe opvolger in de reeks!

 

Bijgaand deel ik nog het totale klassement en de lijst van alle foute antwoorden die iedereen heeft gegeven om alles nog eens op je gemak na te kijken en misschien wel even te gniffelen om sommige antwoordsuggesties.

 

Als toelichting:

  • Een groen vlak bij het cijfer in kolom 1 geeft aan of een antwoord door minimaal 1 deelnemer is geraden (dit geldt dus alleen niet voor opgave nr 7 en de bonusvragen).
  • Een groen vlak bij het antwoord in kolom 1 geeft aan of de opgave door ALLE deelnemers is geraden. Bij een wit vlak heeft tenminste 1 deelnemer het antwoord niet geraden.
  • De cijfers in de cellen bij iedere deelnemer geven weer hoe vaak een fout antwoord is gegeven bij een opgave. In geval van een wit vlak is er geen antwoordpoging gedaan.

 

Eindstand.thumb.png.4cbb59f0932501c0d1202c128a1cacac.png

Antwoorden_A.thumb.png.30d124de159141cd5d0d73711125e139.png

Antwoorden_B.thumb.png.e1f9992a5f3bd16921efab89ff08a8e1.png

Antwoorden_C.thumb.png.3b7f953a8c08f027da4713fc5cb6b2c4.png

 

Awards

Deze worden zo snel mogelijk gemaakt, in dit topic gedeeld en uitgereikt!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wauw, wat leuk om nu de oplossingen te zien. En wederom dacht ik net als bij het eerste deel dat er ergens een lijstje of logica schuil moest gaan, maar wéér zag ik het niet. En dat terwijl het er zo dik bovenop lag (ezel, geld... _O-).

Ik denk ook niet dat ik veel verder was gekomen na het zien van de antwoorden, dus ik heb het maximale er wel uitgehaald ;).

 

En damn @Hinse! Kon je niet 1 of 2 foutjes meer maken ;)?

 

Geweldig gedaan en mijn felicitaties naar de winnaars!

1 hour ago, Keetie said:

Gefeliciteerd, winnaars!

 

Veel dank voor MarsM en zijn helper die deze contest mogelijk maakten. Wat een werk hebben jullie er in gestopt. Ik vond hem dit keer erg moeilijk, zo veel uit te puzzelen. Ik ben al blij als ik een sudoku heb kunnen oplossen... ✍️

Ik weet niet wie je bedoelt met "zijn helper", maar ik was het niet ;).

MarsM heeft de contest geheel in zijn eentje gemaakt :).

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh huh, toch nog runner-up. :D @Spiny Norman Gefeliciteerd, terechte winnaar! :) 

 

Mijn complimenten gaan uit naar @MarsM en niet alleen voor de organisatie en gedetailleerde uitwerking van het creatieve denkwerk als de resultaatverwerking, maar ook omdat dit denk ik de eerste contest is die heeeeeel lang duurde hetgeen voor veel mensen denk ik prettig was. Je moest er echt even uitgebreid voor gaan zitten en niet iedereen is in de gelegenheid dat even tussendoor in te plannen. Daardoor is er nu wel een mooie uitslag vanwege een deelnemersveld dat er op een bepaald moment even voor is gaan zitten. 

 

@RM Ik durfde niet meer in te zenden omdat ik niet het idee had snel in de buurt te komen van de juiste antwoorden. En dan zou ik direct een plek dalen. Dus heb het zo maar gelaten. :P 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
54 minutes ago, Hinse said:

 

@RM Ik durfde niet meer in te zenden omdat ik niet het idee had snel in de buurt te komen van de juiste antwoorden. En dan zou ik direct een plek dalen. Dus heb het zo maar gelaten. :P 

 

Ik had precies dezelfde gedachten :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het aantal gemaakte fouten bleek inderdaad uiteindelijk van doorslaggevend belang te zijn voor de Runner-up positie, dus voor die deelnemers zal het extra lastig zijn geweest om de afweging te maken wel / niet nog een antwoord in te zenden! Je wist ten slotte nooit of je nou 2e of eigenlijk 4e stond (En dat komt net als de vorige editie wederom net slecht uit voor @RM >:)). Aan de andere kant, als je niet hoog in het klassement staat maakt het natuurlijk sowieso niet veel uit, dus @djkoelkast had in dat opzicht nog de hint ‘kunnen’ overwegen :P. Feitelijk heeft @Spiny Norman bijna de meeste fouten gemaakt, maar zonder dat risico zou hij weer nooit op plek 1 gekomen zijn. Het is een extra lastigheidje in het spel 8)).

 

@TMP Nee, zeker niet een hoop suggesties zijn bij meerdere kandidaten wel voorbijgekomen. Praktisch iedereen heeft bij de Vlaamse Reus bijvoorbeeld konijn of haas geroepen, misschien wel tegen beter weten in. Maar ik moet zeggen dat ik zelf ook weer nieuwe diersoorten heb leren kennen hoor, zo vond ik bijvoorbeeld de ‘Pangolin’ suggestie van @Spiny Norman bij opgave 9 prachtig... ik wist niet eens dat die bestond! :D. Toch knap dat op 1 opgave na alles is geraden, met name de Olm (grotsalamander) en Desman (watermol) waren moeilijk te vinden en zijn maar door een enkele deelnemer geraden (en daar had @Keetie er op de valreep ook nog één van ontdekt en kwam daarmee terug op de virtuele 2e plaats, dus onderschat jezelf en je sudoku-skills nooit! ;)).

 

Het moeilijkste als organisator blijft altijd om het niveau van de opgaven in te schatten. Bijvoorbeeld: Iedereen ziet toch zo dat het een duif is? Op elke opgave datzelfde € teken, dat moet toch opvallen? Dat blijkt dan toch niet zo ‘obvious’ te zijn, maar blijkbaar toch ook weer niet onmogelijk als slechts 1 opgave door niemand is geraden. :)

 

Tof in ieder geval dat iedereen het weer vermakelijk heeft gevonden! Met name het creatieve uitwerken kost toch altijd best wel weer wat tijd, dus diezelfde ruimte om alles uit te pluizen wilde ik iedereen ook de gelegenheid voor geven. Zoals @Hinse aangaf volgens mij dus wel een goede aanpak geweest om de looptijd langer te maken (even los gezien van dat ik even uit de lucht was, dat was natuurlijk niet gepland en bevorderlijk, dus dat wordt ook zeker meegenomen voor een eventuele toekomstige editie!), want zo kon iedereen die een poging wilde wagen er op z’n eigen moment even ruimte voor maken zonder tijdsdruk.

 

Nogmaals dank voor jullie enthousiasme en feedback! ^O^

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...