Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan Pubquiz


Aanbevolen berichten

Ik zal ook eens gaan puzzelen 

PS. Speel vaak normaal aan pubquizzen mee, nu veel online natuurlijk.


Kwam deze tegen 30 mei om 20:00 : Online evenement https://facebook.com/events/s/bassie-adriaan-pubquiz/2666310790316638/?ti=wa

Bassie en Adriaan pubquiz, dacht dat t misschien leuk was om met een groepje mee te doen?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 5/20/2020 at 3:54 PM, Hinse said:

Hmm ik weet niet of dat zo'n goed idee is met de geschiedenis van dit forum m.b.t. Bassie & Adriaan. :P

 

Wou je soms voorstellen dat we dat maar even aan de binnenkant van onze ogen moeten gaan bekijken? 😮

 

Maar geen telefoon doormidden breken als je de quiz verliest he?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 23-5-2020 om 20:50, samba-boy zei:

Juist daarom! Even laten zien dat we er wel verstand van hebben _O-

De voorbeeldvragen zoals 'Hoe heet de hond waar Bassie zo graag mee speelt?' vind ik alleen niet zo tot de verbeelding spreken. Ik zie liever een vraag als 'Welke arrangeur maakte de beste achtergrondmuziek?' of 'Noem zoveel mogelijk namen waarmee B&A juridische conflicten hebben gehad in het verleden of heden'. :P  

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is een ‘openbaar’ online evenement, maar ik moet wel per se lid zijn / een account hebben van Facebook. Word ik gelijk gecatalogiseerd in de Bassie en Adriaan databank van Zuckerberg, waar heel vertrouwelijk mee wordt omgegaan, brrrr... :{

 

Veel plezier deelnemers, anders is het allemaal gelijk weer zo negatief ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, MarsM said:

Het is een ‘openbaar’ online evenement, maar ik moet wel per se lid zijn / een account hebben van Facebook. Word ik gelijk gecatalogiseerd in de Bassie en Adriaan databank van Zuckerberg, waar heel vertrouwelijk mee wordt omgegaan, brrrr... :{

 

Veel plezier deelnemers, anders is het allemaal gelijk weer zo negatief ;).

Op de site van Bassie en Adriaan wordt het heel anders vermeld. Of ik lees het verkeerd natuurlijk.

 

https://www.bassie-adriaan.nl/pub-quiz/

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, MarsM zei:

Het is een ‘openbaar’ online evenement, maar ik moet wel per se lid zijn / een account hebben van Facebook. Word ik gelijk gecatalogiseerd in de Bassie en Adriaan databank van Zuckerberg, waar heel vertrouwelijk mee wordt omgegaan, brrrr... :{

 

Veel plezier deelnemers, anders is het allemaal gelijk weer zo negatief ;).

Meld je aan als: Mars Kramer uit Blokker _O- 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Facebook heb je helemaal niet nodig. Het wordt een Youtube livestream en ze maken waarschijnlijk gebruik van Google Forms waarmee je per ronde een formulier in moet zenden. Een dag later volgt dan de uitslag vaak (vanwege het grote aantal deelnemers als je zoiets landelijk doet). Ik heb op dezelfde manier vorige week aan een pubquiz mee gedaan.

 

FN gebruiken ze nu puur voor marketing/bereik om zoveel mogelijk mensen te laten mee doen, maar je hebt het dus niet nodig voor de pubquiz. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lang geleden dat ik me heb laten horen maar ik leef ook nog en doe zeker mee! Zou wel wat zijn als we met z’n allen meedoen met als teamnaam iets van forum erin🤣

Link naar bericht
Delen op andere sites

Reageer hier niet zo vaak meer maar ik dacht toch even kijken wie er vanavond allemaal ook gaan meedoen  😀 ben toch wel benieuwd naar vanavond.

aangepast door doeska
Link naar bericht
Delen op andere sites

Na ronde 1 hebben ze de chat bij de comments afgesloten... Rare chat waar getrolt en gescholden werd en alle vragen al worden beantwoord (was te verwachten, met totaal geen moderatie). Soms ook wat rare vragen, maar alles gaat om 'de fun'. Al worden er wel prijzen weggegeven, dus de zoektocht naar de 'grootste kenner' is nu 'wie kan het slimste de chat in de gaten houden en de goede antwoorden opvissen'. Mja.

 

Het tempo is ook wel tergend langzaam. Wel, dat moet ik ze nageven, chapeau voor de productiewaarde. De graphics en de muziekjes zijn erg B&A'erig. Jammer dat de hosts dat niet echt zijn. Ze doen hun best, maar het voelt meer als een 'zie ons hier zitten'-vibe dan wat anders.

 

Ben ik te negatief? Het is wel een heel mooi initiatief, en dat is over een serie van bijna 45 jaar oud toch wel bijzonder te noemen.

 

En ik was te laat voor het inzenden van ronde 2. Bluh. Ik kap er al mee. _O- 

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet als naam HetForum meegedaan was ik denk ik gelijk gediskwalificeerd.:P

Ben zelf op plek 99 geëindigd. Winnaar is trouwens een oude bekende van hier (actief t/m 2006) zie ik: kas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uren geleden, Sam zei:

Niet als naam HetForum meegedaan was ik denk ik gelijk gediskwalificeerd.:P

Ben zelf op plek 99 geëindigd. Winnaar is trouwens een oude bekende van hier (actief t/m 2006) zie ik: kas.

CTRL-F: "Forum" "HetForum" "retro" levert allemaal geen treffers op.

 

Ik ben na 1 ronde meedoen keurig op de 2800ste+ plek geraakt _O- 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, samba-boy zei:

CTRL-F: "Forum" "HetForum" "retro" levert allemaal geen treffers op.

 

Ik ben na 1 ronde meedoen keurig op de 2800ste+ plek geraakt _O- 

Viel de quiz tegen? Misschien was je wel de winnaar geworden

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, samba-boy zei:

Nou ja, zoals ik hierboven al schrijf. Er zaten wat rare, ook wat volgens mij onjuiste vragen tussen en de stemming was... Het was een aap met een gouden ring, zeg maar.

Ik snap wel wat je bedoeld

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, samba-boy zei:

Nou ja, zoals ik hierboven al schrijf. Er zaten wat rare, ook wat volgens mij onjuiste vragen tussen en de stemming was... Het was een aap met een gouden ring, zeg maar.

In de shortie 'Veiligheid voor alles' pakt Bassie wat taarten voor het eten. Adriaan zet er 3 terug en later pakt Bassie er nog 1. Hoeveel taarten pakt Bassie? Antwoord is 3.... 

 

Welke baan hadden Bassie en Adriaan in hun eerste droomwereld. Bordenwasser kon je niet invullen, antwoord was te lang. 

 

Zo waren er nog wel wat gekke dingen. Maar ik vond de opzet en het idee leuk. Volgende keer zou ik er alleen iets meer tempo ingooien.  Niet zo zeer met de vragen stellen maar controle van de antwoorden. Bij de fragmenten vragen kwam niet alleen het antwoord maar zowat een halve aflevering. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, jeugdmemories zei:

In de shortie 'Veiligheid voor alles' pakt Bassie wat taarten voor het eten. Adriaan zet er 3 terug en later pakt Bassie er nog 1. Hoeveel taarten pakt Bassie? Antwoord is 3.... 

 

Welke baan hadden Bassie en Adriaan in hun eerste droomwereld. Bordenwasser kon je niet invullen, antwoord was te lang. 

 

Zo waren er nog wel wat gekke dingen. Maar ik vond de opzet en het idee leuk. Volgende keer zou ik er alleen iets meer tempo ingooien.  Niet zo zeer met de vragen stellen maar controle van de antwoorden. Bij de fragmenten vragen kwam niet alleen het antwoord maar zowat een halve aflevering. 

Dat was een nadeel inderdaad, maar niks tegen de heren van de Quiz, die deden het goed, en het was prettig om naar ze te luisteren! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

Iemand nog aan de tweede pubquiz meegedaan?

Vond het zelf weer leuk gedaan. Een stuk korter als de eerste en ook wel wat makkelijkere vragen dit keer ertussen. En nog Aad even die op het einde erbij kwam toen ze de 3 prijswinnaars bekend maakten.

 

Winnaard.jpg

aangepast door doeska
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja hij heeft inmiddels een gedeelde tweede plek. Maar alsnog heel goed natuurlijk.

Zellf gedeeld negende geworden in de definitieve uitslag.

 

IMG_20210225_162502_543.jpg

aangepast door doeska
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...