Ga naar inhoud

TROS Vermist aflevering gezocht ivm docuserie


Aanbevolen berichten

Beste Retroforum leden,

Heel tof om te ontdekken dat jullie site bestaat! Ik heb een vraag voor jullie en hoop dat iemand hier me kan helpen.

Ik ben bezig met het maken van een documentaireserie en voor mijn onderzoek ben ik dringend op zoek naar een oude TROS vermist aflevering, gepresenteerd door Jaap Jongbloed, die een potentieel belangrijk fragment bevat voor mijn project. De aflevering werd oorspronkelijk uitgezonden op 26 november 1999 op Nederland 2.

Ik heb al bij Beeld en Geluid en de TROS zelf gecheckt maar beide partijen hebben de aflevering niet in hun archief, dus jullie zijn mijn laatste strohalm.

Heeft iemand toevallig nog deze aflevering in zijn/haar bezit? Of heb je misschien een tip voor waar ik hem kan vinden?

Als je me kan helpen zorg ik ervoor dat je bedankt wordt op de aftiteling!

 

Groet,

Flynn

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi Flynn,

 

Welkom op Retroforum! Bijzondere vraag, en een prima uitdaging! Normaal gesproken zou ik dit behandelen in het 'Dokter Beeldbuis'-topic, maar ik denk dat het ook wel prima hier kan. ;)

 

Kun je iets loslaten over de vermissingszaak waar het om te doen is? Dutroux?

 

Ik ben bang dat ik hier vooralsnog geen opnames van heb... Heb je wellicht Jaap Jongbloed of de producent van destijds, Arjan Harmsen benaderd hierover? Wellicht dat zij weten waar een eventuele archiefopname naartoe gegaan is. De TROS heeft zelf een eigen archief aangehouden dat ze zijn gaan digitaliseren, wellicht is het érgens maar nog niet digitaal (de TROS schuift voor aanvragen al snel aanvragers door naar Beeld & Geluid, en gezien zij regelmatig alleen de eerste en de laatste aflevering van een seizoen bewaarden, voor de historische beeldvorming...), dat is ook een optie.

 

Is er verder nog een tijdsaanduiding voor wanneer dit nodig moet zijn, en wat er mogelijk in de uitzending zit waardoor het nodig is voor de documentaire? :)

 

Veel vragen, hopelijk niet teveel ;)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Medewerkers.

 

Personen die in andere items aan bod komen. Misschien details in TROS-kompas? Is het papierwerk van de TROS consulteerbaar?

 

Productiehuis...

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Team_Facilities

 

Het productiehuis.

Verdomd ja, dat hebben we hier nog liggen. (...) Nee, we hebben dat niet digitaal en we hebben ook de rechten niet. Informeert u eens bij B&G.

 

B&G.

Dat hebben we niet. (...) Nee, we gaan die banden niet bij hen opvragen. (...) Omdat we er al genoeg van hebben, daarom. Niémand wil oude uitzendingen van 'Vermist' zien. (...) Ja, nee, ja, dat... tja. O, middagpauze. Vindt u het erg als we het gesprek hier afronden?

 

De omroep.

Meneer, wat zouden wij moeten met driehonderd uitzendingen van 'Vermist'? We hebben alleen interesse in banden met Jantje Smit en Vader Abraham. Of André Rieu.

 

Enfin, veel succes. 🙂

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uren geleden, samba-boy zei:

Hoi Flynn,

 

Welkom op Retroforum! Bijzondere vraag, en een prima uitdaging! Normaal gesproken zou ik dit behandelen in het 'Dokter Beeldbuis'-topic, maar ik denk dat het ook wel prima hier kan. ;)

 

Kun je iets loslaten over de vermissingszaak waar het om te doen is? Dutroux?

 

Ik ben bang dat ik hier vooralsnog geen opnames van heb... Heb je wellicht Jaap Jongbloed of de producent van destijds, Arjan Harmsen benaderd hierover? Wellicht dat zij weten waar een eventuele archiefopname naartoe gegaan is. De TROS heeft zelf een eigen archief aangehouden dat ze zijn gaan digitaliseren, wellicht is het érgens maar nog niet digitaal (de TROS schuift voor aanvragen al snel aanvragers door naar Beeld & Geluid, en gezien zij regelmatig alleen de eerste en de laatste aflevering van een seizoen bewaarden, voor de historische beeldvorming...), dat is ook een optie.

 

Is er verder nog een tijdsaanduiding voor wanneer dit nodig moet zijn, en wat er mogelijk in de uitzending zit waardoor het nodig is voor de documentaire? :)

 

Veel vragen, hopelijk niet teveel ;)

In het TROS/Videotheek-archief zit ie helaas ook niet....

aangepast door mcmurdyy
Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, mcmurdyy zei:

In het TROS/Videotheek-archief zit ie helaas ook niet....

 

Hopelijk komt dat, net zoals andere omroepcollecties (waarvan ik ook maar hoop dat ze bestaan, want weten doe je het niet als leek) nog een keertje bij B&G terecht... kunnen we tenminste met z'n allen opzoeken wat nu precies in dergelijke deelcollecties bewaard gebleven is. Zou fijn zijn om te weten.

 

En waar komt Dutroux opeens vandaan, uit alle mogelijke onderwerpen die in 'Vermist' behandeld hadden kunnen worden? Even los van het feit dat hij in november '99 dus alweer anderhalf jaar vast zat, waardoor zijn exacte locatie met grotere zekerheid bepaald kon worden dan voor bijna eenieder ander. Niet bepaald vermist dus. 🙂

Link naar bericht
Delen op andere sites

De starter van dit onderwerp heeft nooit Dutroux gezegd toch? Dus we hoeven daar niet eindeloos over door te gaan.

 

Er zijn nog enkele andere verzamelaars die al dan niet iets zouden kunnen hebben, Otto/tvenradiodatabase.

 

Al moet ik wel zeggen dat de kans nogal klein is. Nederland is ook geen bewaarland; mensen gooien hun ouwe banden weg (zie bv. mijn onderschrift). Alleen via mensen die zelf bij deze éne aflevering betrokken waren, zou het nog kunnen dat ze dit bewaard hebben.

 

Oproepje op marktplaats e.d.? Ik reken er niet op maar ik sluit niet uit dat het wel zou kúnnen werken.

aangepast door Spiny Norman
Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, Koen zei:

En waar komt Dutroux opeens vandaan, uit alle mogelijke onderwerpen die in 'Vermist' behandeld hadden kunnen worden? Even los van het feit dat hij in november '99 dus alweer anderhalf jaar vast zat, waardoor zijn exacte locatie met grotere zekerheid bepaald kon worden dan voor bijna eenieder ander. Niet bepaald vermist dus. 🙂

Was een wilde gooi van mij, simpelweg vanwege de periode van uitzending en omdat Nederlandse crimedocu's vaker over Dutroux gaan. Nogmaals, het was een compleet ongefundeerde gok, maar even mailen met een bevriende archivaris leert mij dat er ondermeer dít aan gebruikt stockmateriaal in die exacte Vermist-uitzending zat;

 

Quote

(...)
titel origineel
JOURNAALBEELDEN MARC DUTROUX

titel publicatie
JOURNAALBEELDEN MARC DUTROUX

producent
VRT - Vlaamse Radio & Televisie

productiejaar
1998

productieland
België

gebruik duur (in seconden)
15

 

 

Vond ik toch wel bijzonder. Maargoed, in Vermist ging het volgens mij in die tijd vaak om Dutroux.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
On 6/26/2020 at 3:34 PM, samba-boy said:

Hoi Flynn,

 

Welkom op Retroforum! Bijzondere vraag, en een prima uitdaging! Normaal gesproken zou ik dit behandelen in het 'Dokter Beeldbuis'-topic, maar ik denk dat het ook wel prima hier kan. ;)

 

Kun je iets loslaten over de vermissingszaak waar het om te doen is? Dutroux?

 

Ik ben bang dat ik hier vooralsnog geen opnames van heb... Heb je wellicht Jaap Jongbloed of de producent van destijds, Arjan Harmsen benaderd hierover? Wellicht dat zij weten waar een eventuele archiefopname naartoe gegaan is. De TROS heeft zelf een eigen archief aangehouden dat ze zijn gaan digitaliseren, wellicht is het érgens maar nog niet digitaal (de TROS schuift voor aanvragen al snel aanvragers door naar Beeld & Geluid, en gezien zij regelmatig alleen de eerste en de laatste aflevering van een seizoen bewaarden, voor de historische beeldvorming...), dat is ook een optie.

 

Is er verder nog een tijdsaanduiding voor wanneer dit nodig moet zijn, en wat er mogelijk in de uitzending zit waardoor het nodig is voor de documentaire? :)

 

Veel vragen, hopelijk niet teveel ;)

Hi samba-boy,

Dank voor de tips! Ik ben jammer genoeg gebonden aan een strenge geheimhoudingsverklaring wat betreft het onderwerp van de docu maar kan wel verklappen dat het niet over Dutroux gaat. Wel een goede gok overigens.

 

Ik heb al contact gehad met B&G en de TROS maar beide hebben de desbetreffende aflevering jammer genoeg niet in bezit. Ik ga ook nog contact zoeken met de makers van het programma voor het geval die nog een kopie hebben liggen.

Dank voor het meedenken!

 

Flynn

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 6/28/2020 at 2:59 PM, Spiny Norman said:

De starter van dit onderwerp heeft nooit Dutroux gezegd toch? Dus we hoeven daar niet eindeloos over door te gaan.

 

Er zijn nog enkele andere verzamelaars die al dan niet iets zouden kunnen hebben, Otto/tvenradiodatabase.

 

Al moet ik wel zeggen dat de kans nogal klein is. Nederland is ook geen bewaarland; mensen gooien hun ouwe banden weg (zie bv. mijn onderschrift). Alleen via mensen die zelf bij deze éne aflevering betrokken waren, zou het nog kunnen dat ze dit bewaard hebben.

 

Oproepje op marktplaats e.d.? Ik reken er niet op maar ik sluit niet uit dat het wel zou kúnnen werken.

Hi Spiny Norman,

Otto/tvenradiodatabase kende ik nog niet. Ik zie dat ze behoorlijk wat TROS Vermist afleveringen hebben, alleen jammer genoeg lijkt hun collectie op te houden in 1998, het jaar vóór de aflevering die ik zoek. Maar goed, ik zal contact met ze opnemen. En op Marktplaats zoeken is ook een goed idee!

 

Dank,

Flynn

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, Flynn said:

Hi Spiny Norman,

Otto/tvenradiodatabase kende ik nog niet. Ik zie dat ze behoorlijk wat TROS Vermist afleveringen hebben, alleen jammer genoeg lijkt hun collectie op te houden in 1998, het jaar vóór de aflevering die ik zoek. Maar goed, ik zal contact met ze opnemen. En op Marktplaats zoeken is ook een goed idee!

 

Dank,

Flynn

 

Het is meer een soort IMDb - hoewel je wel het bestaan van die ene aflevering kan toevoegen en die daarna op "gezocht" kan zetten.

Otto is bij mijn weten iemand anders, gewoon een van de mensen met een grote verzameling. Jordy van Eindhoven kan je het ook vragen, gewoon puur voor de zekerheid.

Flynn - niet dezelfde als van "Floris"?

aangepast door Spiny Norman
extra info
Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Spiny Norman zei:

Het is meer een soort IMDb - hoewel je wel het bestaan van die ene aflevering kan toevoegen en die daarna op "gezocht" kan zetten.

Otto is bij mijn weten iemand anders, gewoon een van de mensen met een grote verzameling. Jordy van Eindhoven kan je het ook vragen, gewoon puur voor de zekerheid.

Flynn - niet dezelfde als van "Floris"?

Otto is iemand anders dan de eigenaar van die tv database ja. Otto heeft hier ook een account, maar niet meer actief geweest de laatste tijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...