Ga naar inhoud

Angela Anaconda gezocht


Aanbevolen berichten

1 uur geleden, djkoelkast zei:

Welkom op Retroforum! Ik heb het wel eens gezien, was vrij matig maar toch wel eens blijven kijken ook, weet ook niet waarom :P

Ik zal het onthouden voor als ik het eens tegenkom, kwam dat niet op Fox Kids? Of was het Nickelodeon.

Bijna: kwam eerst rond 1999-2000 op Cartoon Network (toen nog in de originele versie met ondertiteling), en na een paar jaar afwezigheid met een NL-dub op Fox Kids.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
Op 18-11-2020 om 19:17, Spiny Norman zei:

Volgens mij heb ik wel wat, terwijl ik de serie niet eens ken of leuk vind. Toevallig gevonden. Moet even kijken welke taal.

Slechte beeldkwaliteit maakt niet uit gaat om de Nederlandse audio en Jeroen is iemand die de Nederlandse versie ook wil vinden

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, maar Peter zegt dat ik het niet moet doen.

 

file.php?id=3347284

 

Maar FF serieus: Volgens mij is dit forum niet officieel een ruilplaats voor materiaal. Ik ken je niet. Je komt hier maar om één ding, daarna zien we je nooit meer terug.

 

Ik zeg niet dat ik dat soort dingen zelf nooit gedaan heb, maar je moet dat echt wat subtieler aanpakken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden, dennismiiboy zei:

Alstublieft, ik wil al twee jaar een opname en ik heb uren en uren ernaar gezocht zonder antwoord. Wilt u alstublieft de opnames sturen of uploaden. Omdat dit een cruciaal ding is, voor de serie. 

Gast, zit niet zo ongeduldig te graaien. De dude zegt nee, laat het daar dan bij.

 

"Cruciaal ding voor de serie"? Welke serie? Ik snap niks van je berichtjes en wie Jeroen is zal me ook aan mijn reet roesten.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, samba-boy zei:

Gast, zit niet zo ongeduldig te graaien. De dude zegt nee, laat het daar dan bij.

 

"Cruciaal ding voor de serie"? Welke serie? Ik snap niks van je berichtjes en wie Jeroen is zal me ook aan mijn reet roesten.

Sorry ik wist gewoon niet wat hij bedoelde

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik probeer het. Maar wil je toch alsjeblieft de opnames uploaden op YouTube of op google drive zetten ongeacht de beeldkwaliteit. Het is op Fox Kids uitgezonden maar nu is het Disney XD en waarschijnlijk heeft Disney het bronmateriaal vernietigd. Dit is echt wat gearchiveerd moet worden online om iedereen te laten zien hoe goed de zender was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een treurnis. De ‘pleur alles maar op youtube’-generatie heeft juist de hele markt verpest en verrassing; alles wat je nu bekijkt op je streamingdienstjes is er ook over 15 jaar niet meer als ze centraal besluiten dat het eraf gaat voor iets anders / nieuws.

 

Dat is toch ook wat we willen met z’n allen? Nu is het dit en over 15 jaar heb je weer de huilerds die Game of Thrones nog eens terug willen zien maar ‘nu’ de dvd’tjes niet kopen of een hardcopy bewaren. Moet het dan zomaar online gepleurd worden?
 

Spiny Norman heeft groot gelijk. Het is naast een principe kwestie ook nog eens auteursrechtelijk materiaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
32 minuten geleden, MarsM zei:

Wat een treurnis. De ‘pleur alles maar op youtube’-generatie heeft juist de hele markt verpest en verrassing; alles wat je nu bekijkt op je streamingdienstjes is er ook over 15 jaar niet meer als ze centraal besluiten dat het eraf gaat voor iets anders / nieuws.

 

Dat is toch ook wat we willen met z’n allen? Nu is het dit en over 15 jaar heb je weer de huilerds die Game of Thrones nog eens terug willen zien maar ‘nu’ de dvd’tjes niet kopen of een hardcopy bewaren. Moet het dan zomaar online gepleurd worden?
 

Spiny Norman heeft groot gelijk. Het is naast een principe kwestie ook nog eens auteursrechtelijk materiaal.

Rustig en het probleem is dat er nooit een dvd is gekomen. Als er een dvd ervan was zou ik die kopen maar die is er niet. En de makers hebben er ook over de rechten geen problemen mee. Dit moet echt online bewaard worden, omdat de nasynchronisatie dan nooit meer te vinden is. Dan gaat een stuk geschiedenis verloren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rustig?
 

Nee, hier is nooit een dvd van gekomen en dat geldt voor steeds meer materiaal, want als alles op YouTube wordt gepleurd of op streamingdiensten of via andere internet-wegen wordt verspreid is dat toch ook op geen enkele manier rendabel of een markt voor? Zou jij daar financieel in investeren als uitgeverij?

 

Je draait de hele situatie precies om. Je wilt het op YouTube omdat er geen dvd is, maar die dvd’s zijn er niet (meer) omdat het toch op YouTube wordt gepleurd. En waar is de stelling op gebaseerd dat de rechthebbenden er geen problemen mee zouden hebben? Als een auteur dat al vindt dan is dat eerder omdat het dweilen is met de kraan open.

 

En er gaat geen geschiedenis verloren hoor, genoeg Spiny Norman’s die het op een zolderkamer op VHS in een mooie kartonnen doos hebben liggen waar  niemand het kan kopiëren ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
52 minuten geleden, MarsM zei:

Rustig?
 

Nee, hier is nooit een dvd van gekomen en dat geldt voor steeds meer materiaal, want als alles op YouTube wordt gepleurd of op streamingdiensten of via andere internet-wegen wordt verspreid is dat toch ook op geen enkele manier rendabel of een markt voor? Zou jij daar financieel in investeren als uitgeverij?

 

Je draait de hele situatie precies om. Je wilt het op YouTube omdat er geen dvd is, maar die dvd’s zijn er niet (meer) omdat het toch op YouTube wordt gepleurd. En waar is de stelling op gebaseerd dat de rechthebbenden er geen problemen mee zouden hebben? Als een auteur dat al vindt dan is dat eerder omdat het dweilen is met de kraan open.

 

En er gaat geen geschiedenis verloren hoor, genoeg Spiny Norman’s die het op een zolderkamer op VHS in een mooie kartonnen doos hebben liggen waar  niemand het kan kopiëren ;)

Jij klinkt echt egoistisch. Sorry hoor als je aangesproken voelt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee hoor, ik voel me niet zo snel beledigd. Alles in het leven draait echter wel om geld; het moet in dit geval geproduceerd, gelicenceerd, gedistribueerd.

 

En dat is, zeker voor oud materiaal, niet meer op te brengen mede 'dankzij' de YouTube generatie, want 1 dvd-upload en je verdient de investering nooit meer terug.

 

En dat interesseert jou eigenlijk niks als jij zelf Angela Anaconda maar hebt, toch? Dat vind ik dan zelf eerder egoïstisch. Je steelt het melkschap bij Albert Heijn toch ook niet leeg om het voor de winkel uit te delen?

 

Maar we hebben een andere visie op de zaak, best, maar anders zou ik nogmaals zeggen: benader de producent en geef het uit op dvd, dan weet je hoe leuk het is. :)

 

En nogmaals er gaat geen geschiedenis verloren. Als iemand iets niet in bezit heeft betekent dat niet dat het verloren is. Ik heb de nachtwacht ook niet in m'n huiskamer hangen.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden, dennismiiboy zei:

Ik wil altijd bronnen vermelden, ik wil als het online staat de persoon vermelden en waarderen die de afleveringen heeft

Ja maar er is geen sprake van "als het online staat". Je hebt het gevraagd, gast zegt nee, hou dan nu ook ook op. Je wordt vervelend nu.

 

Ik wilde nog het voordeel van de twijfel geven omdat je me erg jong lijkt, maar hier een hele simpele conclusie: Retroforum is geen illegaal uitwisselings-downloadhol. Nu niet, nooit niet.

 

1 uur terug, dennismiiboy zei:

Jij klinkt echt egoistisch. Sorry hoor als je aangesproken voelt.

Als je leden die al jaren meer content leveren dan jij in je ene dagje binnenbanjeren en bedelen zo afvalt, dan ben je gewoon klaar hier. Ik spreek niet namens de rest maar namens mezelf: hier zit ik niet op te wachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • TMP locked this topic

Weet je; ik begrijp de frustratie over het niet meer kunnen vinden of bekijken van dit materiaal volledig. Op dezelfde manier loop ik namelijk zelf ook zo vaak tegen vergelijkbare voorbeelden aan, of worden producties niet meer in retailvorm uitgebracht. En ja, ook zoals Spiny al opmerkte, iedereen anno nu deelt daarom wel eens iets met elkaar of vraagt wel eens om een gunst. Net als dat we vroeger cassebandjes van elkaar opnamen.

 

Het enige wat ik wel duidelijk probeer te maken (en wat niet zo goed lukt) is dat het probleem / deze situatie in z’n algemeenheid mede is ontstaan doordat men op massa-platforms en via internet shit met ‘de hele wereld’ is gaan delen en niet meer alleen Jantje en Henkie op de zolder van Kerkstraat 4 in Pieterpukdorp. Het retail / hardcopy aanbod is daarmee steeds minder rendabel geworden (want nogmaals ‘alles’ kost en draait om geld, zelfs koeienscheten) en is een verschuiving ontstaan naar abonnement-streaming.

 

Het is dus een andere definitie van wat je kunt verstaan onder sociaal in combinatie met het openbaar delen voor de hele wereld. De krokodil bijt iedereen nu namelijk in de kont, want dankzij al die sociale freeloaders is er nu voor niemand een dvd van Angela Anaconda waar men anders misschien zomaar een markt voor had gezien ;). En dat is slechts 1 voorbeeld.

 

Maar goed; als je verder leuke onderwerpen ziet op Retroforum voel je vooral niet ‘gebasht’, maar met alleen langskomen voor een share-verzoek zal je dus weinig graan oogsten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...