Ga naar inhoud

Photoplay xtreme spirit


Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Ik heb een photoplay xtreme spirit gekocht en heb er maar 2 dagen mee kunnen spelen. Ik zet hem aan en hij doet vervolgens niks meer. Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag van de pc, echter is dit een atx voeding en moet een PS-on signaal krijgen van het moederboard. 

 

Ik heb de voeding los gekoppeld en eruit gehaald. Volgens het schema is pin nummer 14 van de 20 polige stekker van de voeding de PS-on, deze heb ik doorverbonden met een com en inderdaad de voeding gaat aan.

 

Het lijkt er dus op dat de voeding het signaal niet krijgt van het moederboard. 

 

Iemand een idee wat dit kan zijn?? 

 

Voeding: FSP300-601U 

Moederboard: ASRock P4i65GV

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden, Nick Schipper zei:

Ja sorry heb er niet zo heel veel verstand van, maar baal er van dat hij nu defect is terwijl ik hem pas heb gekocht gewoon voor de fun. Wil hem graag weer werkend hebben. 

Bekijk even of de condensatoren die op het moederbord zitten niet bol zijn. Als ze bol zijn dan moet je ze (laten) vervangen.

image.png.107638606d4065d7ea9bf1b2733a3be8.png

 

Dat is bol, ze moeten recht zijn aan de bovenkant.

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgende stap is alles reseaten, ofwel loshalen van het moederbord en weer vastmaken.

Uiteraard als de stekkers uit het stopcontact zijn.

Geheugen er uit en er weer in, processor er uit en er weer in, koelpasta controleren, mogelijk moet die worden vervangen, batterijtje even doormeten, misschien moet je die vervangen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb iets gevonden. Er zitten op het moederboard wat jumpers. Hier zit een powerbutton op (zie foto). Als ik deze kortsluit en hem dan aanzet springt alles aan en werkt hij naar behoren. Ik moet kort daarna wel de jumper verwijderen anders gaat hij weer uit. Geen idee wat dat zou kunnen zijn. 

Screenshot_20200727_084822_com.google.android.apps.docs.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hem weer aan de praat. Ik heb hem aan gezet en de bios batterij vervangen. De oude batterij was 1.7 Volt, te weinig dus. Daarna moest ik in de bios setup de Restore on AC/Power Loss op power on inplaats van power off. Probleem opgelost. 

 

IMG-20200727-WA0051.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...