Ga naar inhoud

A.U.B. Help me!!! ik zoek een oude console maar ik ken de naam niet!!!


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ga een kort verhaal vertellen over een console waar ik de naam niet van weet en maar niet kan vinden op internet.

 

ik ben nu 18 en toen ik 4-5 jaar was (denk ik) had mijn vader een console gehaald voor mijn broer en ik heb daar heel veel op gespeeld. Wat ik me nog goed kan herinneren is dat het een blauwe (waarschijnlijk een beetje donker blauw) console was en de controller ook en aan de voorkant van de controller tussen L3 en R3 zeg maar had je een switch waar je de console aan en uit kon doen en wat ik me kan herinneren van de gameplay zelf is heel vaag maar ik weet wel dat je een lijst had met games met een zwarte achtergrond een aan de rechter kan had je het logo staan en dat was zeg maar 2 ogen (beetje googly eyes look) die aan elkaar vast zaten met een S vorm streepje ( zoiets: 👁〰️👁 zo iets alleen niet echt realistische ogen)  en ik denk dat de spellen zelf 2d was en heel erg 8-16 bit. 

 

Ik heb hier echt leuke herinneringen aan en ik kan het maar niet vinden mijn broer kan het zich niet al te best herinneren en dat geld het zelfde voor mijn zus en neef, ik heb mijn best gezocht op het internet en ik kan het maar niet vinden dus ik ben bang dat het een chinees knock off ding is die je gewoon op een zwarte markt koopt voor 35 € ofzo. Maar sinds het hier in nederland was en dit een nederlands forum is kunnen jullie mij misschien helpen :) ik ben alvast zeer dankbaar! Please help mij met zoeken ik zoek al een jaar bijna!

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, djkoelkast zei:

Welkom op Retroforum!

 

Klinkt wel echt als een "alles in 1"-ding en dat kan echt van alles zijn, ik hoop voor je dat iemand iets herkent.

Wat is er met die spelcomputer gebeurd dan?

Waarschijnlijk weg gegooid door mijn ouders, dit was ergens in 2006 dus die heb ik sws niet meer liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden, Hinse zei:

Is het misschien een van de vele VTech consoles die op de markt kwamen in die tijd? Dit soort spul:

 

image.png.8b41ecb0861de63155d63a1d9f7bd7be.png

de console en vooral de joystick lijkt er heel erg op maar de kwaliteit was 8 of 16 bit, vtech is daar te goed voor (deze tenminste). 

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uren geleden, samba-boy zei:

Hi 'Knaap76'! Leuke vraag :) Kun je je ook maar iets van een gametitel herinneren, wat dan ook?

ik zeg het je heel eerlijk alles dat ik kan herinneren aan letters/text is heel wazig voor mij maar ik doe echt mijn best om iets na boven te kunnen halen.

ik ben nu 18 en toen was ik 4/5😅 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Dan neig ik samen met Hinse naar de VTech-consoles... We moeten denken aan 2006-2007 en dat was een hele wilde periode aan game producten, dus het kan vanalles zijn.

 

Ben bang dat het ouderwets lijstjes afvinken wordt: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spelcomputersystemen

 

Misschien dat je 'm hier terugvind?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...