Ga naar inhoud

ID Contest Herken De Stem 2


Aanbevolen berichten

Alweer 4 jaar en een maand geleden was het eerste deel al een groot succes.

Daarom heb ik besloten om een tweede deel te maken, maar dan met een nét iets andere opzet, vandaar;

 

ID CONTEST: HERKEN DE STEM 2

 

Ik ben wederom weer met een recorder op bezoek geweest bij 25 bekende Nederlanders en heb ook deze keer weer gevraagd wat ze van zowel deze als de vorige contest vonden.

En ook deze keer liegen sommige reacties er niet om, maar gelukkig zijn er ook een hoop positieve reacties ontvangen.

Ik heb geprobeerd om de reacties íets uitgebreider te laten geven, maar net als bij het eerste deel zijn enkele bekende Nederlanders nét iets minder spraakzaam.

Toch denk ik dat in deze contest enkele namen vrij gemakkelijk te herleiden zijn, hoewel er ook best uitdagende stemmen in de contest zijn opgenomen.

Het spreekt denk ik voor zich dat ik enkel aan bekende Nederlanders die nog in leven zijn om hun reactie kan vragen en het gaat niet om typetjes.

De vraag luidt weer: Welke 25 namen horen bij de stemmen?

 

OPZET

Dit keer gaat het niet zoals bij het eerste deel neerkomen op strategisch spelen van deze contest, maar er zit nog wél weer een soort "snel spelen" element in.

Hieronder staan weer 25 voordeuren afgebeeld en de bedoeling is dat uiteindelijk alle voordeuren geopend worden.

De contest sluit dan ook pas als alle voordeuren open zijn (dus als alle namen geraden zijn). Zodra de laatste naam is geraden blijft de contest nog een kleine week open.

Iedere user die meedoet kan in totaal voor 5 opgaven een hint vragen, echter dit vragen van een hint gaat niet zonder consequenties (zie puntentelling).

Als alle users vast dreigen te lopen en er geen enkele inzending meer wordt gedaan dan kan na verloop van tijd aanvullende informatie worden verwacht, echter dit heeft ook consequenties (zie update en puntentelling). 

 

UPDATE VAN DE CONTEST

Tijdens de eerste contest werden de namen die bij inzendingen werden genoemd in de OP getoond. In deze contest is dat niet (direct) het geval.

De lijst met zowel genoemde mannen als vrouwen namen wordt echter nog wel degelijk op de achtergrond bijgehouden.

Pas wanneer alle users vast dreigen te lopen en er geen enkele inzending meer binnen komt, wordt, nadat dat in dit topic duidelijk en ruim van tevoren wordt aangegeven, deze lijst getoond.

Het tonen van de lijst met namen kan een extra hulpmiddel zijn, maar heeft ook consequenties voor de puntentelling (zie puntentelling).

 

PUNTENTELLING

In tegenstelling tot de eerste contest kan iedere user die meedoet aan déze contest in totaal 50 punten verdienen (25x 2 punten).

Het gaat hier voor de duidelijkheid dus níet meer om het systeem dat de user die het snelste een goede naam vindt 3 punten verdient, de tweede 2 punten en de derde 1 punt. 

Nadat een naam 3x is geraden gaat de voordeur open en wordt hieronder de foto zichtbaar; Elke user die de naam daarna nog zou vinden verdient dus geen punten meer.

 

Iedere user mag voor een opgave een hint vragen waar hij/zij niet uitkomt. In totaal mag een user 5 hints vragen.

LET OP: Als een user een hint aanvraagt voor een opgave dan kan de user voor die opgave nog slechts 1 punt verdienen, in plaats van 2 punten! 

 

Als alle users vast dreigen te lopen en/of er geen inzendingen meer binnen komen dan wordt duidelijk en ruim van tevoren aangegeven dat de lijst met alle genoemde namen hieronder aan de update wordt toegevoegd. Ondanks dat die lijst een zeer handig hulpmiddel is (alle goede namen die genoemd zijn staan er immers ook in) betekent dat wel dat vanaf het moment dat de lijst openbaar staat voor iedere opgave nog slechts 0,5 punten te verdienen zijn!

 

INZENDINGEN

Iedere user mag zo vaak als hij/zij wilt namen door blijven geven.

Deze keer wordt in de terugkoppeling aangegeven welke namen er goed zijn en hoeveel punten er in totaal zijn verdiend.

 

SPELREGELS

- Iedereen mag net zo vaak aan de contest meedoen als hij/zij wil (door een pb te sturen)

- Een naam die is vermeld achter een verkeerd "huisnummer" wordt fout gerekend

- Er wordt geen update gegeven over de ranking van de deelnemende users en hun behaalde punten, alleen het totaal aantal deelnemende users wordt vermeld in de update

- Als de contest volledig stil komt te vallen (geen inzendingen meer (zelfs niet na het geven van hints)) dan kan op den duur besloten worden dat de contest wordt gesloten voordat alle namen bekend zijn

- De winnaar van de contest ontvangt een award;

- Afhankelijk van het totaal aantal deelnemende users (minimaal 5) ontvangt ook de runner-up een award 

 

Link naar het eerste deel

 

OPGAVEN 

Opgaven.zip

 

VOORDEUREN / ANTWOORDEN

Opgaven-Antwoorden.png.6c343322db57cf059aa9a2626ca82e16.png

 

Update.png.17dd02e245951bc648b1e2295a99f65f.png

 

 

SUCCES!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga na het ontvangen van enkele feedback een wijziging in deze editie doorvoeren;

Doordat de contest vanuit het niets geplaatst is zonder enige vorm van communicatie vooraf zouden users die vandaag niet ingelogd zijn en/of users die wat minder tijd hebben de eerstkomende dagen mogelijk direct een achterstand oplopen die lastig in te halen is als de namen die wat makkelijker te raden zijn al een keer zijn doorgegeven. 

Dit zou dan kunnen resulteren in het niet meer gemotiveerd willen zoeken naar de overige opgaven.

 

De verandering die ik doe voor deze editie is dat iedere user voor iedere goede naam die geraden wordt 1 punt gaat krijgen, dus dat betekent dat iedere user in totaal 25 punten kan verdienen.

Wat wel hetzelfde blijft is dat een user bij zijn/haar inzending enkel het totaal aantal punten door krijgt en dus niet weet welke antwoorden goed of fout zijn én dat de deur open gaat als de naam van de bekende Nederlander achter die deur 3x is geraden (vanaf dat moment kun je dus geen punten meer verdienen).

 

Op deze manier zou deze contest iets eerlijker moeten zijn voor iedereen.

De OP wordt zodadelijk ook aangepast met deze informatie.

 

En gezien er al 3 users zijn die ingezonden hebben volgt zodadelijk een eerste update (en ontvangen die users ook een correctie voor hun behaalde punten totaal).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Door de nieuwe opzet kan het vermelden van de doorgegeven namen averechts werken als er slechts een paar users aan de contest mee doen.

Met die reden wacht ik daarom toch nog maar even met het geven van de update totdat er in ieder geval 1 user meer is die mee gaat doen.

De users die nu al mee doen kunnen natuurlijk gewoon door gaan met inzendingen sturen.

 

Voor users die nog mee willen doen: Opgave 6 is inmiddels al 3x geraden, dus die deur is theoretisch gezien al open en daarop zijn dus feitelijk geen punten meer te verdienen.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ter aanvulling op hetgeen in de post hierboven al is gemeld kijk ik de aankomende week aan voor wat betreft de inzendingen die worden verstuurd door de users die al meedoen en de inzendingen van nieuwe users.

Als blijkt dat het aantal inzendingen per users gelijk loopt ten opzichte van elkaar en/of er komende week niet (veel) nieuwe users bij gaan komen dan denk ik erover na om de opzet alsnog terug te veranderen naar de eerdere opzet (gezien dan iedereen feitelijk evenveel tijd heeft gehad om in te kunnen zenden).

Dat betekent dat ik nog steeds bij ga houden welke user het eerst een goed antwoord bij een opgave geeft, wie als 2e en wie als 3e, zodat ik daarmee de mogelijkheid heb om de punten die behaald zijn per user eventueel terug te kunnen zetten naar de eerdere situatie.

In de terugkoppeling van de inzendingen zal ik dan ook deze week de punten doorgeven die behaald zijn in zowel de aangepaste opzet als in de eerdere opzet zoals dit was in het eerste deel.

 

De eerdere opzet is 4 jaar geleden gekozen om zowel wat spanning te creëren (en een nieuwe opzet te proberen) alsook ter meer voorkoming dat meerdere users evenveel punten hebben aan het einde van de contest (waardoor een play-off zou moeten volgen).

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 10/27/2020 at 12:26 AM, RM said:

Ter aanvulling op hetgeen in de post hierboven al is gemeld kijk ik de aankomende week aan voor wat betreft de inzendingen die worden verstuurd door de users die al meedoen en de inzendingen van nieuwe users.

Als blijkt dat het aantal inzendingen per users gelijk loopt ten opzichte van elkaar en/of er komende week niet (veel) nieuwe users bij gaan komen dan denk ik erover na om de opzet alsnog terug te veranderen naar de eerdere opzet (gezien dan iedereen feitelijk evenveel tijd heeft gehad om in te kunnen zenden).

Dat betekent dat ik nog steeds bij ga houden welke user het eerst een goed antwoord bij een opgave geeft, wie als 2e en wie als 3e, zodat ik daarmee de mogelijkheid heb om de punten die behaald zijn per user eventueel terug te kunnen zetten naar de eerdere situatie.

In de terugkoppeling van de inzendingen zal ik dan ook deze week de punten doorgeven die behaald zijn in zowel de aangepaste opzet als in de eerdere opzet zoals dit was in het eerste deel.

 

De eerdere opzet is 4 jaar geleden gekozen om zowel wat spanning te creëren (en een nieuwe opzet te proberen) alsook ter meer voorkoming dat meerdere users evenveel punten hebben aan het einde van de contest (waardoor een play-off zou moeten volgen).

De opzet van deze contest is weer iets aangepast en nu definitief.

De OP is zojuist aangepast, dus lees deze nog eens goed door.

De users die al één of meerdere inzendingen hebben gedaan ontvangen zodadelijk een update van hun huidige puntentotaal.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, djkoelkast said:

Vind ik ook, maar ik herken die andere gewoon echt niet

 

Met een beetje zoekwerk moet je een eind kunnen komen ;).

Inzendingen die ik al eerder heb ontvangen bewijzen dat het te doen is, er zijn nog slechts 8 namen niet geraden ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
39 minuten geleden, RM zei:

 

Met een beetje zoekwerk moet je een eind kunnen komen ;).

Inzendingen die ik al eerder heb ontvangen bewijzen dat het te doen is, er zijn nog slechts 8 namen niet geraden ;).

Ik heb ook echt geen aanknopingspunten. Dat een ander het wel weet zegt natuurlijk niet zo veel :P

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moeilijkheid zit wat mij betreft vooral in die vrouwenstemmen. Zitten er veel bij zonder iets specifiek kenmerkends of karakteristieks (Accent, slissen, stotteren, lage toon, doorrookt, whatever) waar je iets mee zou kunnen ;).
 

Stug blijven proberen dan maar, soms is er ineens een ingeving. :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels is het aantal inzendingen zo goed als gestopt.

Zodra ik meer tijd heb zal ik gaan nadenken over algemene hints, te beginnen voor de BN'ers die helemaal nog niet geraden zijn.

Zodra de hints gegeven worden zijn die antwoorden op dat moment nog slechts 1 punt waard.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik ga in het nieuwe jaar (vanaf de week van 4 januari) hints posten voor de bekende Nederlanders die nog niet gevonden zijn.

Dat zijn er op dit moment nog "slechts" 6.

Dat betekent dus ook dat vanaf dat moment voor een opgave nog slechts 1 punt kan worden verdient.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
gepost (aangepast)

Tijd...Voor de hints.

Zoals gezegd zijn er nog 6 namen niet gevonden, dus daarvoor staan hieronder 6 afbeeldingen weergegeven die je mogelijk dichter bij die namen kunnen brengen.

Voor deze opgaven zijn vanaf nu dus slechts 1 punt te verdienen.

Mocht je nog hints over hebben dan kun je ook maximaal 5 hints vragen voor andere opgaven en dan geldt voor die opgave voor jou ook dat je er 1 punt voor kunt verdienen.

 

5.thumb.png.0dd4d3cb2095748d8b832e6c1a146d30.png

 

9.thumb.png.f66d0110d4ef10b05f1bbacce3b96f05.png

 

13.thumb.png.f08e4c43c4252a381b9db1976b636988.png

 

21.thumb.png.8eb66b498c2a66f797ba1c647ff9fb2c.png

 

22.thumb.png.686bb564d64a2bc9bd91ec338b9262e3.png

 

25.thumb.png.3e2a082eeb5a51c4ad6ee4b4165e4b3f.png

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels zijn alle namen geraden.

Dat betekent dat we de eindfase in gaan.

De contest staat nog een week open en iedereen kan nog inzendingen sturen en punten scoren.

Volgende week zaterdag worden de namen onthuld en wordt de contest gesloten.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tijd voor de uitslag...

 

VOORDEUREN (ANTWOORDEN)

Antwoorden.png.a178d79b651f9efba014eab11d5313d2.png

 

Namen.thumb.png.7a2abc5e2824847d753b812b1984141e.png

 

HINTS

Er werden voor 6 BN'ers hints gegeven en allemaal in hetzelfde concept; Een hint naar aanleiding van een locatie met in die locatie extra "verborgen" aanwijzingen;

  • Opgave 5: Dit is de studio van 5 Uur Live, waarin Hannelore mede-presentatrice was; Verder was een logo van TelSell te vinden (waarin zij veel stemmenwerk doet) en er lagen kranten op tafel met daarnaast een microfoon (ze was voorheen nieuwslezer op Radio 538).
  • Opgave 9: Dit is de studio van Kids Top 20, dat Monique presenteerde; Verder was op de grond een paling te vinden (Volendam) en op de achtergrond hing een foto met de tekst "Just the 2 of us", een zangprogramma waar ze aan mee deed en wat de basis was voor haar zangcarrière.
  • Opgave 13: Op de kaart van Nederland is een tennisbal te zien die geplaatst is op de plaatsnaam waar Kiki vandaan komt (Wateringen); De krukken waren een extra hint omdat ze vaak kampt met kramp en blessures.
  • Opgave 21: Dit is de set van "Hallo K3', waar Josje deel van uitmaakte; Verder zag je op het t-shirt van de man een logo van Studio 100 en aan de muur hing een foto van haar als de eenhoorn uit The Masked Singer.
  • Opgave 22: Dit is de studio van RTL Boulevard, waar Frank aan meewerkt als reporter; Verder was het logo van Radio 538 te zien op het rechter scherm en op de desk was een poppetje met een Deense vlag te zien (hij heeft een Deense middelnaam en "Dane" is een pseudoniemnaam met verwijzing naar zijn Deense achtergrond)
  • Opgave 25: Een atlektiekbaan (lijkt mij geen extra uitleg voor nodig); Verder stond er een bord met daarop de Schipperstunnel 

 

FRAGMENTEN

Achter de naam staat de tijd waarop het fragment te horen is

 

01. Carrie ten Napel (0:05)
02. Davina Michelle (2:14/2:21)
03. Bert van Leeuwen (1:47)
04. Fred van Leer (7:16)
05. Hannelore Zwitserlood (31:53)
06. René van der Gijp (1:19)
07. Welmoed Sijtsma (3:11)
08. Frank Evenblij (7:26)
09. Monique Smit (3:01)
10. Pierre Bokma (4:06)
11. Miljuscha Witzenhausen (2:29)
12. Eddy Zoey (1:33)
13. Kiki Bertens (7:31)
14. Stefan de Walle (2:05)
15. Bas Keijzer (2:10)
16. Thierry Baudet (0:22)
17. Sigrid ten Napel (0:51)
18. Jan Joost van Gangelen (0:03)
19. Maan de Steenwinkel (3:10)
20. Chazia Mourali (3:40)
21. Josje Huisman (0:38)
22. Frank Dane (0:25)
23. Lex Uiting (3:22)
24. Angela de Jong (2:20)
25. Dafne Schippers (1:27)

 

UITSLAG

In het onderstaande overzicht staan alle antwoorden die zijn gegeven door de deelnemers, inclusief de data en tijden.

Er zijn diverse kleuren te zien; donker groen betekent dat die deelnemer als eerste de naam had, fel groen betekent dat de deelnemer tweede was en licht groen betekent dat de deelnemer derde was met het goede antwoord.

Oranje betekent dat het gegeven antwoord fout is en rood betekent dat de deelnemer geen punten meer kon halen voor die opgave.

Een blauw vakje betekent dat voor die opgave een hint is gegeven en daardoor de punten werden gehalveerd.

 

Uitslag.thumb.png.bafb42cc6568cf1bf91051e295f36a7e.png

 

MARSM WINT DEZE CONTEST EN TMP IS DE RUNNER-UP

Awards volgen zo spoedig als mogelijk.

 

 

Dank iedereen voor jullie deelname!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie contest! Welmoed Sijtsma had ik wel nog in gedachten voor nummer 7. Stom dat ik die gok niet gewaagd heb, al had het voor de stand niets uitgemaakt. Leuk om te zien dat enkele foute gokjes van mij toch overeenkomen met die van andere deelnemers. Bedankt voor de organisatie!

 

Gefeliciteerd @MarsM, goed gedaan!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, tof! Ik had er uiteindelijk 20 gevonden dus dat vond ik al alleraardigst, want was inderdaad een flinke uitdaging. De gemiste Frank Evenblij en Lex Uiting zou ik zelfs nu ik het weet niet hebben herkend. Jan Joost van Gangelen zat ik blijkbaar wel in het goede sportcommentator-hoekje in eerste instantie, maar ik heb ook vaak namen wel geopperd maar op de verkeerde plek gezet (waaronder tig keer Frank Dane, maar blijkbaar ook Miljuska Witzenhausen :P). Die heeft @TMP dan precies allemaal weer gevonden, knap!
 

Verder zie ik ook wel wat opmerkelijke dingen, zoals zeker 3 deelnemers die bij nr. 5 Babette van Veen als eerste indruk hadden. En nummer 15 had ik zelf toch vrij direct herkend als de stem van Bol punt com, maar verder blijkbaar niemand -0-. En soms gewoon wat mazzeltjes / ingevingen zoals de Op1 presentators nalopen toen ik er daar één van tegenkwam.

 

Gefeliciteerd @TMP met een toch ook zeer waardige Runner-up score :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, djkoelkast said:

 

Daar moet je wel reclames voor kijken/horen, die zie en hoor ik nooit ;) 

 

Dat begrijp ik, echter heeft hij toch wel een zeer herkenbare stem en acteert hij ook (hij doet niet alleen reclames).

Hij zat bijvoorbeeld ook in seizoen 5 van Smeris ;).

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, RM zei:

 

Dat begrijp ik, echter heeft hij toch wel een zeer herkenbare stem en acteert hij ook (hij doet niet alleen reclames).

Hij zat bijvoorbeeld ook in seizoen 5 van Smeris ;).

 

 

Ja, maar dat herinner ik me niet meer. Hij speelt in wel meer series, maar vaak korte bijrollen, zodanig dat ik zijn stem echt niet herkende, gewoon totaal niet, zei me totaal niets. Dan is zoeken ook lastig ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden, MarsM zei:

Haha, tof! Ik had er uiteindelijk 20 gevonden dus dat vond ik al alleraardigst, want was inderdaad een flinke uitdaging. De gemiste Frank Evenblij en Lex Uiting zou ik zelfs nu ik het weet niet hebben herkend. Jan Joost van Gangelen zat ik blijkbaar wel in het goede sportcommentator-hoekje in eerste instantie, maar ik heb ook vaak namen wel geopperd maar op de verkeerde plek gezet (waaronder tig keer Frank Dane, maar blijkbaar ook Miljuska Witzenhausen :P). Die heeft @TMP dan precies allemaal weer gevonden, knap!
 

Verder zie ik ook wel wat opmerkelijke dingen, zoals zeker 3 deelnemers die bij nr. 5 Babette van Veen als eerste indruk hadden. En nummer 15 had ik zelf toch vrij direct herkend als de stem van Bol punt com, maar verder blijkbaar niemand -0-. En soms gewoon wat mazzeltjes / ingevingen zoals de Op1 presentators nalopen toen ik er daar één van tegenkwam.

 

Gefeliciteerd @TMP met een toch ook zeer waardige Runner-up score :Y

 

Van Lex Uiting ben ik zelf ook nog steeds verrast dat ik die heb geraden. Zonder hint zelfs! Bij Miljuschka en Frank Dane had ik wel een hint nodig. Van Hannelore Zwitserlood had ik nog nooit gehoord, dus die had ik zonder hint nooit geraden. Bas Keijzer ken ik ook niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...