Ga naar inhoud

Teletekst van VHS opname


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van dit topic  (onder de foto) ben ik zelf ook eens gaan experimenteren met het oproepen van teletekst tijdens het afspelen van een VHS opname. Bij de meeste banden krijg ik niet veel meer te zien dan de datum en tijd (ook als ik de band een tijdje laat lopen). Paar maanden geleden met een band uit 2004 lukte het enigszins, ik kreeg pagina 100 redelijk goed te zien. Net nog eens geprobeerd met een band uit 1988 en ik kreeg zowaar iets te zien! Twee redelijk goed leesbare nieuwsberichten van pagina 100 die na een paar seconden al tevoorschijn kwamen.

Hebben jullie dit ook eens geprobeerd? En hoeveel pagina's konden jullie in zijn geheel oproepen?teletekst.thumb.jpg.0c22289caa9ffb8a5b78350435618c48.jpg

 

aangepast door Jorn99
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi hoor!! Digitaliseren en analyseren is te lastig voor mij, had dan ook niet gedacht om meer dan de datum en tijd in beeld te krijgen als ik de band gewoon op de tv laat afspelen. Als ik hem de volle 3 uur laat afspelen is er dan meer kans dat ik nog wat meer pagina's kan binnenhalen? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen idee op welke recorder die band uit 1988 was opgenomen eigenlijk, verklaart waarschijnlijk ook meteen waarom ik op de andere banden niet veel te zien kreeg. Die zijn opgenomen op hetzelfde model recorder als wat ik nu heb. Ik zal eens proberen om de scherpte van de recorder te veranderen, hoe kan ik dit doen? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Jorn99 zei:

Geen idee op welke recorder die band uit 1988 was opgenomen eigenlijk, verklaart waarschijnlijk ook meteen waarom ik op de andere banden niet veel te zien kreeg. Die zijn opgenomen op hetzelfde model recorder als wat ik nu heb. Ik zal eens proberen om de scherpte van de recorder te veranderen, hoe kan ik dit doen? 

Volgens mij gewoon spelen met de tracking van je tape in dat geval, en aansluitingen tussen VCR/TV zo kort en strak mogelijk houden. Geen ruis van andere apparaten, etcetera.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geloof dat je bij zo'n Philips geen scherpte kunt aanpassen. Kan me voorstellen dat er verschillen zijn qua teletekstprestaties tussen verschillende recorders, maar dat is iets waar ik zelf nooit op gelet heb...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...