Ga naar inhoud

Wie Is De Mol? 2021 Pool


Aanbevolen berichten

1093837214_RikIntro.png.c6c6b01adc5ab5807955caf687085a61.png

Titel.png.0510d6aebf7cdf7b81820f8252399f86.png

 

433688744_DeKandidaten.png.8138e7d0e69fb60e723b842880630309.png

Groepsfoto.thumb.png.7ec3a93f76ac91b6f08383f93a04a16a.png

 

1205054390_AfgevallenKandidaten.png.72ab91698545d432d7facaa90d242650.png

Hieronder wordt (zodra het programma is gestart) het afvalschema van de kandidaten en de stand van de pot per aflevering bijgehouden.

Om spoilers te voorkomen wordt deze informatie verborgen.

 

Spoiler

Afvalschema.thumb.png.aec797b104043597eb39e0e809073ead.png

 

205790463_OpzetVanDePool.png.83a375e4128d79c6f1f5215ba131541e.png

De opzet van deze Pool is zoals gezegd eenvoudiger: Er zijn geen dilemma's, geen vrijstellingen, geen tactische denkspelletjes en geen executies meer.

Iedereen die meedoet blijft dus tot het eind van het seizoen in het spel en blijft zo kans maken op ofwel de winnaar- ofwel de runner-up award (afhankelijk van het aantal deelnemers).

Inzendingen worden wekelijks via pb naar RM gestuurd.

Deelnemers die aan de Pool meedoen kunnen wekelijks alle inzendingen en behaalde punten bekijken (er zijn dus geen verrassingen en alles is zichtbaar).

De Pool bestaat uit 3 onderdelen, die hieronder worden toegelicht.

 

221089617_VoorspelDeMolenAfvaller.png.cbaace24bc0cfa037f5020aa546e929f.png

Het eerste onderdeel is het wekelijks voorspellen wie de afvaller is van de komende aflevering en wie de Mol is.

Uiteraard kan er ook voor gekozen worden om te voorspellen dat er niemand afvalt en switchen van Mol mag net zo vaak als de deelnemer wil.

Een overzicht van verdenkingen en voorspelde afvallers wordt onderaan in deze post bijgehouden.

 

15760986_VragenOverDeMol.png.77ac04f0d5ba27eca9060c03db6fb3d6.png

Het tweede onderdeel is het wekelijks beantwoorden van 5 vragen over het doen en laten van de Mol. 

Deze vragen gaan over de aflevering die als laatste is uitgezonden.

Een voorbeeldvraag kan zijn "Op welke kleur fiets reed de Mol tijdens de opdracht ..."

In eerste instantie zullen de vragen dus onbeantwoord blijven, maar naarmate er kandidaten afvallen en dus groepjes volledig weg kunnen vallen (bijvoorbeeld iedereen die op een rode fiets reed tijdens de opdracht ...), kunnen de vragen mogelijk al in de loop van het seizoen beantwoord worden.

Een overzicht van alle vragen en antwoorden wordt onderaan in deze post bijgehouden.

 

Jokers.png.5eeebe7102921796e5004365edeedd41.png

Het derde en laatste onderdeel is het wekelijks verdelen van 10 jokers op de kandidaten die nog in het spel zitten en waarvan de deelnemer van deze Pool denkt dat die kandidaten de volgende aflevering gaan halen. De verdeling van deze jokers mag geheel volgens eigen invulling, dus er mogen bijvoorbeeld ook 10 jokers op 1 kandidaat ingezet worden. 

Voor de laatste aflevering geldt (als er geen afvallers meer zijn) dat de jokers dan in moeten worden gezet op de kandidaat waarvan wordt gedacht dat het de Mol is.

 

Puntentelling.png.d3029b569f19bff8e241f5565c69daaf.png

Onderdeel 1: Elke goed voorspelde afvaller levert 1 punt op (in totaal 8 punten te verdienen)

Onderdeel 1: Elke goed voorspelde Mol levert 1 punt op; Een goed voorspelde Mol voor aflevering 1 levert 2 bonuspunten op (in totaal 12 punten te verdienen)

Onderdeel 2: Elke goed beantwoorde vraag levert 2 punten op (in totaal 100 punten te verdienen)

Onderdeel 3: Elke joker die is ingezet op een kandidaat die niet afvalt levert 1 punt op (in totaal 100 punten te verdienen) 

Het totaal aantal te verdienen punten is 220.

 

932857317_SpelregelsVanDePool.png.2ae9444708cc8d64a72ee840defc7456.png

  • Iedereen die mee wil doen aan de Pool geeft wekelijks tijdig en ruim voor de uitzending via pb aan RM zijn/haar voorspellingen en antwoorden door.
  • Deelnemen aan de Pool is niet meer mogelijk zodra aflevering 1 is begonnen.
  • Ingezonden voorspellingen en antwoorden liggen vast nadat de aflevering waarvoor ingezonden wordt is uitgezonden; daarvoor mogen inzending oneindig worden aangepast.
  • Er volgen geen reminders; Iedere deelnemer is zelf verantwoordelijk voor het tijdig inzenden van zijn voorspellingen en antwoorden.
  • Als een kandidaat in het spelprogramma afvalt aan het einde van een aflevering, terwijl dat pas in de daarop volgende aflevering bekend wordt gemaakt (er wordt bijvoorbeeld een rood scherm getoond, maar er wordt niet getoond voor wie dat scherm is zoals bij Nikki de Jager in seizoen 19, of er wordt een executie afgebroken zoals bij Diederik Jekel in seizoen 17), dan geldt de aflevering waarin de exit bekend wordt gemaakt of plaatsvindt als de aflevering waarin de deelnemer is afgevallen.
  • De winnaar van de Pool is de deelnemer die de meeste punten heeft verdiend en deze deelnemer krijgt een award.
  • Afhankelijk van het aantal deelnemers wordt een runner-up award uitgedeeld

 

(Tussen)stand.png.61fd69406e87f748c21a502a94c269bc.png

Hieronder worden wekelijks de tussenstand, het verdenkschema en het schema van de jokerverdeling bijgewerkt.

Klassement.png.94f30b41580135982d2aecf02b86c2c7.png

 

Verdenkschema.thumb.png.7da51d1779f4686629096460df5ec7a0.png

 

Jokerschema.thumb.png.738ac87d694972fc61fa39bf6b814283.png

1548651037_Vragenlijst(enAntwoorden).png.e2b10cbac64448cf86e965200d9a113e.png

Hieronder worden wekelijks de vragen, de antwoorden van alle deelnemers aan de Pool en de antwoorden die bekend zijn bijgewerkt.

Vragenlijst.thumb.png.3e87c1a476d318f9fe9dd63916bb17f3.png

 

937662684_StatistiekenPerKandidaat.png.fb199fbcd95863234493c6b7cf1597f0.png

Hieronder worden wekelijks de statistieken van alle kandidaten n.a.v. de vragen bijgehouden. 

Stats.thumb.png.2cf0648db71ff95f674e5573a22a8d52.png

 

 

·          Iedereen kan meedoen, ook al heb je Wie Is De Mol nog niet eerder gezien.

·          Geef zo spoedig als mogelijk door dat je deel wilt nemen (dit helpt in de  organisatie (voorbereiding))

·          Houd dit topic de komende tijd goed in de gaten!

 

 

WIDM 2021 Pool Invulblad.xlsx

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
14 hours ago, djkoelkast said:

Ik wil wel meedoen, maar kan niet beloven dat ik heel actief ga kijken, heb het wel een beetje gehad met de NL de mol

 

Dat snap ik en daarom heb ik de Pool dusdanig opgezet dat we voor zowel de NL als de BE versie dezelfde opzet kunnen gebruiken. Dat betekent dus dat de NL versie is ingekort en de BE is uitgebreid.

Voor mij is deze opzet ook amper werk, gezien alles automatisch kan worden doorberekend.

 

Als je niet (actief) kijkt dan zou je nog mee kunnen doen, gezien de antwoorden op de vragen ingevuld kunnen worden met behulp van je gevoel van wie je denkt dat het is in combinatie met de statistieken tabel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De kandidaten zijn vanavond bekend gemaakt; De OP is bijgewerkt.

 

Voor iedereen die mee wil doen aan deze Pool staan hieronder de eerste 5 vragen;

Deze vragen moeten samen met de voorspelling van de Mol en de eerste afvaller en de verdeling van 10 jokers moeten worden ingeleverd voordat aflevering 1 wordt uitgezonden.

Zoals gezegd staan in de OP ook de stats voor deze vragen per kandidaat weergegeven. 

 

Aan de OP is onderaan ook een invullijst toegevoegd, die je voor jezelf kunt gebruiken.

 

31645325_Vragen1-5.png.1191c2f1ba0dc2859a3c00907275ab35.png

 

Kandidaten2021.thumb.png.d433be959b96562fee584a38ee238a6a.png

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hierbij een eenmalige reminder:

Over 6 dagen begint het nieuwe seizoen van Wie is de Mol.

 

Iedereen die mee wilt doen moet daarvoor zijn inzending via pb naar mij hebben gestuurd (dit kan via het invulblad, maar dat hoeft niet).

Je inzending bestaat uit:

  • Het aangeven van de persoon van wie je denkt dat de Mol is
  • Het aangeven van de persoon van wie je denkt dat in aflevering 1 afvalt (of dat je denkt dat niemand afvalt)
  • Het beantwoorden van de 5 vragen die hierboven en in de OP zijn vermeld (voor hulp voor de antwoorden per kandidaat kun je de statistieken per kandidaat in de OP raadplegen)
  • De verdeling van 10 jokers over de kandidaten waarvan jij denkt dat ze aflevering 1 overleven

Je hoeft het programma niet te volgen om toch mee te kunnen doen, doordat je de antwoorden op de vragen per persoon over zou kunnen nemen.

Als je bijvoorbeeld Erik verdenkt dan kun je in de statistieken zien welke antwoorden je per vraag kunt insturen om op Erik in te zetten.

 

Dus: @Berleas, @djkoelkast, @Hinse, @Joost, @Logitech, @Marianne@MarsM, @Ross, @samba-boy, @samba-boy@TMP, doe dit jaar weer mee!

Alle andere users die mee willen doen mogen uiteraard ook inzenden! 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil voor de lol uiteraard best inzenden, dat is de moeite niet. Denk alleen wel dat er een minimum aantal deelnemers moet zijn voor een Pool om het te laten werken. Als dat aantal al onder de ‘laat ik 7 zeggen’ ligt waarvan de helft het eigenlijk al zonder te kijken of motivatie doet en straks steeds reminders nodig heeft, wees dan wel eerlijk naar jezelf of het dan de moeite waard is om er aan te beginnen. :)

 

Wat betreft het programma zelf, tja. Zoals ik al jaren zeg is het gewoon niet meer wat het was en ook nu weer zit Rik van de Westelaken aan zo’n praattafel weer met ‘we hebben dit jaar spectaculaire spellen met veel psychologische diepgang, blabla’ en het is weer nog nooit zo bijzonder geweest als deze keer en dan denk ik zelf ‘heeeeeere we go again’.

 

De line-up is ook wederom niet heel geweldig. Omdat ik veel de Slimste Mens kijk kende ik 8 van deze deelnemers wel, maar het is weer een soepzootje van iemand met rood haar, iemand met blauw haar, een zanger die met een tempo praatte alsof ie high was, iemand die bekend is omdat ie een badeend heeft gemaakt, vervelende ‘kijk mij eens’ journalistjes die je maandelijks al domme vragen hoort stellen bij Corona persconferenties en oh ja, Erik de Zwart (de categorie wat uitgerangeerde legendes die net als Anita Witzier in aflevering 1 dramatisch afscheid moet nemen).

 

Mja, als ze Rob Dekay als Mol vragen, dan kan het nu ook zomaar weer een figuur zijn waarvan je denkt “waarom vraag je in crisisnaam deze persoon??”. Het antwoord is eigenlijk simpel; ze zijn nog steeds bang voor Klaas II, dus dan maar die ene die niemand kent en alleen de ‘mollenstreken’ uitvoert die Rick McCollough wil dat ie uitvoert. Je hoort zelfs al ‘het is een leuke opstap voor iemand met carrière ambities’, dus het gaat niet om de Mol spelen zoals het hoort maar om zolang mogelijk met je kop er in blijven zitten. Die hysterische vibe eromheen is dan wel echt tenenkrommend.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minutes ago, MarsM said:

Ik wil voor de lol uiteraard best inzenden, dat is de moeite niet. Denk alleen wel dat er een minimum aantal deelnemers moet zijn voor een Pool om het te laten werken. Als dat aantal al onder de ‘laat ik 7 zeggen’ ligt waarvan de helft het eigenlijk al zonder te kijken of motivatie doet en straks steeds reminders nodig heeft, wees dan wel eerlijk naar jezelf of het dan de moeite waard is om er aan te beginnen. :)

 

 

Daarom zeg ik; Je kunt voor het SPEL ELEMENT inzenden zonder dat je het programma hoeft te volgen.

Verder ben ik het eens met hetgeen je aangeeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden, MarsM zei:

Ik wil voor de lol uiteraard best inzenden, dat is de moeite niet. Denk alleen wel dat er een minimum aantal deelnemers moet zijn voor een Pool om het te laten werken. Als dat aantal al onder de ‘laat ik 7 zeggen’ ligt waarvan de helft het eigenlijk al zonder te kijken of motivatie doet en straks steeds reminders nodig heeft, wees dan wel eerlijk naar jezelf of het dan de moeite waard is om er aan te beginnen. :)

 

Wat betreft het programma zelf, tja. Zoals ik al jaren zeg is het gewoon niet meer wat het was en ook nu weer zit Rik van de Westelaken aan zo’n praattafel weer met ‘we hebben dit jaar spectaculaire spellen met veel psychologische diepgang, blabla’ en het is weer nog nooit zo bijzonder geweest als deze keer en dan denk ik zelf ‘heeeeeere we go again’.

 

De line-up is ook wederom niet heel geweldig. Omdat ik veel de Slimste Mens kijk kende ik 8 van deze deelnemers wel, maar het is weer een soepzootje van iemand met rood haar, iemand met blauw haar, een zanger die met een tempo praatte alsof ie high was, iemand die bekend is omdat ie een badeend heeft gemaakt, vervelende ‘kijk mij eens’ journalistjes die je maandelijks al domme vragen hoort stellen bij Corona persconferenties en oh ja, Erik de Zwart (de categorie wat uitgerangeerde legendes die net als Anita Witzier in aflevering 1 dramatisch afscheid moet nemen).

 

Mja, als ze Rob Dekay als Mol vragen, dan kan het nu ook zomaar weer een figuur zijn waarvan je denkt “waarom vraag je in crisisnaam deze persoon??”. Het antwoord is eigenlijk simpel; ze zijn nog steeds bang voor Klaas II, dus dan maar die ene die niemand kent en alleen de ‘mollenstreken’ uitvoert die Rick McCollough wil dat ie uitvoert. Je hoort zelfs al ‘het is een leuke opstap voor iemand met carrière ambities’, dus het gaat niet om de Mol spelen zoals het hoort maar om zolang mogelijk met je kop er in blijven zitten. Die hysterische vibe eromheen is dan wel echt tenenkrommend.

Oef, dat is even een hele dikke, vette vinger op de zere plek.

 

De eerste die deze post integraal weet te plaatsen op het dictatuur-achtige 'wieisdemol.com'-forum (Waar geen negativiteit is toegestaan, ach gossie!) krijgt van mij een biertje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ach ja, een mening heeft iedereen en het is gelukkig nog altijd een vrije keuze om je tv aan te zetten. Ik gun iedereen verder zijn plezier, dus als deze fans er wél van genieten en de mitsen en maren niet 'willen' is dat hun keuze. Vooral doorvloggen en bloggen, met een beetje geluk zit je er dan volgend jaar ook in zal ik maar zeggen; de BN'ers van de toekomst.

 

Zelf was ik jaren geleden ook fan(atiek), nu is het wat meer vergane glorie om bovengenoemde redenen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, samba-boy said:

Oef, dat is even een hele dikke, vette vinger op de zere plek.

 

De eerste die deze post integraal weet te plaatsen op het dictatuur-achtige 'wieisdemol.com'-forum (Waar geen negativiteit is toegestaan, ach gossie!) krijgt van mij een biertje.

 

Ik heb er een account... 😋.

 

Ik ben het volledig met bovenstaande eens, maar we kunnen hier alsnog met een klein clubje de Pool voor de lol door laten gaan, zonder dat je ook maar een seconde hoeft te zien ;).

 

En als je er geen behoefte aan hebt, laat dat dan ook even in dit topic achter, dan kan ik ook meteen een slotje hier op zetten (wat jammer zou zijn)...

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wegens gebrek aan motivatie voor velen om het programma te gaan volgen (wat ik zeer goed begrijp) en daardoor het gebrek aan deelnemers, is besloten om de Pool te annuleren.

Dit topic gaat op slot en in het archief.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...