Ga naar inhoud

Gezocht: NTSC VHS VCR


Aanbevolen berichten

Ik zoek een NTSC VCR zodat ik VHS banden uit amerika kan digitalizeren.

 

Ik heb stapels banden over de ruimtevaard, ook veel opnamens alleen intern gedeeld bij bedrijven zoals Rocketdyne en Mcdonell Dougless. Sommige nog steeds gesealed.

 

Sommige van de banden hoop ik ook op mijn YT kanaal te kunnen zetten.

 

Ik heb al een PAL VCR maar deze kan NTSC banden niet goed afspelen. Rare kleuren op mijn scherm en video capture card trekt dat signaal niet.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ach, even zoeken bij een paar kringlopers... oh wacht die zijn dicht. Nou ja, zodra ze weer open gaan: sommige komen óm in de videorecorders.

 

Als algemene info:

  • Het kan ook aan je capture card liggen dan.
  • En ik heb wel eens gelezen dat NTSC-ondersteuning eigenlijk geen volledige NTSC is maar meer een soort conversie voor weergave, Dat zou betekenen dat het wat moeite kost om van een NTSC tape een volledige NTSC-capture te maken.
  • Dán zou je dus eerder gaan denken aan een overspoeldeck bestellen in Noord-Amerika.
Link naar bericht
Delen op andere sites
16 minutes ago, Spiny Norman said:

Ach, even zoeken bij een paar kringlopers... oh wacht die zijn dicht. Nou ja, zodra ze weer open gaan: sommige komen óm in de videorecorders.

 

Als algemene info:

  • Het kan ook aan je capture card liggen dan.
  • En ik heb wel eens gelezen dat NTSC-ondersteuning eigenlijk geen volledige NTSC is maar meer een soort conversie voor weergave, Dat zou betekenen dat het wat moeite kost om van een NTSC tape een volledige NTSC-capture te maken.
  • Dán zou je dus eerder gaan denken aan een overspoeldeck bestellen in Noord-Amerika.

De reden dat ik zoek naar een NTSC-VCR is inderdaat het rare (PAL-60?) signaal dat PAL-VCRs maken van NTSC banden. Een PAL-band capturen gaat wel goed. Mijn scherm beeld dit rare signaal ook niet goed af.

 

Kringloopwinkels in europe zullen allemaal PAL recorders hebben... dus daar zoeken heeft geen zin.

 

Misschien heeft iemand hier een amerikaanse NTSC VCR liggen? daarom maakte ik dit draadje. Vragen kan altijd 🙂

 

Anders moet ik van de USA iets kopen en daar zijn ze best wel duur... mer hoge verzendkosten ook.

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minute ago, Spiny Norman said:

OK, dus je bedoelt niet gewoon compatibiliteit, maar echt totale NTSC. Je moet dan maar net geluk hebben.

Klopt! Ik heb al vaker gelezen dat het psuedo-PAL signaal voor problemen kan zorgen.

 

Oude TVs kunnen het afbeelden, maar capturen gaat niet goed. Ik heb bijvoorbeeld geen kleuren en rare horizontale balken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

PAL-recorders die "NTSC playback on PAL TV" doen die kun je niet capturen. 

Ik heb nog wel een èchte NTSC recorder te koop, is wel een 110V, maar met een step down converter werkt 'ie goed.

Het is een S-VHS. Ik zou hem wel even voor je na moeten lopen want hij staat al een jaar of 2 stil, maar hij zou verder in orde moeten zijn. Het is uit mijn hoofd een Panasonic.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is jaren geleden en de details ben ik kwijt, maar ik heb nog wel eens een enkele Amerikaanse band gedigitaliseerd met een Europese VCR naar een eveneens Europese DVD-recorder (wellicht Sony). Dat lukte zonder meteen in het oog springende artefacten (dus dingen als kleur, resolutie en framerate waren grosso modo ok) al kan ik niet uitsluiten dat er misschien een kwaliteitsverschil zou zijn in vergelijking met een digitalisatieketting die volledig native NTSC is. Als het heel bijzondere opnames zijn dan kan ik me voorstellen dat je graag eens wil weten hoe een en ander eruit ziet met een echt Amerikaans toestel. En de opnamekwaliteit van een DVD-recorder is natuurlijk ook niet optimaal. Ik heb helaas geen NTSC meer bij de hand gehad sinds ik ben overgeschakeld naar computer-capture (als DV) dus in welke mate dat zou werken kan ik niet uit eigen ervaring zeggen. 

 

Wat ik opmerkelijk vond (zonder verder de technische achtergrond helemaal te begrijpen) was dat ik dus prima NTSC kon aanleveren aan de DVD-recorder (op voorwaarde dat ik eerst een menu-instelling aanpaste) maar wat hij absoluut niet wilde was NTSC en PAL mengen op één schijfje... dat werd botweg geweigerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kunt ook kijken naar een recorder als de Panasonic NV-W1... Is multinorm en kan ook écht NTSC....  Een simpeler voorbeeld is bijvoorbeeld een Blaupunkt RTV-760... Is een PAL machine met NTSC weergave, maar doet dan wel écht NTSC weergave (dus geen PAL60)

Link naar bericht
Delen op andere sites
41 minutes ago, Integra said:

Je kunt ook kijken naar een recorder als de Panasonic NV-W1... Is multinorm en kan ook écht NTSC....  Een simpeler voorbeeld is bijvoorbeeld een Blaupunkt RTV-760... Is een PAL machine met NTSC weergave, maar doet dan wel écht NTSC weergave (dus geen PAL60)

Hopelijk kan djkoelkast mij voorzien, maar ik hou die in gedachten.

 

En het lijkt er op dat de lieve vcrshop masaal de Panasonic NV-W1 heeft ingelocht en wil verkopen voor 600-800 euro:

 

https://www.ebay.nl/sch/sis.html?_nkw=Panasonic NV W1 AG W1 World Wide VHS Recorder Pal SECAM NTSC&_itemId=254390858338

 

Volgens mij is dat iets wat hij wel meer doet... alles inkopen wat online komt en dan voor 10x meer verkopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik koop er geen twintig per week dus mijn ervaring is beperkt, maar ik ken persoonlijk geen VHS-model dat je niet voor hooguit honderd euro kunt kopen, en met wat geduld kan het vast voor minder ook. Je vraagt je bij dergelijke prijzen af of iemand ooit dergelijke bedragen neertelt voor een toestel. Ik ben dergelijke figuren ook tegengekomen hoor, zijn in staat toestellen weg te snaaien voor de neus van liefhebbers, en zetten ze dan een week later opnieuw te koop voor een veel hoger bedrag, met beweringen dat ze gereviseerd zijn etc. Meestal is het ongeloofwaardig.

aangepast door Koen
Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, T4600C zei:

Hopelijk kan djkoelkast mij voorzien, maar ik hou die in gedachten.

 

En het lijkt er op dat de lieve vcrshop masaal de Panasonic NV-W1 heeft ingelocht en wil verkopen voor 600-800 euro:

 

https://www.ebay.nl/sch/sis.html?_nkw=Panasonic NV W1 AG W1 World Wide VHS Recorder Pal SECAM NTSC&_itemId=254390858338

 

Volgens mij is dat iets wat hij wel meer doet... alles inkopen wat online komt en dan voor 10x meer verkopen.

 

vcrshop moet je mijden als de pest, dat is iemand die kapotte recorders voor een weinig opkoopt en dan zelf gaat lopen prutsen zodat het nèt aan werkt. Heb je niks aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 24-12-2020 om 10:06, djkoelkast zei:

 

vcrshop moet je mijden als de pest, dat is iemand die kapotte recorders voor een weinig opkoopt en dan zelf gaat lopen prutsen zodat het nèt aan werkt. Heb je niks aan.

Dat is onjuist wat je verteld, ik repareer niet zelf. Alle reparaties worden deskundig uitbesteed aan een professioneel bedrijf, deze hebben gelukkig ook nog heel veel onderdelen op voorraad.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gniffel.

 

Sorry hoor maar als jij achter vcrshop zit, dan vind ik echt dat jij je moet schamen. Ik zie van tijd tot tijd die biedingen van je langskomen, uiteenlopend van 20-75 euro (echt veel hoger ga je niet), om vervolgens op die lachwekkende website prijzen van 299 euro minimaal per model langs te zien kopen. Het verpesten van de hobby en er een aardige winstmarge aan overhouden, dat doe je. Kom dan niet de boel lopen verdedigen "Dat het deskundig wordt uitbesteed", dat kunnen hobbyisten zelf ook wel. Die onderdelen zijn zeker gemaakt van massief goud?

 

En op die foto's waarop ik al die bergen VCR-machines zie staan, die op z'n kant gelegd opgeslagen staan _O- Deskundig, m'n reet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden, samba-boy zei:

Gniffel.

 

Sorry hoor maar als jij achter vcrshop zit, dan vind ik echt dat jij je moet schamen. Ik zie van tijd tot tijd die biedingen van je langskomen, uiteenlopend van 20-75 euro (echt veel hoger ga je niet), om vervolgens op die lachwekkende website prijzen van 299 euro minimaal per model langs te zien kopen. Het verpesten van de hobby en er een aardige winstmarge aan overhouden, dat doe je. Kom dan niet de boel lopen verdedigen "Dat het deskundig wordt uitbesteed", dat kunnen hobbyisten zelf ook wel. Die onderdelen zijn zeker gemaakt van massief goud?

 

En op die foto's waarop ik al die bergen VCR-machines zie staan, die op z'n kant gelegd opgeslagen staan _O- Deskundig, m'n reet.

Bij het verkopen van B&A spullen in het verleden zat je ook al zo te mekkeren.

aangepast door Branko
Link naar bericht
Delen op andere sites
35 minuten geleden, Branko zei:

Bij het verkopen van B&A spullen in het verleden zat je ook al zo te mekkeren.

Behalve dat je niet eens inhoudelijk ingaat op mijn kritiek, was je toen ook daarin al een zielige woekeraar die niemand een band gunde, zonder tussenkomst van jou als middleman. Of vind jij het normaal om 37 exemplaren van 1 en dezelfde videoband op te kopen? Ik niet hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik raar vind van vcrshop is dat het kapotte recorders probeert te verkopen voor 200-500 euro.

 

Zie hier:

https://vcrshop.nl/index.php?route=product/product&product_id=1122&search=VCR

"It take a tape but need new belts and maintenance

No guarantee or returns accept!"

 

https://vcrshop.nl/index.php?route=product/product&product_id=1104&search=VCR

"No powercord!!!

No guarantee or returns accept!"

 

https://vcrshop.nl/index.php?route=product/product&product_id=1120&search=VCR

"No guarantee or returns accept!"

 

Iedereen mag doen met zijn winkel wat hij wil natuurlijk.... wel apart dat iemand zulke prijzen durft te vragen voor iets wat niet werkt.

 

Daar zou ik niet over durve dromen.

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...