Ga naar inhoud

Wie is Loesje?


Aanbevolen berichten

Als je je ouders of grootouders de vraag stelt:"Wie is Loesje?" zullen ze ongetwijfeld antwoorden:
"Loesje is het meisje van de drummer van de band."

 

Wie is Loesje? -song

 

Wie is Loesje?
Wie is toch dat snoesje?
Loesje is het meisje van de drummer van de band
Daar gaat Loesje
Met dat leuke bloesje
Loesje vindt de drummer toch zo'n echte leuke vent
Hoor, daar speelt 'ie net een break
Zij voelt in haar hart een steek
Wie is Loesje?
Wie is toch dat snoesje?
Loesje is het snoesje van de drummer van de band

 

Dit Loesje lied wordt gezongen door De Ramblers. Een beschrijving van De Ramblers heb ik uit de Wiki gehaald:

 

The Ramblers is een jazzy dansorkest, dat vooral beroemd is geworden als populair radio-orkest in Nederland in het midden van de twintigste eeuw. Het orkest beschikte over het volledige instrumentarium van de bigbands uit die tijd en bracht een gemengd repertoire van jazz en amusementsmuziek. In de jaren dertig van de 20e eeuw hadden muziekensembles met dergelijk aanbod enorm veel succes in Europa, en aan hun dominantie binnen de jazz kwam pas een einde door de komst van de bebop in de jaren veertig.

 

Maar het tegenwoordige Loesje is Loesje van de scherpe woorden. Zo schreef Loesje op 5 februari, de warmetruiendag:

 

2020-02-05-480x640.jpg.4fa000dcbc083f7a39e1ace0b6335ef7.jpg

 

 

 

Deze foto is genomen door mijn zoon. Mochten jullie ook leuke Loesje posters hebben gezien, maak er dan een foto van en post ze hier in dit topic. Als je nog meer over Loesje wilt weten, kijk dan eens op: Wie is Loesje? - website, alwaar je ook deze oproep kunt vinden:

 

loesje.png.30caad17016b0ea760138f0c2439e2ec.png

 

aangepast door Keetie
stom toetsenbord
Link naar bericht
Delen op andere sites

Normaal gesproken let ik niet zo op posters en zo maar sinds je maar weinig meer kunt en/of mag ga je toch automatisch wat meer aandacht op andere dingen vestigen, althans dat gebeurd mij. En alhoewel ik niet van de "foto generatie" ben vond ik deze wel erg leuk:

 

loesje_theater.thumb.jpg.6e9c7f8eacb5c03b403c5d9afb0c401e.jpg

 

aangepast door ShelLuser
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, Keetie said:

Dan kun je beter je eigen topic over Spartacus beginnen. Misschien wil @djkoelkast dit topic wel splitsen.

Ja of je moet gewoon niet zeuren als iemand niet precies zo reageert als je wilt of snapt. Het is niet letterlijk bedoeld. De Loesje van de posters, die spreekt voor iedereen, dus dat zijn wij dan toch allemaal, ergens op een manier.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Loesje van de posters spreekt voor iedereen, yups.

 

Keetie van deze thread spreekt voor hem of haarzelf en wil kennelijk gewoon een thread over Loesje met het verzoek ontopic te blijven. Dus een verzoek om ontopic te blijven is nu ineens gelijk aan zeuren? Zo kan je alles wat krom is wel recht praten zeg....

 

Doet de regering ook tegenwoordig: ben je het niet met hen eens, nou, dan zeur je gewoon en ben je een wappie. Het werkt kennelijk aanstekelijk, maar ik heb liever het oude normaal waar we gewoon even respect hebben en houden voor eenieder.

aangepast door ShelLuser
Link naar bericht
Delen op andere sites
25 minutes ago, ShelLuser said:

Doet de regering ook tegenwoordig: ben je het niet met hen eens, nou, dan zeur je gewoon en ben je een wappie. Het werkt kennelijk aanstekelijk, maar ik heb liever het oude normaal waar we gewoon even respect hebben en houden voor eenieder.

Wacht, wat zei je nou ook alweer over on topic blijven... Ja, dat is moeilijker dan het lijkt, hè?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 19-2-2021 om 22:32, Spiny Norman zei:

Wacht, wat zei je nou ook alweer over on topic blijven... Ja, dat is moeilijker dan het lijkt, hè?

Goeiedag, jij kan er echt niet tegen als je terechtgewezen wordt en dat terecht is. Slowchattende zeiksnor van me.

 

Daarover gesproken...

Op 19-2-2021 om 18:51, Keetie zei:

🙃

loesje.jpg.a7a2b697d921da0f16baf5cc9078a4eb.jpg

:D

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
37 minutes ago, samba-boy said:

Goeiedag, jij kan er echt niet tegen als je terechtgewezen wordt en dat terecht is. Slowchattende zeiksnor van me.

 

Daarover gesproken...

 

:D

 

Leuk dat je jezelf even voorstelt.

 

Ik zal er op letten wanneer dat ooit mocht gebeuren. Tot die tijd heb je recht op je eigen mening.

aangepast door Spiny Norman
Link naar bericht
Delen op andere sites

De Loesje posters waar ik naar op zoek was in deze lockdown fase, heb ik intussen gevonden.  Ze staan op hun site onder posters: https://www.loesje.nl/posters/

 

Er blijkt ook een Loesje app te bestaan zodat je de Loesje posters gewoon op je mobiel kunt bekijken:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.loesje&hl=nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
gepost (aangepast)

In de zaterdagse bijlage van de krant (09-04-2022) staat een artikel over Loesje, de craatieve groep uit Arnhem. Loesje bestaat bijna 40 jaar en ter ere hiervan is er een boek verschenen met als titel "Het leven is een feest en jij bent uitgenodigd."
Er is wel iets veranderd: de teksten worden niet meer per poster verspreid, maar via social media.

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...