Ga naar inhoud

Photoplay Master 1999


Aanbevolen berichten

Ik heb een Photoplay Master uit 1999 van zolder gehaald. Als ik hem aan zet gaat alle verlichting aan. Alle ventilatoren draaien. Als ik de monitor aansluit op mijn laptop geeft hij beeld (alhoewel vreemd door ik denk een verkeerde resolutie ofzo) maar niet als ik de kast gewoon start. Het scherm flitst wel even. CPU fan draait. Ik heb er een LCD monitor aan geprobeerd te hangen maar die zegt dat er geen signaal is (of dat het signaal niet voldoet aan het bereik van het display).

 

CMOS batterij vervangen.

 

Er hangt een kleine flatcable los die op het mobo zit achter het RAM. Er zit een kloddertje lijm op dus ik denk eigenlijk dat hi eerder wel vast zat.

 

De HD die er in zit een Seagate met een Funworld (June 2000) stickertje erop. Het is een SATA schijf.

 

Heeft er iemand nog een idee wat ik kan proberen?

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijkt net alsof dat moederbord geen stroom krijg? Kabel van de voeding zit er niet op?

 

Die losse kabel lijkt van een soort compoortje?

 

Gebeurt er iets (piepjes ofzo) als je opstart zónder HDD?

 

 

 

Maar goed, ik heb maar één keer zo'n ding opengemaakt, dus ik weet er niet al teveel vanaf.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden, Spiny Norman zei:

OK, mobo kan op AT óf ATX... dat is dan verklaard. 

 

Het is alleen niet echt een ventilatorkabeltje... 

 

Opstarten zonder hdd al geprobeerd?

Het is CN14 op de Jumper Setting Label waarvan ik de foto poste; 'fan 78 con' staat er bij.

 

Vanavond gaat alles eruit en weer er in.

 

Keep you posted.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...