Ga naar inhoud

Veronica - Lancering van commerciele omroep , eerste uitzending - 1995


Aanbevolen berichten

57 minutes ago, samba-boy said:

Ik heb die!

 

En die hou ik ook hier. Ik heb er geen zin in om die opnames helemaal rondgeruild te zien worden, dank u wel.

Snap ik. Toch zou ik zelf in deze situatie dan eerder helemaal niets zeggen. Natuurlijk kan je ook zeggen dat je die hebt, maar niet gaat delen. Het komt niet per sé aardig over, maar het is jouw goed recht.

Ik vroeg je ooit om informatie, wou je ook niet geven. Op zich geen probleem. Mensen hebben geen enkel recht om dat te eisen of te verwachten.

 

Daarna: Het valt me wel op dat je zelf soms ook graag om hulp vraagt... En je klaagt dat Minuteman jou een kans had moeten geven op BCN-tapes...

Ik krijg dan wel een beetje het gevoel dat het altijd eenrichtingsverkeer is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Spiny Norman zei:

Snap ik. Toch zou ik zelf in deze situatie dan eerder helemaal niets zeggen.

Dat kan, dat heb ik ook zeker geopperd en wellicht had ik dat ook beter gedaan. Het is alleen zo dat ik reeds van meerdere verzamelaars al eens reacties heb gehad op de, om het zachtjes uit te drukken, 'excentrieke' wijze van verzamelen die hierbij komen kijken. Opdringen van opnames, ruildeals met ordinaire YouTube-meuk (dat is wel heel erg), eigenlijk iets wat ook in alle posts terugkomt. Sla er zo'n postgeschiedenis op na, bijna elke post draait wel om het vragen om of naar opnames en verzamelaars. Dat is uiteraard ook z'n goed recht, maar als bekend wordt dat materiaal dat in vertrouwen gegeven wordt geruild wordt en zonder boe of bah ordinair wordt verspreid voor een habbekrats, dan ga ik daar ook niet braaf over zwijgen. :) Wat me brengt bij het volgende:

 

1 uur geleden, Spiny Norman zei:

Ik vroeg je ooit om informatie, wou je ook niet geven. Op zich geen probleem. Mensen hebben geen enkel recht om dat te eisen of te verwachten.

In mijn herinnering -al kan ik me vergissen- wilde ik dat niet zozeer niet geven, ik vroeg je concreet wat precies de bedoeling was en daar bleef je me het antwoord op schuldig. Je wil het toch even benadrukken, dat is je goed recht natuurlijk.

 

1 uur geleden, Spiny Norman zei:

Daarna: Het valt me wel op dat je zelf soms ook graag om hulp vraagt... En je klaagt dat Minuteman jou een kans had moeten geven op BCN-tapes...

Ik krijg dan wel een beetje het gevoel dat het altijd eenrichtingsverkeer is.

Zeker waar. Ik laat dan vooral ook weten waarbij ik precies hulp nodig heb, wat er mijn bedoeling mee is en waarom ik het zelf niet zou kunnen opknappen. Een Minuteman met zijn BCN-tapes, leuk, maar tot op heden is hoe ik daar tegenin ging schijnbaar het meeste bijgebleven. Waarom? Wellicht in de eerste plaats omdat er verder niet echt iets aan was om 'bijblijvend' te noemen; er werd niet echt iets concreets gezegd of getoond en hoogstens erg geheimzinnig en, dare I say, eigenheimerig over gedaan. Wellicht omdat er vooral geen potentiële 'kapers op de kust' gewaardeerd worden.

 

Ja goh, dat gevoel van eenrichtingsverkeer, ik zou niet weten of dat klopt. Het zou eventueel terug te leiden zijn tot het feit dat ik in het verleden te vaak hartelijk of gul was met materiaal waar mensen naar zochten, om het vervolgens doorgeruild, verhandeld of gepost te zien worden alsof het "the next best thing since sliced bread" was. Daar pas ik ook voor.

 

Maar om even op het begin van mijn reactie terug te komen: wellicht had ik inderdaad mijn mond gehouden. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is ook zeker waar dat er wel misbruik gemaakt wordt, dat geef ik meteen toe. Youtube is tot daar aan toe, maar ik heb mijn eigen vondsten ook wel eens teruggezien op ioffer, voor idiote bedragen (downloadje op een stukje plastic gebrand, slecht ontworpen papiertje erom, en $$$). Dus ja, dat zet mij dan ook wel aan het denken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

 

Toch jammer dat je zo reageert, helaas had ik dit antwoord al wel verwacht.

Reageer in het vervolg niet want hier heeft niemand niets aan.

Fijne dag.

 

 

aangepast door Onno87
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, samba-boy zei:

Een Minuteman met zijn BCN-tapes, leuk, maar tot op heden is hoe ik daar tegenin ging schijnbaar het meeste bijgebleven. Waarom? Wellicht in de eerste plaats omdat er verder niet echt iets aan was om 'bijblijvend' te noemen; er werd niet echt iets concreets gezegd of getoond en hoogstens erg geheimzinnig en, dare I say, eigenheimerig over gedaan. Wellicht omdat er vooral geen potentiële 'kapers op de kust' gewaardeerd worden.

 

Reden te meer dat je soms beter wat kunt vragen dan aannemen. Enige terughoudendheid was in geval van de BCN tapes geboden daar het ging om materiaal waar nog rechten op rustte en het een partij betrof die eigenlijk al vernietigd had moeten zijn. Door toeval is het inderdaad mijn kant opgekomen en ik ga dan niet gelijk het adres / telefoonnummer vermelden waar ik het vandaan heb. 

Evengoed kun je wat mij betreft zoveel tapes komen lenen als je wil als je daar aardigheid in hebt. 

aangepast door Minuteman
typo
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, Onno87 said:

 

Toch jammer dat je zo reageert, helaas had ik dit antwoord al wel verwacht.

Reageer in het vervolg niet want hier heeft niemand niets aan.

Fijne dag.

 

 

 

Dit forum is ook niet bedoeld om alles wat je zoekt of wilt hebben in een post te plaatsen in de hoop dat je het aangeboden krijgt.

Dus in het vervolg hoef je dit soort vragen ook niet te stellen.

 

Dit forum is overigens wel bedoeld om er inhoudelijk over te discussieren.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden, RM zei:

 

Dit forum is ook niet bedoeld om alles wat je zoekt of wilt hebben in een post te plaatsen in de hoop dat je het aangeboden krijgt.

Dus in het vervolg hoef je dit soort vragen ook niet te stellen.

 

Dit forum is overigens wel bedoeld om er inhoudelijk over te discussieren.

 

Graag deze pagina verwijderen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...