Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gisteravond heb ik gekeken naar 1 tegen 50 waarbij de volgende vraag werd gesteld:

Clipboard02.png.35fdc6abf850d261a3b82ac6dbe58239.png

 

Het gaat mij niet om het antwoord (wat 2 was), maar meer over de vraag:

Hoe zie jij op zijn kop zetten?  Is het volgens jou

1) van onder naar boven draaien of
2) twee maal rechts om

Zelf vind ik dat het 1 moet zijn, (daarbij denk ik aan iemand die op zijn kop gaat staan, voeten boven en kop beneden,  :)
 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, Keetie said:

1) van onder naar boven draaien of
2) twee maal rechts om

 

Wat is dan precies het verschil tussen deze 2 opties? :P 

Het is gewoon 180 graden draaien (en dat kun je zelfs linksom doen als je dat wilt) :).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk, een echt Keetie topic weer :P Die met die dieren/voorwerp namen ging me toch echt boven de pet, maar hier kan ik wel reageren. Op zijn kop zetten betekent waar ik vandaan kom enkel en alleen situatie 1, dus van onder naar boven draaien. Ik heb eerlijk gezegd ook nooit gehoord van de tweede definitie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 5/3/2021 at 10:42 PM, RM said:

 

Wat is dan precies het verschil tussen deze 2 opties? :P 

Het is gewoon 180 graden draaien (en dat kun je zelfs linksom doen als je dat wilt) :).

 

 

Dit is precies de reactie die mijn zoon in eerste instantie gaf.

 

Komop forumleden, geef ook eens je mening

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is hoe dan ook 180 graden draaien, alleen kan dat in alledrie de dimensies. Is de as een punaise die je middenin prikt, of een pijl die van opzij door de hele lengte wordt geschoten?

 

Maar ja, letters zijn plat, dus ik snap wel dat mensen dit meer als tweedimensionaal zien.

 

Ik zou eerder denken aan spiegelen aan de lange zijde. En daarmee bedoel ik dus optie 1.

 

Maar ja, ligt de fout niet eerder in de vraag dan in het antwoord? Als je zegt "halve slag draaien" of "horizontaal spiegelen" vermijd je elk misverstand.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Is het cliché om te stellen dat ik me niet kan voorstellen dat iemand denkt dat het antwoord cliché was? :P.

 

Ik zou ook optie 1 zeggen, want ‘tweemaal rechtsom draaien’ is te vaag. Wanneer eindigt in dat geval het eerste deel van de draai. Tweemaal rechtsom kan ook als een volledige draai van 360 graden worden geïnterpreteerd.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minutes ago, MarsM said:

Is het cliché om te stellen dat ik me niet kan voorstellen dat iemand denkt dat het antwoord cliché was? :P.

 

Ik zou ook optie 1 zeggen, want ‘tweemaal rechtsom draaien’ is te vaag. Wanneer eindigt in dat geval het eerste deel van de draai. Tweemaal rechtsom kan ook als een volledige draai van 360 graden worden geïnterpreteerd.

De computer ziet "eenmaal" als 90 graden. Tja, net zoals de vraag zelf kan erover gediscussieerd worden. Maar 360 graden draaien is natuurlijk volstrekt zinloos.

 

Het woord cliché is volgens mij afkomstig uit de boekdrukkunst, dus er staat altijd een onzinantwoord tussen, maar deze is niet eens totaal onzinnig. Boekdrukken, letters, in spiegelbeeld, er is een hele vage link al blijft het natuurlijk fout.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, Spiny Norman said:

De computer ziet "eenmaal" als 90 graden. Tja, net zoals de vraag zelf kan erover gediscussieerd worden. Maar 360 graden draaien is natuurlijk volstrekt zinloos.

 

Het woord cliché is volgens mij afkomstig uit de boekdrukkunst, dus er staat altijd een onzinantwoord tussen, maar deze is niet eens totaal onzinnig. Boekdrukken, letters, in spiegelbeeld, er is een hele vage link al blijft het natuurlijk fout.

 

Cliché is een drukvorm voor illustraties (het heeft zelfs iets met negatieven te maken) ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik opgezocht wat ambigram precies betekent; net als de kandidate kende ik het woord niet. De wiki schrijft:

 

Een ambigram is schrift dat op meer manieren gelezen kan worden: van links naar rechts én van rechts naar links, of rechtop én ondersteboven. Het kan normaal en ondersteboven dezelfde of een andere tekst opleveren.

Er zijn verschillende soorten ambigrammen, waaronder de volgende twee: het rotatietype, een woord dat precies hetzelfde blijft als men het 180 graden draait, bijvoorbeeld het Nederlandse woord "nou". Ook is er het reflectietype, dat in spiegelbeeld gelezen kan worden, bijvoorbeeld het Nederlandse woord "TOT".

 

Wat ik me nu nog afvraag is of iemand  het gebruikte font van het fatherplaatje  herkent.

 

Heel leerzaam is de volgende url, waar je van alles leert over het maken van een ambigram:
https://www.onlineprinters.nl/blog/ambigram-ontwerpen-5-stappen/

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...