Ga naar inhoud

Cassettebandje van de kringloop met heel vreemde inhoud


Aanbevolen berichten

Nu koop ik wel eens vaker cassettebandjes in kringloopwinkels. Maar deze is wel apart. Hij zag er ongebruikt uit, maar er bleek toch iets op te staan. Meestal kom je op gebruikte kringlooptapes muziek van plaat of radio tegen. Een enkele keer een pareltje als dit:

https://soundcloud.com/djkoelkast/eens-op-een-dag-word-je-wakker

Maar daar wilde ik het niet over hebben.
Ik vond een bandje met hele vage telefoongesprekken. Het gaat over gewonnen geld tijdens kaarten (denk ik), ene Ronald die te veel drinkt en weggewerkt moet worden wat dan mooi kan met 1000 gulden, enfin, heel vage gesprekken. Er staan er meerdere op deze tape, maar ik dacht wel leuk om gewoon met 1 te beginnen en eens zien waar dit toe leidt en wat jullie er van denken.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn dit tukkers of meer richting Suriname? Komt ook wat verwijfd over.

 

Als het niet zulk ongelofelijk ongeconcentreerd geneuzel was, dan zou ik denken dat het code was voor een drugsdeal. Het lijkt bijna alsof het typetjes zijn maar dan was het wel grappiger geweest.

Er is ook totaal geen aanleiding voor het telefoontje.

Ook geen aanleiding om het op te nemen. Wie weet is het per ongeluk opgenomen door een antwoordapparaat??

 

Een beer? Geld? Disco festival? Lotha, Jos?

 

 

Ik heb zoiets heel af en toe wel eens met harde schijven. Foto's, liefdesbrieven, CV...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat de man die je hoort aan de kant van de beller een antilliaans persoon is. De man aan de andere kant komt wel over als iemand die voor de mannen is, maar dat is een aanname.

Er zijn nog veel meer van dit soort gesprekken op dat bandje en er is nog iets veel raarders met dingen als "ik voel me niet goeeeeeed", heel vaag.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het mooiste stuk is misschien wel dit:

"Oh..."

"Ja."

"Zo."

"Ja..."

"Zo."

"Ja..."

Wie weet hoelang ze nog zo door hadden kunnen gaan.

 

De gebelde, mogelijk een beetje stereotype homoseksueel, moet dan de opname gemaakt hebben. Wie weet had hij last met iemand en wilde hij bewijs verzamelen.

 

Heb je er al eens over nagedacht, om er een vette beat onder te zetten?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit zijn de betere gesprekken 🤣.

Lekker slap ouwehoeren en er is geen touw aan vast te knopen.

De gesprekken gaan ook van de hak op de tak...

 

Wie belt wie eigenlijk? 

Ze beginnen beiden met "ja hallo?"

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden, djkoelkast zei:

Nu koop ik wel eens vaker cassettebandjes in kringloopwinkels. Maar deze is wel apart. Hij zag er ongebruikt uit, maar er bleek toch iets op te staan. Meestal kom je op gebruikte kringlooptapes muziek van plaat of radio tegen. Een enkele keer een pareltje als dit:

https://soundcloud.com/djkoelkast/eens-op-een-dag-word-je-wakker

Oh mijn god. Dit is een demo voor een latere Bauer en Weber-song.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een keer een trouwerij opnamen gemaakt in een kerk gevonden.

 

Op minicassettes die telefoongesprekken opnamen vind je ook rare dingen. Mensen die elkaar lekker uitschelden.

 

Of portable cassetterecorder opnamens. Iemand die zijn autoritjes opnam en de afslagen opnoemde.

 

Aparte schimmen van iemands leven ooit. Waar zouden die personen nu zijn, en wat is hun levensverhaal? Meestal zullen we daar nooit achter komen.

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 11-5-2021 om 18:05, djkoelkast zei:

 

De vertaling van gesprek #3 is:

 



Rita voelt zich belazerd. Harold zou haar de dag ervoor bellen, maar omdat hij op de verjaardag van z’n zwager was is dat niet gebeurd. Blijkbaar zou hij haar bellen als hij iemand gesproken had, maar hij heeft die gozer al 2 weken niet gezien. Rita heeft hem, een koelie, al een keer gesproken en hij heeft haar toen beloofd langs te komen, maar is nooit verschenen.

Harold gaat vanmiddag met een maat naar die koelie, maar hij heeft geen telefoon dus hij kan Rita niet meteen bellen. Als hij ‘s avonds thuis is rond een uur of 20:00 belooft hij Rita te bellen.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 5/17/2021 at 12:27 AM, T4600C said:

Ik heb een keer een trouwerij opnamen gemaakt in een kerk gevonden.

 

Op minicassettes die telefoongesprekken opnamen vind je ook rare dingen. Mensen die elkaar lekker uitschelden.

 

Of portable cassetterecorder opnamens. Iemand die zijn autoritjes opnam en de afslagen opnoemde.

 

Aparte schimmen van iemands leven ooit. Waar zouden die personen nu zijn, en wat is hun levensverhaal? Meestal zullen we daar nooit achter komen.

Bovenin de papierbak zag ik ooit een nostalgisch oud paspoort, distributiebonnen van de oliecrisis, en dergelijke. Het is een beetje alsof er nog voetsporen op het strand staan van iemand die al voorbij is. Nog een keertje vloed en het is weg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minutes ago, djkoelkast said:

 

Welk BBS was dat? Misschien sluit het aan op wat ik heb.

Ik weet niet meer op welke schijf ik het bandje had opgeslagen... en kort na lezen ging de band kapot.

 

Heb recentelijk ook veel schijven verkocht dus weet niet meer of ik die bestanden nog heb.

 

Wel allemaal hetro.

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
5 hours ago, djkoelkast said:

 

 

Hoor ik dan wat anders dan jij hoort? Ik hoor wel een telefoongesprek. Hij praat hier wat langzamer, maar begint met; Hi Kees (of Chris) / Ik ben zo eenzaam / ik voel me niet goed / kun je langskomen? / ik geloof in God / kom je zo, Kees/Chris? / Tot zo./ Doei (of zo iets).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...