Ga naar inhoud

[ID Contest] Samba-boy heeft Live Gefloten!


Aanbevolen berichten

Het heeft even geduurd, vooral omdat ik dacht "Kan ik dit écht maken? Dit is te erg :')", maar een plan van JAREN(!) is dan toch eindelijk daar:

 

Live Gefloten.

 

Ooit begonnen als een soort offtopic-screenshotspammerij/humoristische webcomic rondom mondverbergsnorren en wangmeekijkbrillen, alleen hier op Retroforum, is deze contest er eentje die mij dicht aan het hart ligt: ik fluit en neurie de hele godganse dag, alleen deze keer ben ik de totaalidioot die het ook nog heeft opgenomen en er één veel te lange, veel te grote medley van gemaakt heeft _O- Schrik niet, beste vrienden. De medley duurt ruim 10 minuten en bevat, schrik nogmaals niet, 47 tunes. Het hadden er 50 kunnen zijn, maar ik had er geen zin meer in. _O-

 

Inzendingen per PB, graag gewoon 1 tot en met 47 nummeren en daar je titel of whatever achter zetten.

 

Ineens bedenk ik me iets heel leuks wat ik hierdoor kan uitvoeren: BONUSPUNTEN!

- Degene die bij deze contest als eerste inzendt, krijgt aan het eind één puntje extra

Degene die als eerste het antwoord op vraag 22 weet en inzendt, krijgt aan het eind twee punten extra

- Wie bij zijn eerste poging de meeste (juiste) titels inzendt, krijgt aan het eind drie punten extra...

 

Dus je zou, eventueel, 50 punten kunnen scoren (Combineren is namelijk niet mogelijk, maar uw vriendelijke jury gaat automatisch voor jou voor de beste mogelijke situatie!).

 

En dan nog iets leuks: degene die wint, krijgt deze Samba-approved award (Met een runner-up in grijstintjes):

1502829842_20210511-AwardLiveGefloten(Goud).png.0cabf2b52c166b45e740c67649283316.png 529032999_20210511-AwardLiveGefloten(Grijstint).png.f84912d280b0a8cb4fd9840ca3e63dcb.png

 

Heb ik daarmee alles gezegd? Denk het wel. Oh wacht, had ik al gezegd dat ik nergens in de medley een nummering laat merken én hier en daar een beetje creatieve vrijheid nam bij het live fluiten? >:)

 

De audiotrack tot slot! :D Have fun, wat mij betreft duurt deze contest precies 20 dagen, dus einddatum 31 mei, 23:59u sharp! :) 

20210510 - Whistle Contest (Final).mp3

Link naar bericht
Delen op andere sites

En omdat het zonde zou zijn om deze contest zonder of met slechts weinig kandidaten te doen, wellicht dat iemand als...

 

@Hinse @Keetie @MarsM @Frey @Koen @Deemster @Ross @doeska @Spiny Norman @Integra @TMP @T4600C @PeterNC @Jorn99 @Heer_van_Bartolhoven @Logitech @jefmetdeklak 

 

hier vast wel een gokje wil wagen? :D Dat zijn toch een beetje de TV-users op Retroforum, hier :)

 

Misschien is het gehele 'nummering moet je zelf goed doen' toch ook net iets te pittig om gemakkelijk in te stappen, dus wellicht dat ik later deze week een lijst met tijdcodes geef waar een volgende tune in ieder geval start. Maargoed, geef het vooral aan als je meedoet maar bijvoorbeeld nog even wacht tot je genoeg goede tracks weet, om voor de 3 volle bonuspunten te gaan. ^_^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wacht inderdaad even af tot de tijdsnummering er is, want nu raak ik zodanig afgeleid door de twijfel over waar nummers beginnen en eindigen dat ik me nauwelijks kan concentreren op het herkennen zelf :P Maar daarna zal ik zeker een poging wagen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat ik ze al wel redelijk heb;

Er zijn een aantal stukken waarbij ik lichte twijfel heb, maar over het algemeen kan ik vrij gemakkelijk horen waar de toonhoogte of de melodie ineens verandert.

En dan met de wetenschap dat elke tune gemiddeld 15 seconden duurt..., dan kom je een heel eind :).

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, toch nog gekomen! Maar poeh... toch nog erg moeilijk. De voor-de-hand-liggende heeft iedereen natuurlijk. Ik hoop dat ik nog even de tijd hiervoor kan vrijmaken (gezien de korte looptijd) om even goed te luisteren!

 

Al tig keer opgemerkt lees ik, maar losse fragmenten waren wel makkelijker geweest t.o.v. 1 lange track; die kan ik dan altijd eenvoudig in de media player gooien en eindeloos op repeat zetten tot ik een aha-erlebnis beleef. Nu is het wat onhandig spoelen en steeds de fragmentjes aanhoren die je allang weet :P

 

Oh, en koester je huisgenoten bij het spelen en uitvoeren van deze contest _O-

 

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Een cue-file volgt nog, maar voor wie ongeveer de exacte tracks wil (omdat het anders wel érg lastig wordt, ik geef het toe):

 



0.00
0.11
0.24
0.38
1.07
1.24
1.37
1.53
2.00
2.13
2.27
2.44
3.02
3.17
3.39
3.51
4.05
4.20
4.28
4.40
4.54
5.17
5.33
5.46
5.55
6.10
6.23
6.43
6.56
7.10
7.19
7.37
7.49
7.58
8.03
8.13
8.17
8.36
8.51
9.04
9.11
9.21
9.32
9.45
9.57
10.13
10.28

 

:)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 13-5-2021 om 09:53, TMP zei:

Met nummering / tijdslots zou het wat beter te doen zijn denk ik ;).

 

Op 13-5-2021 om 10:42, Deemster zei:

Ik wacht inderdaad even af tot de tijdsnummering er is, want nu raak ik zodanig afgeleid door de twijfel over waar nummers beginnen en eindigen dat ik me nauwelijks kan concentreren op het herkennen zelf :P Maar daarna zal ik zeker een poging wagen!

 

De tijdsaanduiding is er, dus ik verwacht zéker toch wel wat inzendingen, heren retrokoningen! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, MarsM zei:

Haha, die schijn wil ik dus ook eigenlijk nooit wekken daarom doen we ook wel ‘ns team-up ;). Zitten die bonuspunten hier eigenlijk al in verrekend, of is dat nog even geheim >:).

Eventuele bonuspunten worden toegevoegd en bijgerekend aan het eind van de contest ;)

 

De uitreiking van twee bonuspunten voor de eerste persoon met het juiste antwoord op nummer 22 ligt overigens ook nog steeds open! ;)

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minutes ago, MarsM said:

Man, als dit voorbij is wil ik het eerstkomende jaar geen fluit meer horen _O-

 

Houd je mond jij!

Ik dacht dat ik er al wel was en dan ga jij je er weer eens mee bemoeien :P!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben na weken weer thuis, en ik zie dat de cue sheet er is, dus ik ben een poging aan het wagen! Mijn arme cavia wordt wel helemaal gestoord van dat gefluit :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minutes ago, samba-boy said:

En dan komt er een laatste tussenstands-top 3 die even nog flink wat spanning en sensatie erin gooit;

 

1. @MarsM

2. @RM

3. @djkoelkast

 

Laatste uiterlijke inzendingstijd is morgen, 12:00 's middags! Mede om mij tijd te geven om een fatsoenlijk oplossingenlijstje te fixen ;)

 

Godsamme... Is hij me wéér voorbij...8)7!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het eindsignaal is gefloten! De contest is gesloten! :D

 

Allereerst de juiste oplossingen:

 

1. Wie Ben Ik? (Voornamelijk based op de aftiteling)

 

 

2. Fort Boyard

 

 

3. Heb Ik Dat? (Een variant op de Banger Hart-hit van Rob de Nijs; helaas maar heel kort te horen hier, maar het is echt zo)

 

 

4. Uit de School Geklapt

 

 

5. De Leukste Thuis

 

 

6. Saved By The Bell

 

 

7. Star Trek - The Next Generation

 

 

8. Wie Is De Mol (of naja, Bone Collector had ik ook goedgekeurd)

 

 

9. De Boomhut

 

 

10. Dag Sinterklaas

 

 

11. Fort Alpha

 

 

12. Inspector Gadget

 

 

13. Rons Honeymoonquiz - Engelen Bestaan Niet

 

 

14. De 5 Uur Show

 

 

15. Den Haag Vandaag

 

 

16. Mooi! Weer De Leeuw - Wensje In M'n Hoofd

 

 

17. Animal Crackers

 

 

18. Radio Tour De France - Rein van den Broek/Trumpet Cross

 

 

19. Brooklyn Nine Nine

 

 

20. The Office

 

 

21. Lars De Kleine IJsbeer (eindtune)

 

 

22. De Droomshow (eindtune)

 

 

23. Samson

 

 

24. Zondag Met Lubach

 

 

25. De Staatsloterijshow (De 100.000 Show was ook goed geweest)

 

 

26. Monte Carlo

 

 

27. Eigen Huis en Tuin

 

 

28. De Schreeuw van de Leeuw

 

 

29. Kees & Co

 

 

30. De Mini Playbackshow

 

 

31. Doet 'Ie 't Of Doet 'Ie 't Niet...?

 

 

32. VARA's Sterrenshow

 

 

33. Twee voor Twaalf

 

 

34. Peppi en Kokki

 

 

35. Swiebertje

 

 

36. De Fabeltjeskrant

 

 

37. De Henny Huisman Surprise Show

 

 

38. In De Hoofdrol

 

 

39. Ik Hou Van Holland

 

 

40. Koffietijd!

 

 

41. Kunt U Me De Weg... Hamelen

 

 

42. W817

 

 

43. Miljoenenjacht

 

 

44. De Wereld Draait Door

 

 

45. Dag Vriendjes - Bassie & Adriaan

 

 

46. Loenatik

 

 

47. Pittige Tijden

 

 

Vervolgens nog even wat bijzondere of leuke, originele inzendingen:

- Bij track 1 hoorde @djkoelkast eerder "Mozart - Rondo Alla Turca" :D

- Bij track 19 hoorde @TMP in eerste instantie nog 'Studio Sport' :), maar volgens @MarsM klinkt het "echt bijna identiek aan de oude AVRO jaren 70 ‘Wie van de drie’... je zou het zelf eens naast elkaar moeten houden _O-"

- Bij track 8 hoorde @RM wat 'Baantjer' terug... En dat voor zo'n Mol-kenner ;)

- En over track 15 had MarsM ook nog wat: "Medisch Centrum West (als je dat deuntje zou fluiten klinkt het waarschijnlijk net zo hysterisch)" :')

- Tot slot was djkoelkast héél stellig over track 7, over meerdere PB's verspreid: "oh 7 is fout" ... "Toch is het Airwolf" _O-

 

Dan denk je, goed, dit was het, de eindstand is gelijk aan de tussenstand van gister, maar ik fluit je toch nog even terug: er waren in deze contest namelijk ook bonuspunten te verdienen!

 

Het eerste bonuspunt ging naar djkoelkast, die no-nonsens zijn eerste inzending binnen het eerste uur deed, daar in den beginne 3 punten plús een bonuspunt (dus 4 punten) voor kreeg, máár... Zijn inzendingen bleken allemaal net op de verkeerde plek te staan. Allemaal. Dus; de eerste inzending bleek uiteindelijk één punt waard te zijn, omdat het daadwerkelijke bonuspunt ermee werd gescoord. Nice.

 

Het tweede bonuspunt was voor de eerste kandidaat die track 22 wist te raden. Geen enkele reden toe, ik vond het tijdens het bedenken van de contest gewoon leuk en dacht nadat ik wist dat het de Droomshow-eindtune zou worden, dat die zo wel in de pocket was. Wrong: pas op 25 mei was het MarsM, die als eerste de twee bonuspunten in de wacht sleepte. Hinse kwam er nét te laat achteraan, RM was er redelijk salty over, want ook hij kwam er een paar uur later mee aan:

 

Jeeeez... wat ben jij erg...!


Ik kom zojuist nummer 22 tegen, dat is een programma uit het jaar 100 of zo.

Ik had het vermoeden dat ik ergens van moest kennen, maar dat dat zoooo diep weggestopt is...

:D

 

Maar ja, dan blijven tot slot de drie bonuspunten over. Wie deed er uiteindelijk zijn of haar eerste inzending met de meeste juiste antwoorden? Hinse maakte een goeie klap met een inzending van maar liefst 20 punten, en ook MarsM deed een dappere poging met exact dezelfde uitkomst: ook 20 punten. ...Maar niemand wist de 23 punten te evenaren, bij de eerste inzending van RM 😮

 

Dus, even resumé:
- 1 punt gaat naar djkoelkast voor de eerste inzending.
- 2 punten gaan naar MarsM voor de eerste juiste inzending van track 22, De Droomshow
- 3 punten gaan naar RM, voor een eerste inzending met het meeste aantal juiste antwoorden (23)

 

Dan door naar de subtotalen, want die zouden er zo uit moeten zien:

 

1. @MarsM met 34 punten

2. @RM met 33 punten

3. @djkoelkast met 23 punten

4. @Hinse met 22 punten

5. @TMP met 11 punten

6. @Deemster met 7 punten

 

Daarna, met aanvulling van de bonuspunten, is dit het eindtotaal waarbij alleen de top 3 nog verandert, en surprise surprise:

 

1. @MarsM ÉN @RM met 36 punten

3. @djkoelkast met 24 punten (En deze verdient daarmee een, later te maken, bronzen award)

 

Er volgt dus nog een finale-ronde! Battle of the M's!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wooooooww!! Briljant gedaan!

 

Ik moet wel zeggen dat als ik die lijst zo zie, ik het niet kan begrijpen dat ik niet meer eruit heb kunnen halen;

Programma's als Loenatik, kunt u mij de weg naar hamelen vertellen en monte carlo heb ik tot in den treure opgezocht én beluisterd en daarbij dacht ik uiteindelijk, nee... zit er niet in.

Dat Samson er in zat dat kon ik op kilometers afstand ruiken, maar ik kon de tune er gewoon niet uithalen :P.

Ook Fort Alpha had ik net als Samson in kunnen vullen, maar ik hoorde die tune niet terug (en ik hoor het nu nog steeds niet nu ik weet welke fluitdeun erbij hoort; onherkenbaar voor mij :P) 

Ik denk dat dat uiteindelijk ook het moeilijkste is aan deze contest: Op een gegeven moment klinkt alles hetzelfde en hoor je bijna geen verschil meer :P.

 

En dan in de hoofdrol; Ik heb dat programma nota bene nog bekeken (met Frans van Dusschoten in de hoofdrol) net voordat deze contest begon, of net iets na de start!

Zondag met Lubach heb ik te weinig bekeken en ook nooit meer aan gedacht om op te zoeken.

En de rest had ik sowieso noooit gevonden ;).

 

Tóch nog kans op een overwinning en dan ook nog tegen Mars...! 

Ik ga de messen vast slijpen >:).

 

Ik wil al wel vast samba-boy ontzettend danken voor deze leuke contest! 

Ontzettend goed gedaan!

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah man oh man, wat erg. Ik had me écht meer moeten richten op België tv; Dag Sinterklaas, Samson, W817, De Boomhut... (Damn, ik ga vanaf nu standaard in elke contest die shit-Boomhut antwoorden |:(). Had Spring er dan in gedaan :P!

 

En ik maar luisteren naar leaders van Vive le Frans en zelfs de Curling Quiz, want Bananasplit zat er niet eens tussen? En B.O.O.S ook al niet, niks van Bart de Graaff. En ik wist ook gewoon zéker dat er nog wel Samson en een Carlo show tussen moest zitten, maar ik heb het dus ook gewoon niet kunnen plaatsen. Ook Hamelen en Lubach totaal niet herkend.

 

Alleen Den Haag vandaag en Tour de Radio en Star Trek neem ik mezelf eigenlijk niet kwalijk. Maar toch nog 34/47 eruit weten te persen -0-.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heel leuke contest, dank voor de organisatie @samba-boy!

 

Ik had er achteraf nog meer moeten weten denk ik, maar omdat je het tempo mist hoor je het soms gewoon echt niet.

 

Gefeliciteerd, awardwinners! :D

Maarre...er zouden alleen awards zijn voor winnaar en runner-up, als ik had geweten dat ik een derde plek te verdedigen had die achteraf toch een award oplevert had ik er denk ik nog wel een paar geraden. O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
2 uur geleden, Hinse zei:

Maarre...er zouden alleen awards zijn voor winnaar en runner-up, als ik had geweten dat ik een derde plek te verdedigen had die achteraf toch een award oplevert had ik er denk ik nog wel een paar geraden. O}

Jammer! Ik wil er ook best een 'bedankt voor deelname'-award van maken hoor, krijgt elke kandidaat er een. Ik hoopte gewoon dat iedereen hun best zou doen met wat ze uit de reeks konden uitvogelen.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...