Ga naar inhoud

EK voetbal 2020 Pool


Aanbevolen berichten

Nederland doet sinds lange tijd weer mee aan een eindtoernooi voetbal.

Een goede reden om weer eens een voetbal Pool te organiseren.

Dit toernooi zou eigenlijk vorig jaar al gespeeld moeten worden, maar vanwege het wel bekende virus is dat verplaatst naar deze zomer;

 

187309671_EK2020Logo.png.05d15147eb05cd25729d8d112094162f.png

 

Uitleg Pool 

De opzet van deze Pool is net weer even anders dan de Pool die als laatst werd georganiseerd in 2014;

Ten opzichte van die Pool is de puntentelling iets anders en de tijd van inzenden is ook net even anders.

En voor de oplettende kijker, ook de lay-out is drastisch aangepakt.

 

Iedereen die mee wil doen aan deze Pool vult een invulbestand in.

LET OP: Deze keer wordt het invulbestand in 2 delen ingevuld!

  • Het eerste deel dient ingevuld te worden vóórdat het fluitsignaal klinkt voor de eerste wedstrijd op vrijdag 11-06, 21:00
  • Het tweede deel dient ingevuld te worden na de eerste ronde, dus vóórdat de tweede ronde begint op zaterdag 26-06, 18:00

 

Het eerste deel van de Pool draait om het voorspellen van de uitslag van elke poule wedstrijd én om het invullen van 12 detailvragen;

Daarnaast worden er 16 landen gekozen waarvan wordt verwacht dat die de achtste finales halen.

De nummers 1 en 2 uit elke poule en de vier beste nummers 3 gaan naar die achtste finales.

De in te vullen velden voor het eerste deel zijn in het invulbestand gemarkeerd met een oranje kleur.

 

Het tweede deel van de Pool draait om het voorspellen van het verdere verloop van het EK. 

Als op dat moment het afvalschema van de tweede ronde bekend is dient te worden aangegeven welke landen er doorstromen naar de kwartfinales, halve finales en finale én welk land er uiteindelijk kampioen wordt.

De in te vullen velden voor het tweede deel zijn in het invulbestand gemarkeerd met een groene kleur.

 

Puntentelling

Ronde 1

Voor iedere goed voorspelde uitslag zijn 5 punten te verdienen.

Als de uitslag niet goed voorspeld is, maar wel de winnaar goed is voorspeld dan zijn er 3 punten te verdienen (dit geldt ook voor het voorspellen van een verkeerde gelijke stand).

Als de uitslag niet goed is voorspeld en ook de winnaar niet goed voorspeld is dan zijn er geen punten te verdienen.

Het maximaal aantal te verdienen punten voor de eerste ronde is 36x5 = 180 punten.

 

Ronde 2

Voor iedere goed voorspelde achtste finalist zijn 5 punten te verdienen; In totaal dus 16x5 = 80 punten.

Voor iedere goed voorspelde kwartfinalist zijn 10 punten te verdienen; In totaal dus 8x10 = 80 punten.

Voor iedere goed voorspelde halve finalist zijn 15 punten te verdienen; In totaal dus 4x15 = 60 punten.

Voor iedere goed voorspelde finalist zijn 20 punten te verdienen; In totaal dus 2x20 = 40 punten.

Voor een goed voorspelde kampioen zijn 25 punten te verdienen.

Het maximale aantal te verdienen punten voor de tweede ronde is 285 punten.

 

Detailvragen

In totaal zijn er 10 detailvragen en 2 bonus detailvragen;

Voor iedere goed beantwoorde detailvraag zijn 5 punten te verdienen; In totaal dus 10x5 = 50 punten.

Voor de 2 bonus detailvragen geldt dat de user die het antwoord het dichtst benadert de 5 punten per goed beantwoorde vraag krijgt; In totaal dus 2x5 = 10 punten.

Het maximale aantal te verdienen punten voor de detailvragen is 60 punten.

 

De 10 detailvragen en 2 bonus detailvragen (*) zijn:

1. Wie scoort het eerste doelpunt voor Nederland?

2. Welke Nederlander krijgt als eerste een gele kaart?

3. Wie wordt de topscoorder van Nederland?

4. Wie wordt de topscoorder van het EK 2020?

5. Welk land scoort de minste doelpunten?

6. Welk land scoort de meeste doelpunten?

7. Welk land krijgt de minste tegendoelpunten?

8. Welk land krijgt de meeste tegendoelpunten?

9. Welk land krijgt de minste gele kaarten?

10. Welk land krijgt de meeste gele kaarten?

 

*. Hoeveel doelpunten worden er op het EK 2020 gescoord? [EK 2016: 108 doelpunten]

*. Hoeveel gele en rode kaarten worden er in totaal op het EK 2020 uitgedeeld? [EK 2016: 205 gele kaarten en 3 rode kaarten]

 

Tijdens de Pool kunnen er in zijn geheel dus maximaal 180 + 285 + 60 = 525 punten worden verdiend.

 

Het Toernooi 

872537129_1eRonde.thumb.png.fa2c557fd2a5499a9c0195da48c6cac9.png

 

1182366484_PouleA.thumb.png.60e766268bf981c1a192ab59a3fd971f.png

 

953483561_PouleB.thumb.png.e86090562cda681c4265c5ad6756ef2f.png

 

722847130_PouleC.thumb.png.6d6b4d7e757ee2e22c98340f828359bd.png

 

2021270388_PouleD.thumb.png.c6cbf94198a3c86fc6c223507607337c.png

 

1247850836_PouleE.thumb.png.3ce2c47e7fa8362cbc07c87feef3ee44.png

 

1971644179_PouleF.thumb.png.4e6f9a1024fd77fca645f4fa7c1837cc.png

 

1300268507_2eRonde.thumb.png.43ad00ea9243adabc54a09a9d0479227.png

 

454415798_8eFinales(1).thumb.png.bbebb477f12a8c465d633ba5ffbfd948.png

 

1140701953_8eFinales(2).thumb.png.d459a704963c6ab0f211d0c011ea4ca6.png

 

1627095128_KwartFinales.thumb.png.77d02dd008b75ba6b7fe99d78594a354.png

 

1889634090_HalveFinales.thumb.png.881d393a4bb2fc121504028cc9fb570e.png

 

Finale.thumb.png.a3a9835e6d056fa96ce8dfc8a3c391d7.png

 

428637925_ToernooiStats.thumb.png.8c07e423a4cf1b0ae5462432472108f5.png

 

Detailvragen.thumb.png.4132903375ac1e2a7d28135f12ef9048.png

 

Stadions.thumb.png.95f8c51f9d16c1a2251a2b4ee7f70969.png

 

1420181520_NederlandsElftal.thumb.png.1e68a680f8356822f1b07ab896f980e5.png

 

Klassement.thumb.png.643b165aa7c540ad484bf2576185a2e9.png

 

 

Doe gezellig mee!

Je hoeft absoluut geen verstand te hebben van voetbal of de kennis te hebben welke landen bovenaan staan in de FIFA-ranglijst staan en welke landen er sterker zijn.

De bal is rond (cliché) en het is al vaker voorgekomen dat iemand die totaal geen verstand van voetbal heeft voor de lol meedoet en de Pool wint door zijn of haar favoriete vakantielanden in te vullen.

Je kunt het formulier ingevuld naar mij sturen via PM 

 

EK 2020 Pool - Invulblad.xlsx

 

Awards

award1.png.0ff3ae82ec79b744d5a275fbafe522ba.png1505710403_award2.png.29369d2db79d4d215a14f7a3d1ca2238.png

 

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb inmiddels de eerste inzending binnen :).

En ik zag vandaag dat Frank de Boer de definitieve selectie bekend heeft gemaakt, dus die ga ik ook z.s.m. uitwerken en aanvullen in de OP.

 

@djkoelkast, @Hinse, @Joost, @MarsM@Ross, @TMP, @samba-boy@Niveath, @Berleas. @de rest die ook mee wil doen; 

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd - Vul het invulblad in en probeer die award te verdienen :):)!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zou wel leuk zijn als we minstens 5 deelnemers aan de Pool hebben...

De laatste editie in 2014 deden @Berleas en @Joost in ieder geval nog mee, dus daarvan hoop ik in ieder geval nog een inzending te mogen ontvangen.

 

Als we die 5 deelnemers halen dan ontvangt de winnaar een award en is er geen runner-up.

Bij meer dan 5 deelnemers is er ook een runner-up award.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 27-5-2021 om 23:13, TMP zei:

Je hoeft er niet per se verstand van of interesse in te hebben en je hebt het in minder dan tien minuten ingevuld. De drempel om deel te nemen is dus laag.


Daarom, ik moet zeggen dat ik de afgelopen paar jaar het interland-voetbal een beetje links heb laten liggen dus ik weet ook niet helemaal precies hoe de verhoudingen op dit moment liggen qua ‘sterke / zwakke’ teams. Maar vaak juist voor een pool des te leuker om gewoon domweg wat in te vullen en te zien welke kant de bal letterlijk op rolt (de zelfbenoemde ‘kenners’ zetten altijd de voor de hand liggende landen in als kampioen, dus als dan net die teams onverwacht stranden... :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de definitieve selectie van het Nederlands Elftal toegevoegd aan de OP.

 

Het toernooi begint "al" over 2 weken en helaas heb ik nog steeds enkel 2 inzendingen ontvangen.

Er is nog tijd en ik hoop toch echt op meer deelnemers om een zinvolle Pool te organiseren.

 

Het is precies wat @TMP en @MarsM zeggen; Het kost 10 minuten om de Pool in te vullen en je hoeft er geen verstand van te hebben, des te leuker.

Daarnaast is deze Pool meer toegankelijker dan bijvoorbeeld een Wie Is De Mol Pool, omdat je daarbij min of meer verplicht bent om het programma te volgen/kijken.

Bij een sportpool als deze vul je eenmaal iets in en dan loopt de Pool verder vanzelf (oke, bij deze Pool is het 2 keer inzenden, maar dan nog kost het amper inspanning).

En als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor een ander, zodat de Pool in ieder geval door kan gaan ;).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 1-6-2021 om 10:10, RM zei:

Vanmiddag is bekend gemaakt dat Jasper Cillessen niet mee doet aan het EK.

Daarvoor in de plaats heeft Frank de Boer gekozen om Marco Bizot mee te nemen.

De wijziging is doorgevoerd in de OP


Hij mist hoogstwaarschijnlijk toch maar 3 wedstrijden... het is eigenlijk jammer dat ze in een oefenpotje tegen laagvlieger Schotland in de 88e minuut een nederlaag weten te voorkomen, want misschien dat Nederland dan eens erkent dat ze zelf de laagvliegers zijn. Ja 16 miljoen coaches, ik weet het, maar wát een inspiratieloos team :{.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 3-6-2021 om 00:27, MarsM zei:


Hij mist hoogstwaarschijnlijk toch maar 3 wedstrijden... het is eigenlijk jammer dat ze in een oefenpotje tegen laagvlieger Schotland in de 88e minuut een nederlaag weten te voorkomen, want misschien dat Nederland dan eens erkent dat ze zelf de laagvliegers zijn. Ja 16 miljoen coaches, ik weet het, maar wát een inspiratieloos team :{.

 

Dat we geen favoriet zijn is overduidelijk, maar laagvliegers? Mwoa dat ben ik niet helemaal met je eens. Er moet best wat van dit team te maken kunnen zijn.

Zullen we beginnen met het laten vallen van het 5-3-2 systeem.

Dat het een inspiratieloos team is ben ik dan weer wel met je eens ;)

 

De groepsfase zou op papier moeten kunnen. Weet niet precies wie we vanaf de 1/8e finales gaan krijgen, maar vanaf dan kan het wel eens snel gebeurd zijn.

Helaasch.

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minutes ago, Logitech said:

De groepsfase zou op papier moeten kunnen. Weet niet precies wie we vanaf de 1/8e finales gaan krijgen, maar vanaf dan kan het wel eens snel gebeurd zijn.

Helaasch.

 

Voor zover dat nu te bekijken is (want je zit met het gekut dat de 4 beste nummers 3 van de poules ook door gaan) lijkt het het meest voor de hand te liggen dat die uit poule A of poule F komt... en die wil je geen van allen treffen.

 

Ik denk dat Nederland de kwartfinale niet gaat halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

  

8 minuten geleden, RM zei:

 

Voor zover dat nu te bekijken is (want je zit met het gekut dat de 4 beste nummers 3 van de poules ook door gaan) lijkt het het meest voor de hand te liggen dat die uit poule A of poule F komt... en die wil je geen van allen treffen.

 

Ik denk dat Nederland de kwartfinale niet gaat halen.

 

 

Als je al bang bent voor poule A....... ;) 

Poule F moet je inderdaad niet willen. Ik denk juist dat het na de kwartfinale klaar is. Maar stel dat, een halve finale zou een prachtig resultaat zijn. 

 

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
3 minutes ago, Logitech said:

  

 

 

Als je al bang bent voor poule A....... ;) 

Poule F moet je inderdaad niet willen. Ik denk juist dat het na de kwartfinale klaar is. Maar stel dat, een halve finale zou een prachtig resultaat zijn. 

 

 

Ik ga bij Poule A uit van Italie of Turkije.

Van Turkije heeft Nederland recent nog verloren bij de kwalificatie voor WK 2022 en van Italie werd verloren in de Nations League.

En als ze al niet van Schotland kunnen winnen....

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, RM zei:

 

Ik ga bij Poule A uit van Italie of Turkije.

Van Turkije heeft Nederland recent nog verloren bij de kwalificatie voor WK 2022 en van Italie werd verloren in de Nations League.

En als ze al niet van Schotland kunnen winnen....

 

 

 

Italië lijkt me ook erg lastig. Sowieso heeft Italië een leuk elftal!

Turkije was eerder pech als je het mij vraagt. Maar ben het met je eens dat er binnen het team wel wat moet veranderen. Zit totaal geen winnaarsmentaliteit in.

 

Hoe gaan jullie het EK beleven? Thuis, of met vrienden (ja ik weet, corona.).

Stiekem wel hopende dat er toch nog grote schermen geplaatst kunnen worden, mochten de cijfers het toelaten! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een reminder voor de Pool:

Iedereen die mee wil doen heeft nog 4 dagen de tijd om in te zenden.

 

Op dit moment zitten we op 5 deelnemers, inclusief ikzelf.

Ik heb mijn inzending in een pb naar TMP gestuurd, ter controle / inzage.

 

Als er niet meer deelnemers bij komen dan wint de winnaar een award.

Vanaf 6 deelnemers wint ook de runner-up een award.

 

Zoals gezegd, doe mee voor de lol; Je hoeft geen verstand van voetbal te hebben, je hoeft het niet eens te volgen en je maakt kans op een award!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op dag 2 al debutant Finland dat niemand toch als winnaar had voorspeld. Natuurlijk wel zeer overschaduwd door het schokkende moment met Eriksen. Heftige beelden. Gelukkig dat het goed lijkt afgelopen, mede dankzij zeer accuraat handelen van Kjaer en de medische staf. Ik verwacht wel dat de Deense aanvoerder hiervoor aan het eind wel tot speler/held van het toernooi wordt uitgeroepen. 

 

Morgen D-Day... het zal mij benieuwen. ‘We’ hebben het vooral constant over 5-3-2 systemen en hoe dat allemaal niet de Nederlandse school is, maar wie weet. Van Gaal kreeg in 2014 ook veel kritiek met z’n defensieve tactiek zullen we maar zeggen ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, pffff @Logitech met z’n valse 3-0 en ‘Nederland is geen laagvlieger-optimisme’ komt hier met 3 punten weg voor Nederland, terwijl mijn 2-2 toch een stuk dichter in de buurt van de realiteit zat. Nou ze zijn je gegund hoor!! :P
Wel mooi dat Dumfries die goal dan nog maakte, want zo ongeveer al het gevaar kwam van hem via de rechterflank waar de Oekraïners hem om mij niet duidelijke reden gewoon permanent vrij lieten lopen.

 

Maar ik benadruk nog maar ‘ns; ik vind Nederland écht middelmatig. Die poule-potjes kom je met gehakkel (lees na de 85e minuut een gelijkspel of nederlaag voorkomen) wel door, maar als ze zo blijven spelen dan zou ik tegen België of Italië m’n oranje-spul maar niet eens voor de dag halen. En dat zijn er dan 2 die we al in actie hebben gezien er imo als beste teams tot nu toe uitspringen. Dan moet je Portugal en Frankrijk en Spanje zelfs nog krijgen.
 

Kroatië kwam ook (nog) niet lekker uit de verf. Hopelijk gaan die nog in het toernooi groeien!

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen gele kaart voor Nederland gisteren. Kom ik vooralsnog goed weg met mijn voorspelling dat De Ligt de eerste gele kaart pakt :P.

 

Ik kijk lang niet alles, maar het valt mij tot nu toe qua niveau wel wat tegen. Met name van England tegen Kroatië had ik meer verwacht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ja het is alsof de landen angst hebben om te voetballen en met zijn allen gaan verdedigen, op een paar landen na.

Ik kijk wel zo mogelijk alle wedstrijden.

 

Qua Pool had ik ook wel meer verwacht van het aantal behaalde punten zover, want ik sta weer heerlijk onderaan omdat het allemaal net even iets anders uitpakt.. 😛.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden, TMP zei:

Geen gele kaart voor Nederland gisteren. Kom ik vooralsnog goed weg met mijn voorspelling dat De Ligt de eerste gele kaart pakt :P.

 

Ik kijk lang niet alles, maar het valt mij tot nu toe qua niveau wel wat tegen. Met name van England tegen Kroatië had ik meer verwacht.


Vooral @Hinse was hier vast teleurgesteld, die had van Engeland - Kroatië een doelpunten-regen verwacht _O-. Mja, levert wel als enige puntjes op!
 

Maar eens hoor, je ziet op de interland toernooien toch vaak dat teams héél voorzichtig spelen en dat er veel hele matige teams aantreden (Macedonië en Oostenrijk bijvoorbeeld). En de vedettes worden veelal omsingeld door 5 man en komen zelden uit de bus. Je krijgt dan over het algemeen weinig vuurwerk te zien. Wat dat betreft vond ik Oekraïne nog verrassend uit de bus komen... op veel vlakken matig (zie het bijvoorbeeld niet afdekken van Dumfries), maar niet te schijterig om ook regelmatig wel uit de pot te komen en aanvallen op te bouwen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grootste 'probleem' is waarschijnlijk dat het aantal deelnemers dit EK is uitgebreid. Daardoor doen er meer landen mee die qua niveau eigenlijk weinig te bieden hebben. Daarom zullen er in de poulefase weinig interessante of goede wedstrijden te zien zijn (met uitzondering van Poule F met Frankrijk, Duitsland en Portugal).

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minutes ago, TMP said:

Grootste 'probleem' is waarschijnlijk dat het aantal deelnemers dit EK is uitgebreid. Daardoor doen er meer landen mee die qua niveau eigenlijk weinig te bieden hebben. Daarom zullen er in de poulefase weinig interessante of goede wedstrijden te zien zijn (met uitzondering van Poule F met Frankrijk, Duitsland en Portugal).

 

Deels waar ja.

Niet alleen de deelname van meerdere landen zorgt ervoor dat zwakkere landen makkelijker  toe kunnen treden, maar ook de kwalificatie opzet helpt er niet bij;

Door de Nations League was er een ticket voor elke divisie tijdens de play-offs, zo ook voor divisie D, waarin de zwakste landen van Europa zitten.

Met die reden is het ook Noord-Macedonië gelukt om mee te doen met EK 2020.

Ergens is dat gewoon krom, want land als Noorwegen, Ierland of IJsland, dat in divisie A of B speelt, mist op deze manier het EK en dat zijn landen die veel beter op een eindronde passen.

 

De opzet is voor een WK weer net iets anders, want voor het WK 2022 zijn er 13 Europese tickets te vergeven;

10 landen plaatsen zich rechtstreeks als poulewinnaars van de kwalificatiereeks en de andere 3 gaan komen uit play-offs, op basis van uitslagen van de Nations League en dat gaat over 3 verschillende routes...

Overigens voor WK 2026 is het al genoemd dat er 40 landen mee gaan doen in plaats van 32, dus ook daar is al een uitbreiding gaande en dat zal dan ook betekenen dat er voor de knock-out fase een manier bedacht moet worden om uit te komen op een even aantal landen (16e finales? beste nummers 3 door?,...)

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago, Logitech said:

Wow goede ronde gister 8))

Kwam hier vol goede moed, aangezien ik via Scorito juist wel veel punten heb gepakt (behalve spanje-zweden).

 

Veel natte vinger werk gisteren ;) 

 

Hoe berekenen ze daar dan de punten?

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uur geleden, RM zei:

 

Hoe berekenen ze daar dan de punten?

Niet heel veel anders dan hier, alleen in grotere aantallen. Daar sta ik bijvoorbeeld al op 664 punten.

Maar ik had daar ook wat andere uitslagen, zoals Slowakije en Tsjechië op winst.. dat levert lekker op ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Wedstrijddag 6 is gespeeld.

Hieronder de uitslagen en verdiende punten per deelnemer;

 

16-06.png.aa4935979bb88459917d0f79a0a11b75.png

 

De standen zijn bijgewerkt in de OP

 

Note: Italië is officieel al door naar de 2e ronde, maar de eventuele behaalde punten per speler worden pas doorgerekend bij afsluiten van de Poules

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wedstrijddag 7 is gespeeld.

Hieronder de uitslagen en verdiende punten per deelnemer;

 

17-06.png.4e521d696cbc7908946a995ea45bb896.png

238070670_Detailvraag2.png.1fe19bcfee0c20e62cef7a4b5ae5960f.png

 

De standen zijn bijgewerkt in de OP

 

Note: België en Nederland zijn officieel al door naar de 2e ronde, maar de eventuele behaalde punten per speler worden pas doorgerekend bij afsluiten van de Poules

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden, TMP zei:

Na een top dag qua scores nu een mindere dag. Kroatië valt mij echt tegen. Vind het niveau sowieso nog niet al te hoog. De meeste wedstrijden kunnen mij niet echt boeien.

Kroatië valt zwaar tegen inderdaad. Op een gegeven moment was er zelfs een ingooi die buiten de lijn kwam, zo’n niveau dus. Maar ook Engeland zou talent genoeg moeten hebben om Schotland te kunnen verslaan. Dat had iedereen hier dus ook gewoon zo verwacht.

 

En ja ik zeg het nogmaals; ook Nederland was vandeweek wederom niet goed. Tegen een zwakke tegenstander als Oostenrijk 1 zwaarbevochten doelpuntje en verder vooral veel slechte passes en balverlies. Depay wordt altijd opgehemeld, maar ik zie ‘m niet hoor... ja, die gekke pose met die vingers in z’n oren als hij een penalty mag nemen en zó kan scoren. Leuk verder dat Nederland in de zwakste poule zit en waarschijnlijk nog wel eens mazzel kan hebben met die plaatsing in het knock-out schema, maar het is allemaal niet kampioenwaardig. En dat zeggen alle analisten gelukkig ook i.p.v. chauvinistisch gedoe ;).

 

Qua pool heb ik helaas vaak pech; al iets van 4 of 5 keer dat een voorspelling er nét naast zit, omdat vlak voor het einde / in blessuretijd nog een goal valt (Nederland-Oekraine, Turkije-Wales, Italië-Zwitserland, Hongarije-Portugal, enz). @TMP wat dat betreft zijn jouw voorspellingen toch heel netjes :D.

 

Oh, en ik wil ook nog even specifiek een lans breken voor Ronaldo; geweldig dat hij bij die persconferentie die colaflesjes demonstratief wegpleurde en z’n waterflesje ophield. En dan vooral het hoofdschudden en “Cocá-Cólà :r“ in de microfoon. Achterlijke commerciële gedoe altijd :P

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Had van Engeland tegen Schotland een enerverende wedstrijd vol passie en strijd verwacht (en een zege voor de Engelsen), maar vond het maar een slappe wedstrijd.

 

@MarsM, die scores precies goed hebben blijft toch vooral een kwestie van geluk. Je kunt de verwachte verhoudingen wel inschatten, maar daarmee houdt het ook wel op. Voor mijn gevoel overigens relatief weinig doelpunten tot nu toe.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
3 hours ago, MarsM said:

Oh, en ik wil ook nog even specifiek een lans breken voor Ronaldo; geweldig dat hij bij die persconferentie die colaflesjes demonstratief wegpleurde en z’n waterflesje ophield. En dan vooral het hoofdschudden en “Cocá-Cólà :r“ in de microfoon. Achterlijke commerciële gedoe altijd :P

 Daar is hij wel voor op de vingers getikt. Was ook geen hele slimme actie ;).

 

3 hours ago, MarsM said:

En ja ik zeg het nogmaals; ook Nederland was vandeweek wederom niet goed. Tegen een zwakke tegenstander als Oostenrijk 1 zwaarbevochten doelpuntje en verder vooral veel slechte passes en balverlies. Depay wordt altijd opgehemeld, maar ik zie ‘m niet hoor... ja, die gekke pose met die vingers in z’n oren als hij een penalty mag nemen en zó kan scoren. Leuk verder dat Nederland in de zwakste poule zit en waarschijnlijk nog wel eens mazzel kan hebben met die plaatsing in het knock-out schema, maar het is allemaal niet kampioenwaardig. En dat zeggen alle analisten gelukkig ook i.p.v. chauvinistisch gedoe ;).

Bij studio Europa hebben ze het anders nergens anders over dan over Nederland. Zelfs gisteren na de wedstrijd van Engeland ging het alleen maar over Frenkie de Jong en Nederland, of ze nou wel of niet slecht spelen.

 

En als we het dan toch over tegenvallers hebben, ook Frankrijk vind ik nog altijd slappe hap. Die spelen ook letterlijk met de Franse slag; slordigheid, onoplettend, te makkelijk denkend.

Ze hebben in hun eerste wedstrijd het geluk gehad dat de Duitsers een eigen doelpunt maken en zojuist laten ze zich overklassen door de Hongaren (ten verdienste van dat team, al spelen die ook strontvervelend 😛).

Mocht Duitsland straks van Portugal winnen dan wil ik nog wel eens zien wie er door gaan en op welke positie ze in de knock-out fase terecht komen...

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 19-6-2021 om 07:45, TMP zei:

@MarsM, die scores precies goed hebben blijft toch vooral een kwestie van geluk. Je kunt de verwachte verhoudingen wel inschatten, maar daarmee houdt het ook wel op. Voor mijn gevoel overigens relatief weinig doelpunten tot nu toe.

Is ook zo. En zelfs dan is het nog geen wetenschap, want ze kunnen zoals Italië ook met B-elftallen komen aanzetten, wat de verhoudingen weer heel anders maakt dan met hun top-spelers. Ergens vind ik dat ook altijd een beetje flauw, want Wales krijgt onwillekeurig nu toch een nét wat grotere kans om punten te pakken tegen Italië dan Turkije en Zwitserland. Is alleen reglementair weinig van te zeggen ;).

 

22 uur geleden, Logitech zei:

Portugal - Duitsland was overigens wel echt een heerlijke pot om naar te kijken, voor zulke potjes zit ik er graag naast met de pool :)

Duitsland gelukkig weer back on track, die spelen altijd vermakelijk voetbal om naar te kijken dus wat mij betreft mogen ze in het toernooi blijven. In dit geval zijn de 2 wedstrijden die Duitsland heeft gespeeld misschien ook wel de beste wedstrijden tot nu toe. :Y

 

22 uur geleden, Logitech zei:

En weer een dramatische dag qua punten.

Toch ook wel weer omdat niemand deze uitslagen ooit had verwacht. Frankrijk was slordig in de afwerking en heeft tegen Hongarije toch echt wel onnodig punten verspeeld. En Spanje is (net als Kroatië) ook heel ondermaats bezig dit toernooi. De penalty gaf dit vooral wel goed weer; eerst tegen de paal en vervolgens de rebound die door twee Spanjaarden op open doel kon worden binnengewerkt compleet met een afzwaaier het stadion uitschieten. Vervolgens een gelijkspel eruit slepen en dan zelfs nog met een goal waar de VAR zich weer mee ging bemoeien... :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 6/19/2021 at 4:45 PM, TMP said:

Voor mijn gevoel overigens relatief weinig doelpunten tot nu toe.

 

Dat heb ik net even nagekeken, maar het leuke is dat er juist meer gescoord is dan tijdens EK 2016.

Het aantal doelpunten dat op dit moment tijdens EK 2020 is gescoord is 55 (dat is tot en met de tweede speelronde).

Tijdens EK 2016 stond het totaal aantal doelpunten na de tweede speelronde op 47; Er liggen er nu dus al 8 meer in :).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, RM zei:

 

Dat heb ik net even nagekeken, maar het leuke is dat er juist meer gescoord is dan tijdens EK 2016.

Het aantal doelpunten dat op dit moment tijdens EK 2020 is gescoord is 55 (dat is tot en met de tweede speelronde).

Tijdens EK 2016 stond het totaal aantal doelpunten na de tweede speelronde op 47; Er liggen er nu dus al 8 meer in :).

 

 

Heb je rekening gehouden met het aantal doelpunten per wedstrijd? Er zijn nu meer deelnemers en ook meer wedstrijden, toch?

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
4 minutes ago, TMP said:

 

Heb je rekening gehouden met het aantal doelpunten per wedstrijd? Er zijn nu meer deelnemers en ook meer wedstrijden, toch?

 

Het EK 2016 was het eerste eindtoernooi met 24 landen, hetzelfde dus als EK 2020 ;)

Ik heb het totaal aantal doelpunten van de eerste 24 wedstrijden geteld voor zowel 2016 als 2020.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...