Ga naar inhoud

Vintage Minerva 1200 Icaro


Aanbevolen berichten

Hoi

 

Op mijn zoektocht botste ik op dit forum.
Ik kocht onlangs een Minerva 1200 Icaro toestel. Het toestel werkte heel even en toen gaf hij het op. Geen beeld meer, geen geluid. Je hoort nog wel dat hij aanstaat maar dat is het dan zo wat.
Ik vraag me af of je zulke toestellen nog kan laten herstellen en zo ja of iemand een idee heeft waar en wat ze daar tegenwoordig voor aanrekenen?
Ikzelf ken er echt helemaal niets van. 
In het slechtste geval zou ik het omhulsel nog willen gebruiken maar dan moet de inhoud verwijderd worden. Bij zulke oude toestellen lijkt me dat nogal gevaarlijk?

 

Groetjes

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh jee. Ik ben niet helemaal thuis in het technische, maar als ik het zo hoor klinkt het meer alsof het apparaat na jaren van stilstand eindelijk weer aangezet te zijn een soort van kortsluiting heeft gemaakt, of een en ander heeft doorgebrand. Pin me er niet op vast, 't is pure speculatie, maar het zou me niet verbazen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk niet, dat je er zelf iets aan kunt doen, tenzij je bereid bent heel veel te gaan leren. Een technicus zou kunnen kijken of er bv. enkele condensatoren vervangen moeten worden. Ik denk niet, dat dat gratis te regelen is. 

 

Alternatief: Mij is verteld dat na een weekje de spanning er wel af is. Dan zou je de behuizing leeg kunnen halen. Voorzichtig met de beeldbuis. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat voor soort technicus spreek je daar voor aan? Ook t leeghalen is niets voor mij denk ik. Als ik al lees van restspanning en gevaarlijke toestanden doe ik al in mijn broek 😊. Of er moesten ergens filmpjes te vinden zijn die je tonen hoe je zoiets veilig doet? Wat is t ergste dat kan gebeuren? 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Just now, Fleurtje said:

Wat voor soort technicus spreek je daar voor aan? Ook t leeghalen is niets voor mij denk ik. Als ik al lees van restspanning en gevaarlijke toestanden doe ik al in mijn broek 😊. Of er moesten ergens filmpjes te vinden zijn die je tonen hoe je zoiets veilig doet? Wat is t ergste dat kan gebeuren? 

 

Een van een winkel of een bedrijf, of een ZZP'er. Audiovisuele reparatiediensten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...