Ga naar inhoud

Oreo en Pokémon


Aanbevolen berichten

Oreo en Pokémon

Een paar weken geleden hebben Oreo en Pokémon een overeenkomst getekend waarin Oreo toestemming heeft gekregen om op de Oreo koekjes Pokémon figuurtjes te drukken. En natuurlijk worden die aan de verzameling toegevoegd. Amerikanen zijn bereid om enorme sommen geld voor de koekjes te betalen: een zeldzame Mew Oreo heeft al 15.000 dollar opgebracht.

 

Oreo1.gif.51facbeb2f99b6ecfc03c4fb802d9761.gif

 

 

Zie ook:
https://youtu.be/gZrCh69GoUg
 

Bron: de Telegraaf
 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar... Hoezo verzameling?!.

Het zijn koekjes dus die kun je niet bewaren en/of verzamelen.

Na 2 weken staat de schimmel er op, zo niet eerder.

Je zou hooguit een foto kunnen maken, maar heeft dat charme?

En 15.000 dollar voor een ordinair koekje vind ik ook zwaar over de top...

 

Rare jongens, die Amerikanen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, Spiny Norman zei:

Nou... sommige voedselproducten zijn zo,  eh, bijzonder, dat ze niet vergaan. Volgens mij is er een big mac van 15 of 20 jaar oud die een beetje ingezakt is, maar verder onveranderd. Iemand had dat als experiment gedaan.

 

Ook honing uit een piramide die nog prima bleek te zijn, heb ik eens gelezen. Niet alleen de farao's stonden stijf van de bewaarmiddelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Honing kan eeuwig goed blijven inderdaad.

 

Maar bij de fast food zag ik het zelf niet als positief. Ik zocht het nog even na, maar Australische eigenaars van een big mac (die zo oud is dat hij inmiddels mag autorijden, stemmen en drinken) zeiden, dat de ratten de verpakking hadden aangeknaagd maar de burger hadden laten liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ratten met smaak. 😀 Er lijkt wel een voorzichtige beweging tegen dit soort voeding te ontstaan (met verzet tegen frisdrank op school als clichévoorbeeld) maar we zijn er not niet. Zou interessant zijn om te weten wat de stand van zaken over honderd jaar zal zijn. Een deel van het probleem is natuurlijk dat voeding wordt overgelaten aan de privésector.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zou me niet verbazen. Daarom: stel lekker strenge regels voor voeding op (dus verbied in ieder geval dingen als cola en aanverwanten) en voer links en rechts eens een controle uit op ingrediënten. Overtreding -> verbod tot het einde der tijden voor het (moeder)bedrijf om voeding te verkopen. Onderneming vervalt aan de overheid, die kan desgewenst goede kanten van het bedrijf behouden en wat niet bruikbaar is zet je in voor bijvoorbeeld sociale huisvesting. Allemaal niet zo moeilijk hoor maar ja, ondernemers zou zomaar eens tegen de haren ingestreken moeten worden. Tja.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie het ook niet gebeuren hoor, maar 't is een leuke dagdroom. Even een flesje Coca-Cola naar een labo, en hppakee - hele bedrijf erachter wordt opgedoekt. Toch geleidelijk meer aandacht voor welzijn van natuur, mens en dier (honderd jaar geleden had je geen groene partijen, geloof ik) dus wie weet wat de situatie over honderd jaar zal zijn...

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, djkoelkast said:

Cola-en snoepgiganten hebben veel te veel geld, zijn veel te machtig geworden en gaan echt niet verboden worden.

Het is gelukt bij de tabak. Maar ja, tijden veranderen, dus ik zeg niet dat je geen gelijk kan hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een big mac van 18 jaar oud die niet groen uitgeslagen is van de schimmel? 

Het kan echt niet goed zijn.

Ik zou dan ook bijna een pak oreo koekjes kopen, uitpakken en laten liggen en ik durf dan te wedden dat binnen 2 weken de vliegen er op zitten.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minuten geleden, RM zei:

Een big mac van 18 jaar oud die niet groen uitgeslagen is van de schimmel? 

Het kan echt niet goed zijn.

Ik zou dan ook bijna een pak oreo koekjes kopen, uitpakken en laten liggen en ik durf dan te wedden dat binnen 2 weken de vliegen er op zitten.

 

 

Daar zit zo veel suiker in, dat wordt slap en daarna juist hard. Het hangt vooral af van hoe vochtig de omgeving is denk ik.

Maar door de hoeveelheid suiker blijft het gewoon goed.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 hours ago, RM said:

Een big mac van 18 jaar oud die niet groen uitgeslagen is van de schimmel? 

Het kan echt niet goed zijn.

Ik zou dan ook bijna een pak oreo koekjes kopen, uitpakken en laten liggen en ik durf dan te wedden dat binnen 2 weken de vliegen er op zitten.

 

Het ligt er waarschijnlijk ook aan hoe je ze zelf opbergt na het uitpakken. Ik was wat speculaasjes vergeten die welswaar in een plastic koektrommel van Tupperware zaten, maar die inderdaad zacht waren geworden na een paar weken, zoals @djkoelkast ook al opmerkte, maar nu ik ze in een plastic boterhamzakje in dezelfde Tupperware koekdoos heb gedaan zijn ze nog steeds hard.

Ik ben benieuwd naar jouw experiment.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...